Mit gondoltok az Amway-ről? Érdemes beszállni az üzletbe?
Kérdező:
"Végigkérdeztem a környezetemet,"
Vagyis te is pont azt csináltad amit nem kellett volna. Mivel ez pont olyan, mintha megkérdezném. "Akarsz életbiztosítást kötni?"
Válasz: "Dehogy akarok, hülyéskedsz? Minek az?"
Te pont ezt csináltad. Sok kezdő így rontja el az elején. Biztos vagyok benne, hogy aki megkeresett vele sosem mondta, hogy kérdezd körbe, hogy ki akar venni 10e Ft-ért mosóport. Márpedig te ezt csináltad.
Schrödinger macskája válasza:
Igazad van, viszont még az is jobb, hogyha nem a saját tapasztalatát mondja el, hanem másét, mintha nem is csinál semmit sem. Csak így lehet belejönni és megtanulni. Ha abbahagyja, akkor sosem tanulja meg.
Most kezdtem németül tanulni. Szerintem én vagyok a leggyengébb a csoportban, mert még sosem tanultam. Néha igencsak "megizzaszt" egy-egy mondat mire sikerül összeraknom és elmondanom, de egyre jobban megy.
Mondhattam volna az első héten, hogy inkább nem és kérem vissza a pénzem, legalábbis egy részét, de végig fogom csinálni.
Kérdező!
tegnapelőtt 10:34 vagyok. Sok sikert neked, bárhogy is döntöttél. Remélem, vannak céljaid, és az elérésükhöz találsz magadnak megfelelő eszközt. Az Amway klassz lehetőség, de tele a világ egyéb klassz lehetőségekkel, HAJRÁ!
Nekem tulajdonképp teljesen mindegy, hogy alakul az életed, és lövésem sincs, hogy szükséged van-e az üzlet nyújtotta előnyökre. Ha személyes ismerősöm lennél, talán még feltennék neked pár kérdést, de vadidegenül nem fogom. Leírtam, amit így gyk-n segíthettem neked, te dolgod, mit kezdesz vele. Egyetlen később írt megjegyzésedre reagálnék:
"Az Ariel mosópor is kiveszi az olajfoltot...:) (tapasztalat)"
Ez alighanem így van. Azt is arra tervezték, hogy kimossa a ruhát, miként az összes mosószert. Mindazonáltal, megkérnélek, hogy az Amway-es SA8 mosószert is próbáld ki. Kiviszi az is. Két óriási különbség azonban van, ami nekem fontos, és talán neked is, csak nem biztos, hogy tudsz róla.
Az egyik a mosás történik, amikor bármelyik mosószer lemegy a lefolyóba, majd valamilyen módon visszajut a természetbe. Az Amway cég által 1961-ben bevezetett biológiailag lebomló SA8 nem fogja szennyezni azt, míg az Ariel, aminek kb. harmada só, a maradék része meg különféle veszélyes vegyszerek, igen. A környezetünk közös, szeretném, ha te is vigyáznál rá. Én nem tennék olyan gonoszságot a világgal, hogy Ariel használatával szennyezzem a környezetet.
A másik meg amosás előtt történik, amikor a termékek ideális összetételét kialakítják. Azt, hogy minden klasszul működjön, az Arielt gyártó Procter & Gamble cég szakemberei állatkisérletek segítségével fejlesztik ki, míg az SA8-at gyártó Amway-esek szintetikusan előállított szövetmintákon. Ez a különbség persze fizikailag egyikünknek sem fáj, csak pártízezer nyuszinak, kutyának, majomnak, egérnek stb. Ha Arielt vásárolsz, ezt a szörnyűséget támogatod, ha Amway-termékeket, akkor ennek az elkerülését. Ha fontosak számodra is ezek az érző lények, tedd meg légyszi, hogy kipróbálod az Amway-es termékeket a P&G-sek helyett. Ha nem fontos, akkor csak a környezetvédelemért tedd meg. Nem utasíthatlak, csak kérés volt. Remélem, érzed a komolyságát.
Előző válaszomban erről nem írtam, hiszen az üzleti lehetőségről kérdeztél, és az nem a termékekről szól, de fontos tudni, hogy az is benne van.
Barátsággal
Előre jelzem sem Amvayes sem MLM-es nem vagyok. Sem rosszindulatú. Ha az lennék simán azt mondanám Schrödinger válaszára, hogy csak túl van filozofálva, és elsikkad benne a lényeg. Tény, lehet ezt még ennél is mélyebben elemezni, több oldalról megvizsgálni, a nagy kérdőjel akkor is ottmarad. Schrödinger válasza röviden: magasabb minőséget(magasabb áron) hatékonyabban lehet értékesíteni személyes kapcsolatok(személyes ajánlások) révén. Ebben még talán van is logika. A kutya ott van elásva, hogy saját tapasztalatoktól függetlenül, akár jó fellépéssel is, mindig benne van a pakliban, hogy az ügynök/ismerős anyagilag érdekelt abban, hogy az "ajánlás" vásárlást is eredményezzen.
Személy szerint nem szoktam ismerősökkel mosásról, foltokról beszélgetni, pláne eszembe nem jutna elkérni a haverom ruháját, hogy majd én jól kimosom neki - tehát erre valóban lehet mondani, hogy nem személyes tapasztalat alapján beszélek. Viszont hason ló helyzetben olyan terméket is továbbajánlanék, ami nem fizet százalékot, és ez a valódi személyes ajánlás, hiszen ami csúszópénzzel van támogatva azt naná hogy "őszintén" ajánlja tovább az ember.
