Keresztények elmondanátok honnan ered a Szentháromság?
20#.Nem hiszem amikor látod a János.17:21 és nem érted.Főleg a magyarázatodbol kihagyod azt "hogy ők is egységben legyenek velünk"Remélem látod,hogy itt Jézus,az Atya ,és mi is ott vagyunk mert azt mondja"ők is egységben legyenek velünk".
Igy az Atya,Fiú,ember ez a három legyen egységben,ezt mondja Jézus,és már meg is van a háromság és még hozzáadod az Isten szellemét és már négyet számlálsz,és ezzel kialakitottad a szentnégyest.
Igy kavarod a magyarázatot ami persze nem neked a baj hanem azoknak akiknek elakarod adni ezt az olcsó árut,felhasználva a háromságra azt a sok biblia verset ami nem igazolja a háromságot de legtöbször mindenik ellent mod neki, ha az utalásokat és a szövegkörnyezetet figyelmesen elolvasod.
Kik felszínesen és már egy előre beállított felfogás szerint vizsgálják a Bibliát, azoknak nehezen tárul fel a Szentháromság. Had mutassak pár érvet azoknak, akik a korábbiakat nem olvasták el.
Lapozzuk fel a Jeremiás 23:6-ot és olvassuk el.
"így szól: ' Az ő idejében megszabadul Júda, és Izráel bátorságosan lakozik, és ez lesz az ő neve, a mellyel nevezik őt: Az ÚR a mi igazságunk! '
Kiről szól ez a prófécia?
A Messiásról.
És a Messiás kicsoda?
Jézus Krisztus.
Lássuk, hogyan nevezi itt az Írás Jézus Krisztust: „... Az ÚR” Eredeti szövegben JHWH.
"Tehát a Messiás -- Jézus Krisztus Jahve/Jehova nevével van megnevezve ebben az Írásszövegben. A további együtthaladás érdekében lapozzuk fel következő írásszövegeket:
1.Ézsaiás 40:3 2.Máté 3:3
1. ' Egy szó kiált: A pusztában készítsétek az ÚRrnak (JHWH) útját, ösvényt egyengessetek a kietlenben a mi Istenünknek! '"
2." Halljátok! Valaki kiált a pusztában: ' Tisztítsátok meg Jahve útját, ti népek! Készítsetek egyengetett utat a mi Istenünknek a pusztában.''
' Mert ez az, akiről Ézsaiás próféta által a következő szavakkal beszéltek: 'Figyeljetek! Valaki kiált a pusztában: >> Készítsétek elő Jahve útját! Tegyétek egyenessé ösvényeit
Nincs kétség afelől, hogy ezek Bemerítő János szavai amikor bejelenti Jézus eljövetelét. És aztán úgy folytatódik, természetesen, hogy az írásszöveg Jézust Jahve Istennek nevezi, hiszen Jahve a 'mi Istenünk', akinek mint mondja János utat készít.
Szintén, az Ézsaiás hatodik fejezetében azt olvassuk Ézsaiástól : ' A mely esztendőben meghalt Uzziás király, láttam Jahvet ülni magas és felemeltetett székben ' és a 3. versben: 'És kiált az egyik [angyal] a másiknak, és mondja: Szent, szent, szent a seregeknek Jahveja, teljes mind a [széles] föld az ő dicsőségével! Ötödik vers: 'Akkor mondék: Jaj nekem, elvesztem, mivel [...] a királyt, a seregeknek Jahveját látták szemeim! Végül Ézsaiás az alábbi parancsot kapja:' Kövérítsd meg e nép szívét, és füleit dugd be, és szemeit kend be: ne lásson szemeivel, ne halljon füleivel, ne értsen szívével, hogy meg ne térjen, és meg ne gyógyuljon."
