Vajon miért van jó ideje felfüggesztve az ingyenenergiáról szóló K-fórum?
Erről van szó:
Legutóbb a gyakorlatban is működő mágnesmotorokról volt szó. Lehet hogy valakiknek ez nem tetszett hogy ilyen információk terjedjenek?
Lenne egy kérdésem, de ez nem beugratás, vagy valami hasonló:
Van egy vízszintes vas rúd, ami középen meg van csapágyazva és e körül a tengely körül tud forogni.
Egy kalapáccsal F erővel, a forgástengelyre merőlegesem megütöm a rúd végét (rugalmas ütközés). A rúd forgásba jön.
Ugyanekkora erővel megütöm a rúd közepét a tengely és a vége között.
A vasrúd a két ütéstől egyformán fog forogni?
Az erő ugyan az...
#180 irta: "Mert a gyorsítóerő sem állandó, függ a távolságtól. Csak állandó nagyságú erő esetén lehet állandó nagyságú gyorsulásról beszélni."
Igen, haladó függvény szerint gyorsul, bár nem ennek köszönhetö a 100% feletti hatásfok. Gravitációs inga is termel plusz mozgási energiát pedig ott a vonzóerö konstans (emberti méretekben számolva) az ingatömeg teljes pályájának teljes hosszán, igy a gyorsulás is folyamatos, nem haladvány szerü mint az állandó mágnes vonzóereje esetében. A mágnesinga motor elvileg müködhetne taszitásra is, de ezt azért kerülném, mert a mágnesek domainjei erösebben igénybe vannak véve. Elméletileg hamarabb lemágneseznék egymást. Ha a forgórészek mágnesei egy sikban állnának az állórészek mágneseivel, akkor nem jelenne meg tengelyirányú eröhatás ami nemcsak a csapágyazást kimélné, hanem lehetövé tenné a mágnesek jobb kihasználhatóságát is. Kutatásaim szerint az állórész mágneseit elönyösebb a tengelyvonal és a rotor mágnesek közé heyezni, mert ezzel jelentösen csökken a motor gabaritmérete.
"úgyhogy szerintem ezt ne erőltessük"
Sem ezt sem mást.Nincs is értelme.
A deszkamodelt igy képzeltem el:
vagy igy:
A képek fotorealisztikus minöségü illusztrációk.
A filmek ugyancsak illusztrációk.
A holtponton átsegitö nyomaték energiát Newman féle motorral adagolnám be megfelelö gyujtásszög alatt amit a tengelyre szerelt árnyékolóval állithatok megfelelö nyilásméretüre és szögbe. A sztátor mágnesek vannak közelebb a tengelyvonalhoz, igy keskenyebbé, kompaktabbá válik a motor.
Karvak!
Az a fekete körcikk hogyan befolyásolná a fenti mágnesek működését?
NeoSzZ irta: "Karvak! Az a fekete körcikk hogyan befolyásolná a fenti mágnesek működését?"
A "fekete körcikk" az optikus visszacsatolás (optogate) alkotórésze. Kettö darab kivágott körcikket tartalmazó fekete matt müanyag tárcsából áll, ami elforditható a tengelyen, de müködés közben stabilan forog a tengellyel együtt. Segitségével pontosan beállitható az a szög (nyilásszög és szögpozició a tengelyvonalhoz viszonyitva) amely elfordulása alatt a tekercsekbe (newman) áram kerül. Ezt a szöget úgy kell beállitani, hogy minnél kevesebb ideig legyen feszültség alatt a tekercs melyel a segédmotor rotormágneseit elforditjuk. Mivel ez az áram nem ingyen van, igy jobb ha minimális fogy belöle.
A segédenergia mennyiségét addig szabad csak csökkenteni, amig a tengely átfrodul a holtpontokon. Ha ettöl kevesebbet viszünk be, akkor a tengely csillapitott lengések után leáll. Ha a szükségestöl többet viszünk be, az rontja a szerkezet hatásfokát. Mivel elvégre 100% felett kell tartanunk azért, hogy értelme legyen annak amit csinálunk.
A virtuális modellnél elértem azt a szerkezeti felépitést ahol behelyezett sztátormágnesekkel a rotornak 1/3(!) idö alatt tett meg 1 teljes kört, mialatt az energiafelvétel ugyancsak 1/3 ra esett vissza, ami ha jól számolom 6 X os hatásfok. Vagyis 1/3 energiafelvétel mellett 3x nagyobb gyorsulást értem el. Az energiafelvétel csökkenése abból adódik, hogy ugyanazt a szögnyilást mialatt a tekercsre feszültség jut, 3x gyorsabban futja be. Igy a tekercstranzisztor 66% al rövidebb ideig nyit ki. Igy alakulhat ki az 1/3 ra esett eredö bemeneti energiaszükséglet (COP= 6).
Összességében tehát, kaptunk egy olyan motort, ami a mágnesek ereje felhasználásával jobban forog annál, mintha csak a Newman segédmeghajtás müködtetné. Gravitációval is hasonlóan elöállitható a töblet tengelynyomaték akár COP= 9 hatásfokkal is.
Chuck Norris perdülete az állandó mágnesek ereje.
Rugása pedig a segédmotor által bevitt forgatónyomaték :)
'A "fekete körcikk" az optikus visszacsatolás (optogate) alkotórésze. Kettö darab kivágott körcikket tartalmazó fekete matt müanyag tárcsából áll, ami elforditható a tengelyen, de müködés közben stabilan forog a tengellyel együtt. Segitségével pontosan beállitható az a szög (nyilásszög és szögpozició a tengelyvonalhoz viszonyitva) amely elfordulása alatt a tekercsekbe (newman) áram kerül. Ezt a szöget úgy kell beállitani, hogy minnél kevesebb ideig legyen feszültség alatt a tekercs melyel a segédmotor rotormágneseit elforditjuk'
Ha ezt a bizonyos áramot a felső mágnesek keltik, akkor ez a műanyaggal való elfedés nemigen lesz jó!
"Ha ezt a bizonyos áramot a felső mágnesek keltik, akkor ez a műanyaggal való elfedés nemigen lesz jó!"
Milyen áramot kellene keltsenek a mágnesek? Ha keltenek is bármit azt miért akadályozná két müanyag alkatrész? Miröl beszélsz egyáltalán? Meg sem értetted igazán miröl van szó, de már nyomod elöre a véleményedet.
Ez olyan: "nemérdekel az, hogy jól müködik, mert ez igy akkor sincs rendjén" stilusú beszólás.
Azt hittem, valami árnyékolás féle.
Igazad van, nem értem a működését.
Azt hittem mágnes hajtja az egészet.
Na, lépek innen!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!