Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Kinek mi a problémája, és...

Kinek mi a problémája, és kifogása a Katolikus keresztényekkel szemben?

Figyelt kérdés
Miért támadja mindenki ezt a felekezetet? Én a Római Egyetemes Gyülekezetbe járok,vagyis a Római katolikus egyházba tartozom. Tudom nagy vitát robbantok ki itt a kérdésemmel,de szeretném tudni,miért vannak ellenünk sokan,miért nem gondolják úgy páran,hogy köztünk is akadnak szép számmal Jézus igaz követői? Katolikusok véleményét is kérem,illetve más felekezet tagjainak véleményére is kíváncsi vagyok. Maradjunk meg a kultúrált beszélgetés szintjén testvérek. köszönöm! ne feledjük: "legyetek egyek....."
2014. jan. 25. 17:55
1 2 3 4 5 6 7 8
 41/76 anonim ***** válasza:

Szia. Én katolikus vagyok, de őszintén megmondom sok minden zavar a katolikusságban. Nem a katolikus keresztényekkel van bajom, inkább néhány dogma zavar, ezenkívül a Vatikán fényüzése, volt szerencsém belülről is látni, és nem értem mit keresnek a Vatikánban az ókori római istenek szobrai. Én értem, hogy ezek műemlékek, de szerintem nem egy keresztény központban lenne a helyük.

Ferenc pápa tök jó fej, remélem komoly reformokat hoz majd. Ezen kívül engem zavar a túlzott Mária tisztelet. Van egy barátnőm, aki szerint azért nincs áldás az életünkön, mert nem imádkozzuk a rózsafűzért. Mert ugye azt kell tenni, amit a Szűzanya kér.

Én vonzódom a protestáns gyülekezetek felé, azon belül is leginkább a baptisták érintettek meg mélyebben. Egy párszor elmentem egy baptista gyülekezetbe, mert annyira ki voltam éhezve keresztény testvérek társaságára, egy kis beszélgetésre Istenről, a Bibliáról. Komolyan felszabadító érzés volt, hogy ha valamilyen oknál fogva nem tudsz elmenni az Istentiszteletre nem történik semmi, Isten ugyanúgy szeret, nem kell könyörgni a papnak, hogy adjon már időpontot a gyónásra, ( ahol én élek ez van) és ami a legfontosabb van közösség, bibliaórák, kisgyermekes anyukáknak külön gyerekvigyázással. Én a katolikus egyházban nagyon magányos vagyok, még nem váltottam, de komolyan gondolkozom rajta.

2014. jan. 27. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/76 anonim ***** válasza:

Üdv Kérdező!


A 16:37-es válaszoló vagyok. Örülök, ha meghallgatod a kritikát. Ha már felvetetted a témát, szeretnék este reagálni a bálványimádás, és a Babilon azonosításával kapcsolatban.


Este tehát ezt a két témát szeretném közelebbről is megvizsgálni. Mint talán már utaltam rá, magam is katolikus nevelés vagyok, tehát nem vagyok műveletlen a Katolikus Egyház tanításait illetően.

