Mit gondoltok az Amway-ről? Érdemes beszállni az üzletbe?
#110
Már megint itt tartunk ?
Ha kipróbálsz pár bolti környezetbarát mosószert és tisztító szert. A köbvetkezőket fogod tapasztalni.
1, Általában jóval drágábbak mint a hagyományos.
2, Nem úgy habzik, nem úgy tisztít, picit többet küzdesz vele mint egy olcsóbb hagyományos szerrel. Amelyik még sem ilyen az még ezektől is kétszer drágább.
Sokan ezért nem szeretik. Ha neked mindkét kategória fontos, az sajnos egy harmadik kategória és ha emelet a gazdaságosság is az már egy negyedik.
Így aztán hálás lennék ha néhány bolti mosószert felsorolnál ami az Amvay kategóriájában focizik, annál úgy olcsóbb, hogy gazdaságosabb is. -Már is nem itt fogunk tartani. -Nagyon érdekelne és ezzel nyilván nem vagyok egyedül.
A kérdező tegnap 21:01-kor feltett egy zseniális kérdést. A kérdés persze csak akkor jó, ha valóban kérdés, és nincs mögötte prekoncepció. Ha a kérdést feltevő magában pl. azt gondolja, hogy az Amway termékek azért nem kaphatóak boltokban, mert akkor látszana az árkülönbség, és senki nem venné meg, és egyidejűleg arra vár, hogy jól belekössön az MLM-fanokba, akkor teljesen fölösles neki válaszolni. Ha viszont valódi a kérdés, akkor itt a válasz:
Az Amway eredeti küldetésében keresendő, bár üzleti érdek is van mögötte. Az Amway (azaz American way: amerikai út ill. amerikai módszer) céget azért alapították, hogy egy amerikai (azaz kapitalista) választ adjanak arra a társadalmi problémára, amire a világon sok helyen szovjet típusú (azaz kommunista) válasz adását szorgalmazták. Egy eszközt akartak az emberek kezébe adniamivel bárki fölépíthet magának egy profitábilis vállakozást. Megvalósították a "Ne halat adj, hanem tanítsd meg halászni" elvet. Sőt még segítenek is megtanulni "halászni", meg a "halászatot" továbbtanítani...
Ebbe a rendszerbe nem fér bele a bolti árusítás. Nyilvánvaló előnyben lenne egy bolt egy semmilyen üzlettel nem rendelkező egyénnel szemben. Ő ugyanis az egyéb termékei miatt már kiépítette azt a rendszert, ami a vásárlót elvezeti a polcig, sőt az árból is tud engedni, hiszen a volumen kompenzálja a kisebb árrést. Az ezzel az eszközzel nem rendelkező hálózatépítő persze szintén megtehetné, hogy a 30% helyett csak 5%-ot tesz rá, de neki abban már sok munkája van, így nem érné meg csinálnia azt, ahol egy 10.000 ft-os terméket 500 ft haszonnal tud eladni. Ez hosszútávon az üzletek dominanciájához vezetne, és éppen ezt nem akarja az Amway cég. Olyan partnereket keres, akik direkt marketinggel ki tidnak építeni egy 10-15 fős törzsvásárlói hálózatoto és a tudásukat tovább tudják adni. Nem pedig nagy tételben diszkont áron forgalmazó kiskereskedőket.
ma 01:30
Az Amway és más MLM cégek termékei nem a diszkont áruházak termékeivel "játszanak" egy ligában. Így ezeket azzal összehasonlítani eleve hibás.
Viszont vannak olyan boltok ahol szintén prémium kategóriás (ahogy Schrödinger is írta ezek esnek egy kategóriába az Amway cuccaival) termkékeket lehet kapni. Niylván ezek az üzletek és termékek nincsenek agyonreklámozva, kisebb is a forgalmuk, mint a diszkontosoknak, viszont magasabb minőséget és jobb kiszolgálást kapsz a pénzedért.
