Akik folyton panaszkodnak, hogy milyen rossz a magyar oktatási rendszer, azok meg tudnák fogalmazni, hogy mi is olyan rossz benne?
Konkrétan az,hogy olyan dolgokat tanítanak,aminek semmi gyakorlati haszna nincs,pl irodalom,történelem túlzottan részletes tanítás,kötelező hittan,ami egy mese.
Ezzel ellentétben az érettségizett diákok jelentős részének alapvető gazdasági,társadalmi és politikai iskereteik nincsenek,szabazhatnak,de azt sem tudják,mint jelentenek a legalapvetőbb politikai fogalmak.
Gyakorlati tudás hiánya,lexikális tudás erőltetése a 21.században,a számítógépek világában.
Amíg kereszteénykonzervatívok hozzák az oktatási reformokat,addig nemis várj semmi jót,mert az egész vallás az emberek butítása.
Az oktatással pont annyira nincsen semmi baj, ahogy semmi mással sincsen semmi baj. Amikor a Fidesz kormányra került, hirtelen minden jó lett, ami azelőtt rossz volt, tehát már minden nagyon csodálatos és ne pofázzon be senki, me szájbarugjuk!!!
Ugye ezt akartad hallani?
A tanárok már megfogalmazták az alapokat tökéletesen, de a teljesség igénye nélkül (amit saját magam, pedagógushallgatóként észrevettem eddig):
- borzalmasak a tankönyvek (volt olyan vizsgám, amin a tanárral javítottuk ki az újonan kiadott történelemkönyvet)
- a diákok túlterheltek (a többségük többet foglalkozik az iskolával egy héten, mint te a munkáddal... a tizedikes öcsém átlagban 5 órakor ér haza és még utána tanul)
- nevetséges a tananyag (nem jót, nem jókor és nem kellő mennyiségben tanítanak... ha érdekel, üzenetben kifejtem)
- emiatt esély sincs, hogy a diákok megszeressenek vagy elmélyedjenek valamiben
- a pedagógusok túlterheltek (szerintem nem kell magyarázni)
- az egész rendszer túlközpontosított (szintén nem szorul magyarázatra)
- csak arra nincs pénz, amire kellene (a diákok vesznek valóban papírt, a szülők festik ki tantermeket stb.)
- siralmas az iskolák fizikai állapota (az ország egyik legjobb egyetemén penészes az aula plafonja és omlik a vakolat, egy vidéki gimnáziumban 3 hónapja elromlott az iskola egyetlen okostáblája... mert fene nagy digitalizálásban vagyunk...)
- túl nagyok az osztálylétszámok (próbáltál már egy unalmas tananyagból történelemórát tartani 30-32 14 évesnek?)
- még mindig frontális oktatás van (nem alakulnak ki az egyszerű retorikai készségek, amelyek nagyon lényegesek a munkaerőpiacon)
- a nyelvoktatás siralmas
- a szakmunkásképzés minősége nem javul, csak a pénzt pumpálják bele és hogyha a sz*rt csokinak nevezed, attól még sz*r marad (nem voltak igazgatócserék, nem szabályozzák a felvételt az intézményekbe és akinek van középiskolai felvételi előtt álló ismerőse, az tudja, hogy még mindig a kevésbé jó képességű diákok mennek szakmunkásképzőbe)
- nevetséges az oktatás integrációs programja minden téren
- vicc a tanárképzés (tapasztalat)
- rossz a kétszintű érettségi rendszer (elveszíti az érettségi az értékét, mert már nem lehet bekerülni egy egyetemre anélkül, hogy ne lenne 2, de minimum 1 emelt érettségid)
- hittan/erkölcstan oktatása (teljesen felesleges... ez nem a középkor, hogy az emberek többsége vallásos legyen)
- általánosban iskola 4-ig (számold csak ki, az 8 óra és utána még legyen élete egy kisgyereknek... egy egyetemistának is nehezére esik néha figyelni délután 3-4 körül)
- általánosságban elmondható, hogy olyan emberek irányítják az oktatást, akiknek nincsen tanári diplomájuk, vagy amennyiben van, soha életükben egy percet sem tanítottak (a bort iszik és vizet prédikál klasszikus esete)
Ami azonban a legfelháborítóbb, hogy a kormány próbálja ezt a sok mocskot a tanárokra kenni, elbagatelizálni az akcióikat és közben elhitetni az emberekkel, hogy minden a legnagyobb rendben van, mert a magyar reformok működnek.
Én csak röhögni tudok azon, hogy élettapasztalat hiányában tizenévesek akarják megoldani az oktatási kérdést.
Miért kell ezt, vagy azt tanulni, mi a haszna? Az a haszna, hogy fejlődik az agyad! Megtanult összefüggéseket, stb! És persze talán művelt leszel, és megtanult, ha akarsz: TANULNI! Mert az életben sokszor kell változtatni, átképezni magad, de ha ha nem segít a dinnye?
Nekem pl. a közlekedési technikumban olyan tankönyveim voltak, amiket 1980-ban írtak, és még mindig abból tanítottak. Leírták benne, hogy a környékemen lévő vasútvonal közelében bauxit, és szénbányák, gépgyárak vannak. Más kérdés, hogy ezek mind megszűntek 25-30 éve.
Az általános-és középiskolában a történelem ismétli önmagát, újra tanítják az ősember életét, hogy vadászott, és a mezopotámiai kultúrát. Trianont, 1956-ot, a nácizmust, kommunizmust nem tanítják olyan mértékben. És összefüggések megismerésére nem tanítanak senkit. A környezetemben a fele ember nem tudja, mi volt 1956-ban, ki volt Sztálin, miért lett Trianon, mi az a kapitalizmus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!