Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek jó lenne ez az...

Szerintetek jó lenne ez az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Nagyon sok kisebb nehezítő, akadályozó tényező van az oktatásban, amit másképp is lehetne csinálni. Tényleg, nem is kerülne sokba, de sok mindent megkönnyítene. Én most leírom, hogy a jelenlegi oktatási rendszert miben változtatnám meg. Kérlek írjatok véleményeket, és azt is, hogy szerintetek ezek az ötletek javítanának-e a jelenlegi oktatási rendszeren. Mert szerintem TÖKÉLETESEN MEGOLDANÁK a LEGTÖBB PROBLÉMÁT!!


-----------------------------------


1.

Államilag minden egyes iskolának havonta annyi krétát szállíttatnék, amennyi 3x-osa az átlagban elhasznált krétamennyiségnek. Amennyiben a felhalmozódott kréta eléri a 10x-es mennyiséget, akkor a szállítást szünetelne, amíg az 5x-ösére le nem csökken.


Ezenkívül speciális krétákat vezetnék be. Az egyetemünkön az egyik tanár olyan krétával ír, amely műanyagtokban van. Alul van egy nyomógomb, amivel mindig kijjebb lehet tolni a krétát. Ezzel nem kéne vizes vödröket használni a teremben, amivel a tanár megmossa a kezét, és nem kéne összekenniük magukat krétával a tanároknak. A műanyag tokban z elhelyezett kréta cserélhető lenne, és maga a kréta olyan fajta lenne, amely nem porzik annyira.


2.

Új táblákat vezetnék be. Minden egyes táblának korom feketének kéne lennie, mert szerintem a zöld táblák nem olyan jók, a filctollas táblákról meg ne is beszéljünk... A táblák olyanok lennének, mint az egyetemeken, hogy felül is, meg alul is lenne egy tábla, és nyomógomb segítségével lehetne a táblákat mozgatni.. Illetve a tábla törlésének megkönnyítésére egy olyan táblák lennének, amik tetején van egy lehúzható törlőcsík. tehát föl kell nyúlni, le kell húzni, aztán a rugó visszahúzza. Ezalatt a tanár az egész táblát letörölte 1,5 másodperc alatt. (Gondolom sejtitek hogyan gondolom a rugós lehúzható táblatörlőt.) Ezzel hihetetlenül sokat lehetne spórolni az idővel!


3.

A tábla fölé speciális lámpákat szerelnék, amivel csak az adott táblát, és a tanítónénit világítanák meg! Az ablakok elé fekete sötétítőfüggönyöket raknék, vagy felülről lehúzható sötétítő lapokat, amik feketék lennének, így nem engednének át fényt! Mivel a teremben mondjuk a tanító néni lekapcsolná a villanyokat, így a teremben az egyetlen érdekes dolog a tanító néni lenne. A diákok őt figyelnék, hiszen ő lenne kivilágítva, és a tábla. Kicsit hasonló lenne a mozihoz. Nem tudom, hogy átérzitek-e ahogy gondolom, de én fejben ezt tökéletesnek találom.


4.

Olyan padokat gyártatnék, amelyek felülete teljesen sima és csúszós, így írni, firkálni nem lehetne rá normálisan. Fiók nem lenne benne (mivel a diákoknak nem lenne annyi cuccuk, hogy otthagyják a suliban). A pad nem lenne hosszú, keskeny lenne, éppen csak annyira lenne széles, mint egy A3-as lap hossza. A pad hossza pedig csak akkora lenne, hogy éppen csak egy személy férjen el. Így a diákok jobban tudnának figyelni, sokkal kevesebb lenne a diákok között az egymás közötti piszkálódás. A padok egymástól való távolsága pont egy padnyi lenne. Mivel egyedül ülnének, így koncentrálni is jobban tudnának. És mivel szünetben tudnak egymással játszani, ezért ugyanúgy tudnának szocializálódni, de a tanulmányi eredményük, higyjétek el, már ettől is jobb lenne! És mivel tök egyedül ülnének a padokban, szinte önkénytelenül is a táblára koncentrálnának, nem lenne sugdolózás, nem leveleznének egymással, nem facebookoznának, nem röhögcsélnének... Az összes olyan dolog, ami az órákat megkeserítette az én iskolás 12 évem alatt, az mind megszűnhetne. A diákok nem zavarnák az órákat, sokkal jobba lehetne koncentrálni.. A tanárnak is könnyebb lenne. Annyira meg nem lenen sötét, hogy ne látszódjanak a hátsó tanulók, tehát a tanár azért tudná őket figyelni.


