Mit gondoltok az Amway-ről? Érdemes beszállni az üzletbe?
Drágák és nem is jók a termékeik. Az üzletekben bő a választék. Hiába házalsz a termékeikkel, nem fog venni belőle senki.
Egy ismerősöm 15 évvel ezelőtt szállt be. Már akkor is alig tudott valamilyen terméket eladni. Többet fizetett rá, mint amennyi haszna volt.
Ez most kéthetente elő fog kerülni?
Egyébként nem érdemes. Ha jók lennének a termékeik az emberek a boltok polcairól is leemelnék őket.
Nézd meg a termékeket. Ha szerinted jók, megéri. Ha szerinted nem jók, nem éri meg.
Amúgy hogy drága lenne? A mosóporuk vásárlói áron kb. 10-11eFt kb. 140 mosásra. Ariel/Persil-ből ugyanez 10-15ezer. Hja, hogy van olcsóbb? Igen, az Arielnél is olcsóbb a Biopon, mégis fogy az Ariel a polcokról.. (Ha vállalkozásba fogsz, ne a legolcsóbbal versenyezz, hanem a legjobbal! ;))
Amúgy mivel veszítenivalód nincs, sőt, szerintem érdemes arra hallgatnod, aki megkeresett, aki segíteni tud az előrejutásodban, nem pedig olyanokra itt, akiknek semmi érdekük nem fűződik a sikeredhez, sőt... Sok sikert, ha úgy döntesz!
"Igen, minden amwayes a mosóporral, a fogkrémmel, meg a vitaminokkal jön."
Mivel jöjjön, ha ezek a termékeik? :)
"Nem csak túlárazott márkás termékek vannak a piacon. Lehet venni normál áron jó minőségű termékeket a boltokban is."
Így van. MLM-ben is van olcsó, drága, jó, rossz, olcsó és jó, olcsó és rossz, drága és jó, drága és rossz. Minden. Ez nem azon múlik, hogy valami MLM vagy bolti..
"Az MLM-el az a gond, hogy úgy állítják be, mintha valami csoda lenne."
Ez nem MLM specifikus. Minden direkt értékesítő ezt állítja a termékéről, sőt, minden hagyományosan marketingelt termékről ezt állítják. Ez a marketing.
"30% kedvezménnyel indítasz, ha taggá válsz. Mihez képest? :D"
Ej, de elkaptad az ívet, csak úgy szántasz a humoroddal! Az említett végfelhasználói árhoz képest. Tehát Ariel/Persilhez képest ha bent vagy, féláron mosol.
"Külsősként eleve nem veheted meg."
Dehogynem, bárki megkaphatja.
"Olyan pedig nem fogja rátenni azt a 30%-t, aki be akar szervezni."
Ez elég logikátlan lenne. Ha azt akarnám, hgoy csatlakozz, miért adnám meg neked azt a kedvezményt, amit normálisan csak csatlakozással kapnál meg? Te elveszítenéd a motivációdat, én meg az árrésemet. Mit nyernék az ügyön?
"...és a vásárlói elégedettségből élnek meg"
Igen, bármi elképzelhető. Viszont hadd kérjelek már meg, említs kérlek pár olyan céget, aki annyira bízik ebben az általad említett üzletpolitikájában, hogy az Amwayhez hasonlóan 90napos 100%-os megelégedettségi garanciát ad a szuper minőségű és nagyon olcsó termékéhez. Ráérsz keresni, nem kell fejből mondanod! Na ennyit arról, hogy melyik cég él meg a vásárlói elégedettségből...
" "Külsősként eleve nem veheted meg."
Dehogynem, bárki megkaphatja. "
Ez más MLM-ekre is igaz? FLP. például?
Az van, hogy az elmúlt 20 évben az MLM vállalkozásokat sok tízezren kezdték el. Tették ezt jól vagy rosszul. Ahogy elsőre mindenki egy tehén kecsességével korcsolyázik, olyan ügyesen kezdet bele a hálózatépítésbe az is aki előző nap még vasutas volt. Olyan eséllyel csinálták jól az emberek elsőre, amennyi eséllyel nem esünk pofára amikor előszór korcsolyázunk. Emiatt ezeknek a dolgoknak van egy kedvezőtlen társadalmi megítélése, és számos előfeltételezés forog szájról szájra ezekkel kapcsolatban. Nem vagyok Amwayes-es. Ám akik ezeket a termékeket izomból szidják neked, valószínűleg nem próbáltak ki egyet sem, nem ismernek egyet sem és igazából az árát sem ismerik. Ha most alkotnék neked egy kérdést egy random fantázia nevű kitalált MLM céggel, azonnal megmondanák, hogy drágák és sz@rok a termékek.
