Amikor Jézus imádkozott, akkor az Isten önmagával beszélgetett?
@ "Ha az egyetlen Istent részekre osztod, a részeknek nevet adsz, feladatot adsz, meghatározod az egymáshoz való viszonyukat, stb., akkor ezt úgy hívják, többisten hit, akárhogy is bűvészkedsz a szavakkal."
Őszintén szólva nem nagyon értem mit magyarázol. Ha például egy embert részekre bontok, a részeknek nevet adok és feladatod, a szem lát, az orr szagol, kéz tapint, akkor az több ember?
Mellesleg az egy és oszthatatlan Istent nem bontottam részekre, csak megkülönböztettem benne három személyt. A három személy kölcsönösen feltételezi egymást, egyiket sem lehet kivonni belőle, mert az már nem lenne Isten.
@ "de ez biztos nem az az Isten, akit Jézus mutatott. „Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr."
A keresztények hite szerint az Atya is Úr, a Fiú is Úr, de mégsem két Úr, hanem csak egyetlen egy. Egy Isten van és egy Úr három személyben. Ha például a hétfejű sárkány a kacslábon forgó palota ura, akkor mindegyik sárkányi személy úr, de mégsem hét úr, hanem csak egyetlen egy.
@ "Jézus mindvégig elutasította, hogy Isten lenne."
Valóban megkülönböztette magát Istentől, de isteni funkciókat és isteni hatalmat tulajdonított magának. Az evangéliumok alapján Jézus minimum egy kis isten, de mi Jehova tanúival ellentétben nem két istent vallunk: egy nagyot meg egy kicsit, hanem kettő illetve háromszemélyű egyetlen Istent.
@ "Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egyedül az Isten."
Valóban ezt az igét félre lehetne érteni, ha nem ismernénk a többit. Te szerinted akkor ezt úgy kell értelmezni, hogy az égvilágon senki sem lehet jó Istenen kívül, hanem mindenki gonosz és rossz Jézust az Isten Fiát is beleértve.
Szerintem meg úgy, hogy alapvetően és eredendően valóban csak egyedül Isten jó, de természetesen minden jó, ami tőle származik, s főleg jó a tulajdon egyszülött Fia. Amikor Jézus megkérdezi az előkelő embert, hogy miért mondasz engem jónak, akkor nem a saját jósága ellen tiltakozik, hanem valójában ezt kérdezi: Kinek tartasz te engem, hogy megérdemlem azt a jelzőt, ami eredendően csak az Istené? Mit gondolsz ki vagyok én, ha szerinted jó vagyok?
@ "Jézus ember volt, emberként viselkedett, ugyanúgy félt a szenvedéstől és a haláltól, mint bármelyikünk:"
Ezt senki sem vitatja.
@ "aki félig Isten félig ember."
Nem, hanem 100%-ban ember és 100%-ban Isten.
szp72: Egy embernek le lehet vágni az orrát, fülét, lábát, és mégis ugyanaz marad, mert a lényege oszthatatlan. Ha valakit megszólítunk, akkor nem a fülét, orrát, vagy a lábát szólítjuk meg, hanem őt magát, az egyedi és megismételhetetlen egységet. A másikban az egyet szólítjuk meg és nem a részeket, legyen szó emberről vagy Istenről.
Azzal, hogy az egyetlen és oszthatatlan Istenben megkülönböztetsz három személyt, névvel illeted őket, funkciót tulajdonítasz nekik, már részekre is osztottad az oszthatatlant.
Amikor te az egy Istent a megkülönböztetéssel így szétválasztod, hasonló dolgot teszel, mint a hinduk, akik az isteneiket és félisteneiket külön-külön tisztelik és imádkoznak hozzájuk. Ők azt vallják, hogy mindegyik istenük a legfelső isten egy-egy aspektusa, ezért jár nekik a hódolat. Nincs azzal gond, ha te is egy ilyen istenben hiszel, csak ez az isten nem Jézus Istene. Ráadásul úgy emeled Jézust isteni rangba, hogy ő erre nem adott felhatalmazást, sőt elhatárolódott ettől.
Az abszolút jó: Isten. Mi, emberek csak törekedhetünk a jóra, de nem érhetünk fel Isten jóságához soha. Mert a legjobb ember jósága is tökéletlen Isten jóságához képest. Még Jézus jósága is, mert ő is ember. Erről szól az idézett evangéliumi szakasz.
@ "Egy embernek le lehet vágni az orrát, fülét, lábát, és mégis ugyanaz marad, mert a lényege oszthatatlan."
