Mit mond valójában a Talmud a nem zsidókról?
A Talumud Magyarul
Luszénszky Alfonz
ISBN 9639298336
Egy kis kostoló a Talmudból
‘Jesu’ “Legyen az ő neve és emléke kiírtva”
“A Messiás azonban igen, mivel, amikor a Messiás eljön, mindenki rabszolgája lesz a izraelitaknak”
“Egy nemzsidónak udvara barmok istállójával egyenlő”
“Jochanan rabbi mondja: Hogyha háborúba mégysz, ne menj első nek, hanem utolsónak, hogy elsőnek jöjj vissza.”
“Egy prozelita nő, aki fiatalabb, mint három év és egy nap, alkalmas a papal valo házasságra.”
‘Nemzsidokrol’ “Az ő testük, mint a szamarak teste és az ő magvuk mint a lovak magva.”
‘Jézus’ “Jesu varázslást űzött, félrevezette Izraelt és bűnre csábitotta.
“Ne menj illetéktelenül felebarátod udvarába, hogy elvidd onnan, ami a tied, hehogy tolvajnak nézzenek inkább üsd ki fogait és mondd neki, elviszem ami az enyém!”
”Egy testvérednek (zsidonak) megrablása nincs megengedve egy nemzsidonak megrablása meg van engedve, mert az mondatik (Lev. 19, 13.): Ne tégy testvérednek igazságtalanságot, tehát ebből következik, hogy a testvéredet ne rabold meg, nem pedig az, hogy a nemzsidót ne rabold meg.”
”Gamliél rabbi mondja: Tilos nekik (a nemzsidóknak) ingyen (uznora nélkul) kölcsönözni, miként irva van (Deuter. 7, 2.): Ne kegyelmezz nekik! És, ha kölcsönzöl is nekik, (akkor is csak) uzsorára es (csak) az Ő eletszükségletuk szerint… ”
‘Jézusról’ “Jesu ártatlanokat ölt meg, ő ártatlanok gyilkosa volt s méltó volt arra, hogy megöljék, ő titokban gyilkolt s minden védekezése a nemzetek javára volt, hogy a kormányhoz álljon közel; es (ezért) kell cáfolni minden bizonyitását az ő hiábavalóságuknak.”
“Ha egy nemzsidó egy izraelitát megüt, mélto a halálra; ha valaki egy izrealitát arculüt az épen annyit tesz, mintha az Istenséget ütötte volna arcul. Ha egy nemzsidó a szombatot ünnepli, méltó a halálra, mert írv a vagyon (Genes. 8, 22.): Sem éjjel, sem nappal nem szabad pihenniök.”
“Ha egy nemzsidó a Tórával foglalkozik mélto a halálra, mert írva vagyon (Deuter. 33, 3.): A tant átadta az Úr Mózesnek örökségül.”
“Mair rabbi szerint a nemzsidóknak nem lehet mondani: Ti embereknek neveztettek. A gojok lözül egy sincs, aki embernek neveztetnék. Vannak parancsok, amelyeknek áthágása miat egy nemzsidó halált érdemel, míg a zsidónak az megengedett dolog.”
“A nemzsidókkal való társulás tilos.”
“Egy bálvanytemplom (keresztény templom) tulajdonképeni neve Beth-Galja (gyülekezeti ház), nevezd azonban igy: Beth-Karja (disznóól).”
Na ezek a zsidók, kéremszépen.
Részemről berekesztettnek tekintem a vitát, kiszállok. Nem vagyok egy nagy számítógépzseni, abszolút elveszítettem a fonalat, nem tudom már, hogy ki az, akivel vitáztam és ki szállt be később, minden hozzászólásra meg fölösleges volna válaszolni, főleg hogy nem arra vonatkozott a kérdés, tiltja a szabályzat és az előzőekben már meg lettek tárgyalva.
Egyébként ezt tekintem a virtuális eszmecserék egyik legnagyobb hátrányának, de ha van valamilyen más megoldás, szívesen folytatom, akár nyilvánosan is, más témában is.
@ # 22 21:08
Nem, nem ezek a zsidók, kéremszépen, ez - mint már említettem, luszénszky hamisítása.
Részint néhol fordítási hibákkal, alapjában véve pedig elsõsorban azzal, hogy a válogatás TELJESEN HAMIS KÉPET AD a Talmud tartalmáról, kocepciójáról.
( @ # 22 21:08 itt ott még luszénszkyt is tovább hamisítja, még hamisabbá teszi. Bárki utána nézhet, némelyik mondatát a gugli egyáltalán nem találja, pedig a luzsmud fenn van, ami benn van, azt megtalálja. )
Mi a Talmud?