2014. jan. 27. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/76 A kérdező kommentje:
Van egy pünkösdista barátom,akivel nagyon egyet értünk,van hit gyülekezetébe tartozó ismerősöm,akivel szintén elvagyunk,és van egy református munkatársam,akivel megintcsak közös nevezőn vagyunk. voltam a vatikánban én is. hát az új jeruzsálem felékesített,mint egy menyasszony... nem beszélve a jeruzsálemi templomról,az is felékesített volt. szükségtelennek tartom a fényűző díszítést,de ugyanakkor szép is. ahol összegyülnek a nevemben 2 en vagy 3 an,ott vagyok köztük. szép dolog,ha az összegyűlés helye,ahol Isten is jelen van,nem egy üres szoba. mégis kicsit illőbb szerintem. bár az igazság az,hogy bizonyos reformokra szükség lenne véleményem szerint. pl a papi nőtlenség példáját átvehetnénk a görögögtől,mert ott felszentelés előtt megnősülhet. így több pap lenne szolgálatban szerintem. sok olyan vádat hallottam,amikor a római felekezetet babilonnal azonosítják,a jelenések könyvéből. de ha már babilonnal azonosítjuk,akkor a péter 1 levele befejezésében van egy mondat."Köszönt titeket a veletek együtt választott babiloni gyülekezet és Márk, az én fiam." Igen,az ókori római birodalmat azonosították babilonnal. de ott egy szó,a választott.... ha már mindenképp babilon. ez az én véleményem,természetesen lehet másoknak más véleményük. a depositum.hu oldalt ajánlom a figyelmetekben,mielőtt írnátok úgymond ellenpéldát. :)
2014. jan. 27. 18:32
 44/76 A kérdező kommentje:
véleményem szerint a rózsafűzér,és a mária fohászok nem kötelezőek,de hasznosak. egyéni,ki milyen imát mond. én szoktam a rózsafűzért is,és az irgalmasság rózsafűzért is mondani,de a zsolozsmát,iilletve a leggyakrabban saját szavas imát mondok. mindenképp az imáimat nem keverem a fohásszal. máriát nem imádom. beszélgetek hozzá ugymond,de az igazi mély hódolat,és az imádat az én részemről csak Istené. megkülömböztetem a fohászt az imától. a rózsafűzérben. a miatyánk ima. az üdvözlégy nem. az kérés,hogy imádkozzon érettünk,akár velünk,és kérja a fiát velünk. egyéni,hogy ki fordul hozzá és ki nem. mindenkinek szíve joga.
2014. jan. 27. 18:40
 45/76 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!


Akkor össze is foglalnám a katolikus apologetika két témával kapcsolatos ellenérveit. Mivel óriási a téma, ne várj tőlem nagy kommentárt, mert ezekről a témákról külön előadásokat lehetne tartani, illetve több oldalas tanulmányt írni. Röviden szeretnék tehát írni, de egy kicsit így is hosszú lesz. Akkor lássunk hozzá:


BÁLVÁNYIMÁDÁS:


Katolikus múltamra való tekintettel annyit el tudok mondani, hogy a szobrok/képek használatát istentiszteleti célra a katolikus apologetika alapvetően több érvvel is alá igyekszik támasztani. Az egyik a mindenki által ismert klasszikus érv, miszerint amikor egy katolikus ember leborul egy szobor előtt, és úgy imádkozik, akkor lényegében nem maga a tárgy előtt borul le, hanem azelőtt, akit az ábrázol, tehát Isten előtt. Így lényegében a szobor csak egy kellék ahhoz, hogy tudja imádni Istent. Én is kb így gondolkodtam, amikor katolikus voltam, és még rajtam kívül más/mások is.


Ezzel az érvvel azonban van egy óriási probléma: Megerősíti azt, hogy ez egy Bibliától idegen szokás. Kezdjük ott, hogy az ókori pogány vallást gyakorló embereket hajlamosak tudatlannak tekiteni. Tehát amikor például az egyiptomiak imádták a napot, akkor azt gondolják róluk, hogy valóban, szó szerint az égitestet imádták. Azonban ez téves értelmezés. Az egyiptomiak valójában nem a napot imádták, hanem azt az istenséget, akit az ábrázolt. Lényegében tehát a nap nekik is egy eszköz volt ahhoz, hogy imádják az istenüket. A pogány vallásokban volt divat az, hogy az emberek az istenségek imádásához tárgyakat, szobrokat használtak. E történelmi háttér keretén belül értjük meg Isten második parancsolatát:


"Ne csinálj magadnak faragott képet vagy hasonmást arról, ami fent van az égben, vagy lent a földön, vagy a vizekben a föld alatt. Ne borulj le ilyen képek előtt és ne tiszteld őket, mert én, az Úr, a te Istened féltékeny Isten vagyok."


(Kiv 20,4-5 - SZIT katolikus fordítás)


A második parancsolat tehát attól óv, hogy Istent ne a magunk gondolatai szerint képzeljük el, ne ábrázoljuk.