Valóban a lényeg oszthatatlan. Az ember addig marad ember, míg az emberi lényege megmarad. Ha elvesszük az emberből, ami őt emberré teszi, akkor az már nem ember.
@ "Azzal, hogy az egyetlen és oszthatatlan Istenben megkülönböztetsz három személyt, névvel illeted őket, funkciót tulajdonítasz nekik, már részekre is osztottad az oszthatatlant."
Ez csak akkor lenne igaz, ha az Isten lényegéhez hozzátartozna, hogy egyszemélyű legyen. A hétfejű sárkány sem hét sárkány, mert a sárkány lényegéhez nem tartozik hozzá, hogy egy feje és egy személye legyen. Bizonyára te egy Isten szaktekintélynek képzeled magad, akinek az dolga, hogy megállapítsa, hogy mitől lesz az Isten Istenné.
Azért mert egy egységben valamit valamilyen szempont alapján megkülönböztetünk, attól az még nem válik sem többséggé sem oszthatóvá. Ha például Isten egyszerre igazságos és irgalmas, ettől nem lesz sem két Isten sem osztható Isten. Az igazságos Isten és az irgalmas Isten nem két külön szétválasztható Isten, hanem csak egyetlen egy.
@ "Amikor te az egy Istent a megkülönböztetéssel így szétválasztod, hasonló dolgot teszel, mint a hinduk, akik az isteneiket és félisteneiket külön-külön tisztelik és imádkoznak hozzájuk. Ők azt vallják, hogy mindegyik istenük a legfelső isten egy-egy aspektusa, ezért jár nekik a hódolat."
Én nem állítom, hogy jól értem a hindu vallást, de számomra valami olyasmi jött át, hogy minden ami létezik, az egyetlen istenség különböző megnyilvánulási formája. A sokféleség, de még a sok személy is csak csalóka látszat, illúzió(májá). A sok személy igazából nem sok személy. Ezzel szemben a kereszténység azt képviseli, hogy az Atya és a Fiú valóságosan különböző személy és mi emberek is valóságosan külön személyek vagyunk Istentől. Az igazi egység pedig nem személyek elvesztése és beolvadása, hanem éppen annak fennmaradása által jön létre. Az igazi egységet a szeretet s nem az egyszemélyűség biztosítsa.
@ "Nincs azzal gond, ha te is egy ilyen istenben hiszel, csak ez az isten nem Jézus Istene.
Én elutasítom a hindu világ és istenképet, mert valóban nem erről beszél Jézus.
@ "Ráadásul úgy emeled Jézust isteni rangba, hogy ő erre nem adott felhatalmazást, sőt elhatárolódott ettől."
Most milyen Jézusról beszélsz? Amelyik az evangéliumokban van? Talán el kéne olvasni egy kicsit alaposabban is.
Az evangéliumokban szereplő Jézus azt állítja magáról, hogy már a világ teremtése előtt létezett és birtokolta Isten dicsőségét, aki egyedül ismeri Istent, aki az Istentől jött és az Istenhez megy, aki az Isten jobbjára ül, aki minden hatalmát birtokolja és minden ami az Atyáé az övé is, aki elküldi Isten Lelkét, aki a Messiás(=Krisztus) a világ királya, aki angyaloknak parancsol, aki bűnöket bocsát meg, aki az utolsó napon mindenkit feltámaszt és megítél, akit ugyanaz a tisztelet illet, mint az Atyát, akit Tamás leborulva Urának és Istenének vallott, akit az apostolok leborulva imádtak, akit az ellenségei azért akartak megölni, mert egyenlővé teszi magát Istennel és ember létére Istenné teszi magát, akinek a nevében imádkoznunk kell, s amit kérünk tőle azt megteszi, s aki velünk marad a világ végéig.
@ "Az abszolút jó: Isten. Mi, emberek csak törekedhetünk a jóra, de nem érhetünk fel Isten jóságához soha. Mert a legjobb ember jósága is tökéletlen Isten jóságához képest. Még Jézus jósága is, mert ő is ember. Erről szól az idézett evangéliumi szakasz."
Értem. A gazdag ifjú Istennek nézte Jézust, ezért titulálta abszolút jónak, Jézus pedig tiltakozik, hogy ő bizony nem abszolút jó. Végül is így is lehet érteni, csak szerintem ez egy oltári hülyeség.
Ha az Isten igazságos és irgalmas is, attól még nem lesz két Isten, ebben egyetértünk. Mert ő egy személyben irgalmas, és ő egy személyben igazságos. Tehát nincs külön egy igazságos Isten része és egy irgalmas Isten része, hanem mindkét tulajdonság ő maga.
