Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek jó lenne ez az...

Szerintetek jó lenne ez az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Nagyon sok kisebb nehezítő, akadályozó tényező van az oktatásban, amit másképp is lehetne csinálni. Tényleg, nem is kerülne sokba, de sok mindent megkönnyítene. Én most leírom, hogy a jelenlegi oktatási rendszert miben változtatnám meg. Kérlek írjatok véleményeket, és azt is, hogy szerintetek ezek az ötletek javítanának-e a jelenlegi oktatási rendszeren. Mert szerintem TÖKÉLETESEN MEGOLDANÁK a LEGTÖBB PROBLÉMÁT!!


-----------------------------------


1.

Államilag minden egyes iskolának havonta annyi krétát szállíttatnék, amennyi 3x-osa az átlagban elhasznált krétamennyiségnek. Amennyiben a felhalmozódott kréta eléri a 10x-es mennyiséget, akkor a szállítást szünetelne, amíg az 5x-ösére le nem csökken.


Ezenkívül speciális krétákat vezetnék be. Az egyetemünkön az egyik tanár olyan krétával ír, amely műanyagtokban van. Alul van egy nyomógomb, amivel mindig kijjebb lehet tolni a krétát. Ezzel nem kéne vizes vödröket használni a teremben, amivel a tanár megmossa a kezét, és nem kéne összekenniük magukat krétával a tanároknak. A műanyag tokban z elhelyezett kréta cserélhető lenne, és maga a kréta olyan fajta lenne, amely nem porzik annyira.


2.

Új táblákat vezetnék be. Minden egyes táblának korom feketének kéne lennie, mert szerintem a zöld táblák nem olyan jók, a filctollas táblákról meg ne is beszéljünk... A táblák olyanok lennének, mint az egyetemeken, hogy felül is, meg alul is lenne egy tábla, és nyomógomb segítségével lehetne a táblákat mozgatni.. Illetve a tábla törlésének megkönnyítésére egy olyan táblák lennének, amik tetején van egy lehúzható törlőcsík. tehát föl kell nyúlni, le kell húzni, aztán a rugó visszahúzza. Ezalatt a tanár az egész táblát letörölte 1,5 másodperc alatt. (Gondolom sejtitek hogyan gondolom a rugós lehúzható táblatörlőt.) Ezzel hihetetlenül sokat lehetne spórolni az idővel!


3.

A tábla fölé speciális lámpákat szerelnék, amivel csak az adott táblát, és a tanítónénit világítanák meg! Az ablakok elé fekete sötétítőfüggönyöket raknék, vagy felülről lehúzható sötétítő lapokat, amik feketék lennének, így nem engednének át fényt! Mivel a teremben mondjuk a tanító néni lekapcsolná a villanyokat, így a teremben az egyetlen érdekes dolog a tanító néni lenne. A diákok őt figyelnék, hiszen ő lenne kivilágítva, és a tábla. Kicsit hasonló lenne a mozihoz. Nem tudom, hogy átérzitek-e ahogy gondolom, de én fejben ezt tökéletesnek találom.


4.

Olyan padokat gyártatnék, amelyek felülete teljesen sima és csúszós, így írni, firkálni nem lehetne rá normálisan. Fiók nem lenne benne (mivel a diákoknak nem lenne annyi cuccuk, hogy otthagyják a suliban). A pad nem lenne hosszú, keskeny lenne, éppen csak annyira lenne széles, mint egy A3-as lap hossza. A pad hossza pedig csak akkora lenne, hogy éppen csak egy személy férjen el. Így a diákok jobban tudnának figyelni, sokkal kevesebb lenne a diákok között az egymás közötti piszkálódás. A padok egymástól való távolsága pont egy padnyi lenne. Mivel egyedül ülnének, így koncentrálni is jobban tudnának. És mivel szünetben tudnak egymással játszani, ezért ugyanúgy tudnának szocializálódni, de a tanulmányi eredményük, higyjétek el, már ettől is jobb lenne! És mivel tök egyedül ülnének a padokban, szinte önkénytelenül is a táblára koncentrálnának, nem lenne sugdolózás, nem leveleznének egymással, nem facebookoznának, nem röhögcsélnének... Az összes olyan dolog, ami az órákat megkeserítette az én iskolás 12 évem alatt, az mind megszűnhetne. A diákok nem zavarnák az órákat, sokkal jobba lehetne koncentrálni.. A tanárnak is könnyebb lenne. Annyira meg nem lenen sötét, hogy ne látszódjanak a hátsó tanulók, tehát a tanár azért tudná őket figyelni.


