Ezek a Bibliai részek a szentháromságot erősítenék?
Római levél 8:9
"Ti azonban nem testi, hanem lelki emberek vagytok, ha valóban Isten Lelke lakik bennetek. Akikben viszont nincs meg Krisztus Lelke, az nem az övé."
Római levél 9:5
"Övék az atyák, és test szerint Krisztus is közülük való, aki mindenek fölött álló, örökké áldott Isten. Ámen"
Ezekre milyen ellenérveket lehet felhozni a szentháromságot el nem fogadó keresztények részéről?
Ömmm... ezek a Lélekről szólnak, nem a szentháromságról. A A Bibliában nincs olyan ige, ami egy az egyben kimondaná a szentháromságot, de a Bibliából következtethető, hogy van.
Ezeket az igéket inkább a Szentlélek istenségét nem elfogadó emberek fogják kritizálni. Igaz, ők tényleg nem fognak hinni a szentháromságban sem. :)
Sajnos a rossz fordítás, meghozta gyümölcsét.
Ugyan is a A „lélek” szó általános jelentései Platón filozófiájához vezethetők vissza
A Bibliában a lélek, élőt, élőlényt jelent, ami emberre és állatra egyaránt vonatkozik.
Isten pedig nem lélek, hanem Szellem.
Az emberi lélek
Ádámra ugyanazt a héber kifejezést használja a Szentírás, mint az állatokra: neʹfes chaj·jáʹ (élő lélek). Azt írja, hogy Isten megformálta az embert a föld porából, az orrába lehelte az élet leheletét, és „így lett az ember élő lélekké” (1Mó 2:7). Az ember különbözik az állatoktól, ám nem azért, mert ő neʹfes (lélek), míg az állatok nem. Azért különbözik az állatoktól, mert a beszámoló szerint egyedül az ember lett „Isten képmására” teremtve (1Mó 1:26, 27).
Isten az embert erkölcsi érzékkel és olyan tulajdonságokkal ruházta fel, mint amilyenek neki is vannak, továbbá sokkal nagyobb hatalmat és bölcsességet adott neki, mint az állatoknak.
A lélek és a szellem nem ugyanaz
A „szellem” szót (héber.: rúʹach; görög.: pneuʹma) nem szabad összekeverni a „lélek” szóval (héb.: neʹfes; gör.: pszü·khéʹ), mivel mindkettő mást jelent.
A szellem (rúʹach, pneuʹma)az élő teremtménynek, vagyis a léleknek az életerejére utal, jóllehet a héber és a görög szavaknak más jelentéseik is vannak.
(Filippi 1:27) . . .hogy szilárdan álltok e g y szellemben, e g y lélekként küzdve egymás oldalán a jó hírnek hitéért,
Júdás is valamelyest hasonló ellentétről ír: „állatias emberek [pszü·khi·koiʹ, szó szerint: ’lelki ‹emberek›’], akiknek nincsen szellemiségük [szó szerint: ’nincs bennük szellem ‹pneuʹma›’]” (Júd 19).
"A Bibliában nincs olyan ige, ami egy az egyben kimondaná a szentháromságot, de a Bibliából következtethető, hogy van."
Ömmm... Ezért tettem fel a kérdést. :) Ezekből a fő teológiai nézet szerint lehet nem?
Nyilván a háromságot nem elfogadó teológiai nézet pedig nemet mond. De milyen érvekkel?
"antiszentháromság ellenérvet"
Bocsánat, antiszentháromság érvet.
(Róma 8:9) 9 Ti azonban nem a testtel, hanem a szellemmel vagytok összhangban, ha Isten szelleme igazán bennetek lakik. De ha valakinél nincs meg Krisztus szelleme, az nem tartozik őhozzá.
A Biblia verset mindig a szövegkörnyezettel kell olvasni, mert ha kivesszük a környezetéből akkor bármit belemagyarázhatunk.
S a vers az egész bibliával is összhangban kell lennie, nem csak a részekkel.
Ne engedjük, hogy a test dolgai eltereljék a figyelmünket, inkább összpontosítsunk elménkkel a szellem dolgaira.
Pál apostol, itt a gondolkodás módról beszél, Vagy is a keresztény, Krisztus gondolkodása szerint él,
„Mert a testi gondolkodás ellenségeskedés az Istennel, mivel a test nincs alárendelve az Isten törvényének, hisz nem is lehet. Így azok, akik a testtel vannak összhangban, nem lehetnek kedvére Istennek” (Róma 8:7, 8).