De ha megkülönböztetsz két személyt az Istenben, és azt mondod, hogy mindkettő Isten, akkor az már két Isten. Szerintem ez egyszerű. Aki ebben hisz, az többisten hitű.
A hétfejű sárkány példád pedig rossz. Mert ha a hétfejű sárkány mind a hét fejének önálló tudata van, akkor az hét sárkány, és nem egy. Ahogy az egy testű, de két fejű sziámi ikerpár is két ember és nem egy.
Jézus Istenéhez pedig hozzátartozik, hogy egyszemélyű. Olvasd az Ószövetséget, tanulmányozd, milyen az az Isten, akiben Jézus hitt. Bizony, az nem volt többszemélyű.
Az evangéliumok Jézusa pedig Isten embere volt, Isten képviselője, különleges és bensőséges kapcsolat fűzte Istenhez, rendkívüli tudást és hatalmat kapott, de nem volt Isten, ilyet ő sosem mondott magáról.
A gazdag ifjú nem tudom, hogy Istennek nézte-e Jézust, mindenesetre Jézus élesen meghúzta a határt ember és Isten között és önmagát az emberek közé sorolta.
@ "De ha megkülönböztetsz két személyt az Istenben, és azt mondod, hogy mindkettő Isten, akkor az már két Isten. Szerintem ez egyszerű. Aki ebben hisz, az többisten hitű."
Én értem, amit magyarázol csak nem fogadom el. Te abból indulsz ki, neked az az alaptételed, hogy többszemélyű isten eleve nem létezik, mert fogalmilag ki van zárva. A te istenfogalmadhoz, a te istenképedhez lényegileg hozzátartozik, hogy egyszemélyű. Ha elfogadnánk ezt a meghatározást, akkor természetesen ebben az értelemben a keresztények valóban többistenhívők, de mi persze nem fogadjuk el.
@ "A hétfejű sárkány példád pedig rossz. Mert ha a hétfejű sárkány mind a hét fejének önálló tudata van, akkor az hét sárkány, és nem egy."
A hétfejű sárkány egy mesebeli kitalált lény, s nem te, hanem a mese kitalálója dönti el, hogy miként tekint a kitalált teremtményére. Ha akarja a fejek beszélgetnek egymással és mégis egyetlen sárkányként tekint rá. Mert mindenki mindent úgy definál, ahogy akar.
@ "Ahogy az egy testű, de két fejű sziámi ikerpár is két ember és nem egy."
Lehet ezt mondani, de igazából ez is csak nézet kérdése. Az mindenesetre biztos, hogy két személy, akik igen szoros egységet alkotnak. Nevezheted kétfejű (egy) embernek, vagy egytestű két embernek.
De képzeljünk el egy olyan embert, akinek csak egy feje van és mégis két személy lakik benne. Neked az is két ember? A tudathasadásos ember szerinted több ember? Persze ez egy elmebetegség, a tudathasadt ember egyik személyisége sem normális, hanem mindegyik bolond, de elméletileg elképzelhető egészséges személyek együttlakása is.
@ "Jézus Istenéhez pedig hozzátartozik, hogy egyszemélyű. Olvasd az Ószövetséget, tanulmányozd, milyen az az Isten, akiben Jézus hitt. Bizony, az nem volt többszemélyű."
Valóban Jézus az Atyát nevezi Istennek, aki tényleg csak egyetlen személy. Az Isten szót ugyanis több értelemben használja a Biblia illetve mi magunk is. Általában kizárólag csak a Atya személyét értjük rajta, ebben a szóhasználatban Jézus nem az Isten, hanem a Fia. A Biblia viszont néha a Fiút is Istennek nevezi vagyis akkor szentháromságos értelemben használjuk.
@ "Az evangéliumok Jézusa pedig Isten embere volt, Isten képviselője, különleges és bensőséges kapcsolat fűzte Istenhez, rendkívüli tudást és hatalmat kapott, de nem volt Isten, ilyet ő sosem mondott magáról."
Valóban megkülönböztette magát Istentől, és a Fiának nevezte magát, méghozzá egy olyan Fiának, aki Isten minden hatalmát birtokolja. Te hogy neveznéd azt lényt, aki Isten Fia és Isten minden hatalmát bírja? Szerintem az Isten jó szó.
Ha elfogadod az evangéliumok Jézusát, akkor vagy két istenben hiszel, vagy többszemélyű egy Istent. Amit állítasz, hogy az evangéliumok Jézusa egyszerű embernek tartja magát, az nem igaz, zz eretnekség. Éntőlem olyan Jézusban hiszel amilyenbe csak akarsz, felőlem akár UFO Jézusban is hihetsz, csak ne hivatkozz az evangéliumokra, mert abban nem olyan van.
