Akik folyton panaszkodnak, hogy milyen rossz a magyar oktatási rendszer, azok meg tudnák fogalmazni, hogy mi is olyan rossz benne?
Nem tudom. De azok a rokonaim akik innen kimenek Ausztráliába, azok ott mind él tanulók lettek.
Másoknak a gyerekei, meg Németbe mentek, azok se panaszkodtak a rossz jegyek miatt.
- diákok túlterheltek
- rengeteg felesleges adminisztráció
- kimerült tanárok (kötelező 26 órában nincs benne a dolgozatjavítás, szülőiértekezlet, osztálykirádnulás, és még sorolhatnám
- az iskolák állapota
- borzalmas tankönyvek
- feleslegesen sok lexikális tudás
-
Orbán szerint Mo a digitalizáció nyertese lehet. Ennek ellenére heti 2 informatikaóra van... -_-
A tanárok már megtették ezt helyettün, nem kell nekünk megfogalmazni.
Személy szerint az a bajom, hogy korszerűtlen, nem biztosítottak a profi körülmények. Legutóbb 2013-ban jártam iskolába, gyakorlati képzés nulla, eszközök nem álltak rendelkezésre, a tanárok nagy része sz.rt az egészbe.
mkimenek Ausztráliába, azok ott mind él tanulók lettek."
És akkor azt mondják, hogy a magyar gyerekek nem okosabbak a többinél.
Ennyit erről.
#4
Ez egyáltalán nem azt jelenti. Ott vannak felzárkóztató osztályok nem élesben dobják be őket a koruknak megfelelő osztályba úgy hogy egy kukkot se beszélnek az adott nyelven. Az előkészítők meg baromi színvonalasak és ott valódi oktatás zajlik nem ez a látszattevékenység mint a magyar iskolákba. Ezért minden migráns gyerek aki kicsit is jobb képességű utána simán hozza a szintet a rendes iskolában is.
Mert nem életre nevelik a gyerekeket.
Elmondanak nekik valamit, 1-2 hét után vissza kell mondanod. Ez van most. De az életben ettől baromira nem lettél előrébb.
Nézzük sorba:
- Irodalom. Tanuljuk a költőket mert ha azt mondanám, hogy ne, akkor le lennék hordva, de akkor már miért nem magyar költőket tanulunk? Varró Dani? Ismeri valaki? Kortárs költő. Fiatalok jobban megértik a nyelvét, mintsem egy József Attillának, vagy bármilyen más régi versnek.
De ott is ott van pl a sok fogalom. mi a refrén, alliteráció, líra, dráma, epika, epigramma... -_- Ezeket minek kell tanulni?
- Nyelvtan. Sokan mondják, hogy minek alany-állítmány tárgy, birtokos ragozást tanulni meg ilyen vackokat. Mert ha angol nyelvnél azt mondják, hogy ez az alany ide, az a tárgy meg oda kerül, akkor tudd miről van szó. De pl a kommunikáció fajtái, szóképek (oximoron-paradoxon-szinesztézia-metonímia és társai), szóalakazokat minek kell tanulni? Soha nem fogja használni ezeket! Helyette önéletrajzírást, vagy bármilyen más olyan dolgot kellene tanítani, ami fontosabb az életben. Pl hogyan intézzük el a személyit? Milyen papírok kellenek hozzá? Vagy valami ilyesmi.
- Matek. Nem azt mondom hogy hülyeség, de van egy szint, aminél tovább nem kellene menni. sin/cos/tg/ctg résznél legyen vége 12. osztályban. Ennél többet úgyse fognak használni, de még ennyit sem. Kevesebb tananyag, több időre, jobban rögzül.
- Biológia: Elsősegélynyújtás, emberi szervezet! Mit kezdek én a prokariótákkal, ha valami történik a barátommal akkor cseszhetem a prokariótákat!
- Töri: Iszonyatosan sokat kellene tudni, tök feleslegesen. Én szerintem elég lenne csak a magyar történelmet tanítani. A franciák hol tanulják a magyar törit olyan részletesen, mint mi a franciát?
- Informatika: Nagyobb óraszámban tanítani. Magyarország a digitalizáció nyertese lehet. Ennek ellenére heti 2 informatikaóra van... -_-
- Angol: Szerintem minden iskolának, vagy minden körzetben kellene lennie egy anyanyelvi lektornak, aki időről-időre járja az iskolákat, és diákokkal beszélget angolul.
- Fizika: Kevesebb anyagot. Mármint hasznos a fizika, de pl a gázrészecskék forgásirányát minek kell tudni? Legyen kevesebb tananyag, és sokkal-sokkal több kísérlet.
- Kémia: Minimálisan tanítanám, kísérletekkel. Vagy kémia helyett KRESZ-t tanítanék, és a kémiát mint "fakt" fel lehetne venni. Gondoljunk bele. Ha már általános iskolában ott lenne a KRESZ mondjuk hit/erkölcstan helyett, mindenkinek jobb lenne! Kevesebb baleset lenne remélhetőleg.
- Testnevelés: Lecsökkenteném heti 3 órára, mindaddig amíg nincs mindenhol kiépítve rendes tornaterem. Ugyanakkor pl olyat is csinálnék, hogy aki minimum 3km-re lakik az iskolától és bicajjal jön, az az aznapi óra alól felmentést kapna, gyalog pedig pl minimum 1km lenne.
Ugyanakkor mondom, ez magánvélemény.
A probléma nem magával a tantárggyal, hanem a tananyaggal van! Ugyanakkor mint a programozás - gondolkodásmódot ad -, sehol sincs tanítva.
Valamilyen "Alapismeretek" tantárgyat is bevezetnék. Ahol megtanulják, hogy miket kell elintézni, ha autót vesz az ember. Hogyan kell adóbevallást kitölteni és beadni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!