─ Legyen-e joga minden felnövő gyermeknek már az anyakönyvéből tudnia ─ minden kutakodás nélkül ─ kik a DNS szerinti szülei? ─ Minden megszülető gyermek anyakönyvébe kötelezően beírásra kerülne a DNS szerinti anya és a DNS szerinti apa.
Ki bízott meg, hogy a nevükben nyilatkozzak? Senki. De mivel a családok mindössze 1-2%ában van ilyen, egyértelmű, hogy a gyerek vagy mindkét szülőre, vagy legalábbis mindkét szülő családjára hasonlít. Tanár vagyok, több ezer gyerek szüleivel beszéltem már. Sokszor annyira egyértelmű amikor együtt látod a családot, hogy nem igaz. Van, hogy külsőleg nem is hasonlít az apjára vagy az anyjára, de a mozdulatai és ahogy megszólal stb. Nem lehet csak külső hasonlóságot nézni.
Nyilván ha a gyerek semmiben nem hasonlít se külsőre se belsőre, akkor felvetődhet a gyanú, de inkább ott szokott ahol amúgy sem bíznak meg egymásban. És még az ilyen gyanús eseteknek is csak a 10%-ában bizonyítható, hogy nem az apa a vér szerinti szülő. Ahol meg nincs gyanú, ott eleve értelmetlen az egész. Igen, ez ugyanúgy bizalom kérdése, mint a hűség. Érdekes, hogy míg megcsalás rengeteg van, te nem attól rettegsz, hanem hogy másnak a vér szerinti gyerekét nevelnéd fel véletlenül. Nem fura? Ha ilyen helyzetben lennél, tesztet kérsz és egyszerre kifizeted a saját költségedet, ahelyett, hogy az adónkból folyamatosan erre áldoznának.
"Érdekes, hogy míg megcsalás rengeteg van, te nem attól rettegsz, hanem hogy másnak a vér szerinti gyerekét nevelnéd fel véletlenül. Nem fura?"
Miért lenne fura, semmi fura nincs benne szerintem. Atóól, hogy itt a GYK-n a "megcsalás" nem hogy a 8. főbűn, de a 7 főbűn fölé rendelt legfőbb bűn, valójában nem véletlen, hogy még a válóperes bírót se érdekli, ugyanis önmagában kizárólag erkölcsi probléma, anyagi természetű kárt nem okoz senkinek.