A szöveg környezet alapján Krisztus gondolkodás módját kell elsajátítani, és az szerint élni
Róma 9:5
Ismét összhangot kell keresni a versek és a részek között.
(Róma 15:6) 6 hogy egy akarattal, egy szájjal dicsőítsétek Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját.
Ez a vers különbséget tesz Isten és Krisztus Jézus között, majd felszólítja az olvasót, hogy ’dicsőítse Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját’
Tehát Isten dicsőítésére kell törekedni, aki az Atyja Jézusnak is.
6–13. vers rámutat, hogy Isten szándékának megvalósítása nem a test szerinti örökléstől, hanem Isten akaratától függ. A 14–18. vers megemlíti Istennek a fáraóhoz intézett üzenetét, ahogyan az a 2Mózes 9:16-ban fel lett jegyezve, aláhúzva azt a tényt, hogy Isten az, aki felette van mindeneknek.
Ez összhangban van a szöveg környezettel és a Biblia más részeivel,S a Fáraó idejében sem Jézus volt az Isten.
A The New International Dictionary of New Testament Theology kijelenti: „Vita tárgya a Róma 9:5 . . . Könnyűszerrel és nyelvtanilag tökéletesen vonatkoztatható Krisztusra. A vers akkor így szólna: »Krisztus, aki Isten mindenek felett, áldott legyen mindörökké. Ámen.« Krisztus még így sem lenne teljesen egyenlő Istennel, hanem csak isteni természetű lénynek tekinthetnénk a leírás alapján, mivel a theosz szó névelő nélkül áll . . . A sokkal valószínűbb magyarázat viszont az, hogy a kijelentés Istenre vonatkozó doxológia [Istent dicsőítő ima, illetve ének]” ([Grand Rapids, Mich.; 1976] németből fordítva, 2. köt., 80. o.).
Róma 8:9-el kapcsolatban nagyon szeretnek a szavakkal dobálózni a tanúk, de azt valahogy mindig kifelejtik, hogy akár lélekről, akár szellemről beszélünk, az ige gyakorlatilag lényegükben azonosként minősíti Istent és Krisztust.
Szóval csak óvatosan, tipikus Tanú taktika hogy elterelik a témát és ezáltal a figyelmed a fő kérdésről, nehogy feltűnjön hogy annak jelentése gyakorlatilag nem változott.
A 28%-os különösen hírhedt erről a viselkedésről.
Lásd a 7. kommentben is, ahol meg azon lovagol hogy miután Krisztus megszületett közöttünk testben, értelemszerűen megkapta a Fiú nevet. És megintcsak terel lényegi válasz adása helyett.
Ettől még a Biblia ugyanúgy kijelenti, hogy Jézus, azaz maga az Ige, aki később testté lett, öröktől fogva létezik, sőt, azonos Istennel.
János 1:1 "Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige."
Csak egy észrevétel, amire a tanúk soha sem válaszoltak: ha a Szentlélek Isten személytelen ereje, akkor hol volt idáig, mi tartotta fenn a Földet és az életet (hisz előbb életerőként azonosították) és miért Jézusnak kellett elküldenie?
Sajnálom azt a fiatal lányt, aki a hálójukba keveredett, remélem, hogy Isten nem hagyja benn ebben a pokoli szektában. Amikor észreveszi, hogy a máz alatt mi rejtőzik, akkor mer lépni. El fogsz sok mindent veszíteni, de az üdvösségedért tedd majd meg!
Az Ige isteni volt, és nem maga a Teremtő Isten.
Az ige cselekvést kifejező szó.
Vagy is a Teremtő a fia önként vállalkozásával fogja megvalósítani a földön az örök élet lehetőségét,
ezért tettek, cselekedeteket végzett, ezért ige.
Egyébként is bármelyik angyal vállalkozhatott volna arra ,hogy meghal emberként,
Ám a Teremtő pontosan abban mutatta meg a szeretetét, hogy az elsőt, a fiát használta fel
ez összhangban van az Ábrahámmal tett "kisérletével"
Aki a hitét megmutatta, hogy Bízik a Teremtőben, Feltámadásban, hiszen a fia által Izsák által ígérte Isten a messiás vonalát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!