Hol áll az a Bibliában, hogy az ember szabad akaratot kapott?
Mert bár sok olyan passzus van, ami előre elrendeltségről ír, meg arról, hogy Isten már a világ teremtése előtt eldöntött mindent, arról sehol egy szó sincs, hogy az ember szabad akaratot kapott volna.
Márpedig ha nem kapott, akkor bűnbe se eshetett, mivel nem volt szabad akarata, nem maga döntött.
Körkörös érvelést, mellébeszélést nem kérek, csak legalább egyetlen verset, ami kereken kimondja, hogy az ember szabad akaratot kapott.
Ismerek olyat aki hitt Istenben, de már nem hisz, majd megkérdezem tőle, őt mi győzte meg Isten nemlétéről.
Az én hitem egy házasság Istennel. Amit nem válásra, hanem örök időre terveztem. Ő elvisel engem, én meg Őt :)
A kisfiamnak most egy hétig minden nap fájdalmat kell okoznom, orvos tanácsára. Tök nehéz csinálni, tökre sír és valószínűsítem, hogy nem tudja miért teszem vele, de bízik bennem, legalább is utána ugyanúgy átölel. Én is próbálok ilyen gyermek lenni Istennel.
"Ismerek olyat aki hitt Istenben, de már nem hisz, majd megkérdezem tőle, őt mi győzte meg Isten nemlétéről."
Kösz, erre kíváncsi lennék - amennyiben nem az egyetlen nagy klasszikus okról van szó, amit már csak azért se hoztam szóba, mert annyira gyakori (már abban az értelemben, hogy ha egy hívő egyáltalán feladja valaha is a hitét, akkor ahogy eddig észrevettem, szinte MINDIG ez áll a háttérben): a tragédiáról.
Vagyis hogy történt egy vagy több különösen nagy tragédia az ő vagy a családja, vagy számára fontos emberek körében, és ezt nem tudja összeegyeztetni a jóindulatú, segítő, szerető Istennel. Tulképp ugyanennek egy variánsa az is, amikor a világ sanyarú állapota az ok, ami szintén nem fér össze a jóindulatú, segítő, szerető Istennel.
De ha ezen kívül valami másik okról van szó, arra valóban kíváncsi lennék.
"A kisfiamnak most egy hétig minden nap fájdalmat kell okoznom, orvos tanácsára."
Ez konkrétan mit jelent?
"Én is próbálok ilyen gyermek lenni Istennel."
Tudod, ez egy olyan gyönyörű példázat lenne, hogy még meg is könnyezném, ha nem lenne egyetlen óriási nagy hibája: Isten mindenható, te meg nem. Neked muszáj fájdalommal gyógyítani a kicsit, mert más lehetőséged nincs rá. Istennek VAN más lehetősége; teljességgel fájdalommentes, azonnali, tartós és hatékony. Ezért mindenható. És ha mellette jó, szerető és segítő is, akkor legalábbis én a magam részéről semmi olyan értelmes magyarázatot még eddig nem hallottam, ami megindokolná, hogy miért ne élne a lehetőségével, ha már egyszer rendelkezésére áll.
Fütyijéről kell lehúzni a bőrt, aztán gyógykrémmel bekenni szegénykémnek.
Valószínűsítem, hogy a fájdalom megismerése is szükséges a szeretet (Isten) megismeréséhez. Mint ahogy szenvedés útján lehet fejlődni, tökéletesedni. Konditermekbe is kiszokták írni, hogy ha nem fáj, nincs növekedés.
"Fütyijéről kell lehúzni a bőrt, aztán gyógykrémmel bekenni szegénykémnek."
Á. Együttérzésem.
"Valószínűsítem, hogy a fájdalom megismerése is szükséges a szeretet (Isten) megismeréséhez. Mint ahogy szenvedés útján lehet fejlődni, tökéletesedni. Konditermekbe is kiszokták írni, hogy ha nem fáj, nincs növekedés."
Ezzel megint csak a "van más lehetőség-nincs más lehetőség" a baj. Mi tényleg nem izmosodhatunk másképp, és tényleg nem fejlődhetünk másképp. Isten viszont teremthetett volna minket is eleve tökéletesnek.
Mi több, a végcél ugyebár egy tökéletes világ az Ítéletnap után. Abszolúte semmi nem indokolja tehát ezt a tragikomédiát, ami azt megelőzi, lehetett volna rögtön onnan indulni.
"Kiadta a kezéből az irányítást valamilyen szinten, mert valóságos kapcsolatra vágyott. Olyan hihetetlen, hogy van egy kisfiam és saját magától odajön és ad egy puszit. Egyáltalán nem kényszerítettem rá. Nem magának a puszinak örülök, hanem hogy ő így döntött szabad akaratából. Csinálhatnék egy puszigépet, de minek."
Ez idáig még rendben is van. A baj csak ott kezdődik, hogy nem viselkedett - az analógiádat követve - felelősségteljes szülőként.
Te pl. nyilván nem engeded a kisfiadat a konnektor vagy a nyitva hagyott gyógyszeresüveg közelébe, és erre nagyon jó okod van. A Bibliában a konnektor és a nyitott gyógyszeresüveg az a bizonyos két fa, és Isten mégis odaengedte a kisgyerekeit.
Vagy, ha mondjuk be is nyelt a kicsi egy halom gyógyszert, de gyomormosással sikerült megmenteni, akkor eztán büntetésből kirakod-e az utcára úgy, hogy soha többé nem engeded vissza a házadba, és akasztasz a nyakába mindenféle súlyos terheket?
Nem, mert értelmes és felelősségteljes szülő vagy, tudod, hogy kell bánni a gyerekkel, és mivel érheted el a kívánt hatást, hogyan nevelheted őt is értelmes és felelősségteljes felnőtté.
A Biblia istene viszont igen súlyos hiányosságokat mutat ilyen téren.
"Ádám és Éva ugyanúgy nem bízott Istenben, mint te."
Szerintem szó sincs erről. Csak nem tudták, mi a jó és mi a rossz. Így azt sem tudhatták, hogy a szófogadatlanság rossz.
"nem Isten zavarta el őket mérgében."
Ha csak a fa lett volna a fontos, azokat el lehetett volna keríteni, stb. Tök triviális dolog, főleg, ha ennyire fontosak és ennyire tilosak.
"Ha te nem is csíped, nem is bízol benne, üzeni neked Ő szeret."
Ha hajlandó még életemben beszélni velem úgy, hogy azt semmiképpen se tekinthessem hallucinációnak, várom én is szeretettel, mert elég sok kérdésem van hozzá. Ha csak annyit mond, hogy SEMMI köze a Bibliához, akkor máris meg vagyok nyugodva, és szívest-örömest hiszek benne. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!