Ez a társadalmi megítélése eleve az MLM-nek. Köszönhetően néhány embernek, akiket kiraktak az ajtón és visszamásztak az ablakon. Vagy azoknak akik álláshirdetésekkel csalják oda az embereket, vagy éppen azoknak akik a sztk előtt a nyugdíjasokat támadják le a kérdőíveikkel, avagy azoknak akik itt akarnak új "üzlettársakat" fogni egy-egy "frappáns"(nak álcázott) kérdéssel. A sor pedig hosszú egészen azokig akik nem láttak tíz éve, de hirtelen hiányozni kezdesz nekik, no nem mint barát, hanem mint "üzlettárs".-Ám ők nem az MLM-esek, hanem a pékek a vasutasok a varrónők akik eddig alkalmazottak voltak és szeretnének többet keresni és akik a végén ezt mondták : "Éééés ez itt az Amway (vagy az akármi mlm)" Az ilyen emberek tevékenysége miatt, ítélik meg az MLM cégeket és az MLM-et. Meg amiatt is, hogy nem lesz benne mindenki sikeres. -Másban sem. A kezdő vállalkozások 80-90%-a 3 éven belül tönkre megy, akár MLM, akár hintaló árus, akár függönyvarró, pék vagy kazánkovács. Mert az emberek úgy vállalkoznak, hogy nem értenek hozzá. Nem az Amwayel lesz gondod ha belevágsz, hanem az MLM általános megítélésével.
Amúgy van néhány olyan termékük, ami kiszed a ruhából egy-két olyan foltot amit semmi más nem fog kiszedni. -Többek között. Azért én nem nevezném emésztési végterméknek ezeket. Némelyik bizony elég hasznos.
Szeretném tisztázni veled és mással is. Te nem az üzletbe szállsz be. Egy termék gyártó és forgalmazó cég partnere leszel. -Ha leszel. Nem fogsz a céghez tartozni és akihez belépsz az sem a főnököd lesz. Bevételed neked abból lesz, ha forgalmat generálsz annak a cégnek aki a te üzleti partnered. Neked azt kell eldöntened, hogy képes vagy-e forgalmat generálni ennek a cégnek. Ehhez azonban jobban meg kell ismerned a termékeiket és azokat akik valóban ebből élnek. Neked azt kell megnézned, hogy mit csinál az, aki ebből jól megél és hogy azt amit ő csinál, azt te is szívesen tennéd-e vagy sem. Ugyanis mi akitől tanácsot kértél, lehet, hogy eleve olyasmit csinálunk amit te nem csinálnál szívesen. -Pedig ahhoz értünk, nem az MLM-hez. Pedig a döntésedet tőlünk tetted függővé.
Most az történt, hogy feltettél ide egy kérdést és nagyjából két dolgot tapasztalsz, aki benne van dicséri. Aki nincs benne az szidja. Ez egyrészt elgondolkodtató másrészt viszont a te piacod az aki nincs benne, aki benne van max segít neked. Nagyjából ezzel a megítéléssel kell szembenézned és ilyen megítéltség mellett kéne ezzel foglalkoznod. Nem lehetetlen, ha tudod hogyan. Viszont ne az itteni vélemények alapján dönts. Azt nézd aki ezzel foglalkozik, mit csinál és te akarod-e azt azért az összegért csinálni amit ő keres vagy sem. Ha nem akarod és nem tudod, akkor el van döntve a kérdés.
Az Amway termékei saját tapasztalatom alapján jók, én szívesen használok belőlük néhányat. Vannak, akik nagy karriert remélnek belőle. Nem tudom. Akiket én ismerek ebből a körből, azok kb annyit keresnek vele, hogy kiegészítésnek jó, de ebből nem fognak meggazdagodni. Nem tudom, hogy működik az Amway üzlete, de ebből a körből én még nem láttam igazán jól kereső emberkét.
