Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek jó lenne ez az...

Szerintetek jó lenne ez az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Nagyon sok kisebb nehezítő, akadályozó tényező van az oktatásban, amit másképp is lehetne csinálni. Tényleg, nem is kerülne sokba, de sok mindent megkönnyítene. Én most leírom, hogy a jelenlegi oktatási rendszert miben változtatnám meg. Kérlek írjatok véleményeket, és azt is, hogy szerintetek ezek az ötletek javítanának-e a jelenlegi oktatási rendszeren. Mert szerintem TÖKÉLETESEN MEGOLDANÁK a LEGTÖBB PROBLÉMÁT!!


-----------------------------------


1.

Államilag minden egyes iskolának havonta annyi krétát szállíttatnék, amennyi 3x-osa az átlagban elhasznált krétamennyiségnek. Amennyiben a felhalmozódott kréta eléri a 10x-es mennyiséget, akkor a szállítást szünetelne, amíg az 5x-ösére le nem csökken.


Ezenkívül speciális krétákat vezetnék be. Az egyetemünkön az egyik tanár olyan krétával ír, amely műanyagtokban van. Alul van egy nyomógomb, amivel mindig kijjebb lehet tolni a krétát. Ezzel nem kéne vizes vödröket használni a teremben, amivel a tanár megmossa a kezét, és nem kéne összekenniük magukat krétával a tanároknak. A műanyag tokban z elhelyezett kréta cserélhető lenne, és maga a kréta olyan fajta lenne, amely nem porzik annyira.


2.

Új táblákat vezetnék be. Minden egyes táblának korom feketének kéne lennie, mert szerintem a zöld táblák nem olyan jók, a filctollas táblákról meg ne is beszéljünk... A táblák olyanok lennének, mint az egyetemeken, hogy felül is, meg alul is lenne egy tábla, és nyomógomb segítségével lehetne a táblákat mozgatni.. Illetve a tábla törlésének megkönnyítésére egy olyan táblák lennének, amik tetején van egy lehúzható törlőcsík. tehát föl kell nyúlni, le kell húzni, aztán a rugó visszahúzza. Ezalatt a tanár az egész táblát letörölte 1,5 másodperc alatt. (Gondolom sejtitek hogyan gondolom a rugós lehúzható táblatörlőt.) Ezzel hihetetlenül sokat lehetne spórolni az idővel!


3.

A tábla fölé speciális lámpákat szerelnék, amivel csak az adott táblát, és a tanítónénit világítanák meg! Az ablakok elé fekete sötétítőfüggönyöket raknék, vagy felülről lehúzható sötétítő lapokat, amik feketék lennének, így nem engednének át fényt! Mivel a teremben mondjuk a tanító néni lekapcsolná a villanyokat, így a teremben az egyetlen érdekes dolog a tanító néni lenne. A diákok őt figyelnék, hiszen ő lenne kivilágítva, és a tábla. Kicsit hasonló lenne a mozihoz. Nem tudom, hogy átérzitek-e ahogy gondolom, de én fejben ezt tökéletesnek találom.


4.

Olyan padokat gyártatnék, amelyek felülete teljesen sima és csúszós, így írni, firkálni nem lehetne rá normálisan. Fiók nem lenne benne (mivel a diákoknak nem lenne annyi cuccuk, hogy otthagyják a suliban). A pad nem lenne hosszú, keskeny lenne, éppen csak annyira lenne széles, mint egy A3-as lap hossza. A pad hossza pedig csak akkora lenne, hogy éppen csak egy személy férjen el. Így a diákok jobban tudnának figyelni, sokkal kevesebb lenne a diákok között az egymás közötti piszkálódás. A padok egymástól való távolsága pont egy padnyi lenne. Mivel egyedül ülnének, így koncentrálni is jobban tudnának. És mivel szünetben tudnak egymással játszani, ezért ugyanúgy tudnának szocializálódni, de a tanulmányi eredményük, higyjétek el, már ettől is jobb lenne! És mivel tök egyedül ülnének a padokban, szinte önkénytelenül is a táblára koncentrálnának, nem lenne sugdolózás, nem leveleznének egymással, nem facebookoznának, nem röhögcsélnének... Az összes olyan dolog, ami az órákat megkeserítette az én iskolás 12 évem alatt, az mind megszűnhetne. A diákok nem zavarnák az órákat, sokkal jobba lehetne koncentrálni.. A tanárnak is könnyebb lenne. Annyira meg nem lenen sötét, hogy ne látszódjanak a hátsó tanulók, tehát a tanár azért tudná őket figyelni.


Ez a 4 tök egyszerű intézkedés már HIHETETLEN pozitív változásokat hozhatna.


5.

De ezeken kívül még néhány lényeges intézkedést hoznék. Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban. Az órák 45 percesek maradnának, nagyszünet nem lenne, mindegyik szünet 10 perces lenne. Jelző nem lenne az órák vége felé, mert azzal csak zavarnák a tanulókat, csupán kicsöngő lenne.


