Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek jó lenne ez az...

Szerintetek jó lenne ez az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Nagyon sok kisebb nehezítő, akadályozó tényező van az oktatásban, amit másképp is lehetne csinálni. Tényleg, nem is kerülne sokba, de sok mindent megkönnyítene. Én most leírom, hogy a jelenlegi oktatási rendszert miben változtatnám meg. Kérlek írjatok véleményeket, és azt is, hogy szerintetek ezek az ötletek javítanának-e a jelenlegi oktatási rendszeren. Mert szerintem TÖKÉLETESEN MEGOLDANÁK a LEGTÖBB PROBLÉMÁT!!


-----------------------------------


1.

Államilag minden egyes iskolának havonta annyi krétát szállíttatnék, amennyi 3x-osa az átlagban elhasznált krétamennyiségnek. Amennyiben a felhalmozódott kréta eléri a 10x-es mennyiséget, akkor a szállítást szünetelne, amíg az 5x-ösére le nem csökken.


Ezenkívül speciális krétákat vezetnék be. Az egyetemünkön az egyik tanár olyan krétával ír, amely műanyagtokban van. Alul van egy nyomógomb, amivel mindig kijjebb lehet tolni a krétát. Ezzel nem kéne vizes vödröket használni a teremben, amivel a tanár megmossa a kezét, és nem kéne összekenniük magukat krétával a tanároknak. A műanyag tokban z elhelyezett kréta cserélhető lenne, és maga a kréta olyan fajta lenne, amely nem porzik annyira.


2.

Új táblákat vezetnék be. Minden egyes táblának korom feketének kéne lennie, mert szerintem a zöld táblák nem olyan jók, a filctollas táblákról meg ne is beszéljünk... A táblák olyanok lennének, mint az egyetemeken, hogy felül is, meg alul is lenne egy tábla, és nyomógomb segítségével lehetne a táblákat mozgatni.. Illetve a tábla törlésének megkönnyítésére egy olyan táblák lennének, amik tetején van egy lehúzható törlőcsík. tehát föl kell nyúlni, le kell húzni, aztán a rugó visszahúzza. Ezalatt a tanár az egész táblát letörölte 1,5 másodperc alatt. (Gondolom sejtitek hogyan gondolom a rugós lehúzható táblatörlőt.) Ezzel hihetetlenül sokat lehetne spórolni az idővel!


3.

A tábla fölé speciális lámpákat szerelnék, amivel csak az adott táblát, és a tanítónénit világítanák meg! Az ablakok elé fekete sötétítőfüggönyöket raknék, vagy felülről lehúzható sötétítő lapokat, amik feketék lennének, így nem engednének át fényt! Mivel a teremben mondjuk a tanító néni lekapcsolná a villanyokat, így a teremben az egyetlen érdekes dolog a tanító néni lenne. A diákok őt figyelnék, hiszen ő lenne kivilágítva, és a tábla. Kicsit hasonló lenne a mozihoz. Nem tudom, hogy átérzitek-e ahogy gondolom, de én fejben ezt tökéletesnek találom.


4.

Olyan padokat gyártatnék, amelyek felülete teljesen sima és csúszós, így írni, firkálni nem lehetne rá normálisan. Fiók nem lenne benne (mivel a diákoknak nem lenne annyi cuccuk, hogy otthagyják a suliban). A pad nem lenne hosszú, keskeny lenne, éppen csak annyira lenne széles, mint egy A3-as lap hossza. A pad hossza pedig csak akkora lenne, hogy éppen csak egy személy férjen el. Így a diákok jobban tudnának figyelni, sokkal kevesebb lenne a diákok között az egymás közötti piszkálódás. A padok egymástól való távolsága pont egy padnyi lenne. Mivel egyedül ülnének, így koncentrálni is jobban tudnának. És mivel szünetben tudnak egymással játszani, ezért ugyanúgy tudnának szocializálódni, de a tanulmányi eredményük, higyjétek el, már ettől is jobb lenne! És mivel tök egyedül ülnének a padokban, szinte önkénytelenül is a táblára koncentrálnának, nem lenne sugdolózás, nem leveleznének egymással, nem facebookoznának, nem röhögcsélnének... Az összes olyan dolog, ami az órákat megkeserítette az én iskolás 12 évem alatt, az mind megszűnhetne. A diákok nem zavarnák az órákat, sokkal jobba lehetne koncentrálni.. A tanárnak is könnyebb lenne. Annyira meg nem lenen sötét, hogy ne látszódjanak a hátsó tanulók, tehát a tanár azért tudná őket figyelni.


