Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az MLM-ben hogyan és mennyi...

Az MLM-ben hogyan és mennyi pénzt lehet veszíteni, hogyha legalul vagy?

Figyelt kérdés

Mivel ezt állítják az okosok, hogy aki alul van az csak pénzt veszít.

Legalul ugye a vásárlók vannak, mint minden kereskedelmi láncban.

Nos sehogy sem fér a fejembe, hogy amikor még csak törzsvásárló voltam egy MLM cégnél (úgy kb 4 évig), vagyis legalul voltam én hogyan veszíthettem pénzt.


Havidíj nincs, kötelező vásárlás nincs, A pénzemért terméket kaptam és kapok. Akkor mégis, hogy a túróban veszítettem én? Vagy, hogyan lehet az MLM-ben legalul pénzt veszíteni?


FONTOS!!

Még mielőtt jönne valaki okoskodni, hogy nézzem meg a sok károsultat a zeekrewards-nál, botanoo-nál stb.


FONTOS leszögezni, hogy NE KEVERJÜK A PIRAMISJÁTÉKOT AZ MLM-EL!!!



2012. dec. 22. 06:13
 41/98 anonim ***** válasza:
24%

40eske

1: nem mindegy?

2: nem

2012. dec. 28. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/98 A kérdező kommentje:

ma 02:10


Méghogy ez tényszerű és pártatlan? Ne röhögtess már!!!

Ennek az írásnak annyi köze van a tényekhez, mint a tyúknak az ABC-hez.

Aki ezt írta annak nulla fogalma van az MLM működéséről. Tipikus külsős írás.

És a kérdésemre abban sincs válasz, de főleg tények nincsenek hozzá.

Ez csak egy bugyuta elmélkedés, ami teljesen figyelmen kívül hagyja a valós és gyakorlati MLM működést, semmi több. Sőt még a piac működését is torzítja.


Ez is csak egy a tipikus MLM lejárató írások közül.

2012. dec. 30. 12:25
 43/98 A kérdező kommentje:

Az, hogy az írás szerint az MLM és a piramisjáték között csak a termék a különbség az is azt mutatja, hogy egy roppant felületes és elfogult írásról van szó. Főleg mivel a piramisjátékban is van termék.

Szóval ismét egy "hozzánemértőhülye" írását sikerült ide linkelni. "Kösz". Legközelebb inkább nézz utána a tényeknek mielőtt ilyen hülyeséget linkelgetsz. Pláne, hogy a kérdésre nem adtál választ.

2012. dec. 30. 12:38
 44/98 anonim ***** válasza:
51%

Hát ez lol...

Természetesen most sem kaptam semmilyen értesítést arról, hogy miért lett a hozzászólásom törölve. Ami egyébként nem volt szabályszegő, ellentétben itt jópár érintetlenül hagyott válasszal.

No comment...


"az írás szerint az MLM és a piramisjáték között csak a termék a különbség"


Ezt hol írja?

2012. dec. 30. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/98 A kérdező kommentje:

Rengeteg baromság volt abban a cikkben. Pl, hogy máshogy nem eladhatóak azok a termékek és ezért kell az MLM hozzá. Na ez is baromi nevetséges főleg, hogy még jóval drágább termékeket is lehet kapni a hagyományos kereskedelemben és számtalan hasonló árú termék van a piacon amit hagyományos kereskedelemben értékesítenek.


És még lehetne sorolni az elfogult szándékos csúsztatásokat amiket találni lehet benne.


Aki tényleg objektív képet akar az MLM-ről és a valós piac működéséről az nem ilyen idióta írást vesz alapul ami sarkításokkal, általánosításokkal és ferdítésekkel és főleg elmélkedéssel van tele. A tények igencsak messze állnak attól amit ott az író összeszerencsétlenkedett.