6.

Középiskolákban már 45-ről 60 percere növelném az órák időtartamát, mert szerintem már nem kisgyerekekről van szó, akik ne tudnának 60 percet figyelni. A szünetek továbbra is 10 percesek lennének, kicsöngő nem lenne, hasonlóan tartanák a tanárok az órát, mint az egyetemen.


7.

Olyan matek, fizika, kémia, biológia, történelem, irodalom, és nyelvtan könyveket nyomtattatnék, amik évekre szólnak. Tehát miután a gyerek 5.-be megy általánosban, a könyveit egészen a ballagásig használhatja, mert együtt van a sok infó. Ugyancsak ez lenne középiskolában is. 9.-től egészen 12.-ig lehetne használni a könyveket. Aki elveszti a könyvét, az pedig simán kikölcsönözhetné a könyvtárból. Sőt! Nem is lenne kötelező könyvet venni, mindenki saját maga megvehetné, ha szeretné. Én magam törvényben biztosítanám, hogy a könyvtárban legalább annyi kikölcsönözhető tankönyv legyen, hogy a diákok 50-60%-ának biztosítsák, hogy ingyen kikölcsönözhessék a tankönyvet. Így megúszható lenne sokak számára a tankönyvek megvásárlása. Aki elveszti a tankönyvet, vagy tönkreteszi, az nyilván a 3-szorosát fizetné ki érte, épp ezért mindenki vigyázna rá! Akit meg nagyon érdekel a téma, az meg úgyis megvenné a könyvet.


8.

A tankönyveket a lehető leginformatívabban állíttatnám össze, hogy biztosítsa a tanulók számára a megfelelő tudást, de fölösleges dolgot ne tartalmazzon! Csak egy példa: a külföldi történelem kevesebb lenne a történelemkönyvekben. Újabb kiadásokat pedig addig nem adatnék ki, amíg tényleg el nem avult valamelyik tankönyv.


9.

A tanárok fizetését növelném. Minden tanár a megtartott óraszámai alapján kapná a fizetést! Egy általános iskolában az alsós tanárok 1 órára 2000 forintot kapnának. Ezt nyilván 45 perce kevesebb lenne. Egy felsős tanár 2500-at keresne óránként. Középiskolában tanító tanár 3000 forintot óránként. Persze ez csak sima diplomára vonatkozik. Egy ledoktorált illető ennek a kétszeresét keresné!!


10.

Azokat az iskolákat pénzjutalommal támogatnám, ahonnét a tanulók eredményeket értek el országos versenyeken! Egy városi első helyezettért 500 ezret adnék. Egy megyei győztesért 1 milliót. És minden egyes országos verseny győzteséért 5 milliót kapna a adott iskola, ami tetőlegesen felhasználhat, de természetesen el kell majd számolni, hogy mikre is költötte! A második helyezettek ezeknek a felét, a harmadik helyezettek pedig ezeknek az egyharmadát kapná.


Illetve az adott győztes diákokat is ugyanennyi pénzzel támogatnám! Tehát nem csak a sulija kapna, hanem ők maguk is kapnának ugyanennyit!


11.

Minden egyes év végén a legfontosabb tantárgyakból KÖTELEZŐ vizsga lenne! Alsóban: matematika, nyelvtan (jól látjátok, irodalom nem lenne!)

Felsőben: matematika, fizika, biológia, nyelvtan (Ha művészeti iskolába jár, akkor a fizika vagy biológia helyett választhatna egy művészeti tárgyat!!)


Középiskolában: matematika, fizika, biológia, nyelvtan. (Ugyancsak, pl. egy művészeti középiskolában választani lehetne fizika vagy biológia helyett egy másik tantárgyat!!)


12.

És végül az utolsó törvény!

A tantárgyfelvétel hasonló lenne, mint az egyetemeken, de kicsit másképp. Minden egyes tanulónak fel kéne venni bizonyos mennyiségű tantárgyat, amiken meg kéne jelenni. De aki többet akar, az többet vehet fel.

Pl.:

Alsóban:

MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés.

Felsőben:

Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia. ÉS ENNYI!!! DE!!! Ezeken kívül még lehetne fölvenni tantárgyakat. Így aki nem akar tesizni ennél többet, hanem mondjuk matekozni szeretne, az matekot vesz föl heti 8 alkalommal. Aki nem szereti a matekot, az heti 8 óra tesit vesz föl, jól kimozogja magát, és nem kell annyit szenvednie az órákon! Mindenki jobban jár!


Középiskolákban ugyan ez lenne a helyzet!


--------------------------------


Nos?? Mi a véleményetek? Ezek szerintetek mennyivel biztosítanának jobb tanulmányi körülményeket??!!