-------------------------------------------------


A katolikus apologetika második érve az, hogy az ószövetségi templomban is voltak szobrok. Először is a katolikus templomokkal szemben a zsidóságnál egy templom volt. Az emberek ugyanis a templomba azért mentek, hogy az áldozati rendszert lebonyolítsák. Az istentiszteletre a zsinagógába mentek. Másodszor, a két angyal szobor díszítés gyanánt szolgált, pusztán művészeti jellege volt. A katolikus embereknek azonban a szobrok/képek többet jelentenek a puszta művészetnél, hiszen ereklyeként, és istentiszteleti célra is használják őket, hiszen hajlonganak, imádkoznak előttük. Az ilyen viselkedés nem hasonlítható az ókori zsidóság istentiszteletéhez. Harmadszor pedig a katolikus emberekkel szemben a zsidók nem is látták a szobrokat minden nap a templomban. Hiszen azok a frigyládán voltak, az pedig az épület legszentebb helyén, a szentek szenjébe volt elhelyezve, ahová a főpap csak egy évben egyszer ment be a nagy engesztelési napon. Amikor tehát egy zsidó bement a templomba, és hozta az áldozatát, a szentélyben nem látott szobrokat.


Egyébként sem érdemes erre hivatkozni, hiszen az újszövetség idején élünk, ennek értelmében pedig a mennyei szentélyre kell szegeznünk a tekintetünket, ahol Jézus Krisztus végzi a főpapi szolgálatát (Zsid 9,24). Tehát a Megváltó az, aki közbenjár az emberért, Őt nem helyettesítheti senki, hozzá kell fordulnunk.


BABILON AZONOSÍTÁSA


Ez megint csak egy óriási téma, nem is akarok ezzel sokat foglalkozni, csak a lényeget írom el. A Jelenések könyvében alapetően két asszonnyal találkozunk. Az egyik a 12., a másik pedig a 17. fejezetben található. Utóbbi, Babilon. Ezt a katolikus teológia Rómával azonosítja (SZIT Katolikus fordítás, lábjegyzet 1375. o.). Evvel magam is egyetértek, csak azt kell megvitatnunk, hogy a császári, vagy az egyházi rómáról van-e szó?


A Jelenések könyve 12. fejezetében szereplő "tiszta asszonyt" a katolikus teológia liturgikusan Máriára alkalmazza, azonban előtte elismeri, hogy Isten népét jelképezi. Izraelt, illetve jogutódját, az egyházat. (Lásd mindezt a SZIT katolikus fordítás 1371. oldalán a lábjegyezben!) Tehát az asszony az igaz egyháznak a szimbóluma. Ennek értelmében tehát a parázna asszony is egyházat jelképez, mégpedig hamis egyházat. Mivel tisztáztuk, hogy a 17. fejezetben alapvetően rómáról van szó, ezért a magyarázat értelmében az egyházi rómát jelképezi, figyelembe véve az asszony szimbolikáját.


Valójában a Jel 17-ben szereplő asszony tulajdonságai illenek a Katolikus Egyházra. Az asszony vizek fölött ült. Az angyal magyarázata szerint a vizek a népeket jelképezk (Jel 17,15). Tehát egy olyan egyházról van szó, amely lényegében egy globális kiterjedésű. János azt is látta látomásban, hogy az asszony egy vadállat hátán ül (3. vers). A vadállat mindig valamilyen hatalmat jelképez (Dán 7,23). Az, hogy a hatalom hordja a hátán az egyházat, már évszázadokkal ezelőtt megvolt. Az asszony bíborba, skarlátva volt öltözve, mindenféle arannyal, és drágakővel díszítve. (4. vers). A skarlát a bűn jeképe (Iz 1,18). Az aranyag és a drágakövetk pedig jelképezik a Katolikus Egyház fényűző gazdagságát, pompáját, amely teljesen ellentétes Krisztus és az apostolok életvitelével.


Természetesen lehetne még sorolni a jellemzőket, és mélyebben belemenni. Én Aazonban nem látom akadályát annak, hogy Babilont a Katolikus Egyházzal azonosítsuk. Ez az azonosítás egyébként már a középkortól ismert. Természetesen azonban mindenki vélekedjen úgy erről a dologról, amint jónak látja.

