Kedves Keresztények! Ha valakinek joga van a gyilkosságra, akkor az azt is jelenti, hogy nem elítélendő, vagy rossz dolog?
Hát nem értitek...sajnos :(
Aki létre hozta az életet, annak miért nem lehetne rendelkeznie is felette?
Nem lehetnek Jogai, csak adni adni s cserébe szembe köpik az emberek....
Egyébként ez a vers jól megvilágítja Isten jogait:
(Róma 9:20, 21) 20 Ó, ember, hát ki vagy te tulajdonképpen, hogy visszabeszélsz az Istennek? Mondja-e a megformált dolog a megformálójának: „Miért készítettél engem így?” 21 Micsoda?! Vajon nincs hatalma a fazekasnak az agyagon, hogy ugyanabból a gyuradékból az egyik edényt tisztes, a másikat tisztesség nélküli használatra készítse?
Istent kérdőre vonni? Merész...
Katy Weaver
"Aki létre hozta az életet, annak miért nem lehetne rendelkeznie is felette?"
Egy kitalált természetfeletti lény nemhinném, hogy bármi felett is képes lenne rendelkezni. És igen, Isten egy kitalált lény. Nem valóságosabb, mint a kertem végében lakó láthatatlan, mágikus kobold. Minkettő léte ugyanannyira bizonyos.
Nem én vonom kétsége Isten létét, hanem te vonod kétségbe a nem-létét. Tessék ezen elgondolkodni :)
Ha Ő nem lenne mi sem lennénk, Így aztán a nem létét nem kétségbe vonom, hanem hazugságnak tartom. bizonyíték rá az élet, hogy Ő van.
Katy -Weaver
Kedves 26. hozzászóló:
Ismerem a Bibliát, valószínűleg alaposabban mint a legtöbb hívő (gyanítom nálad is jobban). Légyszives idézzd nekem azt a verset ami leírja, hogy az újszövetségi Isten egy más entitás lenne, mint az ószövetségi. Nincs ilyen vers. Ha keresztény vagy, tudnod kell, hogy az Isten akiben hiszen, ugyanaz a kegyetlen ószövetségi Isten. Annyival még azért bővítette az Istened a kegyetlenségeinek a sorát, hogy bűnösnek bélyegzett meg minden ártatlan újszülött csecsemőt. Az a fránya eredendő bűn... Azonkívűl a megbocsájtás nem egyenlő a törvények eltörlésével. Nincs olyan vers a Bibliában, ami arról szólna, hogy "bocs, mégse öljük meg a melegeket". Igen tudom, most majd jön az "ez allegórikus", meg a "nem szó szerint értendő" és hasonló csúsztatások.
Senkinek nincs joga a gyilkossághoz, egyetlen embernek sem.
Istennek - és csakis neki! - joga van elvenni az ember életét, de ilyenkor nem elpusztítja, hanem magához veszi. Felhozhatnám azt is, hogy ha sosem halnánk meg, és mindenki örökké élne, nem lenne elég hely a Földön ennyi embernek! Már régen túlnépesedett volna a Föld. Muszáj a halált elfogadni, még ha nehéz is.
Milyen alapon dönti el Isten, hogy mi a jó és mi a rossz? Nem olyan bonyolult. Ha elolvasod a Tízparancsolatot, az első három kivételével csupa olyan dolog van benne, ami ahhoz kell, hogy az emberek békességben tudjanak együtt élni, és ne ártsanak se másnak, se maguknak. Az ember meg jó esetben maga is érzi, vagy élete folyamán megtanulja az alapvető dolgokat mindenféle Biblia meg hittan nélkül is akár. A "jó" definíciója sok esetben nem egyértelmű, illetve sok éremnek két oldala van, ezért a különböző kulturális és vallási közegekben lehetnek és vannak is eltérések. Abban azonban többé-kevésbé az egész világ egyetért, hogy ölni, lopni, hazudni rossz, a szülőket tisztelni, jótékonykodni, egymást szeretni viszont jó dolog.