Ez a 4 tök egyszerű intézkedés már HIHETETLEN pozitív változásokat hozhatna.


5.

De ezeken kívül még néhány lényeges intézkedést hoznék. Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban. Az órák 45 percesek maradnának, nagyszünet nem lenne, mindegyik szünet 10 perces lenne. Jelző nem lenne az órák vége felé, mert azzal csak zavarnák a tanulókat, csupán kicsöngő lenne.


6.

Középiskolákban már 45-ről 60 percere növelném az órák időtartamát, mert szerintem már nem kisgyerekekről van szó, akik ne tudnának 60 percet figyelni. A szünetek továbbra is 10 percesek lennének, kicsöngő nem lenne, hasonlóan tartanák a tanárok az órát, mint az egyetemen.


7.

Olyan matek, fizika, kémia, biológia, történelem, irodalom, és nyelvtan könyveket nyomtattatnék, amik évekre szólnak. Tehát miután a gyerek 5.-be megy általánosban, a könyveit egészen a ballagásig használhatja, mert együtt van a sok infó. Ugyancsak ez lenne középiskolában is. 9.-től egészen 12.-ig lehetne használni a könyveket. Aki elveszti a könyvét, az pedig simán kikölcsönözhetné a könyvtárból. Sőt! Nem is lenne kötelező könyvet venni, mindenki saját maga megvehetné, ha szeretné. Én magam törvényben biztosítanám, hogy a könyvtárban legalább annyi kikölcsönözhető tankönyv legyen, hogy a diákok 50-60%-ának biztosítsák, hogy ingyen kikölcsönözhessék a tankönyvet. Így megúszható lenne sokak számára a tankönyvek megvásárlása. Aki elveszti a tankönyvet, vagy tönkreteszi, az nyilván a 3-szorosát fizetné ki érte, épp ezért mindenki vigyázna rá! Akit meg nagyon érdekel a téma, az meg úgyis megvenné a könyvet.


8.

A tankönyveket a lehető leginformatívabban állíttatnám össze, hogy biztosítsa a tanulók számára a megfelelő tudást, de fölösleges dolgot ne tartalmazzon! Csak egy példa: a külföldi történelem kevesebb lenne a történelemkönyvekben. Újabb kiadásokat pedig addig nem adatnék ki, amíg tényleg el nem avult valamelyik tankönyv.


9.

A tanárok fizetését növelném. Minden tanár a megtartott óraszámai alapján kapná a fizetést! Egy általános iskolában az alsós tanárok 1 órára 2000 forintot kapnának. Ezt nyilván 45 perce kevesebb lenne. Egy felsős tanár 2500-at keresne óránként. Középiskolában tanító tanár 3000 forintot óránként. Persze ez csak sima diplomára vonatkozik. Egy ledoktorált illető ennek a kétszeresét keresné!!


10.

Azokat az iskolákat pénzjutalommal támogatnám, ahonnét a tanulók eredményeket értek el országos versenyeken! Egy városi első helyezettért 500 ezret adnék. Egy megyei győztesért 1 milliót. És minden egyes országos verseny győzteséért 5 milliót kapna a adott iskola, ami tetőlegesen felhasználhat, de természetesen el kell majd számolni, hogy mikre is költötte! A második helyezettek ezeknek a felét, a harmadik helyezettek pedig ezeknek az egyharmadát kapná.


Illetve az adott győztes diákokat is ugyanennyi pénzzel támogatnám! Tehát nem csak a sulija kapna, hanem ők maguk is kapnának ugyanennyit!


11.

Minden egyes év végén a legfontosabb tantárgyakból KÖTELEZŐ vizsga lenne! Alsóban: matematika, nyelvtan (jól látjátok, irodalom nem lenne!)

Felsőben: matematika, fizika, biológia, nyelvtan (Ha művészeti iskolába jár, akkor a fizika vagy biológia helyett választhatna egy művészeti tárgyat!!)


Középiskolában: matematika, fizika, biológia, nyelvtan. (Ugyancsak, pl. egy művészeti középiskolában választani lehetne fizika vagy biológia helyett egy másik tantárgyat!!)


