Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Minek köszönhető, hogy a...

Minek köszönhető, hogy a tanárok most jöttek rá, hogy nem jó az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Látom az érveiket, de kész röhej.


1.A diákok túlterheltek.


Ez most komoly? Nem úgy vettem észre, hogy a tanárokat ez érdekelte volna. Elég szétnézni a panaszos kérdések között az oktatás kategóriában. Nyári szünetben házi feladat, egy nap több témazáró.


2.Nagyon a lexikális tudásra épít a rendszer.


Igen, előtte soha nem volt ilyen, hogy feladták a fél könyvet, amit kb szóról-szóra kellett visszamondani.


3.A tankönyv választás joga.


Megint egy olyan dolog, amiről a rengeteg, használatlanul eladott(ha eltudtam, mert valamiért sok tanárnak nem tetszett, ha a tavalyit akarta valaki megvenni), kidobott tankönyv, munkafüzet, gyakorlófüzet, kiegészítő gyakorlófüzet, feladatsor jut eszembe.


4.A tanárokat naponta ellenőrzik.


Mi ezzel a baj?

Nem egy alkoholista, egyéb okból kimaradozó, kiskirálynak magát képzelő tanárom volt.

Helyes, hogy a körmükre néznek.


2016. máj. 22. 21:22
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem most jöttek rá, csak most telt be náluk és szülőknél a pohár.
2016. máj. 22. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
97%

"2.Nagyon a lexikális tudásra épít a rendszer.


Igen, előtte soha nem volt ilyen, hogy feladták a fél könyvet, amit kb szóról-szóra kellett visszamondani."


Te sem látod a problémát? Most ezzel azt mondod, hogy régen is ez volt most miért nem jó ez?


Mert a világ teljesen megváltozott! Lexikális tudással nem érsz semmit!

Az oktatás pont nem az, amire azt lehet mondani, hogy jó volt régen is, miért nem jó most. Mert a világ változott, de az oktatás nem! Ma alapvető dolognak kellene lennie az informatikának hogy egy excelt-word-ot acces-t közepesen ismerünk. Minek kell például régi verseket és olyan olvasmányokat olvasni mint a Kőszívű ember, és a kincskereső kisködmön??? Régi, unalmas és értelmetlen. Az lenne a feladat, hogy a gyerek megszeresse az olvasást, nem pedig hogy megutálja.

Vagy pl. Kreszt miért nem tanítják? Vagy hogyan vegyél autót milyen papírok kellenek hozzá? Ezeknek lenne értelme. A sok verselemzési szempontnak nem.


"1.A diákok túlterheltek.


Ez most komoly? Nem úgy vettem észre, hogy a tanárokat ez érdekelte volna. Elég szétnézni a panaszos kérdések között az oktatás kategóriában. Nyári szünetben házi feladat, egy nap több témazáró."



Nézz utána a dolgoknak légyszíves. A tanárok által összeszedett pontokban le van írva, hogy a diákok túlterheltek. Heti 35 óra, plusz napi 1 óra simán elmegy tanulásra, de 2 óra sztem megvan, plusz 2-3 hetente tz, arra szerintem egy 2-4 órát készülni kell. Könnyű mondani úgy, hogy valaki dolgozik, heti 40 órában egy adott, ugyanazon "körben" mintsem úgy, hogy valaki heti 35 órában és 11 (nekem pl 14 különböző tárgyam van) különböző "körben" tanul, iskolán kívül még otthon is.


A szülőben pedig benne van a tanuljál hogy jó legyen poroszos nevelés. Megfelelési kényszerből a diák megtanulja az anyagot, de feleslegesen.



"3.A tankönyv választás joga.


Megint egy olyan dolog, amiről a rengeteg, használatlanul eladott(ha eltudtam, mert valamiért sok tanárnak nem tetszett, ha a tavalyit akarta valaki megvenni), kidobott tankönyv, munkafüzet, gyakorlófüzet, kiegészítő gyakorlófüzet, feladatsor jut eszembe."


Azért akarják a szabad tankönyvválasztást, mert a kísérleti tankönyvek sz*rok! Ott volt a jól bevált mozaikos könyv például, de nem, el kell tolni. Meg mi az, hogy kísérleti tankönyv? Hozzájárultam én ahhoz, hogy rajtam kísérletezzenek? Most persze dobják is vissza a tanárok a kísérleti tk-kat, mert komolyan hulladékok. Hát igen. Ez van, hogyha valamihez nem értenek a rokonok-haverok.


"4.A tanárokat naponta ellenőrzik."


A tanárokat nem ellenőrzik naponta. Szoktak jönni minősíteni, de ez is egy nagy hülyeség. Ha valaki épp akkor van rossz passzban, vagy előjön a technika ördöge és pl nem megy az interaktív tábla, akkor 0% mert nem tartotta meg az órát?