Azzal a szemlélettel nem értek egyet, hogy ha jók lennének, akkor levennék a polcról is. Majd egyszer erre is sor kerül, ha az emberek nagyobb arányban válnak tudatos vásárlóvá és tudatos fogyasztóvá. Mondok egy konkrét példát, mosószer: kipróbáltam már az FLP és az Amway termékét is. Mindkettő jó, ha odafigyelsz a pontos adagolásra. Meglepő módon a több mosószer nem eredményez jobb hatásfokot, sőt! Ezeknél a cuccoknál nem működik a találomra adagolás, mert a hatás valóban nem lesz jó, ugyanakkor a termék gyorsan elfogy és ha így használod, akkor valóban drága.
"Mivel jöjjön, ha ezek a termékeik? :)"
Ezen kívül még kismillió terméke van az Alticornak, aminek az amway csak a 21%-t teszi ki. Mást még sem tudnak kiemelni.
"Így van. MLM-ben is van olcsó, drága, jó, rossz, olcsó és jó, olcsó és rossz, drága és jó, drága és rossz. Minden. Ez nem azon múlik, hogy valami MLM vagy bolti.."
Az MLM-es termékeket mindenki úgy árusítja (úgy árusíttatják), hogy ennél jobb a világon nincs, sőt még ki sem találták, csak itt, csak most, csak neked, csak ha belépsz, csak ha aktív vagy, bla bla bla... Ez az etetés a lényege az egésznek, elég gáz, ha ezt nem látod.
"Ez nem MLM specifikus."
Én az értékesítési módszerre mondtam, hogy csodaként emlegetik, nem a termékekről. Amúgy nincs benne semmi csoda. Elmondva, lerajzolva minden szép meg jó, csak valahogy nem akar működni. Papíron a kommunizmus is milyen jól hangzott...
"Ej, de elkaptad az ívet, csak úgy szántasz a humoroddal! Az említett végfelhasználói árhoz képest. Tehát Ariel/Persilhez képest ha bent vagy, féláron mosol."
Milyen végfelhasználói ár? Az amway termékekkel tudtommal szigorúan tilos kereskedni. Ellenkezik az üzletpolitikával, még ki is zárhatnak. Tehát attól kezdve, hogy van egy lista ár, te nem kapsz semmilyen kedvezményt, hiszen másként eleve meg sem tudod venni, csak tagként, vagy tagtól, de már 30% "kedvezménnyel". Ez annyira primitív húzás, hogy még a rajzfilmekben is elsütik poénként. Az, hogy a persilnél olcsóbban lehet mosni, az meg nem ide tartozik, de nem kötelező persilt venni, van kismillió mosószer, ami még az amwayesnél is olcsóbb, és legalább olyan jó, ha nem jobb.
"Dehogynem, bárki megkaphatja."
Igen, ha ismersz valakit, aki tag. Nyilván senki nem fogja megtiltani, hogy a fogkrémemet odaadjam a szomszédnak. :D
"Ez elég logikátlan lenne. Ha azt akarnám, hgoy csatlakozz, miért adnám meg neked azt a kedvezményt, amit normálisan csak csatlakozással kapnál meg? Te elveszítenéd a motivációdat, én meg az árrésemet. Mit nyernék az ügyön?"
Javaslom a mentorodnak még csak véletlenül se említsd meg, hogy te árréssel adod tovább az amway termékeit. Ezért kizárnának.
"Igen, bármi elképzelhető. Viszont hadd kérjelek már meg, említs kérlek pár olyan céget, aki annyira bízik ebben az általad említett üzletpolitikájában, hogy az Amwayhez hasonlóan 90napos 100%-os megelégedettségi garanciát ad a szuper minőségű és nagyon olcsó termékéhez. Ráérsz keresni, nem kell fejből mondanod! Na ennyit arról, hogy melyik cég él meg a vásárlói elégedettségből..."
Kismillió ilyen termék van. Joghurt, narancslé, elektronikai eszközök, nem olyan nagy dolog a garancia. Még a tescoba is visszavihetem, ha valami szart vettem. Nincs ebben semmi egzotikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!