Van olyan jó az MLM-es termék, mint bármelyik másik? Rendben, akkor a boltok polcairól, anyagi érdekeltség nélkül is tovább fogják ajánlani az emberek egymásnak. Ha meg nem, akkor talán mégsem olyan jó. Az MLM ezt a kockázatot nem hajlandó felvállalni, ráterheli azokra, akik a százalékok reményében átvállalják - lássuk be, a legtöbb esetben végig sem gondolva mindezeket.
Marketing duma meg van bőven. Környezetvédelem, gazdaságos adagolás, gazdaságos kiszerelés, és a többi stb... A lényegen nem változtat. Az MLM termék ára nem a minőség miatt magas, hanem mert ha kialakul egy hálózat, azt el is kell tartani valamiből.
Mindezeket összevetve pedig megkapjuk a "hagyományos" marketinget. Ha nincs hálózat (ami felnyomja az árat) versenyképes ár, versenyképes minőség, versenyképes terméket eredményez.
Csak hogy klasszikust is idézzek: most jön az én hülye agyam.
Mi van, ha a termékünk annyira nem versenyképes, valamilyen, akármilyen okból? Kinyír a konkurencia, és ezt a piac ismeretében jó előre lehet sejteni. Mondjuk el a legjobbnak, különösebb gátlás nélkül, hitessük el másokkal, hogy nemcsak azért szerencsések, mert rátaláltak erre a csodára, de még a lehetőség is adott számukra, hogy az ismerőseiknek is megmutassák! Sőt! Még akár profitálhatnak is belőle. Így máris szert tettünk két fontos tényezőre:
1. az önhitt, buzgó dolgozóra, aki ígéretekért cserébe is dolgozik
2. a személyes ismeretség hajtóerejére, ami nem is kicsi.
Bónusz tényezőként pedig ott van a személyes marketing varázsa, értsd a szó elszáll, a szórólap megmarad. Az ügynök, a hálózatépítő, a szomszéd olyan hazugsággal árulhatja a termékét, amilyennel nem szégyenli, a szóban elmondottak alapján gyakorlatilag lehetetlen utolérni. Ráadásul akár még őszintén is teheti, ha egyszer jól beetették szerencsétlent. (Itt is milyen szépen letagadják egyesek a tipikus MLM-es mantrákat. :) )
" Mi van, ha a termékünk annyira
nem versenyképes, valamilyen,
akármilyen okból? Kinyír a
konkurencia, és ezt a piac
ismeretében jó előre lehet sejteni."
ősi igazság. Úgyhogy ha mlmnek mondott vállalkozásba kezdesz, válassz olyat, aminek versenyképes a terméke. Az amwayt 54 éve nem tudja kinyírni a konkurencia. nyilván, mert jó és piacképes a terméke.
drága lekvárra én sem alapoznék vállalkozást hosszú távon...
Hagyd, ha figyelemmel kísérted a "fejlődését", akkor láthatod, hogy egyre nagyobb hülyeségekkel érvel. Az nem baj, hogy ezt sosem tudja semmilyen független módon (nem saját agyszülemény), alátámasztani.
Az egyik FLP-s kérdésnél is beírta, hogy senki sem veszi meg és nincsenek vásárlók. Kár, hogy pont az FLP üzletpolitikája olyan, hogy egy forgalmazóra jut átlag 10 vásárló minimum. Mert különben nem jutna hozzá a bónusza nagy részéhez. De szerinte ez nincs benne az üzletpolitikában. Na erre most mit lehet mondani?
Lásd:
http://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__karrier-fi..
Kedves killer!
Elnézve a te nonstop kételkedésedet, van egy szerény javaslatom. Aki ennyire bizalmatlan és minden bokorban ellenséget lát, az jobban teszi, ha ki sem lép az utcára, mert ezer veszély leselkedik rá.
Én örülök, hogy te marketingdumának minősíted mások személyes tapasztalatát. Engedd meg azonban, hogy példának okáért én jobban higgyek a saját tapasztalatomnak, mint a te vízióidnak.
Kedves killer!
Javíts ki, ha tévedek, de pl. az Apple a termékeit nem mlm hálózatban értékesíti. Jól tudom, ugye? Akkor azt segíts megfejteni, hogy miért kerül az az Iphone 5 készülék 180 ezer magyar forintba, amelynek a gyártási költsége mindössze 45 ezer forintnak megfelelő dollárba kerül?
Igen, csak egyvalamit felejtesz ki diszkréten a képletből. Az amway nincs kint a piacon. Az amway termékeit a termékforgalmazóik viszik ki a piacra, ők viselik ennek minden kockázatát is a cég helyett. Könnyű más f*szával verni a csalánt.
Ha ezeknek a forgalmazóknak valóban piacképes termék lenne a birtokában, nemhogy ötven, de már öt év piaci jelenélt után sem lehetne, nem is kellene további kereskedőket bevonni a rendszerbe, lévén a piac felvevőkapacitása is véges. A cég a saját alvállalkozóival szúrna ki, ha egyre több, egyre kisebb szeletet osztana szét közöttük.
Alapvetően ez az a pont ahol összekeverhető, összemosható az MLM rendszer a piramisjátékkal. Ha a piac végtelen lenne, valóban igaz lenne, hogy egy évek óta jól működő cégnek is lehet még új piacot találni. Csak ez sajnos nem így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!