Ez a 4 tök egyszerű intézkedés már HIHETETLEN pozitív változásokat hozhatna.


5.

De ezeken kívül még néhány lényeges intézkedést hoznék. Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban. Az órák 45 percesek maradnának, nagyszünet nem lenne, mindegyik szünet 10 perces lenne. Jelző nem lenne az órák vége felé, mert azzal csak zavarnák a tanulókat, csupán kicsöngő lenne.


6.

Középiskolákban már 45-ről 60 percere növelném az órák időtartamát, mert szerintem már nem kisgyerekekről van szó, akik ne tudnának 60 percet figyelni. A szünetek továbbra is 10 percesek lennének, kicsöngő nem lenne, hasonlóan tartanák a tanárok az órát, mint az egyetemen.


7.

Olyan matek, fizika, kémia, biológia, történelem, irodalom, és nyelvtan könyveket nyomtattatnék, amik évekre szólnak. Tehát miután a gyerek 5.-be megy általánosban, a könyveit egészen a ballagásig használhatja, mert együtt van a sok infó. Ugyancsak ez lenne középiskolában is. 9.-től egészen 12.-ig lehetne használni a könyveket. Aki elveszti a könyvét, az pedig simán kikölcsönözhetné a könyvtárból. Sőt! Nem is lenne kötelező könyvet venni, mindenki saját maga megvehetné, ha szeretné. Én magam törvényben biztosítanám, hogy a könyvtárban legalább annyi kikölcsönözhető tankönyv legyen, hogy a diákok 50-60%-ának biztosítsák, hogy ingyen kikölcsönözhessék a tankönyvet. Így megúszható lenne sokak számára a tankönyvek megvásárlása. Aki elveszti a tankönyvet, vagy tönkreteszi, az nyilván a 3-szorosát fizetné ki érte, épp ezért mindenki vigyázna rá! Akit meg nagyon érdekel a téma, az meg úgyis megvenné a könyvet.


8.

A tankönyveket a lehető leginformatívabban állíttatnám össze, hogy biztosítsa a tanulók számára a megfelelő tudást, de fölösleges dolgot ne tartalmazzon! Csak egy példa: a külföldi történelem kevesebb lenne a történelemkönyvekben. Újabb kiadásokat pedig addig nem adatnék ki, amíg tényleg el nem avult valamelyik tankönyv.


9.

A tanárok fizetését növelném. Minden tanár a megtartott óraszámai alapján kapná a fizetést! Egy általános iskolában az alsós tanárok 1 órára 2000 forintot kapnának. Ezt nyilván 45 perce kevesebb lenne. Egy felsős tanár 2500-at keresne óránként. Középiskolában tanító tanár 3000 forintot óránként. Persze ez csak sima diplomára vonatkozik. Egy ledoktorált illető ennek a kétszeresét keresné!!


10.

Azokat az iskolákat pénzjutalommal támogatnám, ahonnét a tanulók eredményeket értek el országos versenyeken! Egy városi első helyezettért 500 ezret adnék. Egy megyei győztesért 1 milliót. És minden egyes országos verseny győzteséért 5 milliót kapna a adott iskola, ami tetőlegesen felhasználhat, de természetesen el kell majd számolni, hogy mikre is költötte! A második helyezettek ezeknek a felét, a harmadik helyezettek pedig ezeknek az egyharmadát kapná.


Illetve az adott győztes diákokat is ugyanennyi pénzzel támogatnám! Tehát nem csak a sulija kapna, hanem ők maguk is kapnának ugyanennyit!


