Mit gondoltok az Amway-ről? Érdemes beszállni az üzletbe?
A nyomomban loholó visszamaradott nettroll írására pedig csak annyit, a változatosság kedvéért megint jól láthatóan képtelen értelmezni amit írtam. A saját állítását persze most is max. annyival támasztaná alá, hogy ő jobban tudja, ha mi meg nem, akkor hülyék vagyunk, és nézzünk utána.
Eddig minden ilyen, főleg az üzletpolitikákkal kapcsolatos kérdés nyitva maradt.
" A cég a saját alvállalkozóival
szúrna ki, ha egyre több, egyre
kisebb szeletet osztana szét
közöttük."
Még jó, hogy az Amway torta évről évre egyre nagyobb, így egyre nagyobb szelet juthat mindenkinek. Milyen kár, hogy erre nem gondoltál, amikor kipattant a fejedből ez az okosság.
" Az amway
nincs kint a piacon. Az amway
termékeit a termékforgalmazóik
viszik ki a piacra, ők viselik ennek
minden kockázatát is a cég helyett."
Melyik gyártó az, amelyiknek nem viszonteladók viszik ki a termékét a piacra? A viszonteladók más gyártóval nem vállalnak kockázatot?
Kedves jó killer!
Miután az Amway termékei kaphatók, még ha direkt értékesítési hálózatban is, azt nemigen lehet mondani, hogy nincsenek a piacon.
Nagyon következetesen hangoztatod, hogy ezek a termékek minőségileg gyengék. Egyetlenegyszer előfordult már, hogy használtad valamelyiket és a rajta levő útmutató alapján tetted ezt? Én lassan 20 éve használom őket. Ezért bátorkodtam megjegyezni, hogy számomra a személyes tapasztalatom valami oknál fogva többet nyom, mint a vízióid.
Azt felejted el (szintén nagyon következetesen), hogy amíg valakiben nem alakulnak ki tudatos vásárlói szokások és csak a végösszeget nézed, ami ránézésre magas, pláne a kiszereléshez képest, ki lesz az, aki leveszi a polcról? Maradjunk a mosószernél: ki fogja levenni a polcról? Méregdrága és kevés. Ezt fogja látni. Meg fogja venni? Ugye nem? Én sem venném meg ennyi információ alapján. Kellett hozzá egy termékforgalmazó, aki a termékbemutatón bizonyította be a termék gazdaságosságát. Pontos használattal olcsóbbra jön ki egy mosás, mint bármely másik mosószerrel, nem beszélve a járulékos előnyökről és itt nem a jutalékra gondolok, hiszen csak vásárló vagyok. A környezetbarát mivoltára gondolok környezettudatos ember révén. A bőrbarátságára gondolok annak okán, hogy a feleségem allergiás. Ma én már levenném a polcról is. Azért, mert megtapasztaltam, hogy jó és olcsóbbra jön ki a használata. És ahogy bátorodtam említeni, a saját tapasztalatom számomra többet nyom, mint a te vízióid.
Semmilyen mlm hálózat tagja nem vagyok, ezt is elmondtam párszor, így nincs nagyobb kötődésem, mint mondjuk a SPAR-hoz a müzli révén.
Látod kedves killer, ennek nyomán is csak az örök kérdés ötlik fel bennem: mire jó ez a véget nem érő okoskodás? Mi értelme van vitatkozni a semmiről?
Lehet, hogy az Amway termékeit Mo-on nem keresik annyira, mint az FLP termékeit. A forgalomban ez nem mutatkozik meg nálunk. Viszont a lényeg. Az FLP termékeit keresőkkel tele van a GYK. és nem csak a GYK. Egy rakás olyan kérdés van, hogy honnan és hol, kitől és hogyan tud beszerezni valamilyen terméket. Ez is azt bizonyítja, hogyha üzletben lennének és ott meg lehetne vásárolni, akkor ott is megvennék az emberek. Van néhány FLP által engedélyezett bemutató üzlet, de a fő irány nem ez, csak ugye ehhez érteni kéne, hogy mi is a másolódás lényege.
Személyes tapasztalat, hogy egy nyamvadt fogkrémet, meg dezodort hetekig nem tudtak senkitől sem venni, mire eljutottak a párom anyjához.
Pedig állítólag telített a piac és mindenki ezzel foglalkozik na meg nem is lehet eladni a termékeket, sőt elégedett vevők sincsenek, mindenki csak hálózatot akar építeni, vevőket senki sem keres. :) Állítólag ezek a tények. :D :D :D :D
Az elégedett vásárlók keresik a terméket, még akkor is, hogyha az akitől vették abbahagyta és eltűnt.
