Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek jó lenne ez az...

Szerintetek jó lenne ez az oktatási rendszer?

Figyelt kérdés

Nagyon sok kisebb nehezítő, akadályozó tényező van az oktatásban, amit másképp is lehetne csinálni. Tényleg, nem is kerülne sokba, de sok mindent megkönnyítene. Én most leírom, hogy a jelenlegi oktatási rendszert miben változtatnám meg. Kérlek írjatok véleményeket, és azt is, hogy szerintetek ezek az ötletek javítanának-e a jelenlegi oktatási rendszeren. Mert szerintem TÖKÉLETESEN MEGOLDANÁK a LEGTÖBB PROBLÉMÁT!!


-----------------------------------


1.

Államilag minden egyes iskolának havonta annyi krétát szállíttatnék, amennyi 3x-osa az átlagban elhasznált krétamennyiségnek. Amennyiben a felhalmozódott kréta eléri a 10x-es mennyiséget, akkor a szállítást szünetelne, amíg az 5x-ösére le nem csökken.


Ezenkívül speciális krétákat vezetnék be. Az egyetemünkön az egyik tanár olyan krétával ír, amely műanyagtokban van. Alul van egy nyomógomb, amivel mindig kijjebb lehet tolni a krétát. Ezzel nem kéne vizes vödröket használni a teremben, amivel a tanár megmossa a kezét, és nem kéne összekenniük magukat krétával a tanároknak. A műanyag tokban z elhelyezett kréta cserélhető lenne, és maga a kréta olyan fajta lenne, amely nem porzik annyira.


2.

Új táblákat vezetnék be. Minden egyes táblának korom feketének kéne lennie, mert szerintem a zöld táblák nem olyan jók, a filctollas táblákról meg ne is beszéljünk... A táblák olyanok lennének, mint az egyetemeken, hogy felül is, meg alul is lenne egy tábla, és nyomógomb segítségével lehetne a táblákat mozgatni.. Illetve a tábla törlésének megkönnyítésére egy olyan táblák lennének, amik tetején van egy lehúzható törlőcsík. tehát föl kell nyúlni, le kell húzni, aztán a rugó visszahúzza. Ezalatt a tanár az egész táblát letörölte 1,5 másodperc alatt. (Gondolom sejtitek hogyan gondolom a rugós lehúzható táblatörlőt.) Ezzel hihetetlenül sokat lehetne spórolni az idővel!


3.

A tábla fölé speciális lámpákat szerelnék, amivel csak az adott táblát, és a tanítónénit világítanák meg! Az ablakok elé fekete sötétítőfüggönyöket raknék, vagy felülről lehúzható sötétítő lapokat, amik feketék lennének, így nem engednének át fényt! Mivel a teremben mondjuk a tanító néni lekapcsolná a villanyokat, így a teremben az egyetlen érdekes dolog a tanító néni lenne. A diákok őt figyelnék, hiszen ő lenne kivilágítva, és a tábla. Kicsit hasonló lenne a mozihoz. Nem tudom, hogy átérzitek-e ahogy gondolom, de én fejben ezt tökéletesnek találom.


4.

Olyan padokat gyártatnék, amelyek felülete teljesen sima és csúszós, így írni, firkálni nem lehetne rá normálisan. Fiók nem lenne benne (mivel a diákoknak nem lenne annyi cuccuk, hogy otthagyják a suliban). A pad nem lenne hosszú, keskeny lenne, éppen csak annyira lenne széles, mint egy A3-as lap hossza. A pad hossza pedig csak akkora lenne, hogy éppen csak egy személy férjen el. Így a diákok jobban tudnának figyelni, sokkal kevesebb lenne a diákok között az egymás közötti piszkálódás. A padok egymástól való távolsága pont egy padnyi lenne. Mivel egyedül ülnének, így koncentrálni is jobban tudnának. És mivel szünetben tudnak egymással játszani, ezért ugyanúgy tudnának szocializálódni, de a tanulmányi eredményük, higyjétek el, már ettől is jobb lenne! És mivel tök egyedül ülnének a padokban, szinte önkénytelenül is a táblára koncentrálnának, nem lenne sugdolózás, nem leveleznének egymással, nem facebookoznának, nem röhögcsélnének... Az összes olyan dolog, ami az órákat megkeserítette az én iskolás 12 évem alatt, az mind megszűnhetne. A diákok nem zavarnák az órákat, sokkal jobba lehetne koncentrálni.. A tanárnak is könnyebb lenne. Annyira meg nem lenen sötét, hogy ne látszódjanak a hátsó tanulók, tehát a tanár azért tudná őket figyelni.


