Isz.400-ig miért nem létezett a Szentháromság?
Mi ez a csend itt? :D
Lukács 11:13-ből egyértelmű, hogy a Szent Lelket Isten adja. Ennélfogva nem lehet személy, hanem érő - amiben az ókori hűségesek is hittek.
A Jelenések 3:14 pedig szintén egyértelmű, hogy Jézus "Isten teremtésének kezdete". Ha öröktől van, akkor ez totál értelmetlen lenne.
A Jel 3,14 értelmezését sok helyen sokszor megvitattuk, például itt, ahol a #6-os válaszomat ajánlom figyelmedbe:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
Isten nem csak erőt tud adni az embereknek, hanem személyeket is, például adhat jó apát, anyát, királyt, megváltót, stb.
#szp
Ha ő adja, akkor a másik, hogy nem lehetnek egyenlőek :)
Oleksandr-nan
Szerintem már erről is volt szó. Az Atya és a Fiú egyáltalán nem teljesen egyenlőek, hiszen az egyik Atya a másik Fiú. Az Atya szüli a Fiút, s az Atya adja oda mindenét a Fiúnak s nem fordítva.
A Szentháromság lényegi s nem teljes egyenlőségről beszél. Az Atya és a Fiú azért egyenlőek, mert az Atya mindenét odaadja a Fiának, vagyis ezáltal minden ami az Atyáé az a Fiúé is. (Jn 16,15) S azért és annyiban különböznek, hogy az Atya adja, a Fiú pedig kapja, az Atya a szülő, a Fiú pedig a szülött.
Az Atya az atyaságával valóban nagyobb a Fiúnál, s ezáltal az Atya a Fiú feje. Nem tagadjuk, hogy a Fiú született, de állítjuk, hogy nem teremtmény.
"Hiszek az egy Úrban, Jézus Krisztusban, Isten egyszülött Fiában, aki az Atyától született az idő kezdete előtt. Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől. Született, de nem teremtmény, az Atyával egylényegű és minden általa lett." (Niceai hitvallás)
Szp, úgy gondolom szerencsésbb itt az azonosság szót használni. Mármint hogy az Atya és a Fiú nem azonosak, de egyenlőnek egyenlőek, egylényegűek, hisz mindkettejük esetében ugyanarról az egy Istenről van szó.
Oleksandr, Róma 15:13 Szent Lélek erejéről beszél, vagyis egyértelmű hogy a Szent Lélek nem maga az erő.
@ úgy gondolom szerencsésbb itt az azonosság szót használni
Talán igen, mindenesetre azért nem mondhatjuk, hogy mindenben egyenlőek, hiszen származásukban valóságosan különböznek: az egyik születettlen a másik született. Az Atya az atyaságával és szülőségével főséget gyakorol a Fia felett, s ilyen értelemben ennyiben nagyobb. A Fiúnak ugyan semmivel sincs kevesebb hatalma az Atyánál, hiszen minden hatalmat megkapott tőle, mégis szeretetből önként veti alá magát annak, aki szeretetből mindenét neki adta.
A Szentlélek sem teljesen egyenlő se az Atyával se a Fiúval. A Fiú ugye az atyától született, a Szentlélek pedig az Atyától és a Fiútól származik. S ahogy az Atya a szülőségével nagyobb és ezáltal feje a Fiúnak, úgy a Fiú is főséget gyakorol a Szentlélek felett, hiszen az tőle is származik. Ezért a Fiú küldi a Szentlelket és nem fordítva, a Szentlélek a Fiútól kapja, amit mondania kell, s nem fordítva.
"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből kapja, amit majd hirdet nektek. Minden, ami az Atyáé, az enyém is. Azért mondtam, hogy az enyémből kapja, amit majd hirdet nektek." (Jn 16,13-15)
1059.Idéznéd a Bibliából ezt a farkasfogba összerakott monológot.
Mert én megcáfolnám ha volna bibliai alapja,de mivel nincs,igy csak az idézetek után tartom érdemesnek reagálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!