2016. máj. 22. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

1. A diákok túlterheltek de a tanárnak az állása múlik rajta hogy végig viszi-e a tananyagot vagy ne és mivel szigorú ellenőrzés van végig kell a diák meg le van szarva csak a tananyag legyen leadva


2. Az oktatásnak nem kizárólag lexikális tudásból kéne állnia, jobb helyeken nem is így van. Nem szóról szóra kérik vissza az anyagot, de olyan mennyiségű és felesleges anyagot várnak el ami a diáknak akárhonnan is nézzük túlterhelő


3. Igen is fontos a tankönyv választás joga. Ma csak az állami gyártású csodák érhetőek el ahol a térképek rosszak, a tananyag részrehajló a történelemben és lehetne még sorolni.


4. Nem a tanár magaviseletét hanem azt ellenőrzik hogy leadta-e az anyagot.


Az eredeti főkérdésben pedig azt tudom mondani mert eddig bírták hogy elcseszett rendszerben kell tanítaniuk

2016. máj. 22. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
"Nem egy alkoholista, egyéb okból kimaradozó, kiskirálynak magát képzelő tanárom volt. " Ez nagyon sajnálatos. Talán ha nem igy lett volna, nem teszed fel ezt a kérdést.
2016. máj. 22. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

"Mert a világ teljesen megváltozott! Lexikális tudással nem érsz semmit! "


Csak az a baj, hogy ha kompetenciafejlesztés központú lenne az oktatás, akkor nagyon hamar kiderülne, hogy nem igazán ért hozzá egy tanár se.

Így meg lehet mutogatni, hogy nédda tanult a gyerek!


például a matek az egy ilyen tárgy, ahol szín tisztán a megtanult kompetenciát kell visszaadni

és kicsit sem kell érteni, megoldási algoritmusokat kell bevágni adott problémára oszt cső


különben a sláger büfészakok is lexikális jellegűek egytől egyig, kompetens mérnökből meg hiány van...


ez nem az oktatás hibája

2016. máj. 22. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Vagy mi lenne, ha egyszerűen kiirtanánk mindenkit?

Sztálin elvtárs is megmondta: a problémákat az emberek okozzák. Ha nincs ember, nincs probléma sem.

2016. máj. 22. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
A KLIK-nek köszönhető, ami végleg túlfeszítette a húrt.
2016. máj. 22. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

A tanárok már régen rájöttek (sőt, nem rájöttek, hanem eleve tudták). De minden embernél van egy küszöb, ameddig tűr. Csak kevesen vannak, akik azonnal reagálnak. Náluk úgy tűnik, most érte el a problémahalmaz a küszöböt.


De kedves barátom, te csak véled, hogy látsz valamit. A baj éppen az, hogy a tanárok téged nem tanítottak meg. Illetve lehet, hogy tanítottak, csak te nem tanultál.


A probléma megértéséhez szükség van egy bizonyos tudásszintre, különben a dolog reménytelen. Azért megpróbálom.

1. A diákok túlterheltek. Nem mind, akik nem tanulnak, egyáltalán nem túlterheltek. Csak azoknak nehéz, akik minden feladatot tisztességesen el akarnak végezni. A túlterheltség oka többféle. Egyfelől sok a zagyvaság. Másfelől sok az ellentmondás. Aztán sok az értelmetlen ismétlés. Sok benne a zavaros dolog, ami eléggé megterhelő, ha valaki meg akarja érteni. És ennek semmi köze ahhoz, érdekli-e ez a tanárokat. A tananyag központi. Nem számít, mit gondol róla a tanár. Az se számít, az adott időkeretben el lehet-e mondani, meg lehet-e tanítani. A ha nyári szünet feladatait a tanáron kérd számon, az olyan, mintha a rossz hírt a postáson akarnád megtorolni.

2. Nem az a baj, hogy a lexikális tudásra épít, hanem az, hogy az értelmetlen lexikális tudásra. Nem mindegy, hogy haszontalan, vagy hasznos ismeretet kell megtanulni. Továbbá összefüggéseket lexikális ismeretek nélkül megérteni nem lehet. Elmagyarázni pláne nem. A "fél könyv" kizárólag annak a diáknak a számára új, aki egy tanévben maximum kétszer hajlandó kézbe venni azt. Aki rendszeresen teszi, annak csak pár oldal. Különben a tankönyv két alakalommal el lenne intézve, minek a tanév többi napja?