Ez a 4 tök egyszerű intézkedés már HIHETETLEN pozitív változásokat hozhatna.


5.

De ezeken kívül még néhány lényeges intézkedést hoznék. Minden egyes diáknak napi minimum napi 4, maximum napi 6 órája lehetne általánosban. Az órák 45 percesek maradnának, nagyszünet nem lenne, mindegyik szünet 10 perces lenne. Jelző nem lenne az órák vége felé, mert azzal csak zavarnák a tanulókat, csupán kicsöngő lenne.


6.

Középiskolákban már 45-ről 60 percere növelném az órák időtartamát, mert szerintem már nem kisgyerekekről van szó, akik ne tudnának 60 percet figyelni. A szünetek továbbra is 10 percesek lennének, kicsöngő nem lenne, hasonlóan tartanák a tanárok az órát, mint az egyetemen.


7.

Olyan matek, fizika, kémia, biológia, történelem, irodalom, és nyelvtan könyveket nyomtattatnék, amik évekre szólnak. Tehát miután a gyerek 5.-be megy általánosban, a könyveit egészen a ballagásig használhatja, mert együtt van a sok infó. Ugyancsak ez lenne középiskolában is. 9.-től egészen 12.-ig lehetne használni a könyveket. Aki elveszti a könyvét, az pedig simán kikölcsönözhetné a könyvtárból. Sőt! Nem is lenne kötelező könyvet venni, mindenki saját maga megvehetné, ha szeretné. Én magam törvényben biztosítanám, hogy a könyvtárban legalább annyi kikölcsönözhető tankönyv legyen, hogy a diákok 50-60%-ának biztosítsák, hogy ingyen kikölcsönözhessék a tankönyvet. Így megúszható lenne sokak számára a tankönyvek megvásárlása. Aki elveszti a tankönyvet, vagy tönkreteszi, az nyilván a 3-szorosát fizetné ki érte, épp ezért mindenki vigyázna rá! Akit meg nagyon érdekel a téma, az meg úgyis megvenné a könyvet.


8.

A tankönyveket a lehető leginformatívabban állíttatnám össze, hogy biztosítsa a tanulók számára a megfelelő tudást, de fölösleges dolgot ne tartalmazzon! Csak egy példa: a külföldi történelem kevesebb lenne a történelemkönyvekben. Újabb kiadásokat pedig addig nem adatnék ki, amíg tényleg el nem avult valamelyik tankönyv.


9.

A tanárok fizetését növelném. Minden tanár a megtartott óraszámai alapján kapná a fizetést! Egy általános iskolában az alsós tanárok 1 órára 2000 forintot kapnának. Ezt nyilván 45 perce kevesebb lenne. Egy felsős tanár 2500-at keresne óránként. Középiskolában tanító tanár 3000 forintot óránként. Persze ez csak sima diplomára vonatkozik. Egy ledoktorált illető ennek a kétszeresét keresné!!


10.

Azokat az iskolákat pénzjutalommal támogatnám, ahonnét a tanulók eredményeket értek el országos versenyeken! Egy városi első helyezettért 500 ezret adnék. Egy megyei győztesért 1 milliót. És minden egyes országos verseny győzteséért 5 milliót kapna a adott iskola, ami tetőlegesen felhasználhat, de természetesen el kell majd számolni, hogy mikre is költötte! A második helyezettek ezeknek a felét, a harmadik helyezettek pedig ezeknek az egyharmadát kapná.


Illetve az adott győztes diákokat is ugyanennyi pénzzel támogatnám! Tehát nem csak a sulija kapna, hanem ők maguk is kapnának ugyanennyit!


11.

Minden egyes év végén a legfontosabb tantárgyakból KÖTELEZŐ vizsga lenne! Alsóban: matematika, nyelvtan (jól látjátok, irodalom nem lenne!)

Felsőben: matematika, fizika, biológia, nyelvtan (Ha művészeti iskolába jár, akkor a fizika vagy biológia helyett választhatna egy művészeti tárgyat!!)