A gond inkább ott van a fejekben ahogy fentebb is le lett írva csak ezt még sokan nem akarják megérteni (bár szerintem ez inkább szándékos meg nem értés), hogy az Amway és a Tesco más ligában játszanak.
Kedves kérdező!
A bolti termékek felépítéséhez szükséges apparátus valójában drága és költséges mulatság. Ha egy bármilyen média reklámnak megnézed a sugárzási gyakoriságát és megnézed hány csatornán megy globálisan. Ha ezek után csak a hazai főműsor idős díjakkal számolsz. Akkor rájössz, hogy némelyik ilyen termék felépítése sok-sok millió forint óránként, globálisan nézve percenként, az adott kampány idejére számítva. Ez csak a TV, rádió, de ha kinyitod a postaládád akkor szinte biztos, hogy legalább két szórólapon rajta van az adott termék. Ugyanis egyszer reklámozza őket a gyártó a médiában és sokszor a kiskereskedelmi hálózatok is. Igen mert a hagyományos kereskedelemben is kereskedelmi hálózatról beszélünk. Sokszor van egy importőr a saját hasznával, működési költségeivel, annak vannak üzletkötői. A hálózat következő lépcsője a nagyker hasonló költségekkel, majd a kisker hasonló költségekkel és sokszor ismét média reklám díjakkal.
Mi bolti vásárlók valójában eltartunk egy egész média piacot, a hirdetésekből élő magazinokat, a kereskedelmi műsorszolgáltató csatornákat bolti vásárlásainkkal.
Te mint vásárló akkor is megfizeted a reklám költségeket, ha a reklám valójában nem hatékony, és új vásárlókat nem képes hozni, vagy nagyobb forgalmat generálni. A reklámokban a minőséget sokszor úgy sugallják, hogy valami olyasmit mutatnak be, ami nyilvánvaló túlzás, azt jó esetben senki nem hiszi el, nem várja el, de mégis a minőséggel kapcsolatos hitét emeli. Nyilvánvalóan, nem láttál még senkit szárnyait csapkodva repkedni az energia italtól. Égett szennyeződést egy suhintással lejönni. Mert vagy én vagyok béna de én intenzív sikálással nem tudom azt elérni az adott termékkel mint a néni a reklámban vigyorogva. Az is nyilvánvaló hogy szerencsére senki nem fog a saját gyomrával bábozni, beszélgetni, meg a haját bedauerolni, szerencsétlen kesztyű báb gyomornak. Mindez a termék gyomrot kényeztető hatását hivatott bemutatni.
A reklámok tehát sokszor tele vannak nyilvánvaló túlzásokkal, hogy a minőséget sugallják.
Na már most hatalmas média költség mellet ezeknek a termékeknek az árát a ha lehet minőség megtartásával, boltban értékesíthető szinten kell tartani. Ezt a gyártási költségek ésszerű csökkentésével lehet megtenni. A termék jó ízű lesz, tápláló lesz, stb. Tehát megmarad a fogyasztó számára értékes tulajdonsága. Csak éppen bizonyos anyagokat lecserélnek ízfokozókra, aromákra, stb. A termék jól fog mosni, csak éppen a kiszerelését olyan anyagokkal növelik meg ami a gyártó számára lesz gazdaságos, a gyártási költségek szempontjából. Az adalék anyagok némelyikének van például tisztító vagy szagtalanító funkciója, de ezek vagy nem teszik környezetbaráttá a terméket vagy alacsonyabb hatékonysággal rendelkeznek, mint a méreg drága hatóanyag. Ám a termék teljesíti a kategóriájában tőle elvárt funkciót és boltban eladható árfekvésben marad.
Szóval nem úgy működik, hogy te bemész és a saját döntésed alapján kiválasztod ami számodra a legjobb. Mert marketing szakemberek még a csapból is azt nyomják neked, hogy mit vegyél meg. Egyébként a gyártótól a terméknek el kell jutnia az importőrig, onnan a nagyker cégig és onnan a kiskereskedelembe. Ez nyilván szállítási költségekkel és minden lépcső saját hasznával jár. Ám a termék más lépcsőbe való bekerülését komoly tudású üzletkötők intézik, akik bizony a forgalom után sokszor jutalékot kapnak. Ez az egész apparátus akiket valójában eltartunk a vásárlásainkkal átlagos esetben 2,5-3 szorosára növeli a termék fogyasztói árát a gyártási költséghez képest.