Mi keresztények abban hiszünk, hogy az Atya és a Fiú két különböző személy, akiknek mindene közös és ezáltal tökéletesen egyek. Az Atya tökéletesen szereti a Fiát és mindenét neki adja, ahogy a Fiú is tökéletesen szereti az Atyát és mindenét vissza adja. Egy kölcsönös teljes önátadáson alapuló személyek közti egységet hiszünk és nevezünk Istennek.
@ "A gazdag ifjú nem tudom, hogy Istennek nézte-e Jézust, mindenesetre Jézus élesen meghúzta a határt ember és Isten között és önmagát az emberek közé sorolta."
Kiragadtál egy mondatod, amit önkényesen magyarázol, figyelmen kívül hagyva az összes többit. Amit mondasz az számomra nevetséges. Jézus saját bevallása szerint a jó pásztor, akinek az élete annyira hűségesen tükrözi Isten jóságát, hogy Jézus azt is elmondhatta: aki engem lát az Atyát is látja.
Szia!
Ezt írod :De ha megkülönböztetsz két személyt az Istenben, és azt mondod, hogy mindkettő Isten, akkor az már két Isten. Szerintem ez egyszerű. Aki ebben hisz, az többisten hitű.
Válasz: Azért különböztetünk meg nem két személyt hanem három személyt mert a Szentírás is megkülönbözteti ezt a három személyt jól elkülöníthetően Istenben lévő három személyt személyiségjegyekkell ruházza fel valamint a teremtésnél többes számban van leírva Teremtsünk embert .......
Ezt írod: A hétfejű sárkány példád pedig rossz. Mert ha a hétfejű sárkány mind a hét fejének önálló tudata van, akkor az hét sárkány, és nem egy. Ahogy az egy testű, de két fejű sziámi ikerpár is két ember és nem egy.
Válasz: Nagyon emberi és földhözragadt a gondolkodásmódot a Biblia leírja hogy Istenben vannak olyan dolgok amit emberi elme nem tud felfogni és megérteni ezeket csak akkor lehet megérteni és felfogni ha az emberben Isten bele helyezi az ő Szellemét és kijelenti neki ezeket a dolgokat.
1Kor 2:10-11
10 nekünk föltárta mindezt az Isten a Szellem által: mert a Szellem mindent kikutat, még az Isten mélységeit is.
11 Hiszen ki tudhatja meg az emberek közül mindazt, ami az emberben rejtőzik, ha nem az ember szelleme, amely benne lakik? Hasonlóképpen, azt, ami az Istenben rejtőzik, sem ismerheti meg senki más, csak az Isten Szelleme.
Ezt írod: Jézus Istenéhez pedig hozzátartozik, hogy egyszemélyű. Olvasd az Ószövetséget, tanulmányozd, milyen az az Isten, akiben Jézus hitt. Bizony, az nem volt többszemélyű.
Válasz: Ezt teszem évek óta olvasom és tanulmányozom az egész Bibliát valahol nagyon elakadhattál.........
Ezt írod: Az evangéliumok Jézusa pedig Isten embere volt, Isten képviselője, különleges és bensőséges kapcsolat fűzte Istenhez, rendkívüli tudást és hatalmat kapott, de nem volt Isten, ilyet ő sosem mondott magáról.
Válasz: Ez csak te látod így a Bibliába másképp olvastam a tanítványok igenis felismerték, hogy ki Jézus és ezt a felismerést-kijelentést Isten Szelleme helyezte a szívünkbe.
Attól hogy ez neked hiányzik az életedből ez még igazság és valóság. Jézus a Mennyből jött származása, eredete, megtestesülése, családfája a Bibliában világosan és részletesen le vannak írva te ezt nem így olvastad?
Ezt írod: A gazdag ifjú nem tudom, hogy Istennek nézte-e Jézust, mindenesetre Jézus élesen meghúzta a határt ember és Isten között és önmagát az emberek közé sorolta.
Válasz: A gazdag ifjú Jézust jó jelzővel szólította meg Jézus nem fejtette ki előtte valódi karakterét hanem visszautasította a jó jelzőt.