Középiskolában: matematika, fizika, biológia, nyelvtan. (Ugyancsak, pl. egy művészeti középiskolában választani lehetne fizika vagy biológia helyett egy másik tantárgyat!!)


12.

És végül az utolsó törvény!

A tantárgyfelvétel hasonló lenne, mint az egyetemeken, de kicsit másképp. Minden egyes tanulónak fel kéne venni bizonyos mennyiségű tantárgyat, amiken meg kéne jelenni. De aki többet akar, az többet vehet fel.

Pl.:

Alsóban:

MINIMUM heti 5 óra matek, heti 3 óra nyelvtan, heti 3 óra irodalom, heti 3 óra testnevelés.

Felsőben:

Ugyanez, de hozzá jönne MINIMUM 3 óra fizika, 3 óra biológia, 3 óra történelem, 2 óra kémia. ÉS ENNYI!!! DE!!! Ezeken kívül még lehetne fölvenni tantárgyakat. Így aki nem akar tesizni ennél többet, hanem mondjuk matekozni szeretne, az matekot vesz föl heti 8 alkalommal. Aki nem szereti a matekot, az heti 8 óra tesit vesz föl, jól kimozogja magát, és nem kell annyit szenvednie az órákon! Mindenki jobban jár!


Középiskolákban ugyan ez lenne a helyzet!


--------------------------------


Nos?? Mi a véleményetek? Ezek szerintetek mennyivel biztosítanának jobb tanulmányi körülményeket??!!


2016. szept. 20. 22:38
1 2 3 4 5 6 7
 21/62 A kérdező kommentje:
De akkor legyen... Legyen ez az érték egy kezdő tanáré. És 5 évente 10%-kal nőne a nettó fizetés ezen felül. na, így már csak elfogadhatóbb? Ha nem, részletezd miért nem, és hogy most miért keresnének a tanárok többet!
2016. szept. 20. 23:37
 22/62 anonim ***** válasza:
Azért azt megkérdezném, hogy tervezed megoldani hogy esetleg egy osztály minden diákja más óraszámban tanulja az egyes órákat, mégis hogy raksz össze így órarendet, ha valaki 8 órában tanulja a fizikát és ő egyedül akkor egy tanár heti 8 órában cska őt tanítja?
2016. szept. 20. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/62 anonim ***** válasza:
100%

22-es! Nyilván sehogy, de annyira nincs képben a valósággal a gyerek, hogy ez nála már részletkérdés!


A kedvencemet még senki se írta, kihagyott több tantárgyat, olyan "jelentéktelen" tárgyakat mint földrajz, idegen nyelv vagy informatika, az nála nincs is!

2016. szept. 20. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/62 anonim ***** válasza:
Hát nálad hülyébbeket, kérdező, még az általad felvázolt rendszer sem tudna kitermelni.
2016. szept. 21. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/62 anonim ***** válasza:
3000 ft/óra nettóban kevés? Hülye vagy, még bruttóban is jó, havi szintem napi 8 órával számolva az fél milla... ki a tököm keres ennyit azt itt önmagukat megmondóembernek jelölőkön kívül?
2016. szept. 21. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/62 anonim ***** válasza:
50%
A 10-es ötleted nagyon nagy mellényúlás. Amerikában pont ez a probléma, hogy azok az iskolák, amik jól teljesítenek, sokkal modernebbek, több pénzt kapnak, a jobb tanárok mind oda mennek, aminek az lett az eredménye, hogy a szegényebb iskolák minősége a béka segge alatt van.
2016. szept. 21. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/62 anonim ***** válasza:
77%

Túl merev szisztémában gondolkodsz ez szerintem elavult megközelítés.


1. A közoktatásban és a felsőoktatásban is alkalmazkodni kellene az egyéni különbségekhez, ezt úgy lehet, hogy sok választható tárgy legyen és sokféle választható vizsga, amelyekből meghatározott számút kell választani az alapvizsga, érettségi vagy diploma sikeres teljesítéséhez. A közoktatásban csak teljesen szabadon választott tárgyak kellenek, a felsőoktatásban a diploma szakjának megfelelő tárgycsoportokból kelljen meghatározott számú kreditösszegeket teljesíteni, de a tárgycsoporton belül tetszőleges tárgyakból.