Kedves IceTruckKiller
Van egy hibám, mindig hosszúakat írok. Talán azért mert az elmúlt jó pár évben abból éltem, hogy vagy mások vagy a saját termékeimet értékesítettem. Ha pedig az ember ilyesmivel foglalkozik, akkor nem csak értékesíteni, eladni, üzletet kötni tud. Hanem fel tudja ismerni mások értékesítési technikáját, ezzel kapcsolatos tudását. Mivel az ilyen üzleti topikokba sokan írnak, de én nem mindig fedezem fel az írások mögött a tudást, így sajnos néha hosszan és szájba rágósan fejtegetem a tapasztalataim, néhány értékesítési technika működését. Igyekszem őket megindokolni, nem csak röviden tényként közölni.
Így aztán talán az én hibám ha félre érthető.
-Ha már valaki a saját vállalkozás topicba ír, feltételezem, hogy érdekli a téma, még ha még nem is ért hozzá.
Ami a mondandómat illeti, annak remekül összefoglaltad az ellenkezőjét. Vagy legalábbis annak az ellenkezőjét amit közölni akartam, ám ez biztos az én hibám.
Így aztán én is összefoglalom magam, csak hogy lássuk a különbséget mire gondoltam én és mit szűrtél le belőle.
Értékesítői, üzletkötői,ügynöki vagy eladói tapasztalatok nélkül, vagy pozitív termék tapasztalat nélkül, semmit nem lehet eladni. Főleg a minőséget nem és főleg magasabb áron nem. Mert a minőséget az összes versenytárs megígéri, ez azonban addig nem bizonyítható, amíg a vásárló meg nem vette a terméket. Így a sok minőséget ígérő közül inkább az olcsóbbat válassza. Ha csak nem bizonyítod a terméked minőségét. -Ennyit az összefoglalóról.
Ami a bolti termékeket illeti, a bolti terméket széleskörűen felépítették a hagyományos média segítségével, búsás ellenjuttatás kíséretében. A termék bolthálózatba jutását kezdeményező értékesítő pedig jutalékot kapott utána. Azok bolti eladói támogatással rendelkeznek és maga a bolt is rendszerint felépíti saját magát és termékeit valamilyen marketing eszközzel. Nem bolti termék esetén ez a felépítés magára a terméket bármilyen indokból értékesítő személyre hárul. Ha nem ért hozzá, maximum a termék és kategóriájának leépítését tudja elvégezni. Ha csak nincs saját pozitív termék tapasztalata. -Nekem személy szerint ez az egyetlen kritikai észrevételem az MLM rendszerekkel kapcsolatban.
A rendszer ugyan nem szorgalmazza a hozzáértés nélküli termék felépítést és forgalmazást és a terméktapasztalat nélküli ajánlást, ám annak megelőzésének érdekében nem tud semmit tenni. Lévén a termékeit ajánlók nem a cég alkalmazottjai, míg én nem fogok megbízni egy kerékpárszerelőt, sem egy cipészt a termékeim felépítésével. A termékei használatára és azok ismeretére egy MLM cég, nem tud senkit kötelezni. Maximum ösztönözni.
A kérdező valószínűleg, Ariellel mosott ruhában próbált Amvay mosóport eladni. Minderre őt nem maga az anyagi ellenszolgáltatás ösztönözte, hanem az, hogy ha majd az ismerősei kipróbálják és ebből jövedelme lesz, akkor lesz elegendő pénze és információja a termékek kipróbálásához.
Azaz a befőtt kívánta eltenni a nagymamát. Ebben az esetben az Amvay neki megmutató sem tudta megfelelően átadni a termék előnyeit. Amit ő tovább is vitt.
Mellesleg az Amvay mosópórával kapcsolatban, az, hogy környezet barát, bőrkímélő és gazdaságos, még is a hagyományos mosószerek hatásfokával vagy azoké felet mos. Az nem egy tulajdonság, nem is minőségi tulajdonság és nem is marketing fogás. Hanem egy merőben eltérő termék és minőségi kategória. Az pedig elég nagy hibát követ el, aki nem a saját kategóriájában akarja a terméket eladni. Mert egy-két kategóriával lejjebb vagy odébb, a kategóriára jellemző tulajdonságok mérvadóak és a kategóriára jellemző ár. Amíg az eltérő kategóriájú termékedet más kategóriájúakkal versenyezteted, a termék mindenképpen az elvárt szolgáltatásokhoz képest drága lesz. Valójában ilyen esetekben magát a termék kategóriáját kell felépíteni, főleg ha az a kategória rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal amit a vevő valójában elvár.