Mi a különbség Isten és egy diktátor között? Az, hogy egy diktátor olyan dolgokat állít be jónak, mint pl. a népirtás, fajgyűlölet, amelyeket normális erkölcsi érzékkel rendelkező ember nem mond, nem mondhat annak! A diktátort csakis a saját érdekei vezérlik, nem törődik azzal, hogy a népnek mi a jó. Isten ezzel szemben törődik az emberrel, és úgy irányítja az életét, hogy az neki jó legyen. Ez nem azt jelenti, hogy mindent a s.gge alá tol, nem kíméli meg a szenvedéstől, de segíti a nehéz helyzetekben, és akkor sem hagyja el. Az életünkre vonatkozó szabályokat is a mi érdekünkben hozza. Ez azért nagy különbség, nemde?
1. "Senkinek nincs joga a gyilkossághoz, egyetlen embernek sem."
No... akkor egykis Bibliaismeret óra:
És ha valaki nem keresné az Urat, az Izráel Istenét, megölettessék kicsinytől fogva nagyig, úgy a férfi,
mint az asszony. - Krónika II. könyve 15:13
Hat napon munkálkodjanak, a hetedik nap pedig a nyugodalomnak szombatja az Úrnak szentelt [nap]: valaki
szombatnapon munkálkodik, megölettessék. - Kivonulás 31:15
Ha pedig igaz lesz a vádolás, és nem találtatik szűzesség a leányban: Akkor vigyék ki a leányt az ő
atyjának háza elé, és az ő városának emberei kövezzék meg kővel, hogy meghaljon; mert gyalázatosságot
cselekedett Izráelben, paráználkodván az az ő atyjának házánál. Így tisztítsd ki közüled a gonoszt. -
Mózes 5. könyve 20, 21
Hogyha valamely papnak leánya vetemedik paráznaságra, megszentségteleníti az ő atyját, azért tűzzel
égettessék meg. - Mózes III. könyve 21:9
Egyetértünk. Nincs joga senkinek sem a gyilkossághoz, noha az Istened ezt megengedi. Sőt, határozott
parancsot ad rá.
2. "Muszáj a halált elfogadni, még ha nehéz is."
Ígyvan, egyetértünk! Csak hogy te, mint keresztény, NEM fogadod el a halált. A keresztény hit szerint a
lelked örökké fog élni, hiszen ahogy írtad is: "ilyenkor nem elpusztítja, hanem magához veszi".
Valójában nincs élet a halál után, nincs "lélek". A lélek egy emberalkotta fogalom, aminek egységes
definíciója sincs, minden vallás, minden kultúrkör másképp írja le. Tehét igazat adok neked abban, hogy
el kell fogadni a halált, ami nagyon nehéz. Tedd meg te is!
3. "Ha elolvasod a Tízparancsolatot, az első három kivételével csupa olyan dolog van benne, ami ahhoz
kell, hogy az emberek békességben tudjanak együtt élni, és ne ártsanak se másnak, se maguknak."
Hol szerepel a tízparancsolatban, hogy tilos a nemierőszak? Ez most akkor nem bűn? Isten tíz parancsából
4 csupán saját maga dicsőítése. Nem lett volna praktikusabb ezeket kidobni és betenni helyette mondjuk a
nemierőszakot, vagy a kínzást? Egyik sem szerepel benne...
4. "A jó definíciója sok esetben nem egyértelmű".
Pontosan! Mivel nincs egyetemes, objektív definíciója. Nincs olyan hogy "jó". A jó egy szubjektív
fogalom. Míg valaki élvezi ha verik, addig másnak ez fájdalmat okoz. Akkor most jó ha kínozzák az
embert? A moralitás 100%-ban szubjektív dolog. Mi, a társadalomban élők döntijük el hogy mi jó és mi
nem. A 2. világhábrorús Németországban a "jó" megábafoglalta a holokausztot. Az SS katonkáb övcsatjába
ez volt írva: "Isten nevében cselekszünk". Az ő értelmezésükben a jó ezt jelentette. Nehéz elfogadni, de
az erkölcs szubjektív és nem egy képzeletbeli, természetfeletti lénytől származik.
5. "Mi a különbség Isten és egy diktátor között? Az, hogy egy diktátor olyan dolgokat állít be jónak, mint pl. a népirtás, fajgyűlölet, amelyeket normális erkölcsi érzékkel rendelkező ember nem mond, nem mondhat annak!"
Az 1. pontban soroltam fel azoknak a kegyetlenségeket csak a töredékét, amiket az Istened parancsol. Azthiszem ezek a jelzők pontosan ráillenek egy diktátorra.
Kedves 23-as
A Macska nem vétkezett ellened, így nem csaphatod le a fejét.
Katy Weaver
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!