2014. jan. 27. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/76 A kérdező kommentje:

értem a kedves hozzászóló értelmezését. röviden válaszolnék az én nézőpontom szerint. a szobrok a szentek szentjében csak a ládán található két angyal volt. de. volt hogy a földig meghajoltak a LÁDA előtt... a másik. ott az érc kígyó. aki ránézett meggyógyult. az pedig hitre alapozódott gyógyulás volt a kígyó marások ellen. tehát ha elhitte,amit Isten igért,rátekintett,és meggyógyult. később valóban bállványt csináltak belőle,mert a kígyót elnevezték,és áldozatot mutattak be előtte. nem beszélve a templom angyal faragásait stb.... sorolhatnám. pedig a parancs szerint tilos volt. mégis máshol Isten kérte az angyal szobrokat a szentek szentjének bejáratához,illetve a ládára is. rengeteg dolgot tudnék hozzáfűzni a témához. de sajnos időm nincs nagyon ezeket leírni.ime egy zsinagóga ahol fentmaradtak festmények is,pedig az is tilos volt,ezek pedig vallásos festmények:

[link]

A lényeg. mi az uj szövetségben vagyunk. az ó szövetségben Isten nem jelent meg élő lény alakzatban,az új szövetségben igen. pl. Jézus,illetve a Szent Lélek galamb formájában. Nem vitatható,hogy egyaránt Istenről beszélünk,amennyiben ezzel sem ért egyet valaki,az már sajnos nem keresztény. tehát Jézus ember képet öltött. ábrázolható testet.... tehát nem az ó szövetségben vagyunk. az emberi testét lehet ábrázolni. a görög nyelvben azt írják,az élő Isten képmása. ott az eukon szó szerepel,ami képet,képmást jelent. a bállvány szó az idolo,ami az ideál szó eredeti formája. tehát ideál. ideál pl egy popsztár,vagy egy film szinész,stb,akiért rajongunk. tehát a bállvány szó is magában foglalja. baál-vány. gondolomazt tudja mindenki,hogy ki volt az a baál,vagy baál zebub. egy olyan istennek hitt kitalált démoni alak,aki a saját hugát megerőszakolta,és kis szobrai voltak minden házban,az előtt imádkoztak a SZOBORHOZ,mert azt hitték hogy jelen van benne. még enni és inni is tettek elé. a nagy áldozatokkor, egy a saját anyja tejében megfőzött kecskegidát ajánlottak fel neki. folytathatnám még,de sok időm nincs :) a lényeg,nem hasonlítható a bállvány imádáshoz. minden bállvány,ami fontosabb Istennél,pl egy jó sorozat,ami miatt nem megyünk a közösségünkbe....

2014. jan. 27. 19:26
 47/76 A kérdező kommentje:
az asszony: igen az előbbi Máriával azonositott asszony. a parázna asszony viszont már sok mindenkire ráillik. leginkább Isten ellenes hatalomra. az egyház nem lehet Isten ellenes. hisz az elmúlt 2000 évben,rengeteget tett a kereszténység fentmaradásáért. nyilván ez nem érdeke a sátánnak. a másik. van egy világi hatalom amire sokkal inkább illik a leírás. csupán azért nem írom le hogy melyik az a csoport,és érdek kör,mert ha valakinek van egy kis sütni valója,úgy is észreveszi magától. ez a csoport és érdekkör,minden tekintetben Isten ellenes dolgokat tesz és tanít,miközben mindenkivel igyekszik szövetséget kötni (paráználkodni,közösülni),és a világ népessége felett irányítanak mindent. erről nem írok semmi többet,aki érti,úgy is tudja melyik az a csoport,és érdek kör. semmiképpen nem az egyház,de szeretnék,ha mindenki azt hinné. most mennem kell,de komolyan kérek mindenkit,nézzék meg a depositum.hu oldalt,mert ott már sok dolog le van írva,és felesleges lenne linkelgetni,mert ott mindent megtaláltok. :)
2014. jan. 27. 19:36
 48/76 A kérdező kommentje:

Babilon, a nagy város


A Jelenések könyve szerint Babilon azonos „a nagy város”-sal (vö. Jel 16,19; 17,18; 18,10.16.18.19.21). Az antikatolikusok ezt Vatikán városára értik.