12.

És végül az utolsó törvény!

A tantárgyfelvétel hasonló lenne, mint az egyetemeken, de kicsit másképp. Minden egyes tanulónak fel kéne venni bizonyos mennyiségű tantárgyat, amiken meg kéne jelenni. De aki többet akar, az többet vehet fel.

Pl.:

Alsóban:

MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés.

Felsőben:

Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia. ÉS ENNYI!!! DE!!! Ezeken kívül még lehetne fölvenni tantárgyakat. Így aki nem akar tesizni ennél többet, hanem mondjuk matekozni szeretne, az matekot vesz föl heti 8 alkalommal. Aki nem szereti a matekot, az heti 8 óra tesit vesz föl, jól kimozogja magát, és nem kell annyit szenvednie az órákon! Mindenki jobban jár!


Középiskolákban ugyan ez lenne a helyzet!


--------------------------------


Nos?? Mi a véleményetek? Ezek szerintetek mennyivel biztosítanának jobb tanulmányi körülményeket??!!


2016. szept. 20. 22:38
1 2 3 4 5 6 7
 61/62 RenanRin válasza:

Sok pontodon mosolyogtam, hogy ezt most tényleg komolyan gondoltad, vagy egy kalandos éjszakán vagy túl :'D

De a 6. nálam kiütötte a biztosítékot. Lehet, hogy te egy magológép vagy/voltál az iskolában, akinek nem volt jobb dolga, mint sok száraz, lexikai tudást a fejébe tömnie, valami szórakoztató hobbi helyett. De nem mindenki ilyen, oké? Van aki nem tud órákon keresztül tanulni, van, aki szívesen el jár énekkarba, szabadidejében verset, regényt ír, rajzol, számítógépes játékokkal játszik, fotózgat, videóz, táncol, vagy valamilyen sportot űz, vagy akármi mást csinál, ami számára szórakoztató, de a tanulás nem az, végül is így, ahogy a mai, és te "iskolarendszered"ben van, biztos, hogy nem.

Egy gyerek 20-25 percen keresztül tud tartósan figyelni, ez kevesebb 45 percnél, így valószínű a gyerek nem fog tartósan figyelni 45 percen keresztül, kivéve, ha érdekli a dolog, de ha nem érdekli például a fizika az nem az ő hibája. 10 perces szünetek lennének, amikor lehetne szusszanni egyet, enni, inni, wc-re elmenni. Te azt gondoltad ki, hogy egy középiskolásnak 60 perces órái lennének, változatlan 10 perces szünetekkel. És most mondom, hogy te hülye vagy, egy bolond, nem normális, érted? A legjobb esetben a gyerek a 60 perces órád feléig tudna kitartóan figyelni, a másik fele, gyakorlatilag kihasználatlan, elpazarolt idő lenne. És jönne egy 10 perces szünet és utána, még egy ilyen és még egy. Azt tudnod kell, hogy folyamatosan csökkenni fog az az idő, ami alatt hatékony tud lenni a diák és figyelni tud. És 4.-5. órára már szinte az első 10 percben sem fog tudni figyelni, és ez nagyon gyilkos lesz. Ez a 20-25 percnyi idő, amíg tud figyelni fenntartható, ha hagyod regenerálódni, de ez 60 perces tanórákkal és 10 perces szünetekkel hosszútávon egyáltalán nem lesz hatékony, sőt káros lesz. Azt is megtudom mondani neked, hogy miért:

1. motiválatlan lesz tőle, úgy érezheti, hogy jutalmazzák meg eléggé a "munkája" miatt (szünet a fajta jutalom lenne, de ez a te esetedben elég csekély)

2. nagyon elfárad a nap végére

3. semmi haszna, nem fog sok minden megmaradni a fejében így.

Én 25 perces órákat vezetnék be 5-10 perces szünetekkel. A tanítási óra ideje nagyon rövid lenne, de sokkal hatékonyabb lenne, így lehetne egy nap 2 matek is, de hatékonyabban tudná leadni a tanár az anyagot, de ez csak az én ötletem, én diákként nagyon örülnék, ha ez lenne, és hatékonyabban is tudnék teljesíteni.

2017. máj. 3. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/62 RenanRin válasza:
A "jutalmazzák" elől lemaradt a nem, azt akartam írni, hogy "nem jutalmazzák"
2017. máj. 3. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!