Egy római filozófus egyszer kérdezett egy rabbit: "mi a Talmud?" A rabbi válaszolt:
"Hadd magyarázzam meg. Két ember, akik egy tetőn dolgoztak, lemásztak egy kéményen. Az egyik arca piszkos lett a másiké nem. Melyik mosta meg az arcát? "
"Ez könnyű, mondta a filozófus, a piszkos."
"Nem. Az a tisztítaarcú a barátjára nézett és azt gondolta, hogy a saját arca is piszkos lett, úgyhogy megmosdott, amíg a másik látta, hogy a barátja arca tiszta és azt gondolta, hogy az övé szintén, úgyhogy nem mosdott. "
"TehátTalmud következtet! "
"Nem. Hadd magyarázzam meg ismét. Két ember, akik egy tetőn dolgoztak, lemásztak egy kéményen. Az egyik arca piszkos lett a másik nem. Melyik mosta meg az arcát? "
"A tiszta, helyes?"
"Hibás! Volt egy tükör és a piszkos arcú látta magát és megmosta az arcát. "
"Aha! Talmud logikus."
"Természetesen nem! Hogyan tudott lemászni egy kéményen két ember, hogy egyik piszkossá vált, a másik nem? "
"Oh, már látom. Ez pusztán józan észről szól. "
"Te bolond ember, mondta a rabbi, természetesen lehetséges, ha az első letörli az összes piszkot.
"Most értem, mondta a filozófus. A Talmud arról szól, hogy eljussunk az alapvető tényekhez. "
"Nem, mondta a rabbi, senki soha nem tudja letörölni az összes piszkot, és senki soha nem tudhatja meg az alapvető tények mindegyikét. "
"Tehát mi Talmud? - kérdezte a filozófus. "
"Talmud arról szól, hogyan tehetjük a legjobbat azért, hogy megtudjuk I-ten rendelését ebben a világban és megtaláljuk a teendõnket ebben. "
( Az eredeti angol szöveg: [link] , ott forrásmegjelöléssel, mivel nem KE írta :) )
Errõl szól a Talmud 5 894 oldalon keresztül.
Olyan módon, mint már írtam, hogy sorra veszi a Tóra 613 parancsából a bölcsek által az élet minden területére levezetett szabályokat ( mishnákat ) és mindegyiket elemzi, értelmezi, magyarázza, egy - egy néhány mondatból álló mishnát olykor 6 - 10 oldalon keresztül.
Az elemzés során leírja egy rabbi VÉLEMÉNYÉT, majd egy másikét, mely olykor homlokegyenest ellenkezõje az elõzõnek. Ha valaki egy ilyen vitából egy mondatot kiragad, az nyilvánvalóan hamisítás.
Írtam, a példázat szerint mirõl szól a Talmud. Tehát nem a nem zsidókról, hanem pont, hogy a zsidónak milyen helyzetben mit kell tennie, hogyan kell viselkednie. Csakhogy ne elsõsorban a nem zsidókkal, hanem egymás között, minthogy a zsidók az ókorban azért zárkóztak a környezettõl, mert akkor még a környezet teljesen, minde értelemben pogány volt. Ez az elzárkózás maradt a középkor végéig.
Ha csakugyan kíváncsi vagy, mit mond a Talmud, akár azokban a részekben, amik a luzsmudban találhatók, akkor az eljárás a következõ ( ha angol szöveggel meg tudsz birkózni, mert a Soncino-féle angol fordítás ( [link] innen le is tölthetõ ) nagyon megbízható, ha nem megy az angol, nincs öletem - német fordítás is van ( Goldschmidt ), de sajnos nincs a neten ):
Veszel a luzsmudból egy idézetet, ahol megjelöli a helyet is ( pl: a hamisítást is hamisító # 22 21:08 idézetei közül a második - az elsõt a luzsmudban se találtam ):
"A Messiás azonban igen, mivel, amikor a Messiás eljön, mindenki rabszolgája lesz a izraelitaknak" ( biztonság kedvéért csak egy rövid részletet keresünk, pl: amikor a Messiás eljön )
Ez a luzsmud elsõ részében van, szeritne a Talmudi hely: Erubin 4Sb. Ez azt jelenti, hogy az Erubin traktátus 4Sb oldala.