11.

Minden egyes év végén a legfontosabb tantárgyakból KÖTELEZŐ vizsga lenne! Alsóban: matematika, nyelvtan (jól látjátok, irodalom nem lenne!)

Felsőben: matematika, fizika, biológia, nyelvtan (Ha művészeti iskolába jár, akkor a fizika vagy biológia helyett választhatna egy művészeti tárgyat!!)


Középiskolában: matematika, fizika, biológia, nyelvtan. (Ugyancsak, pl. egy művészeti középiskolában választani lehetne fizika vagy biológia helyett egy másik tantárgyat!!)


12.

És végül az utolsó törvény!

A tantárgyfelvétel hasonló lenne, mint az egyetemeken, de kicsit másképp. Minden egyes tanulónak fel kéne venni bizonyos mennyiségű tantárgyat, amiken meg kéne jelenni. De aki többet akar, az többet vehet fel.

Pl.:

Alsóban:

MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés.

Felsőben:

Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia. ÉS ENNYI!!! DE!!! Ezeken kívül még lehetne fölvenni tantárgyakat. Így aki nem akar tesizni ennél többet, hanem mondjuk matekozni szeretne, az matekot vesz föl heti 8 alkalommal. Aki nem szereti a matekot, az heti 8 óra tesit vesz föl, jól kimozogja magát, és nem kell annyit szenvednie az órákon! Mindenki jobban jár!


Középiskolákban ugyan ez lenne a helyzet!


--------------------------------


Nos?? Mi a véleményetek? Ezek szerintetek mennyivel biztosítanának jobb tanulmányi körülményeket??!!


2016. szept. 20. 22:38
1 2 3 4 5 6 7
 51/62 A kérdező kommentje:

"Az iskola többek között erre is való. Hogy szocializáljon, a társadalom tagjává neveljen nem csupán a tudás átadásával, de egy közösségbe való helyezéssel."


De hát nem sikerült neki! Egyáltalán nem sikerült elérnie SEMMIT! Mindig is kedvesebb voltam a társaimnál! Sem a társaim nem szocializálódtak, sem én nem lettem közösségibb ember!

2016. szept. 29. 20:54
 52/62 A kérdező kommentje:

"Nem voltál te semmivel különb a többieknél."


Nem, mert nem tudtam különb lenni!

2016. szept. 29. 20:56
 53/62 A kérdező kommentje:
A tanárok és a diákok magatartása és hozzáállása visszafogott engem. Igen, lehet, hogy velem is volt baj, hiszen ennek nem így kéne lennie. De nem tehetek róla, velem másképp kellett volna foglalkozni, mint másokkal.
2016. szept. 29. 21:04
 54/62 anonim ***** válasza:

"De nem tehetek róla, velem másképp kellett volna foglalkozni, mint másokkal."


Erre ki találsz egy olyan rendszert, ami még merevebb, mint ami szerinted téged elrontott.

2016. szept. 29. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/62 A kérdező kommentje:
Igazad van.
2016. szept. 29. 22:30
 56/62 A kérdező kommentje:

"utoljára kb általános alsóban volt krétás tábla. Gimiben mindenhol a mágnes tábla volt (fehér tábla), aztán a suliban a termek felében projektor szereltek fel, azóta eltelt 3 év, ki tudja mi van most. Kréta, krétapor ugyan már..."


Hát akkor vagy te fogtál ki érdekes iskolákat, vagy én. Mert az én középsulimban végig krétás táblákat használtak, sőt, most a főiskolán is szinte mindenhol krétás táblák vannak az infótermeken kívül. Ja nem, még az infótermek többségében is krétás táblák vannak.