3. Bizony sok a kidobott könyv. Már kinyomtatni se kellett volna, használhatatlan. Nem a tanárok írták, ők csak tanítani próbálják. Ismét félreérted, számon kéred a tanárokon a rossz könyveket, miközben nekik pont akkora szenvedés azt használni. Ha nem teszik, kirúgják őket. És nekik is vannak ilyen neveletlen csemetéik, meg némi felelősségük, hogy azokat el is kell tartani. A tankönyv választás joga azt jelenti, hogy egy szakember eldönti, a diákság képességeinek melyik felel meg legjobban. Mert a diákság egy adott korosztályban nem azonos képességű az egész országban. Még egy városban se.

4. Tudod te mitől lesz valaki alkoholista? Vagy erre nevelik a szülei (ez esetben a büdös életben nem lesz belőle tanár), vagy teljesen kilátástalannak érzi az életét, munkáját. Nagyon erős akaratúnak kell lenni annak a tanárnak, aki a jelen körülmények között képes megtartani józan eszét. Lehet hogy láttál néhány alkoholista tanárt. De nagy merészség ezt állítani az ország tanári karáról. Vagy inkább nagy ismerethiány, nagy igénytelenség. Értesz te valamihez? Mert ha legalább egy szöget be tudsz verni a falba, megértheted, hogy az is ellenőrzés, ha a beverés után megnézik hogy áll, meg az is, ha állandóan belepofáznak, hogy rossz a kalapács, nem jól tartod, más szögben kell ütnöd, a szeget se úgy kell fognod, stb. Kíváncsi lennék, melyik pillanatban fogod a szöget az ellenőr fejébe beleverni. Nos a tanár elég soká tűrte. Szerintem túl soká.

Továbbá: kiskirálynak az szokta érezni az oktatóját, aki a szóból nem ért. Kiskirálynak érzi magát, mindenki másnál többet tudónak. Kevés olyan üresfejű embert láttam, aki nem így viselkedett.


De sajnos az általad említett dolgok nem alapvető problémák. Azokat nem tudom elmondani neked. Ahhoz tudni kell rendszerben gondolkodni, nem konkrétumok, néhány példa, hanem egy folyamat és annak majdani eredménye, amit át kell látni. És megvizsgálni, jót, vagy rosszat hoz-e. Hogy mennyire rosszat, annak látszanak jelei. A jó tanárok meghalnak, a mostani diákság meg hozzád hasonló - és tanár lesz belőle. Képzeld el, milyen eredménnyel tanítanál te. És milyen eredménnyel az - úgy 30-40 év múlva - akit te tanítottál. Az igazi csőd, ha ez folytatódik, pár évtized múlva következik be. Nem az iskolákban, hanem az onnan kikerült majdani dolgozó réteg semmihez sem értésekor. Amikor a munkanélküliség nem azért lesz tömeges, mert nincs munka, hanem ezért, mert ismeret híján senki sem tudja elvégezni.


Végezetül: mindegy, mire jöttek rá a tanárok. Eredményt, azaz normális oktatási rendszert ők egyedül soha nem fognak tudni kiharcolni. Ahhoz kellenek az összes diák szülei is. Egyelőre őket nem látom. Félek, nem is fogom.

2016. máj. 22. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
13%

A diákok olyannyira túlterheltek, hogy amíg régen a délutánjaik házifeladat írásból, napköziből, tanulásból és házimunkából álltak, addig ma 12:00-14:00 között végeznek, estig kinn bandáznak a városban, vagy a gép előtt ülnek, és 8 évestől felfelé mindegyik ráér egész nap gépezni, tabletezni, okostelefonozni, meg facebookozni, a tanulás meg csak akkor jut eszükbe, mikor évvégén kiderül, hogy bukásra állnak.

Nekünk is volt már nyári házi meg naponta több témazáró. Napi 1-2 óra tanulással bőven fel lehetett készülni.

Nálunk a diákok nem túlterheltek, hanem pont, hogy el lettek kényeztetve. Nagyon sok ismerősöm van fővárosban, vidéken, gyerekekkel, ovistól elkezdve a középiskolásig. Mit csinálnak délutánonként? A fotelba süllyedve nyomkodják a telefont meg posztolgatják életük nagy eseményeit. Vagy azt tervezgetik, hogy 15 évesen hány fesztiválra mennek el nyáron és milyen tetkójuk lesz. De elég megnézni a youtube-on a gameplay csatornákat. A nézők 90%-a 11-18 közötti gyerek, és bizony hajnalig is fenn maradnak hétközben. Ne magyarázzák már meg, hogy túl vannak terhelve...

2016. máj. 22. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
0%
Azt hozzátenném, hogy nem vitás, hogy az oktatási rendszer egy rakás sz**, és alig tanulnak az életben tényleg hasznosítható dolgokat, de ezen aligha fognak tudni változtatni. Nem vagyunk éppen az a modern ország, pláne nem olyan, ahol a népnek bármibe beleszólása van. :D
2016. máj. 22. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!