Ezzel egy kis baj van: 1) A Soncinonál EruVin a traktátus neve, v-vel, nem b-vel ( a héber bét betût olykor b-nek, máskor v-nek ejtik, sõt sokszor ahol régen b-t montak, ma v-t. )
2) az oldalszám: 4Sb. Ilyen persze nincs, k+et eset lehet, 48 ( a valószínûbb ), v 43. Utóbbi a nyerõ, ott van Messiás ( Messiah ).
Az angol fordítás:
"Elijah would not, but the Messiah might
come because the moment the Messiah comes all will be anxious to serve 12 Israel. 13"
Ez magyarul:
"Illés nem, de lehet, hogy a Messiás
eljön, mert amikor eljön a Messiás mindenki igyekezni fog, hogy szolgálja 12 Izraelt. 13"
Hasonlít arra, amit # 22 21:08 idézetként írt, de a különbség azért lényeges: a szövegben önkéntességrõl van szó, anxious - "igyekezni fog", vagy "buzgó", "türelmetlen", stb, szal már itt gyanut fogha az ember, h nem egész arról van szó, amit az a kiragadott részlet mondana, kivált, hogy a luzsmud fordításba aprónak látszó, de valójában lényeges hiba csúszott.
A szöveg közben volt két szám: 12 és 13 ezek a lábjegyzetek számai.
Ezután vissza kell lapozni addig, amíg találunk egy olyat, hogy MISHNA . Így, csupa nagybetûvel. Ez esetben ez a 41b oldal.
Ezután el kell olvasni azt a mishnát ( a nagybetûs szöveget ), lefordítani, megérteni, amihez esetleg elõ kell venni a Bibliát is. A megértésben valamelyest segítenek a lábjegyzetek, azokat nem jó fugyelmen kívül hagyni. Némelyik a fordító megjegyzése, de van köztük a Talmud lapszéli megjegyzése is.
Az adott mishna után következnek a Gemarák, melyek az adott mishna egy egy részletét elemzik, értelmezik, néha egy rabbinak arról valami teljesen más jut az eszébe, ez megszkítja a gondolatmenetet. Mindenesetre ezeket végig kell olvasni, míg a kérdése mondathoz érünk. Így addigra világos lesz, hogy mégsem arról van szó, ami a kiragadott mondat magában lenne.
Hogy mire képes az ilyen kiragadás, megmutatom a Biblián. Bebizonyítjuk, hogy a Biblia az ateizmus alapmûve.
Igen, mert hétszer is benne van, hogy "nincs Isten" ( 2Kir. 1:3 ; 2Kir. 1:6 ; Zsolt. 10:4 ; Zsolt. 14:1 ; Zsolt. 53:2 , Ézs. 44:6 ; Ézs. 45:5 )
Persze, ha tleg megnézed az adott helyeket, kiderül a csalás.
A luzsmud esetében ez fárasztóbb, mivel a legtöbb idézet olyan helyrõl való, melynek mincs hiteles magyar fordítása.
Aki ellenõrizni akarja még a Soncino fordítást is, az az eredeti héber - arameus szöveget itt találja: [link]
Héber-arameus: a mishna teljes egészében, tehát valamennyi mishna héber, a gemarák túlnyomórészt arameus nyelven vannak. Ez hasonlít a hébehez, de mégsem ugyanaz. Megfeleõ szótár: [link]
Sajnos a szócikkek képfájlok, így copy-oasteolni nem lehet.
Mégegyszer: a luzsmud elsõsorban azért hamisítvány, mert a válogatás teljesen meghamisítja a Talmud tartalmát, koncepcióját. A válogatás teljes terjedelme kevesebb, mint 100 oldal, a Talmud 5 894 oldal.
Na persze, össze lehet foglalni, akár kisebb terjedelemben is, pl 45 oldalon, de nem így, hanem pl ahogy Dr Blau Lajos teszi A Talmud c dolgozatában [link]
A szervezet arra kéri a legfõbb ügyészt, hogy tegyen meg mindent azért, hogy kivizsgálja, történt-e bûncselekmény a kedd reggeli mûsorban. (Szerkesztõségünk gratulál az MTI-nek, amiért sikerült neki ilyen ártatlanul megfogalmazni, hogy a cionista lobbi helyi képviselõje õrjöngve követelte a talmudista bosszút és szörnyûséges "szent" írásukból való idézések azonnali betiltását.)
Polgár Tamás többek között azt hangoztatta a mûsorban, hogy a zsidóság egyik szent könyve, a Talmud erõszakos cselekményre buzdítja a zsidókat a keresztényekkel szemben.