A látomás beteljesedését a János 12. fejezetében jegyezték fel számunkra. A 36-45 versek érdekesek számunkra és csak a fontos részeket idézem, ami egy kommentár a hitetlen zsidóknak: ' Ezeket mondta Jézus, és elment .... De noha ennyi jelt tett előttük, nem hittek benne ... Azért nem tudtak hinni, mert Ézsaiás ezt is mondta "Megvakította szemüket, és megkeményítette szívüket, hogy ne lássanak szemükkel és fel ne fogják a gondolatot szívükkel, és meg ne térjenek és meg ne gyógyítsam őket. Ezeket mondta Ézsaiás mert látta az ő dicsőségét, és beszélt őróla. Mégis, az elöljárók közül is sokan hittek benne ... Jézus azonban felkiáltott és ezt mondta: 'Aki hisz bennem, nem csak bennem hisz, hanem abban is, aki küldött engem, és aki engem lát, azt is látja , aki küldött engem;"
Nos ez az írásszöveg Jánosnál idézi az Ézsaiás szövegét és beteljesíti azt?
Igen.
És azt mondja az Írás, hogy Ézsaiás Jahvet látta?
Így van.
És azt mondja az Írás Jánosnál hogy Ézsaiás Jézust látta?
Igen.
"Nos folytatva; tehát nyilvánvaló, amikor János azt írja, hogy 'Ézsaiás látta az ő dicsőségét', Jézus Krisztusra utal. Ha végigmegyünk a bekezdésen ahol János ezt írja, megfigyelhetitek, hogy az 'övé', 'őt' vagy 'ő' névmások Jézus Krisztusra utalnak. A bekezdés tárgya a Jézusba vetett hit -- a farizeusok már hittek Jahve Istenben, de nem Jézusban, mivel nem értették meg, hogy ugyanaz van itt , ahogy Jézus próbálja megmutatni nekik: 'Aki engem lát, Jahve Istent látja, aki engem küldött, és aki bennem hisz, az Jahveben is hisz'' Az egyetlen magyarázat erre a különleges jelenségre, ha Jézus valójában Jahve.
Minthogy Ézsaiás azt mondja, hogy látta Jahvet és János azt mondja, hogy Ézsaiás Jézust látta, két lehetőség van: vagy Jézus Jahve, vagy a Biblia ellentmond önmagának. Ellentmond önmagának a Biblia?
Nem.
Akkor Jézus Jahve kell legyen. A következtetés elkerülhetetlen. De van további bizonyíték is, ha ez nem volna elég. A Zsidókhoz írt levél teljes első fejezete feltárja az együttlétezés kapcsolatát az Atya és a Fiú közt. De hogy megmutassuk, hogy Jézus Jahve, koncentráljunk csak a 10-12 versekre.
" És: Te Uram kezdetben alapítottad a földet és a te kezeidnek művei az egek; Azok elvesznek, de te megmaradsz, és mindazok, mint a ruha megavulnak. És palástként összehajtod azokat és elváltoznak, te pedig ugyanaz vagy és a te esztendeid el nem fogynak.'"
Kiről szól ez?
Jahveról?
Nézd meg, ez Jézus. Ha megnézzük az előző verseket, láthatjuk a tényt: ' Isten ... szólott nékünk Fia által, ... a ki által a világot is teremtette, ... A ki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, a ki hatalma szavával fentartja a mindenséget, ....... kiválóbb lévén az angyaloknál,.... Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, ' stb. Figyeld meg a nyolcadik verset:' Ámde a Fiúról [így]:' és folytatódik a 10 -ben egy egyszerű kötőszóval 'és' ahol a Zsid.10 kezdődik. Vitathatatlan, a vers Jézusra vonatkozik.
"De most nézzük meg, honnan van idézve a Jézusra alkalmazott vers. Ha kinyitjuk a Bibliát a 102. zsoltárnál és a 25-27 strófáknál, láthatjuk ugyanazokat a szavakat, amiket a Héberekhez írt levél használ, így kezdődik ' Régente fundáltad a földet, s az egek is a te kezednek munkája. ' és a vége az, hogy ' De te ugyanaz vagy, és a te esztendeid el nem fogynak. ' Van e kétség, hogy ezek a versek vannak Jézusra vonatkozóan idézve a Héberekben?"
Nincs.