Ez a 4 tök egyszerű intézkedés már HIHETETLEN pozitív változásokat hozhatna.


5.

De ezeken kívül még néhány lényeges intézkedést hoznék. Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban. Az órák 45 percesek maradnának, nagyszünet nem lenne, mindegyik szünet 10 perces lenne. Jelző nem lenne az órák vége felé, mert azzal csak zavarnák a tanulókat, csupán kicsöngő lenne.


6.

Középiskolákban már 45-ről 60 percere növelném az órák időtartamát, mert szerintem már nem kisgyerekekről van szó, akik ne tudnának 60 percet figyelni. A szünetek továbbra is 10 percesek lennének, kicsöngő nem lenne, hasonlóan tartanák a tanárok az órát, mint az egyetemen.


7.

Olyan matek, fizika, kémia, biológia, történelem, irodalom, és nyelvtan könyveket nyomtattatnék, amik évekre szólnak. Tehát miután a gyerek 5.-be megy általánosban, a könyveit egészen a ballagásig használhatja, mert együtt van a sok infó. Ugyancsak ez lenne középiskolában is. 9.-től egészen 12.-ig lehetne használni a könyveket. Aki elveszti a könyvét, az pedig simán kikölcsönözhetné a könyvtárból. Sőt! Nem is lenne kötelező könyvet venni, mindenki saját maga megvehetné, ha szeretné. Én magam törvényben biztosítanám, hogy a könyvtárban legalább annyi kikölcsönözhető tankönyv legyen, hogy a diákok 50-60%-ának biztosítsák, hogy ingyen kikölcsönözhessék a tankönyvet. Így megúszható lenne sokak számára a tankönyvek megvásárlása. Aki elveszti a tankönyvet, vagy tönkreteszi, az nyilván a 3-szorosát fizetné ki érte, épp ezért mindenki vigyázna rá! Akit meg nagyon érdekel a téma, az meg úgyis megvenné a könyvet.


8.

A tankönyveket a lehető leginformatívabban állíttatnám össze, hogy biztosítsa a tanulók számára a megfelelő tudást, de fölösleges dolgot ne tartalmazzon! Csak egy példa: a külföldi történelem kevesebb lenne a történelemkönyvekben. Újabb kiadásokat pedig addig nem adatnék ki, amíg tényleg el nem avult valamelyik tankönyv.


9.

A tanárok fizetését növelném. Minden tanár a megtartott óraszámai alapján kapná a fizetést! Egy általános iskolában az alsós tanárok 1 órára 2000 forintot kapnának. Ezt nyilván 45 perce kevesebb lenne. Egy felsős tanár 2500-at keresne óránként. Középiskolában tanító tanár 3000 forintot óránként. Persze ez csak sima diplomára vonatkozik. Egy ledoktorált illető ennek a kétszeresét keresné!!


10.

Azokat az iskolákat pénzjutalommal támogatnám, ahonnét a tanulók eredményeket értek el országos versenyeken! Egy városi első helyezettért 500 ezret adnék. Egy megyei győztesért 1 milliót. És minden egyes országos verseny győzteséért 5 milliót kapna a adott iskola, ami tetőlegesen felhasználhat, de természetesen el kell majd számolni, hogy mikre is költötte! A második helyezettek ezeknek a felét, a harmadik helyezettek pedig ezeknek az egyharmadát kapná.


Illetve az adott győztes diákokat is ugyanennyi pénzzel támogatnám! Tehát nem csak a sulija kapna, hanem ők maguk is kapnának ugyanennyit!


11.

Minden egyes év végén a legfontosabb tantárgyakból KÖTELEZŐ vizsga lenne! Alsóban: matematika, nyelvtan (jól látjátok, irodalom nem lenne!)

Felsőben: matematika, fizika, biológia, nyelvtan (Ha művészeti iskolába jár, akkor a fizika vagy biológia helyett választhatna egy művészeti tárgyat!!)


Középiskolában: matematika, fizika, biológia, nyelvtan. (Ugyancsak, pl. egy művészeti középiskolában választani lehetne fizika vagy biológia helyett egy másik tantárgyat!!)


12.

És végül az utolsó törvény!

A tantárgyfelvétel hasonló lenne, mint az egyetemeken, de kicsit másképp. Minden egyes tanulónak fel kéne venni bizonyos mennyiségű tantárgyat, amiken meg kéne jelenni. De aki többet akar, az többet vehet fel.