Magyaráza a Scofield jegyzetből:
Máté 19:16
(19,16) A gazdag ifjú négy hibát követett el, melyek az Úr csalhatatlan bölcsességével találkoztak: (1) Tévedett Krisztus személyét illetően, amikor csak jó tanítónak gondolta Őt; Urunk válaszában elkerülhetetlen kényszerhelyzet elé állítja: vagy Isten Ő, vagy nem jó ember (Mt 19,17. v.) (2) Tévedett az örök élethez vezető utat illetően, amikor föltételezte, hogy az cselekedetekkel megszerezhető, de meglátta ennek lehetetlenségét, amikor szembe került az isteni törvény magas követelményeivel (Mt 19,17. v.). (3) Tévedett saját magát illetően, amikor azt gondolta, hogy megtartotta a törvényt (Mt 19,20. v.); az Úr azonban megvizsgálta őt az igazságosság cselekedetei szerint (Mt 19,21. v.), és felnyitotta szemeit, hogy lássa meg tévedését (Mt 19,22. v.). És (4) legtragikusabb tévedése az volt, hogy nem vette figyelembe Krisztus végső szavait: „Gyere és kövess engem” (Mt 19,21. v.); mert Ő ezekben a szavakban kínálta fel neki a bűnös számára létező egyetlen reménységet, a kegyelmet.
E találkozást követőn az Úr a magyarázatában világossá tette a tanítványok előtt, hogy az üdvösség sosem szerezhető meg emberi erőlködés révén, de „Istennél minden lehetséges” (Mt 19,24-26. v.) - még az olyan emberek megváltása is, akik szeretik a gazdagságot. A megváltás mindig Isten kegyelme a bűnös felé Krisztus helyettesítő áldozatában való hit által. Lásd Jn 1,17 jegyzetét.
Végezetül a Jn 10,1-27-ben felfedezhető az egy Istenben lévő hármasság ilyen sorrendben:
Pásztor-Jézus
Ajtónálló -Szent Szellem
Atya
szp72: Én nem tudom, hogy az Isten egyszemélyű-e vagy többszemélyű, vagyis egy Isten létezik-e, vagy több. Csak azt tudom, hogy Ábrahám Istene, Izsák Istene, Jákob Istene és Jézus Istene egyszemélyű, egyetlen, és oszthatatlan.
A hétfejű sárkány valóban kitalált lény, te hoztad fel példának többször is, ezért reagáltam rá. Mindenesetre azt jól példázza, hogy mindenkit a személye tesz egyedivé. Tehát ha van hét fej, hét tudattal, hét személyiséggel, akkor az hétnek számít és nem egynek, akkor is, ha egy testben vannak. És ugyanez igaz a sziámi ikrekre is. Egy személy = egy lény. Két személy = két lény. Három személy = három lény.
Mint írtad, a tudathasadás betegség, éppen ezért nem képzelhető el, hogy egy egészséges embernek többszörös személyisége legyen. Természetesen a tudathasadásos betegnek is egy személyisége van, csak azt több személyiségnek éli meg.
Ha Isten egy, akkor egy, és nem több személy. „Halljad Izrael, az Örökkévaló, a mi Istenünk, az Örökkévaló egy!” „Lássátok be, hogy én vagyok egyedül s nincs más Isten rajtam kívül”. Istent nem lehet részekre osztani, mert azzal tagadnánk az ő egységét. Olyan nincs, hogy egy Istenben több személy lakik, mert akkor már több Isten lenne.
„Te hogy neveznéd azt lényt, aki Isten Fia és Isten minden hatalmát bírja? Szerintem az Isten jó szó.”
Te hogy neveznéd az a küldöttet, aki az őt elküldő hatalom minden erejét birtokolja? Én küldöttnek nevezném. Jézus sem nevezte magát másképp. „ Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit küldtél, Jézus Krisztust.”
„Jézus saját bevallása szerint a jó pásztor, akinek az élete annyira hűségesen tükrözi Isten jóságát, hogy Jézus azt is elmondhatta: aki engem lát az Atyát is látja.”
Ebben egyet értünk. De ugye a tükör és a tárgy, amit tükröz, nem ugyanaz.
Kérdező Jézus Isten fia és emberfia is na ezt rakd össze!
Istennek a fia Isten lehet más nem, embernek a fia pedig ember Jézusbn van megvolt ez a két rész most biztosan jól felborult benned minden.
"Csak azt tudom, hogy Ábrahám Istene, Izsák Istene, Jákob Istene és Jézus Istene egyszemélyű, egyetlen, és oszthatatlan."
Nem. Te csak ezt hiszed, és a saját hitedet tényként próbálod előadni. Semmi sem zárja ki hogy akárhány személye is legyen egyetken mindenható istennek.
" Tehát ha van hét fej, hét tudattal, hét személyiséggel, akkor az hétnek számít és nem egynek, akkor is, ha egy testben vannak"
Hét személynek, de egyetlen lénynek, ez a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!