Most olvassuk el ennek a zsoltárnak az fejszövegét:
' A nyomorultnak imádsága, a mikor eleped és kiönti panaszát Jahve elé. '
Ki elé?
Jahve elé.
És hogyan kezdődik?
' Jahve, hallgasd meg az én imádságomat ..”
Megfigyelhető, hogy a 18. vers kijelenti, hogy a következő nemzedéknek íródott, amikor Jahve nevét hirdetik Jeruzsálemben. A 24. versben olvassuk ' Ezt mondám: Én Istenem! Ne vígy el engem az én napjaimnak felén; a te esztendeid nemzedékek nemzedékéig [tartanak.] ' és aztán jön a Héberekben idézett rész. Látható, hogy a Zsoltáros ezeket a szavakat, melyeket a Héberekben idéznek Jahve Istennek címezte?
Kétség nélkül.
És a Héberekhez írt levél írója szerint ugyanezek a szavak kire vonatkoznak?
Isten Fiára, Krisztusra.
Akkor biztonsággal feltételezhetjük, hogy a Héberek írója és Ézsaiás Jahve - Jézusra utaltak. Vagy rövidebben, hogy az Ószövetség Jahveja/Jehovája az Újszövetség Jézusa.
Itt sincs beleképzelődés sem belemagyarázás. Azok a tanúk módszerei (tipikus példa az "új világosság tana"). Mi csupán rámutatunk a valódi összefüggésekre.
De a teológusok mind buták és csupán a hét fickó az őrtorony tetején, ők képesek jól értelmezni a Bibliát és azért kellett egy csomó verset megváltoztatni a saját fordításukban. Mert hát a világosság folyton nő és ezért a Biblia szövege is folyton változik, mivel a fényesség egyre nagyobb a Fényhozó (Lucifer) követése miatt.
32#.Ez már nagyon sok nekem,nem is komentálom,mert ide több oldalas vállasz kellene,hogy JHVH/JEHOVAT/JÁHVET visszatenni a helyére.
Ebbe van biblia,filozófia,tantétel akár dogma stb.
Üresjárat lenne belebocsátkozni egy olyan vitába ami már Jézust is Jáhvénak titulálja és igy a szállakat jobban összekuszálta.
Pedig ez van és ha ezt nem fogadod el, akkor számolnod kell azzal, hogy időnként ellentmondásokba ütközöl. Persze a társulatod megtanította, hogy olyankor takard el a szemedet és idézd fel magadban azt, amit tanultál.
Néha megkérdezem, hogy Gabriel miért mondta azt, hogy Jézus uralma örökké fog tartani? Mint tudjuk máshol csupán 1000 évről van szó. Ha nincs Szentháromság, akkor itt van egy ellentmodás. De ha számításba vesszük a Szentháromságot, akkor máris feloldottuk a látszólagos ellentmondást.
34#.a társulat nem kell megtanitsa mert magátol a biblia megmagyarázza ki Jèzus ès ki Jehova.
Ès hogy jön ide Jèzusnak adsz három nevet,ès Istentől azt az egyet is elveszed.
Azt a nevet Ő adta magának ès te elveszed:akkor nem te kell számoly vele.
Mit mond :2Mozes:6:3...83zsoltár.18,19.
"a biblia megmagyarázza ki Jèzus ès ki Jehova."
Igen, ez pontosan így van. Már csak azt nem értem, hogy akkor ti miért nem értitek, hogy Jézus nem Mihály arkangyal és hogy a JHWH többször is Krisztusra van alkalmazva az Ószövetségben?
De lássuk mit mond magáról Jehova:
Zakariás 12:10 A Dávid házára és Jeruzsálem lakosaira pedig kiöntöm a kegyelemnek és könyörületességnek lelkét, és REÁM tekintenek, akit átszegeztek, és siratják őt, amint siratják az egyetlen fiút, és keseregnek utána, amint keseregnek az elsőszülött után.
Héberül:
"י וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם, רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים, וְהִבִּיטוּ אֵלַי, אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ; וְסָפְדוּ עָלָיו, כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד, וְהָמֵר עָלָיו, כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר."