Pl.:

Alsóban:

MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés.

Felsőben:

Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia. ÉS ENNYI!!! DE!!! Ezeken kívül még lehetne fölvenni tantárgyakat. Így aki nem akar tesizni ennél többet, hanem mondjuk matekozni szeretne, az matekot vesz föl heti 8 alkalommal. Aki nem szereti a matekot, az heti 8 óra tesit vesz föl, jól kimozogja magát, és nem kell annyit szenvednie az órákon! Mindenki jobban jár!


Középiskolákban ugyan ez lenne a helyzet!


--------------------------------


Nos?? Mi a véleményetek? Ezek szerintetek mennyivel biztosítanának jobb tanulmányi körülményeket??!!


2016. szept. 20. 22:38
1 2 3 4 5 6 7
 31/62 A kérdező kommentje:
Az ének zene meg a hasonló nevetséges tölteléktantárgyakat meg csak az venné föl, aki szeretné. Nem lenne kötelezően fölveendő tárgy!
2016. szept. 21. 14:45
 32/62 A kérdező kommentje:
A 62%-os meg végleg lejáratja magát azzal a hülyeséggel, hogy 5 év múlva nem lesznek táblák az iskolákban. Az meg már tényleg a színvonaltalanság legalja, hogy az ilyen egyértelmű baromságokat tartalmazó hozzászólásokat 100%-ra felpontozzák.
2016. szept. 21. 14:48
 33/62 A kérdező kommentje:
Nyilván valóan egyetlen egy kérdés alatt nem fogok egy egész oktatási rendszer kirészletezni, nyilván sok hiba van abban, amit mondok, de az elképzeléseim NEM rosszak, még ha elsőre annak is tűnnek.
2016. szept. 21. 14:49
 34/62 A kérdező kommentje:
Egy tapasztalt tanár tudja, hogy vannak tantárgyak, amelyek oktatásához szükséges a tábla. Így hát nem 5 év múlva, de 500 év múlva is lesz tábla az iskolákban.
2016. szept. 21. 14:51
 35/62 anonim ***** válasza:

"Ezt a mondatot nem értem. Ahogy mondtam, heti 20 óra lenne a MINIMUM, mait egy tanár tarthatna. Ennél többet is tarthatna természetesen, fölső óraszám-korlátot nem is említettem!"


"Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban."


"MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés."

"Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia."


Te mondod, hogy maximum a 6 óra a diáknak (maximum heti 30), amiből felsőben helyből heti 25 foglalt, vagyis egyéb tantárgyakat a fennmaradó 5-be kellene belepréselni.


"Az ének zene meg a hasonló nevetséges tölteléktantárgyakat"


Ezek nem tölteléktárgyak. Egyrészt, mint emlétettem, részük a művészettörténet, másrészt készségeket fejlesztenek. Pontosan annyira tölteléktárgyak, mint a testnevelés, amiből te heti 3-at kötelezővé tennél. Sőt, ha a műveltségi szempontokat nézzük, a művészettörténet fontossága közelebb áll az irodalomhoz, mint a testneveléshez.


De rendeben, vegyük úgy, hogy ez nem kötelező. Még mindig ott van az idegennyelv, informatika, földrajz és a fakultatív emelt óraszám az általad fontosnak tartott tárgyakhoz.


Mellesleg pontosan a nyelvtan az, ami egy ponton túl maximum szakmai alapozó tárgynak jó nyelvészeti kötődésű pályához, és kb a rajz és énekórával kerül egy szintre.


Na de akkor térjünk vissza a testnevelésre. A 10 perces szünetben az óra után bajos a tisztálkodás. Nálunk általánosban 24 fős osztály osztozott 2 zuhanyfülkén és 3 mosdókagylón, amit amúgy időnk sem volt használni, leizzadva ültük végig a nap hátralévő részét. A testnevelés a legrosszabb tölteléktárgyak egyike.

2016. szept. 21. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/62 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk meg itt a dán egyetemen nincs tábla, lassan 10 éve. A projektor-digitális tábla kombó tudja ugyanazokat a dolgokat, mint a sima tábla, csak még többet, jobban, gyorsabban. Ezáltal felesleges a fekete tábla. Ha már muszáj, hogy legyen, akkor inkább legyen fehér, arra legalább vetíteni lehet.


Egyébként áruld már el, ha csak a tanárnéni lenne megvilágítva, akkor én hogyan jegyzeteljek a sötétben?