2. Az oktatás minőségét az oktatók minősége, szakmai színvonala határozza meg. A tanárképzésben eltörölném a felesleges pedagógia-pszichológia-szociológia tölteléktárgyakat, ezek csak az óvodapedagógus és alsós tanítóképzésben kellenek (ott viszont más nem is nagyon kell). Felsős és középiskolai szaktanároktól viszont elvárnám, hogy lehetőleg csak 1 szakosok legyenek, de abból viszont szerezzenek PhD fokozatot és naprakészen kövessék a tudományáguk nemzetközi szakirodalmát, hogy ne elavult dolgokat tanítsanak, hanem mindig a legkorszerűbbet.

2016. szept. 21. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/62 anonim ***** válasza:

"3000 ft/óra nettóban kevés? Hülye vagy, még bruttóban is jó, havi szintem napi 8 órával számolva"


Melyik tanár tart napi 8 órát? Reggel 8-tól délután 2-3-ig kiad 6-7 órát, ez az elméleti maximum. Már most is vannak órák, amiket a diák csak heti egyszer hallgat, akár nem is minden évfolyam. És a kérdező a napi óraszámot 6-ban korlátozná, ami nagy csökkentés. Nekem középiskolában volt néha 0. és általában 7. órám is.


Plusz már betáblázott minimum heti 25 órát a 30-ból felsőben és középiskolában. Heti 5 óra maradt informatikára, idegennyelvre, földrajzra (magában foglal gazdaságföldrajzot is), ének-zenére (magában foglalja a művészettörténet zenei részét), rajz és vizuális kultúra (a művészettörténet képzőművészeti részével), osztályfőnöki órára, középiskolában szakmai alapozó tárgyakra és még sok egyébre, ami része az oktatásnak vagy hiányzik, de a részévé volna érdemes tenni. Emellett ebbe az 5 órába kell beleférni bizonyos tantárgyak emelt óraszámának (nekem fakultációként heti +2 matek és 2 fizika). Szerinted mit elég kéthetente vagy akár havonta egy órában tanulni?

2016. szept. 21. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/62 anonim ***** válasza:

Első és legfontosabb a tantárgyak köre és az óraszám amiben ezt tanítják. Ma a munkaerőpiacon az idegennyelv ismeret, informatika tudás, kommunikáció és pénzügyi ismeretek a legfontosabbak ezért már az általános iskolában is ezekre fektetném a hangsúlyt kb 5. osztálytól. Sok felesleges tantárgyat oktatnak amivel később semmire sem mennek és ez a felsőoktatásra is igaz. Évfolyamonként legalább két osztályt kellene indítani és tanulmányi eredmény alapján kerülnének a jobb vagy gyengébb osztályba a tanulók.

Amiket felsoroltál legfeljebb ezeket után jönnének.

2016. szept. 21. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/62 A kérdező kommentje:

"Plusz már betáblázott minimum heti 25 órát a 30-ból felsőben és középiskolában."


Ezt a mondatot nem értem. Ahogy mondtam, heti 20 óra lenne a MINIMUM, mait egy tanár tarthatna. Ennél többet is tarthatna természetesen, fölső óraszám-korlátot nem is említettem! Legyél szíves még egyszer elolvasni, ha nem hiszed.

Ezenkívül a földrajzot, nyelveket, és az informatikát véletlenül kihagytam. Ezeket is belekalkulálnám. A lényeg a lényeg, hogy csökkenteném a minimum óraszámot, ami csak tanárnak előnyére lenne. És növelném a fizetést. Itt többen is mondták, hogy ez iszonyat magas fizetés, és csak néhány agyvérzéses elmebeteg rémszüleménye, hogy ez fizetéscsökkentés lenne. Hiszen minden tanár MINIMUM havi 240 ezret keresne nettóban. Beláthatod tehát, hogy ezzel igencsak jócskán megemelném a fizetéseket. És mivel órákat fizetnének, ezért a túlóra is fizetve lenne! Fizetve lenne a nulladik, fizetve lenne az ezeken az órákon túli korrepetálások, stb. Most én ezzel tényleg halálosan kizsákmányolnám a tanárokat?

2016. szept. 21. 14:43
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!