"A Talmudban is szerepel, hogy a gójokkal szemben minden eszköz megengedett, (...) Egy gój megölése nem bûn, de benne vannak ilyen érdekességek is például, hogy egy három év alatti kislányt nyugodtan meg lehet ..., mert ugye visszanõ a szûzhártyája" - idézte a nagy felháborodást kiváltó mondatokat a szerdai Népszava, és részben a szerdai Népszabadság is. (Szerk. megj: A felháborodás természetesen nem azért tombol, mert a kereszténygyûlölõ zsidóság a mai napig erre a könyvre alapozza "értékrendjét", melynek következtében ellenünk folytonos háborút viselve él köztünk, hanem azért, mert valaki erre fel merészelte hívni a figyelmet.)
A Talmud hatálytalanítja a bibliát.
A zsidó írások azt állítják, hogy a Talmud részben azoknak a hagyományoknak a gyűjteménye amelyeket Mózes adott nekik szóbeli formában. Jézus idejében ezt még nem írták le. Krisztus elítélte a Misnah (a korai Talmud) tanításait és azokat, akik azt tanították. (írások és farizeusok), mivel a Talmud hatálytalanítja a Szent Bibliát.
"Aki uralja a múltat, az uralja a jövőt is, aki uralja a jelent, az uralja a múltat is"
ORWELL
A nem zsidók a gyűlölködők ha rámutatnak az igazságra?
Érdekes, hogy a goy ellenes hamisnak vélt talmud idézetek megegyeznek az vadia yosefhez hasonló nêpszerű és befolyásos rabbik kijelentéseivel. (A nem zsidók azért vannak,hogy a zsidókat szolgálják stb) Az egész zsidóságról árulkodik, hogy vele szemben érdekes módon nem tanusítják azt a hisztérikus elhatárolódásr, amit más esetekben. Se a simon vízenthál nem háborog se senki más.
Bizony ám, ilyen emberek a spirituális vezetői a választott népnek. Szóval a mi qrv4 anyánkat, ha nem tetszik, ne adj isten felszólalunk ellene.
Addig is, míg a Moderátorok - remélhetõleg - eltávolítják a # 26 ma ( 11-05 ) 16:07 és # 27 ma ( 11-05 ) 17:15 válaszokat, mivel azok
1) gyûlöletet, gyûlölködést terjesztenek ( konkréten a zsidókkl, a zsidósággal szemben, de nem ez a lényeg,hanem egyáltalán a gyûlölködés )
2) hazug rágalmakat állítanak.
# 26 ma ( 11-05 ) válasz idézet a qutyqrutyról ( [link] ), vagy valamelyik utánzójáról.
# 27 ma ( 11-05 ) 17:15 válasz pedig a luzsmudból idéz, melynek hiteltelenségét feljenbb magyaráztam el.
Néhány konkrétum a hazugságaikról:
Polgár Tamás ( úgyismint tomcat ( a vadászbombázó ? ) ) a válaszban említett mûsorban kivétel nélkül valótlanságokat állított. Azért nem írtam hogy hazugság, mert nem tudhatom, tudta-e, hogy állításai valótlanságok, nem igazak.
Sorjában:
Nem igaz, hogy a Talmud erõszakos cselekményre buzdítja a zsidókat a keresztényekkel szemben.
Nem igaz, hogy a Talmud szerint a gójokkal szemben minden eszköz megengedett,
Nem igaz, hogy a Talmud szerint egy gój megölése nem bûn,
Nem igaz, hogy a Talmud szerint egy három év alatti kislányt nyugodtan meg lehet ..., mert ugye visszanõ a szûzhártyája
.
Nem igaz # 27 ma ( 11-05 ) 17:15 válasz luzsmudból vett idézete sem, hogy a Talmud hatálytalanítja a Bibliát.
Ilyet csak az írhat, aki semmit nem olvasott rendesen a Talmudból és nem ismeri a zsidó vallást sem, továbbá ugyanezt feltételezi olvasóiról is.
Aki ugyanis bármely összefüggõ részöetet elöolvasott a Talmudból, az tudja, hogy a Talmuban szerplõ viták során érvként mindig a Bibliát használják. A Talmud NEM hatálytalanítja a Bibliát, hanem ÉRTELMEZI, elmagyarázza, hogy egy - egy bibliai parancs a HÉTKÖZNAPI ÉLET különbözõ helyzeteiben mit jelent.
Ebbõl is látszik, hogy luzsénszky semmit nem olvasott el a Talmudból, sem az eredeti ( héber - arameus ) szövegbõl, sem valamelyik hiteles fordításból. Amit olvasott, fordított, azok maguk is csak válogatások.