2016. szept. 21. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/62 anonim ***** válasza:
Egyébként gimnáziumban nettó baromság 3 óra fizika, biológia, 2 óra kémia annak, aki segghülye a reáltantárgyakhoz, és inkább tanulna törit, vagy erkölcstant, vagy filozófiát, esetleg nyelveket emelt óraszámban(egyébként külön tetszik, hogy a messze legfontosabb tantárgyakat, a nyelveket te simán kifelejtetted a grandiózus tervedből). Gimnáziumban legyen mondjuk 3 félév kötelező matek, magyar, nyelv, informatika, 2 félév kötelező töri, meg valamelyik természettudományos tárgy, meg mondjuk egy félév másik természettudományos tantárgy. (Bár mondjuk szerintem félév helyett egy trimeszteres, de akár még egy 4 periódusos tanév is jobb lenne, periódusok végén vizsgaidőszakkal, lásd finn modell, ami évtizedek óta a legjobb Európában)
2016. szept. 21. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/62 A kérdező kommentje:

Jó, akkor javítok. A diákoknak minimum napi 4 óra, maximum napi 9 óra. Ezek között lyukasórák lehetnek, a megtartott órák száma lényeg. Nyilván ha hiányzik a tanár, és helyettesíteni nem tudják, akkor nem kell emiatt egy másik órára bemennie, ilyenkor úgy veszik, mintha megtartotta volna a tanár.


A tantárgyak:

- matematika: min. heti 3 óra

- fizika: min. heti 2

- kémia: min. heti 2

- biológia: min. heti 2

- földrajz (nem társadalmi!!): min heti 2

- idegen nyelv: min. heti 3 (egyszerre két idegen nyelv óráinak felvételét is lehetővé tenném!!)

- számítástechnika: min. heti 3

- nyelvtan: min. heti 3

- irodalom: min. heti 2

- történelem: min. heti 2


Ezeknél többet is föl lehet venni, mert más tanárok által indulnának más csoportok is.


Rajz, testnevelés, technika, ének-zene, tánc, stb ezek mind szabadon felvehető tárgyak lennének. Így akit érdekelnének, azok fölvennék őket. Akiket meg nem érdekel, az úgysem tanulna belőlük semmit, és csak az idejét venné el más tantárgyaktól.

Minden egyes évben 3 ilyen tárgyat vehetnének fel szabadon a kötelezőeken kívül. Ezen kívül nem csak tesi lenne, hanem önvédelmi oktatás, foci edzés, kosár edzés, pingpong, úszás, különböző táncok, és különböző hangszerek oktatása is. Nyilván, ahol nincs úszómedence, ott nem lenne úszás.

2016. szept. 21. 15:44
 39/62 anonim ***** válasza:

Az a 9 óra megint durva. Reggel 8-tól délután 5-ig, amikor már 7. órában is használhatatlan a diák. Ne erőltesd, nem megy ez neked. Túl merev a gondolkodásod ehhez. Az elképzelésed kivitelezhetetlen volt, szóval megemelted az óraszámot.


Plusz elosztani az órákat még semmi. A lényeg sokkal inkább a tananyag és a tanítási módszer, eszközállomány amit eddig is konkrétan leszartól. Ja, igen, megjegyezted, hogy legyen kevesebb világtörténelem és hokiztál egy sort a táblákra és padokra.

2016. szept. 21. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/62 A kérdező kommentje:
A9 óra az a MAXIMUM lenne, ami egy diák fölvehetne egy nap. Utána már nem lennének órák. És nem tudom, hogy tanár vagy-e. De ha majd törlöd a táblát, és 10 perc után még mindig törölgeted, majd rájössz, hogy mennyivel is egyszerűbb lenne, ha egy rugós táblatörlővel egy mozdulattal le lehetne törölni az egész táblát. Ablaktörlő szerűség lenne, de te magad felülről lehúznád, aztán egy rugó visszahúzná. Valamint ha a krétaporral összekened magad, akkor gondolj rám, hogy mennyivel jobb is lenne a krétákat műanyagtokba rakni, hogy ne fogjanak össze mindent! Majd egy szép napon rájössz, hogy igazam van. Majd ha portüdővel szenvedsz otthon, akkor eszedbe jutok majd, hogy mennyivel jobb lenne most műanyagtokban lévő krétákkal és lehúzhatós rugós táblatörlőkkel!
2016. szept. 21. 16:11
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!