2012. dec. 30. 15:06
 46/98 A kérdező kommentje:
Ha nem tudsz tényszerű és érdemi választ adni a kérdésemre akkor ne offolj!
2012. dec. 30. 15:08
 47/98 anonim ***** válasza:
71%

A kérdést törölteti már volt eszed, persze válasz nincs. Segítek, ilyesmit nem állít az az írás. Ez a "NE KEVERJÜK A PIRAMISJÁTÉKOT AZ MLM-EL!!!" jellemzően azok mantrája, akik nem képesek közgazdasági szempontok alapján kezelni az említett vállalkozási formát. Pro és kontra, mind a védelmezők, mind a fikázók között akad ilyen szép számmal.

A kérdésed rendkívül összetett, amire a linken található írás igenis válasszal szolgál - bár a korábbi kommentárjaidból arra lehet következtetni, hogy ezekre nem vagy nyitott.

És itt érkeztünk el az eset igazi pikantériájához. Azzal nyilván nincs semmi baj, hogy a kérdező igazából nem is kérdez, csak a saját gondolatait igyekszik hangoztatni, egy kérdőjellel a végén. Ellenben aki valóban a kérdéskörhöz kapcsolódóan próbál némi valódi hátteret felhozni, azt aztán tűzzel-vassal. Az itteni moderátorok már jópár alkalommal bizonyították alkalmatlanságukat, ráadásul cseppet sem tűnnek pártatlannak.

Kiemelném, hogy figyelmeztetés nélkül került törlésre a hozzászólásom, ami nem volt szabályszegő.

2012. dec. 30. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/98 A kérdező kommentje:
Ez még mindig csak offolás.
2012. dec. 30. 18:02
 49/98 anonim ***** válasza:
24%

Szerinted csak a kérdezőnek nem tetszik a stílusod? A moderátorok meg igenis pártatlanok és csak azt törlik ami sérti a szabályokat. Bár azt sem mindig. Bizonyára nem véletlen az agresszív viselkedésed sem, annak is nyilván van valami oka.


Én is olvastam a linkedet. Az a gond vele, hogy elméletekre épülő következtetésekkel van tele. És nem tényekre épül a nagy része.


Én szívesen látnék egy tényekre épülő bizonyítást, de ez nem az. A kritikusok valahogy mindig figyelmen kívül hagyják a tényeket és szinte csak a saját elméletükre építkeznek. Ebben pedig elég kevés a tényekre alapozott következtetés.


De ha te látod benne a kérdés bizonyítását akkor írd le ide.

2012. dec. 30. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/98 anonim ***** válasza:
50%

Az elejétől figyeltem a kérdést, folyamatosan latolgattam érdemes-e hozzászólnom, lévén a válasz rendkívül összetett. Egy próbát azonban mégis teszek.


A témát sok oldalról meg lehet közelíteni, jelenleg úgy gondolom, hogy a marketing munka,- és költségvonzatai a leginkább közérthetőek.


Az MLM egy direct selling vállalkozási forma, vagyis a cég marketing tevékenységét a hálózatépítők személyesen végzik. Kicsit szárazabban fogalmazva, a vállalkozás által kínált termékkel kapcsolatos információk személyes, interaktív módon jutnak el a potenciális fogyasztókhoz. Ez aktív tevékenységet követel meg egy jelentős méretű speciálisan erre szakosodott csoporttól.


Ha egy vállalkozási formát a marketing módszere alapján hagyományosnak kívánunk tekinteni annak marketing módszere általában passzív, csupán figyelemfelkeltő jellegű. Ezen vállalkozás által kínált termékkel kapcsolatos információkhoz a potenciális fogyasztók aktív érdeklődés nyomán juthatnak, a vállalattól csupán passzív tevékenységet kíván.


Közérthetőbben


Vegyünk példának egy virágzó, 10 millió lakosú metropoliszt. A termék beszerzési ára, logisztikai költségek, egyéb disztribúciós terhek azonosnak tekinthetőek.

Egyesével, személyes prezentációkkal eljuttatni a termékinformációkat minden egyes lakosnak 10 millió munkaóra lenne, személyenként egy órás előadással. Erős jóindulattal vegyük úgy, hogy munkaórára leosztva átlagban 5 személy számára sikerült átadni az információt. Így 2 millió munkaóra nyomán tekinthetjük kiaknázottnak a piacot. Ezt a munkát a város lakói kölcsönösen egymás között végzik el, lépcsőzetesen csökkenő terhet róva azokra, akikhez az információ később jut el.