2016. szept. 20. 22:38
1 2 3 4 5 6 7
 1/62 A kérdező kommentje:

A 4. ponthoz egy megjegyzés:


A padokba tehát nem lehetne puskát eldugni, nem lenne hátlap, ami eltakarná a tanuló ölét sem. Emiatt kevesebb anyagot is kéne felhasználni a padok legyártásakor, több pénz maradna az államnak!


Illetve külön alsótagozatos termeket hoznék létre, ahol a padok és székek alacsonyabbak lennének, ezzel megkönnyítve a diákok helyzetét.

2016. szept. 20. 22:45
 2/62 anonim ***** válasza:
100%

Te egy sikeres ember lennél oktatásügyben! Nem azért mert jó az elképzelésed, épp azért, mert röhögőgörcsöt kap aki végigolvassa! Márpedig manapság épp ilyen kaliberű ökörségekkel "reformálják" az oktatást, szóval sokra vinnéd, csak ez nem bók!


Négy pontban onanizálsz a táblán, a táblán, amit már ma is sok helyen projektorral váltanak ki, ember ébredj már föl 5-10 év és NEM LESZ TÁBLA, csak a skanzenben.

2016. szept. 20. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/62 A kérdező kommentje:
A mi egyetemünkön kb. mindenhol táblák vannak! A táblákat legalább annyiszor használják, mint a vetítőt! Sok feladatot a tanár a táblánál old meg, oda is hívja ki a többi hallhatót!
2016. szept. 20. 22:52
 4/62 A kérdező kommentje:
És ez EGYETEMEN VAN! Szerinted az alsó tagozatos kisdiákoknak nem a táblán fogjam megmutatni a tanító néni, hogy melyik betűt hogyan kell leírni?
2016. szept. 20. 22:54
 5/62 anonim ***** válasza:
94%

A tábla csak azt példázza, hogy mennyire nem vagy képben a valósággal, beleköthettem volna minden pontba egyesével, de ez a táblafetisizmusod ez a csúcs. Mondjuk a tanári fizetéscsökkentés se semmi, a te szisztémád szerint egy átlag tanító annyit keresne mint egy szalagmukás. :-D

Szerintem halvány lila ibolyád nincs arról, hogy mi alapján fizetik a tanárokat jelenleg, szóval stílusosan azt ajánlom, hogy ülj vissza az iskolapadba, és tanulj egy kicsit a témában, meg úgy általában tanulj, rád fér.

2016. szept. 20. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/62 anonim ***** válasza:
100%
Ekkora baromsagot is ritkan latni itt pedig azert itt nem nehez talalni ostobasagot.
2016. szept. 20. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/62 A kérdező kommentje:

Szerinted nem lenne jobb olyan tábla, amit nem kell fél óráig törölni, hanem egy lehúzhatós törlővel le lehetne törölni fél másodperc alatt? nem kéne kimosni a szivacsokat. Mert nem is használnák őket.


Szerinted nem lenne jó olyan kréta, ami nem poroz?


Nem lenne jó, ha a diákok nem egymás mellett nyomorognának, beszélgetnének, piszkálnák egymást, hanem egymástól bizonyos távolságra ülnének?


Nem lenne jó, ha aki nem tudja levezetni az energiáját gyerekként, annak 3x annyi tesiórát vehessen fel, mint a minimum tesióra szám? Nem lenne jobb, hogy aki kevésbé akar tesizni, az lehetőséget kapjon, hogy többet matekozhasson, angolozhasson, fizikázhasson? Így mindenki abba lehetne jó, amit SZERET! Nem lenne jó? Kérlek, világosíts fel, hogy miért nem!

2016. szept. 20. 22:58
 8/62 A kérdező kommentje:

"azt ajánlom, hogy ülj vissza az iskolapadba, és tanulj egy kicsit a témában, meg úgy általában tanulj, rád fér."


Az iskolapadban nem tanítanak ilyet, kérlek világosíts fel a témában.

2016. szept. 20. 22:59
 9/62 anonim ***** válasza:
100%
Dehogyis nem tanítanak kiskoma, csak te arról sem tudsz, iratkozz be valamelyik egyetem Pedagógia Bsc-jére, az pont erről szól! Oktatáselmélet, történet, szervezés, pedagógiai modellek, tanári kommunikáció stb.
2016. szept. 20. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/62 A kérdező kommentje:
Teljesen 100%-osan komolyan gondolom, amit mondok!! De figyelj! A tanárok fizetését akkor is az általuk leadott órák száma alapján kéne fizetni!! És minden tanárnak MINIMUM heti 20 órát kéne leadniuk! Így heti 20x3000 = HATVANEZER forintot keresne nettó hetente egy középiskolás tanár! Ez havi 4*60000 = 240 ezer lenne!! NETTÓ 240 EZER!!! Normális vagy?!!! Ez bőven rengeteg lenne!!
2016. szept. 20. 23:05
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!