A válogatásokról nneddudgi # 25/29 ma ( 11-05 ) 01:46 -ban már írtam.
Azért még ey megjegyzés nem maradhat el: Az Ó Babiloni Birodalomban, ahol Ábrahám született és élt gyermekkorában, bálványokat imádtak. Többnyire fából készült kisebb-nagyobb szobrokat. Amikor Ábrahám megismerte az EgyI-tent és kezdte mondani, hogy a bálványok csak tárgyak, semmi hatalmuk, akkor õt ezért a király meg akarta égetni kemencében. Nem sikerült, mert I-ten megóvta, mivel oly erõs volt a hite. Így a király megelégedett azzal, hogy számûzte a családot.
Késõbb Egyiptomban, mint ismeretes, Ekhnaton farao próbálkozott egy majdnem monoteista vallás bevezetésével - nagy valószínûséggel meggyilkolták, halála után újításainak nyomát is eltüntették.
Szóval a HITÚJÍTÁST már jóval Jézus elõtt, sõt, a kivonulás ( tehát a Tóraadás ) elõtt sem szerették MÁS NÉPEK, MÁS VALLÁSOK SEM.
Megint azt kérdem, mint sok más alkalommal: miert is kellene, kellett volna a zsidóknak sokkal különbeknek lenni más népeknél? ( És igen, ha akarod, felfoghatod a kérdést kétértelmûnek. Ha akarod. )
Zoboleh válasza jellegzetes példa a gyűlölködő hazugságokra.
A néhai Ovadia Yosef rabbi befolyásra, népszerûségre még fiatalabbb korában tett szert, amikor még nem tett aféle kijelentéseket, mint 90 évesen. És nem igaz, hogy "nem tanusítják azt a hisztérikus elhatárolódást", akkoriban az egész izraeli sajtó ettõl visszhangzott és - ki határozotabban, ki óvatosabban, de - mind elmarasztalta és elhatárolódott. Több tucatnyi elmarasztaló, elhatárolódó cikk jelent meg, külön azokkal szemben, akik megpróbálták kimagyarázni. És nem csak egyik, vagy másik oldalról, polikai irányultságtól függetlenül. Simon Perez elnök személyesen tette meg ellenvetéseit.
Es ez volt, valahányszor egy-egy rabbi hasonló szélsõséges kijelentést tett. Az ilyen rabbi egyébként egyáltalán nem népszerûk, legfeljebb a legszûkebb, max néhányszáz fõs közösségükben.
Az egész náci bagázsra, tehát nem a nem-zsidókra általában, hanem a gyűlölködő, uszító náci bagázsra jellemzõ, hogy ezt észre se vették, pedig visszhangzott.
Nem mellesleg azt sem árt megjegyezni, hogy az ellenreformáció idején katolikusok ( köztük nagy tekintelyû püspökök sõt bíborosok ) és protestánsok olyanokat mondtak egymásra, amikhez képest akár a Talmud, akár r. Yosef megjegyzései kedveskedõ hízelgésnek tekinthetõk. Persze, lehet, mindannyian a Talmudból tanulták, aztán továbbfejlesztették.
Persze a gyűlölködő, uszító nácik errõl se tudnak. Hát tanulmányozzák kissé pl a katolikus egyetem névedójának, Pázmány Péter egykori bíborosnak az írásit!
Mégegyszer, aki a Talmud hiteles szövegét akarja tanulmányozni: angol fordítás - [link]
A törzsszöveg digitalialva, kereshetõ formában ( tartalmazza azokat a részeket is, melyeket az egyházi cenzúra megtiltott abban az idõben, amikor erre még képes volt ): [link]
Az oldalról le is tölthetõ, a zip tartalmazza mindkét Talmudot, a Mishnát és a Toszeftát ( ez Rási ( R. Slomo ben Yichaki 1040 – 1105 tanítványainak kommentárjai ) . Persze héberül.
Az elõzõvel azonos szöveg, de jobban kereshetõ: [link]
A Babiloni Talmud un standrd, vilnai kiadása minden egyes oldalának fénymásolata: [link] - Minthogy a kiadás eredetileg a 19.sz. második felében jelent meg, amikor még volt befolyása az egyházi cenzúrának, ez nem tartalmazza azokat a részeket, melyeket az egyházi cnzúra tiltott.
Az Ávot traktátus teljes szövege héber - magyar: [link]
Számos rágalom részletes elemése angolul, az eredeti szöveg bemutatásával és angol fordításával: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!