Angolul:
"And I will pour upon the house of David, and upon the inhabitants of Jerusalem, the spirit of grace and of supplication; and they shall look unto ME because they have thrust him through; and they shall mourn for him, as one mourneth for his only son, and shall be in bitterness for him, as one that is in bitterness for his first-born."
(forrás: [link]
Bible-discovery szóelemző funkció is azt támasztja alá, hogy a helyes fordításban "REÁM tekintenek" és nem pedig az "Arra tekintenek" a helyes.
Vagy ott van a már említett Ézsaiás 6 rész. Ézsaiás arról beszél, hogy látta JHWH-t, de a János 16 :36-45 ben Jézusra vonatkozik az elbeszélés. Szóval ismét egy ellentmondás. Mi az igazság? Ézsaiás Jehovát látta vagy Jézust?
István miért imádkoozott közvetlenül Jézushoz halála elött? Apcsel 7:59-ben olvashatjuk: ' Megkövezék azért Istvánt, ki imádkozik és ezt mondja vala: Uram Jézus, vedd magadhoz az én lelkemet!'
Mivel egy kereszténynek egyedül Istenhez helyes imádkoznia, és mivel Jézus azt mondta nekünk, hogy bármit kérünk az Ő nevében, Ő meg fogja tenni azt; István akkor a nagy próba alatt csak a Mindenhatóhoz imádkozhatott - aki Jézus, a Mindenható Jehova Isten!
Ez a Szentháromság (még csak két személyről érveltem).
A Mendenható Isten három módon nyilvánul/t meg: Mint Atya, mint Fiú, és mint Szentlélek.
Isten tudtul adta Atyaságát a Fiúban a Szentlélek által.
Jézus tanítványai is úgy tekintettek Őrá, mint Istenre. Többször is leborultak elötte és imádták Őt. Ja nálatok hódolatot ír az a fránya "új világ" fordítás. De elárulom (ÉS NYUGODTAN ELENNŐRIZD LE!!!), hogy az eredeti szövegben ugyanaz a szó szerepel Jézusra és az Atyára is a (proszküneó). Tehát a tanítványok ugyanazt tették Jézussal amit az Atyával,vagyis leborultak és imádták.
Vagy óhajtjátok ezt is kiforgatni? Ok, már megszoktam.
Ha a tények önmagukért beszélnek (a tanúk ellen) akkor a tényeket el lehet bagatellizálni is (tanú módszer).
Végső soron mindig ugyanaz az eredmény: "A 7 fickó az őrtorony tetején megkérdőjelezhetetlen"
Kérdés: MIÉRT??????????... Hiszen bevallásuk szerint nem tévedhetetlenek és nem is rendelkeznek extra adaggal a Szentlélekből.
Válasz: Ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.................... Mert ők alkotják a hű és értelmes rabszolga csoportot.
Kérdés: Miért?
Válasz: Mert ők döntöttek úgy.
Válasz: [link]
5 "a tanuk nem keresztények"
. Ez a te véleményed.
Te pedig az vagy csak elfelejtetted elébe gondolni azt,hogy hamis és akkor már ki is alakult a hamis keresztény.Ez vagy te.
Ugyanis az igaz keresztény nem beszél gúnnyal gyülölettel másról.
Nem vagyok megkeresztelt tanu,de mondok valamit:vizet sem tudsz vinni a tanulnak mert,gőgös,gúnyolódó,felsőbbrendüség van benned ami alárendel a pince fenekére,hogy csúnyát ne mondjak.
Az irónia és a cinizmus azért itatja át a szövegemet, mert kínosan vicces tud lenni az ami nyilvánvalóan hamis.
A felszínes magyarázkodás már néha az agyamra megy. Ha mélyebre kérdez az ember, akkor meg jön a köntörfalazás.
36..János 16:36-45 nincs a Bibliában.
Apostolok cs.7:59.Itt Jézushoz szolott István.
Ismét háromságot látsz a sörök között is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!