Azonban a Jelenések könyve világossá teszi, hogy melyik is az „a nagy város”, ugyanis a Jel 11,8-ban ez áll: „A holttestük annak a nagy városnak az utcáján fog heverni, amelyet szellemi értelemben Szodomának és Egyiptomnak hívnak, és ahol Urukat is megfeszítették.” Tehát a város nem Róma, se nem a Vatikán, hanem Jeruzsálem, hiszen Jézust ott feszítették meg.


Természetesen ezen az aposztata Jeruzsálemet kell érteni.

2014. jan. 27. 19:36
 49/76 A kérdező kommentje:

bíborba és skarlátba öltözve


A Vatikánra való belemagyarázás következő állítása szerint a Jel 17,4-ben a bíbor és a skarlát szín a katolikus papság színe.


Itt először is az írásmagyarázat egyik súlyos hibájával találkozhatunk. Ugyanis míg a közvetlen szövegkörnyezetben szimbolikusan értelmezik ők is a szöveget, azaz pl. Babilont szimbolikusan Rómára vagy a Vatikánra értik, a paráználkodást, amit az asszony a királyokkal folytat szintén egyértelműen szimbolikus kifejezés, addig itt a két színt szó szerint veszik. Pedig egy bibliaolvasónak nyilvánvaló, hogy a bíbor szín a királyi méltóságra és hatalomra (vö. pl. Én 7,6; Dán 5,29; Mt 27,28), a skarlát szín pedig a kiontott vérre (Iz 63,2k; Náh 2,4; Jel 6,4), itt a keresztény vértanúk vérére, illetve a bűnre utal (Iz 1,18), de ugyanezt a szöveg is megerősíti (vö. 6. vers).


Aztán az is téves állítás, hogy a katolikus papság színe a bíbor és a skarlát lenne, ugyanis az a fehér. Az összes pap, püspök, bíboros és még a pápa alapruhája is a fehér alba. Ezenkívül számos más színű ünnepi ruhájuk van: pl. lila, zöld, fekete, arany, de a fehér ruha mindig rajtuk van.


Ha megfigyeljük a Jelenések könyvét, akkor észrevesszük, hogy a babiloni kéjnő bíbor és skarlátszínű ruhája kontrasztban áll az új Jeruzsálem, azaz Krisztus mennyasszonyának fehér ruhájával (vö. Jel 19,8). Ebből három dolog következhet:


1. ha a ruhák színét szó szerint vesszük, akkor az új Jeruzsálem fehér ruháját a katolikus papság fehér ruhájával lehet azonosítani.


2. mivel a Menyasszony ruhájának színéhez egy szimbolikus magyarázat van hozzáfűzve („A patyolat a szentek igaz tetteit jelenti.” 19,8), ebből kifolyólag a kéjnő ruhájának is szimbolikus jelentést kell adni.


3. a Menyasszonynak az a meghatározása, miszerint ő az új Jeruzsálem, arra enged következtetni, hogy a kéjnő pedig a régi (aposztata) Jeruzsálem (Ilyen kontrasztokat nagyon gyakran használnak a Szentírásban, pl. Gal 4,25-26).


Ezenkívül a papok azért hordanak bíborlila és skarlátvörös ruhákat, hogy ezzel a bűnbánatot, illetve Krisztus vérét szimbolizálják.


Arról nem is beszélve, hogy a bíbor az igaz vallás liturgikus színe (vö. Lev 14,4.6.49-52; Szám 19,6), illetve azt, hogy a papok ruhája bíbor és skarlát színű legyen, maga az Isten parancsolta meg (Kiv 28,4–8.15.33; 39,1–8.24.29)!

2014. jan. 27. 19:37
 50/76 A kérdező kommentje:
na mentem. szép estét. folyt köv holnap! :)
2014. jan. 27. 19:39
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!