Miért nem gondol senki arra, hogy az autókat kicsit kiszorítsák?
Mindenhol autóutak vannak, lassan a házba is az fog vezetni. Éppen hogy kilép az ember a házból, sok helyen még járda, gyalogút sincs, egyből az autókat kell kerülgetni. A gyalogutakat sok helyen kiszorítják. Már ha boltba megy az ember, akkor se tud egy normálisan kiépített gyalogúton elsétálni a lakóháztól 200 méterre lévő üzletig.
Alig van hely a bicikliseknek, autósoknak. Az autósoknak jóval több hely van mindenhol. Szinte nincs olyan hely, ami előtt közvetlen ne lehetne autóval megállni, míg gyalogosan nem lehet arra biztonságosan közlekedni. Egyre több a parkoló, a parkolóház. Ezt azonban ki kéne érdemelni. Egyelőre rendszeresen nem tartja be sok autós a kreszt, és egy ilyen rendszert kiszolgálni nem kéne. Elég lenne akkor építeni több parkolót és parkolóházat, amikor statisztikailag jelentősen csökken a szabálytanságok száma. Belegondolni is durva, hogy amikor nekem gyalogosként zöld volt, és elsüvített előttem a zebrán egy autó, hogy őket ilyen szinten kiszolgálják utakkal, parkolókkal. Másra is tudnák az önkormányzatok ezt a pénzt költeni.
Nagyobb balesetforrás is, hogy az autókat ilyen sok helyre beengedik. És a levegőt is jobban szennyezi.
Csak azért, mert sokan vannak az autósok, miért kell ennyire kiszolgálni őket? Hiszen nem lenne kötelező autót használni, tömegközlekedéssel vagy gyalog is nagyon sok hely elérhető.
Kérném, hogy észérveket, logikus cáfolatot írjon, aki válaszol, ne az én személyemet támadja. Mert akárhogy nézem, valóban nagyon sok szól az autók ilyen kiterjesztése ellen.
Vicces, hogy megjegyeztem, hogy a modok a válaszolókat rögtön törlik, ha csak egy picit is provokatív választ mernek adni, miközben ez a rák 5 éve itt van.
És hogy bizonyítsák, hogy nincs igazam... törölték a választ. :D Töröljétek ezt is nyugodtan, majd visszaírom. Nevetséges.
A mai világban már az emberek nagyon nagy részének van autója.
De szerintem nagy hülyeség amit írtál a környezetszennyezéssel kapcsolatban,szerintem előbb nézz el egy gyár felé,és nézd meg mit is bocsájt ki.
Az elektromos autók jobban szennyezik a környezetet mint azt pár ember gondolja.
Ennyi parkolóra akkor nem lenne szükség ha a 2 gyerekes anyuka nem egy böhöm nagy SUV-t venne városi használatra(mindemellet értelme se sok van).Ha a városokba nem ezek a nagy autók járkálnának,kisebb parkolókat is ki lehetne alakítani,ami kisebb helyeket is jelenthet akár.
#215 a parkolók méretét nem tudod csökkenteni. az így is kispolszkira van méretezve, egy 30 évvel ezelőtti hatchbackből se tudsz kényelmesen kiszállni.
De annak van értelme hogy a standard parkolóhelyre standard kocsi álljon, ne egy 6 méteres suv.
Nekem van: utcai sima autó, nagyteljesítményű sportautó, bicikli, pest vármegyebérlet, két láb.
És mindig úgy választom meg a közlekedési módozatomat, ami a legcélszerűbb az adott úticél eléréséhez, illetve a program jellegéhez.
Ahol állandóan dugó van és lehetetlen parkolni, oda közösségi közlekedem.
Ahonnan cipekedni kellene, oda autózom.
Ha ivós a progi, közösségizem.
Ha közeli az úticél, gyaloglok.
Ha távoli az úticél, sportkocsizom.
Az autókat szerintem már így is eléggé szabotálják sok helyen direkt elcseszik a lámpákat, hogy zöldhullám csak 300+ Lóerővel és padlógázzal tartható.
Hogy miért csak névleges a kiszorítás?
Menjünk rajtra végig:
Az autón és alkatrészein rengeteg adó van
Az üzemanyagon rengeteg adó van (a MOL ha jól tudom különadót fizet, egy csomó dolgot szponzoráltatnak vele, amit szintén beépítenek az üzemanyagárba)
Ahhoz, hogy hatásosan lehessen az autót kiszorítani kell:
Kiszámítható és gyors tömegközlekedés
Sok parkolóhely közlekedési csomópontok közelében
Olyan közbiztonság, hogy az autót ott is merd hagyni
Ez mind költség a kormánynak.
Tehát, ha az autók állnak a dugóban, az bevétel, ha az autósok átülnek tömegközlekedésre, az kiadás. Szerinted mit fognak csinálni?
Én nem szívesen szállok BKV-ra, mert hátizsákkal együtt olyan 1 000 000 Ft-t "érek" (A hátizsákban notebook szerszámok. Nagyin drága a pótlása, ha máshoz szegődik). Ezzel együtt, ha nem tudom elkerülni, hogy Budapestre bemenjek, akkor inkább a villamost választom, mint az autót, mert ha beleszámolom a parkolóhely keresést is, sokkal gyorsabb.
Ellenben például holnap viszek plusz 1M értékű táskát. Így már nem szállok villamosra (Egy gazdagon felszerelt és kiegészített notebook)
Sajnos nem mindig megoldható a BKV.
Ha a kormány tenné a dolgát eszembe se jutna vezetni. A HÉV-en, Villamoson kiválóan lehet e-maileket, bankszámlát kezelni. Legalább fél óra munka elvégezhető lenne utazás közben. A vezetés teljesen veszett idő.
A #környezetszennyezés már korlátozottan igaz. A közlekedés (amiben a hajók és repülők, valamint a régi autók is benne vannak) a teljes légszennyezés nagyon kis részét adják. A nagy légszennyező az ipar, illetve a vesszőparipám: a dohányzás.
A egy budai utcában anélkül, hogy a forgalom csökkent volna a légszennyezés nagyot csökkent (csak az autópark változása miatt). A felmérés nem tudományos és nem reprezentatív. A történet annyi, hogy hetente kétszer felfelé végigmegyek rajta (az utcanév táblát még nem néztem meg). Eleinte a közepén meg kellett állni lihegni. Mostanában meg nem. Annak ellenére, hogy a kondícióm sokat romlott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!