Most gondoljuk el hány munkaóra kell egy fél perces reklámfilm leforgatásához. Legyünk rosszindulatúak, és vegyük úgy hogy napi 10 órában, 100 ember egy héten át dolgozik rajta. 6000 munkaóránál tartunk, mert még a rohadt időjárás is bezavart, mondjuk.

Óriásplakátok és szórólapok tervezése és nyomtatása, szintén nem túl barátian, mondjuk 800 munkaóra. Tíz ember, napi nyolc órában, két héten át.

Óriásplakátok kihelyezése 2000 munkaóra, kb. egy munkaórával számolva plakátonként. Összehasonlításképp: Budapestet 200 óriásplakáttal eléggé sűrűn lehet lefedni, ez kb. az összes budapesti óriásplakát 10%-a.

Szórólapok osztogatása, vegyük úgy, hogy ez egy álló hónapig megy, azaz 21 munkanap, 1000 osztogató kitartó munkája napi nyolc órában. 168 000 munkaóra.

Összesítve tehát 6000 + 800 + 2000 + 168 000 = 176 800 munkaóra. azaz 0,1768 millió munkaórával kiaknáztuk*jav. marketing atombombát dobtunk a városra.


Kis kitérővel gondoljunk bele a következőkbe

Melyiket szeretjük jobban, ha az elvégzett munkánkért cserébe fizetést kapunk? Kápé. Avagy ha elvégzett munkánkból jövedelmünk csak egyéb tényezők kedvező hatása mellett lesz?

Nem bonyolult eldönteni.


Az egyszerűség kedvéért a keresletet tekintsük azonosnak mindkét esetben, tehát a várható bevétel is azonos, amíg a fogyasztói ár is az.

A fentiek ismeretében nem nehéz belátni, hogy az MLM rendszer jelentős többletmunkát kíván meg, hozzávetőleg azonos eredményért. A több munka több jövedelmet is eredményez, gondolhatnánk naivan, azonban ez a munka nem értékteremtő munka. Azonos kereslet és bevétel esetén tehát a több munka alacsonyabb megtérülést eredményez. Vagy az azonos kereslet, ugyanolyan megtérüléshez magasabb bevételt követel meg. Ez utóbbinak pedig egyenes következménye a magasabb fogyasztói ár.


És itt elérkeztünk a kérdés kettősségéhez, nevezetesen kit tekintünk a "rendszer alján" lévőnek? Ha a fogyasztót, ő abban az esetben szenved kárt, ha a terméket az MLM rendszerből fakadóan magasabb fogyasztói áron vásárolta meg. Ha a hálózat alján elhelyezkedő kereskedőket, akkor pedig az azonos ár melletti kedvezőtlen megtérülés a veszteség. És itt érvényesül a libikóka elv, itt valamelyik oldal mindenképpen veszít. A gyakorlatban persze ez nyilván megoszlik, így mindenki veszít valamennyit, amit nyerhet, csak a másik oldal rovására teheti.


-----------

Disclaimer:

A fenti válasz teljes mértékben összhangban van a gyakorikerdesek.hu felhasználási szabályaival. A kérdés kimerítő és pontos megválaszolására törekszik, nem idéz korábbi válaszokból, nem reflektál korábbi válaszokra, nem kérdőjelezi meg azok tartalmát. Azonban a kérdés minél pontosabb megválaszolása érdekében szorulhat kiigazításokra, kiegészítésekre, amelyeket a gyakorikerdesek.hu bármely regisztrált és annak szabályait maradéktalanul betartó felhasználója, megfelelő indoklás mellett, szabadon megtehet.

Minden jog fenntartva!

Külső tartalomszolgáltató rendszerében idézni csak forrásmegjelöléssel!


B.M.

2012. dec. 31. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!