Találtok a keresztény vallásban, tanításban, vagy a Bibliában önellentmondásokat, abszurditásokat, vagy olyan dolgokat, amiknek nincsen semmi alapja?
Senki nem mondott olyat, hogy Isten szerint minden bűn ugyanakkora! Csak azt, hogy minden ember alapból a bűn állapotában van, és nem elég jó ahhoz, hogy Isten országának része legyen, még akkor sem, ha semmi konkrét bűnt nem követett el. Ehhez kell a Jézus Krisztus, és az általa véghez vitt váltságáldozat.
A bűnök pedig nyilván nem egyenlő súlyúak, Isten előtt sem. A katolikus teológiában létezik a tisztítótűz fogalma, ami megtisztít a bűneidtől akkor is, ha nem volt akkora hited Jézus Krisztusban, hogy a bűnöktől való megtisztulásod már az életedben megvalósuljon. Nyilván a tisztítótűzben való szenvedés és tisztulás mértéke függ a bűnök súlyától.
"bűnök elhagyása nem feltétele, hanem jele a megváltás elfogadásának"
Pedig a vers erre utal határozottan. HA nem hagyja el, akkor gyakorolja, tehát, a vers alapján készakarva tovább folytatja. Ha megbántam valamit, akkor nem teszem többé. HA folytatom, akkor nem is igazán bánom, vagy szégyellem. Ez Isten megcsúfolása lenne:(Galácia 6:7) . . .Istent nem lehet becsapni. Mert amit vet az ember, azt fogja aratni is.
Károli forditás: Gal 6:7 Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratándja is.
Figyelj, ez nem kívánságműsor! :D
A legcsekélyebb jelentősége sincs a te véleményednek ebben a kérdésben. Ezeket a dolgokat legfeljebb vágyként fogalmazhatod meg, és imádkozhatsz, hogy így legyen!
– Méltó-e hozzád, uram, hogy a bűnösökkel együtt az ártatlanokat is elveszejtsd? Hátha van ötven igaz ember abban a városban?
– Ha találok ötven igaz embert – felelte Isten –, értük megkegyelmezek a városnak.
– Bocsáss meg, uram, hogy szolgád ilyet bátorkodik kérni – folytatta Ábrahám, és könyörgő tekintetet vetett Istenre –, de ha az ötvennek öt híja lesz…
– Negyvenöt kedvéért is megkímélem a várost – felelte Isten.
Ábrahám merészen tovább alkudozott, és végül Isten beleegyezett, hogy ha csak tíz igaz embert is találni Szodomában, nem pusztítja el.
Nézd kedves Kérdező.
Én levezettem neked, hogy Isten felsorolást tart az erkölcsi elvekről, és nem tesz különbséget ezek között. Nem Én, vagy Mi hoztuk ezt az elrendezést, vagy itéletet a helytelenségek mértékéről.
Isten szava nem üti egymást, ezért ha azt mondja az egyik helyen, az nem értendő másként, másik helyen. Ezzel saját magát csúfolná meg, és a felállitott törvényeknek vagy elveknek, nincs hatása, és ereje.
Egy Erkölcsi elv megsértését, nem lehet kiváltani, más "jónak" vélt tettekkel. Ezzel nem abbahagyod a rosszat, hanem folytatod. Jézus az aki kiválthat ebből, és Nem TE válthatod ki, egy másik általad mondott jó tettel. Ebben az esetben, minek Jézus halála, ha az ember jó tettekkel kiválthatja a rossz dolgait? A Megváltó halálának értéktelenségét jelezné, hogy Jézus halála mellett szükséges, hogy folytatva a rosszat teszel némi jót, ha dupla mennyiségben is.
Ilyen magyarázatot, csak hogy elkerüld a büntetést, mert tovább gyakorolnád, még nem hallottam....
Persze, amit irtam, nem kötelező elfogadni amint irtam. TE döntöd el, és ezt tedd Isten szava alapján, hogyan gondolsz ezekre, és mit Teszel.
További szép napokat kivánok neked, és Remélem átgondolod, és Bölcsen döntessz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!