Hintamanőverekkel újból és újból növelhető az űrhajó sebessége minimális energia felhasználásával?
Még mindig nem érted. A kulcsszó a tömeg. Óriási különbség hogy egy x tömegű űrhajót gyorsítasz vagy egy többször akkora tömegű űrállomást.
Ha növeled a tömeget, több energia kell a gyorsításához.
"A hajtómű most is jó"
Nem, most még q-ra nem jó.
Az új ion-plazma hajtómű koncepciók már vonzóak, de az még csak terv. Márpedig ha a hipergyorsra parittyázott hajódat utol akarod érni, jóval több kell, mint amit most tudunk.
"ha elmegyünk a Marsig akkor ott a Mars segítségével meg is lehet fordulni"
Nem feltétlenül. Főleg, ha elérted azt a bizonyos vágyott nagy tempót. Mert akkor a Mars gravitációja simán kevés lehet egy visszafordításhoz, csak egy pályamódosítást produkál és ment a hajód a búsba, majd a Plútó mellől int búcsút.
"Csak akkor megyünk el gyorsításért egy bolygóhoz ha van is ott bolygó ahova megyünk"
Erről beszélek, hogy a megfelelő bolygóhelyzetek beállása húsz, ötven, kétszáz évente áll csak elő. Nem is beszélve arról, lásd fent, hogy a hajódat akkor mondjuk a jupiter körül kellene visszafordítani, na ehhez már olyan bolygóhelyzet kell, ami talán csak ezer évente áll elő. Nem kellene addig esetleg inkább más módszert fejleszteni, nem csak ülni és várni, hogy indulhasson a buszod?
Ezért beszéltem időtényezőről.
"Olyan hogy a Marsra megyünk s a Mars nincs ott pediglen végkép nincsen."
Igen, csak nem csak a Marsnak kell jó helyen lennie, hanem a hintabolygóidnak is. Na ez az ami állati ritkán jön össze.
"Még mindig nem érted"
Ő egy másik válaszoló volt. :D
"Úgyhogy vagy jobb energiaforrást találunk mint a hintamanőver vagy semmire se megyünk a jobb hajtóművel. A probléma ugyanis az hogy a jobb hajtóműhöz a többlet energiát is oda kell vinni ami plusz tömegként jelentkezik s az energia gyorsításához is energia kell tehát azt is vinni kell."
Jelenleg valóban jól jönne jobb energiaforrás, de ami sokkal inkább kell, az a hosszan működtethető hajtómű. Mert hosszabb idő alatt a kisebb tolóerő is eléri ugyanazt a sebességet. Ehhez említettem az ionhajtómű továbbfejlesztését. A kémiai rakéta bolygóközi használatra lejárt lemez, de amíg a Naprendszerben akarunk csak bolyongani, addig nem kell fotonrakéta, antianyag-hajtás meg warpoló enterprise. Elég egy folyamatosan működtethető inohajtómű, csak jobb teljesítménnyel.
Ja és gyorsításhoz nem simán tömeget kell hátradobni. TömegXsebességet kell hátradobni. Vagyis minél jobban tudjuk gyorsítani a hajtóanyagot, annál kevesebb kell belőle és annál tovább működhet folyamatosan.
Ez a jövő. A közeljövő. Közelebbi, mint a Naprendszerben kolbászoló több száz ingajárat. Időben és pénzben is közelebbi.
Kérdező, ha te most azt akarod, hogy anyahajó szerű űrhajók köröznek, amik képesek a hosszú távú túlélés biztosítására, ezekre pedig kisebb űrhajókkal szállsz fel és le, akkor van egy kis probléma.
Mégpedig hogy ahány bolygó mellett elmész, az mind befolyásolni fogja a pályádat. Mert oké, hogy elviszed a Vénuszig, az gyorsít rajta, de amint a Föld közelébe jön, a Föld is ugyanúgy változtatni fog a pályáján. És aztán a Mars is. Sőt, igazából az egész úton módosul a pályája, csak bolygók közelében sokkal jelentősebben.
Vagyis ugyanúgy kell rengeteg üzemanyag a pályamódosításokra, hogy pont jól tudd kihasználni a bolygók gravitációját.
A hajtóművekkel pedig jelenleg az a baj, hogy amelyik hatékonyabban égeti el az üzemanyagát, annak kisebb a tolóereje.
Tudom, hogy másnak is válaszolsz, csak olyannak mondtad hogy még mindig nem érti, aki nem még mindig nem értette, csak nem olvasta, hogy másiknak már írtad. Azért írtam, hogy másik válaszoló.
Viszont a hintáddal még mindig nem érted, hogy az a baj, hogy nincs hozzá elég gyakran bolygószinkronod!
És lehetetlen, gazdaságilag őrültség kétszázvalahány vagy akár ezer űrhajót szétlövöldözni az űrbe azért, hogy százévente egyet esetleg használni tudjál, és még lehet, hogy az ezer darabbal is keveset mondtam. A világűr a Naprendszeren belül is bazi nagy térség, nem lehet feltölteni potenciális szállító hajókkal, mint Budapestet BKV-val. Jah meg a helyijárati buszok sem érnének xart se, ha szinte random pályán röpködnének összevissza a városban és te csak kéthetente tudnál olyat kifogni, ami pont onnan pont oda megy, ahogy akarod, méghozzá úgy, hogy ezt az utat egy hónapra előre tervezned kell. Akkor te is inkább mennél gyalog. Olcsóbb és gyorsabb. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!