A folyamatos piackutatás és egyébb költségekről nem is beszélve. A boltban az Amvay mosópornak is lehetne neked tetsző doboza. Piackutatási adatok alapján, annyiszor nyúlnának bele a designerek a külcsínbe ahányszor kell és annyiszor reklámozná a média, a megújult külső szöveggel. -Ugye ismerős. A reklámokkal ugyanígy van, annyiszor nyúl bele a kreatív team, amíg a reklám nem lesz hatékony.
Az olyan termékeket amelyeknek a magas hatóanyag miatt magasabb a gyártási költsége ezzel a módszerrel nagyon nehezen lehet eladni. Az amvay mosópora olyan árú lenne a boltban, hogy ahhoz képest a magasnak tartott hálózatos ára csak ipari tanuló jelölt.
Tehát sok MLM-es termék a boltban valóban nagyon nehezen eladható lenne. Ám kategóriájukra mégis jelentkezik igény, azaz van egy piaci rés, amit ezek a termékek betöltenek.
Ha olyan kategóriájú termékeket forgalmaznának, ami boltba is hatékonyan eladható, akkor az hálózatban nem működne Illetve a közeljövőben azért lesznek erre kísérletek, tehát lesznek MLM cégek hagyományos bolti termékekkel, azoknál olcsóbb áron. - Mert a gazdasági helyzet, a piac alakulása és az egyre több piaci szereplő miatt, néhány cég megpróbál majd a verseny társaitól, így elhúzni. Ugyanis bevételek hiányában, reklámozási költségeket is nagyon nehéz fizetni. Az MLM-el kihagyható legalább a kisker lépcső és a reklámozási költségek jelentős része, utólag a hatékonyság függvényében fizethetőek, a forgalom függvényében, nem pedig előre a hatékonyságtól függetlenül.
Mellesleg a hálózatos költségek jóval alacsonyabbak, mint a hagyományos marketing apparátus költsége.
Úgy látom valaki most átment ide kötözködni. :)
http://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__karrier-fi..
"Az FLP termékeit keresőkkel tele van a GYK".
Mit jelent az, hogy tele van? Kapásból hány ilyen kérdésre emlékszel, és hányat nem fáradság megkeresni, és linkelni? (Gondolom nem nagyobb fáradság, mint az én válaszaimat megkeresni, és linkelgetni)
Tehát a first-re van egy találat, eddig ez a tény, se több se kevesebb.
Nature Min keresésre már kettő van, egy gyk-s, és egy Hoxa-s, bár mindkettő inkább általánosságban FLP-s kérdés.
Bee propolis-re két gyk-s találat van, az egyik a first-es kérdés.
A hangzatos "aloe vera hol lehet venni" keresésre is csak a first-es kérdés szerepel az első oldalon olyan, aminek egyáltalán köze van az FLP-hez.
Ilyen találtai arányt elég sok cég fel tud mutatni. Még amellett is, hogy a konkurenciánál egy hangyányival egyszerűbb a vásárlás. Most erre azt lehet mondani, hogy tele van a gyk foreveres holmikat keresőkkel? De én élek külön világban....
És ha már a gyk-s kérdések játékban vannak, akkor gondolom a válaszok is. Ott pedig eléggé kap a cég hideget-meleget. Sőt, egészség kategóriában szerintem eléggé többségben van az a vélemény, amit én a kis külön világomban is valóságként élek meg.
http://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__bio-eletmod__4071919..
http://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__ferfiak-egeszsege__4..
http://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__alternativ-gyogyitas..
Továbbá a "flp méregdrága" google keresés figyelemreméltó.
Mindezek fényében még mindig tartjátok, hogy mindenki orrba-szájba, égen-földön a csodás aloe verás termékeket keresi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!