2016. szept. 29. 22:33
 57/62 anonim ***** válasza:
Végigolvasva ezt az egészet, nekem egyre inkább az az érzésem, hogy a kérdezőnek, pszichológusi segítségre van szüksége, mert valami eszméletlen komplexusos, sikertelen ember, aki a saját hibáit másokra vetíti ki, a tipikus én nem tehetek róla mert kezdetű ember, aki közben tökéletes, meg kedves meg stb. Ő a jó, az etalon, és a világ meg a tanárok a gonoszak, nem a baj nem az ő készülékükben van, hanem a tiédben, ha már egyszer nem vagy százas legalább vállald fel.
2016. szept. 29. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/62 A kérdező kommentje:
Felvállalnám, de nem látom magamon, hogy az lennék! A normális tanárok mindenhol dicsértek. nincsenek komplexusaim, nem akarom, hogy olyan legyen a világ, ahogy én diktálom. Csak egy kis pozitív változást szeretnék! Én azt tudom, hogy csak olyan iskolákba jártam, ahol vagy csak krétával lehetett írni, vagy ha volt filctollas tábla, akkor ott a filctollak ki voltak fogyva! Ja, a középiskolám olyan volt, hogy az egyik teremből kiloptak egy projektort! tehát ezt a színvonalt tessék elképzelni! Persze, van bennem sértettség, mert szarok voltak az eddigi sulijaim, de én jogosnak érzem emiatt a sértettségem! A szüleim meg nem engedték, hogy sulit váltsak. Érdekes amúgy, hogy azt mondjátok, hogy velem nem stimmel valami. De amit mondok, azt ti gondolkodás nélkül nem hiszitek el. mert szerintetek már évek óta nincs krétával írható tábla a középiskolákban.... Most lesznek a választások!!! Tessék megnézni, hogy az iskola, ahol szavazni fogtok, mennyi krétás táblát tartalmaz!! Tessék megnézni, hogy milyen egy tanterem! Vagy a akinek vannak iskolás gyerekei, azok láthatják, hogy igenis a középiskolák többségében még vannak krétás táblák. Ja persze.. ti nem számoltatok azzal, hogy én eddig csak lepukkant igénytelen középiskolákba jártam... De legyen igazatok, bárcsak jobbak lennének a sulik, és bárcsak én fogtam volna ki azt az igénytelenséget, amiben tanultam 12 évig.
2016. szept. 30. 00:22
 59/62 Pro Patria ***** válasza:

Elég hiteltelen azt mondani, hogy 5-10 év múlva ne lennének krétás táblák. Általános iskolákban - nyilván ilyenből van a legtöbb az országban - szerintem kizárólag krétával folyik az oktatás. Középiskolában volt krétát, és filcet használó terem is, ebből az utóbbiból kevesebb.

Feltételezem, hogy az egyetemeken már elcsúszik ez az arány, és az emlékezetből kikopnak az előző lépcsőfokok, de a realitás az, hogy a legcsekélyebb számot jelentő egyetemeken, főiskolákon lehet elterjedt jelenség a projektor+filctoll kizárólagossága, gimnáziumban, szakiskolákban ez kevésbé jelenik meg, általános iskolákban pedig szinte egyáltalán nem.

Hány egyetem és főiskola van az országban, és hány közép- és általános iskola? Nem az előbbieket kell alapulvenni irányadónak.


Viszont ettől függetlenül a krétát fókuszpontba helyezve radikális váltást nem lehet elérni az oktatásban, szóval kár ezen rugózni. A válaszolóknak is, és a kérdező részéről is.

A többi ponttal kapcsolatban pedig volt már részletesen szó - leírtam, illetve, mint azóta visszaolvastam, többen mások is leírták -, mi a probléma.

2016. szept. 30. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/62 A kérdező kommentje:

"Elég hiteltelen azt mondani, hogy 5-10 év múlva ne lennének krétás táblák."


Teljesen mindegy, itt a válaszadók többsége meg van róla győződve, hogy nem lesznek. Ennyire értenek hozzá... Tényleg kár is bármilyen kérdést feltenni ide! Vagy egy hazug álliberális emberellenes fizetett migránspárti fog ócsárolni, és és teljesen egyértelmű hazugságokkal hitegetni, vagy más olyanok fognak hozzászólni, akik az egészből egy kukkot sem értenek. Tényleg nem éri meg ide kérdést föltenni. Se válaszolni.

2016. okt. 2. 12:31
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!