Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Canon EOS 2000-nél van jobb...

Canon EOS 2000-nél van jobb fényképező 200e Ft-ig?

Figyelt kérdés
2023. szept. 28. 21:59
 61/98 anonim ***** válasza:
55%

#58

Ne add fel! Tanulni szeretnék! Válaszolj kérdésemre!

2023. szept. 30. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/98 A kérdező kommentje:
Mrszolga: Egyébként kettőtök közül nekem olyannak tűnsz, mint aki kicsit ért hozzá, aztán azt hiszi ő szarta a spanyol viaszt.
2023. szept. 30. 23:55
 63/98 Mojjo ***** válasza:
90%
@61: Minek? Teljesen összevissza beszélsz, azt sem tudod mit írtál előzőleg, hozzászólasonként változik az állaspontod, teljes mértékben figyelmen kívül hagyod azt, hogy a másik mit szeretne, milyen igényei vannak, úgy gondolod, mindenki úgy viszonyul a fényképezéshez, ahogy te, és ebből a téves feltételezésből kiindulva adsz tanácsokat stb stb... Nem tudok és nem is akarok ezzel mit kezdeni ennyi hozzászólás után már. Elképesztő mennyiségű körmökést jelentene mindenen végigmenni, nulla várható haszonért cserébe.
2023. szept. 30. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/98 anonim ***** válasza:
61%

#63

Dehogy gondolom, hogy úgy viszonyul hozzá, mint én. Akkor nem a gyereke óvodás előadásának fényképezése során alkalmazható tanácsokat adnék, hanem művészeti alkotások készítését taglalnám, nagyobb hangsúlyt fektetnék a kompozícióra és a metaforákra. De mivel fasz se akar művészkedni egy óvodában, ezért ezeket mind hagyom.

Arra válaszolj kérlek, hogy miből gondolod, hogy csak most kezdtem!

2023. okt. 1. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/98 Mojjo ***** válasza:
61%

@64: Simán el tudom képzelni, hogy bőven nem csak most kezdted, ha megnézed, azt pusztán kérdeztem, nem kijelentettem.

Amiért úgy gondoltam/gondolom, hogy lehet, hogy nemrég kezdted, az az, hogy láthatóan van tudásod a témáról, de túltolod. A kérdezz-felelek, a manuális üvegek erőltetése, adaptálósdi... amikor az emberek elkezdenek valamivel foglalkozni és hirtelen egy jó adag tudást szednek fel magukra, akkor sok esetben tipikus, hogy pont így jön ki, amikor erről beszélgetnek másokkal, pont így tolják túl.

Ismételten: nem biztos, hogy nálad ez a helyzet. De egy kérdést megért.


Amúgy ha már kérdezz-felelek, játszunk egy játékot. Két kérdést válaszolj meg a sajátjaid közül a lehető legteljesebben, ahogy csak tudsz. Izgalmas lesz. Ezeket:

1: Mi a rekesz és a rekeszérték?

3: Mi az ISO?


A hármast lerövidítettem. Az egyes olyasmi, amit a hozzáértők nagy része is elront, mert vannak betokosodott tévinfók, a hármas pedig... na itt fel kell kötni a gatyát rendesen. Azzal behúztad magad a csőbe rendesen, ha nem csak egy semmitmondó felületes választ akarsz adni.

2023. okt. 1. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/98 Mojjo ***** válasza:
61%
Ne siesd el, ráér holnap, vagy bármikor.
2023. okt. 1. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/98 anonim ***** válasza:
61%

#65

Nyilván ezt az alap tudást minél gyorsabban kell átadni, hogy minél gyorsabban rájöjjön, mekkora hülyeséget csinált. A manuális objektívek pedig tökéletes eszközök tanulásra.


Eléggé lenéző, hogy azt hiszed, nem tudom megválaszolni ezeket a kérdéseket, de oké.

A rekesz a fényképezőgépek objektívének belsejében lévő állítható pozíciójú pengék (általában 5-11 darab van) segítségével állítható nyílás, amely lehetővé teszi, hogy a szenzorra (vagy filmre rávetülő fény mennyiségét szabályozzuk. A rekeszérték a nyílás méretének mértékegysége, amit - ha jól tudom, de mindjárt utána nézek - a gyújtótávolságból és a nyílás méretéből lehet kiszámolni. A mozifilmes (cine) objektívek a rekeszértéket nem f-stop-ban, hanem t-stop-ban mérik (ami a nyílás mérete helyett a beáramló fény mennyiségét adja meg). Minél kisebb ez az f (vagy t) érték, annál tágabbra van nyitva a rekesz, annál több fény jut el a szenzorhoz (vagy filmhez) és annál kevesebb a mélységélessék (depth of field; vagyis a 2d-s térben elképzelt fókuszban lévő területek mennyisége). A rekeszt stopokban (fényértékben) mérjük. Például a 3.5-ös f-stop kétszer annyi fényt enged be, mint az 5.6-os f-stop. Ez az érték nem mehet le akármilyen alacsonyra, ugyanis az objektívek ezt limitálják (általában a legtágabb értéken már homályosodik a kép, ha annál tágabb lenne, teljes lenne a homály (ebből következik, hogy nincs objektív rekesz nélkül, ahogy lyukkamera sincs egy bizonyos méretű lyuk felett)).


Az ISO a szenzor (vagy film) ún. érzékenysége, minél nagyobb az ISO annál érzékenyebb a szenzor a fényre, de így a zajt is felerősíti. A digitális fényképezőgépeknek vagy egy natív ISO-tartományuk, a többi pedig digitálisan kiterjesztett, így szart se ér (mint pl. a 12800-as ISO egy D3200-on). Filmen elméletben bármilyen ISO-n lehet lőni egy tekercset (a push és pull techinka segítségével), de gyakorlatilag túl sok push után már csak két árnyalat lesz jelen egy képen (fekete-fehér), túl sok pull után pedig szürke lesz minden. Érdemes megegyezni, hogy digitális fényképezőgépeknél az ISO befolyásolja a dinamikatartományt is, vagyis minél nagyobb, annál kisebb a dinamikatartomány. Régi DSLR-nek rosszabb az ISO tűrése, mint a modern gépeknek.



Azt hiszem ez midnen, kérlek javíts ki, ha nincs igazam.

2023. okt. 1. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/98 A kérdező kommentje:
Ezt pont ilyen formában láttam az interneten, mikor én is utána néztem 😃👌
2023. okt. 1. 09:09
 69/98 A kérdező kommentje:
Tényleg csak azért emlékszem rá, mert én is most néztem utána ,😃🥲
2023. okt. 1. 09:09
 70/98 anonim ***** válasza:
41%

#68

Ezt mind fejből írtam. Ma még nem néztem utána.

2023. okt. 1. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!