Abban az autóban is van biztonsági öv és légzsák, amelyiken az ajtó becsapásakor még vagy fél percig hullámzik a kaszni. Emiatt a vevő hihet abban, hogy biztonságban van. Ám ha ütközik ezek a biztonsági elemek sokat nem érnek, ha ő maga francia krémes méretűre préselődik és a kaszni lerobban körülötte. Ha neki fontos opció a biztonság, teljesen egyértelmű, hogy azt egy másik kategóriában találja meg. Ellenben a maga kategóriájában mindkét autó minőség,mert hozza a kategória által elvárt tulajdonságokat. A huppogós kategóriájában azonban te nem fogod eladni a Volvót. Mert annak előnyös és minőségi tulajdonsága és már az ára is kívül esik a másik kategórián. A huppogós tulajdonosának csak akkor adod el a biztonságosabb autót, ha megérteted vele, hogy az általa várt biztonság egy másik kategóriában van. Bár a te autód megnevezése is személy gépkocsi, egy teljesen más kategóriába esik. Biztonságot miért ne várna el mindenki ? Biztonsági elemek meglétekor, pedig miért ne gondolná azt, hogy a biztonság egyértelmű? Ám a termék súlyának és fogyasztásának, valamint árának csökkentése érdekében felhasznált anyagok, csökkentik a biztonságot. Emiatt nem csak árkategóriában és minőség kategóriáben kerül máshová az autó. Hanem a könnyű és kifogyasztású autók kategóriájába is. Ha az általad gyártott autó, könnyű, biztonságos és alacsony fogyasztású, az egy merőben más kategória. Sikeresebben tudod eladni a saját kategóriájában, mintha a könnyű és kifogyasztású autók kategóriájában adnád el. Mert ahhoz, hogy a vevőt meggyőzd a plusz tulajdonság előnyeiről, valójában szidnod kéne a többi kategórián belüli autó tulajdonságait, ezt pedig a vevők rühellik. Mert az általuk használt vagy kedvelt márka szidásával, valójában a döntésüket és őket kérdőjelezed meg. Plusz nem a bizalmat építed ki, hanem másét kísérled meg elvenni. Ettől még te nem kapsz bizalmat. A saját kategóriádban már, nem kell foglalkoznod a más kategórián belüli versenytársakkal és a saját kategóriádban a terméked már versenyképes. Mert a kategóriára jellemző tulajdonságokat és árat hozza.
Az Amvay mosószerei a boltival sajnos egyáltalán nem esnek egy kategóriába, sem a PG-vel, sem mással. Mindössze nincsenek sem a termékek, sem a kategóriájuk a média által felépítve. Ezt hívatott orvosolni a pozitív termék tapasztalat.
Cáfolatkor és mások rossz termékektől való megmentése érdekében, pedig ezt hivatott orvosolni a negatív termék tapasztalat. "Kipróbáltam az X-et, de bennhagyta a cseresznye foltot, 523 forint volt egy mosás és büdős a mosószer. Na ez egy negatív tapasztalat lenne, és ez egy drága és szar termék lenne. Főleg ha neked a cseresznyefolt eltüntetését a 67 forintos mosást és a jó illatot ígérik. Ám ehhez képest a termékek drágák és székletek, mivel a laikus nem tudta eladni, csak rossz lehet. -Így jön létre az ilyen termékek negatív felépítése.
"Mert ahhoz, hogy a vevőt meggyőzd a plusz tulajdonság előnyeiről, valójában szidnod kéne a többi kategórián belüli autó tulajdonságait, ezt pedig a vevők rühellik. "
Ezt a saját bőrömön tanultam meg még kezdő értékesítő koromban. Egy ismerősöm értékesítési tanácsadó, (értékesítési technikákat oktat magas szinten).
Egyszer leszóltam egy konkurens terméket, és ő azonnal megjegyezte, hogy sosem szidjam a konkurenciát. Pont a fent is leírt dolgok miatt.
Korábban sosem gondoltam, hogy azzal, hogy más termékeket leszólok a saját üzletemnek teszek keresztbe.
Valójában ha elfogadod a konkurens termék minőségét és azt mondod, hogy az is nagyon jó, a te szintedet már is felhoztad az övére. A maga kategóriájában, vagy bizonyos szempontból, ha máséból nem az ár szempontjából biztosan jó. Ezért hazudni sem fogsz. Ha te elfogadod a konkurencia minőségét, akkor ő is elfogadja a tiédet.
Ha viszont szidod a konkurenciát a bizalmi szinted a nulláról indul, sőt az alól a tisztességtelen üzleti politika miatt, ha dicséred, már meg is nyerted a versenytárs szintjét.
A versenytárs szidása, egyébként arról is információ, hogy téged bosszant a versenytárs, még pedig valószínűleg azért, mert több terméket ad el. A versenytárs dicsérete azonban arról is információ, hogy te képes vagy az üzletről akár lemondani annak érdekében, hogy a vevő azt kapja amit vár. Azaz kevésbé fogja azt gondolni, hogy te csak eladni akarsz valamit a minőség ígéretével, hanem az ő érdekeit képviseled. Mivel a versenytárs terméke őt már meggyőzte és te hajlandó vagy elismerni a versenytársat, amivel kockáztathatod az üzlet elvesztését, már is a versenytárs szintjén vagy. Hiszen a minőség és a vevő érdekében te kockázatot vállalsz, ezzel. Nem az anyagi hasznot hajtod.
"Az Amvay mosószerei a boltival sajnos egyáltalán nem esnek egy kategóriába, sem a PG-vel, sem mással."
Már megint itt tartunk...
ma 20:07
Legfeljebb te tartasz még mindig itt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!