Jehova Tanúi! Mért nem fogadjátok el azt, hogy Isten és Jézus egyenlő?
Az Istenhez közeledés alapja az új szövetség hatálya alatt:
A törvényszövetség – amely állatáldozatokat kívánt – mintegy előképi jogi alapként előremutatott az Istenhez való közeledésnek egy magasztosabb alapjára (Héb 9:8–10; 10:1). Ez az új szövetség hatálya alatt érkezett el, amely lehetővé tette, hogy mindenki ’megismerje Jehovát’, „a legkisebbtől a legnagyobbig” (Jr 31:31–34; Héb 7:19; 8:10–13). Az új szövetség egyedüli Közvetítőjeként Krisztus Jézus lett „az út”, ő pedig kijelentette: „Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam” (Jn 14:6, 13, 14). Krisztus halálával el lett távolítva az a válaszfal, amely elkülönítette a zsidókat a körülmetéletlen, nem zsidó nemzetektől – melyek nem tartoztak ahhoz a szövetséghez, amelyet Isten Izrael nemzetével kötött –, így elmondható, hogy „őáltala van nekünk – mindkét népnek – szabad utunk az Atyához e g y szellem által”, vagyis így közeledhetünk Hozzá (Ef 2:11–19; Cs 10:35). Az abbeli hit, hogy Isten „megjutalmazója lesz azoknak, akik komoly igyekezettel keresik őt”, valamint a váltságba vetett hit a feltétele annak, hogy valaki békésen közeledjen Istenhez Jézus Krisztus által, és kedvező fogadtatásra is találjon Isten előtt (Héb 11:6; 1Pt 3:18). Akik Krisztus Jézus által mint Főpapjuk és Közbenjárójuk által közelednek Istenhez, azok tudják, hogy Krisztus „mindenkor él, hogy szót emeljen érdekükben” (Héb 7:25), és bizalommal közeledhetnek „beszédbeli nyíltsággal a ki nem érdemelt kedvesség trónjához” (Héb 4:14–16; Ef 3:12). Közeledésükkor nem félnek attól, hogy elítélik őket (Ró 8:33, 34). Ennek ellenére továbbra is istenfélelemmel és tiszteletteljes félelemmel közelednek Istenhez, „mindenek Bírájához”, mivel ez illik egy ilyenfajta közeledéshez (Héb 12:18–24, 28, 29).
Amikor a keresztények közelednek Istenhez, szellemi áldozatokat és felajánlásokat mutatnak be (1Pt 2:4, 5; Héb 13:15; Ró 12:1). A Biblia rámutat, hogy a fizikai templomok, valamint az aranyból, ezüstből vagy kőből készült képmások mit sem érnek, ha valaki közeledni akar Istenhez (Cs 7:47–50; 17:24–29; vö.: Ef 2:20–22). A világ barátai Isten ellenségei. Isten a gőgösöknek ellenáll, az alázatosak viszont – akik ’megtisztították a kezüket’, és ’tisztává tették a szívüket’ – ’közeledhetnek az Istenhez, és ő közeledni fog hozzájuk’ (Jk 4:4–8).
Az égi reménységre elhívott felkent keresztények előtt megnyílt egy ’út, amelyen beléphetnek a szent helyre Jézus vére által’, és mivel jól ismerik a ’nagy papot az Isten háza felett’, ezért ’igaz szívvel, a hit teljes bizonyosságában járulhatnak oda’, vagyis közeledhetnek felé (Héb 10:19–22).
Hogy milyen fontos bizalommal közeledni Istenhez, azt a zsoltáríró helyénvalóan foglalja össze a következő szavakkal: „Mert íme, a tőled távol maradók elvesznek. Elnémítasz mindenkit, aki elhagy téged erkölcstelenül. Nekem azonban oly jó közelednem Istenhez. A legfőbb Urat, Jehovát tettem menedékemmé, hogy hirdessem minden tettedet” (Zs 73:27, 28;
(Róma 15:5, 6) "A kitartást és vigasztalást nyújtó Isten pedig adja meg nektek, hogy legyen ugyanolyan a gondolkodásmódotok, mint amilyen Krisztus Jézusé volt, 6 hogy egy akarattal, egy szájjal dicsőítsétek Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját."
Ezt Pál természetesen Jézus égbemenetele után írta ihletés alatt. Ez is teljesen egyértelmű szöveg. Jézust KELL utánoznunk ebben is, aki az Atyját imádta! Nincs kibúvó mindenféle többféleképpen értelmezhető és szemfényvesztő módon alkalmazott, félrevezető szavak jelentésének a csűrés-csavarásával, amikor nem veszitek figyelembe a TELJES Írást, az olyan egyértelmű szövegek sokaságát, mint ez is.
Ugye nem azt Írja Pál, hogy "Jézus Krisztust és az Istenét és Atyját" kell dicsőítenünk? Nem, mint ahogy számtalan más helyen sem. Ezért a fent tárgyalt szavak következetlen és háromságos értelemben vett fordítása tényleg nagyon félrevezet és bálványt farag Jézusból.
Én meg az István által is említett egyházatyák és egyéb hiteles írásos bizonyítékok alapján nagyon is egységesnek látom kezdettől.
Azt csak nagyon elmaradott személyek vallhatják, hogy ne lennének önálló személyek mindhárman, hiszen gyermeteg egyszerűséggel cáfolható az Igéből ez magyarázat. Egyházi szinten ezt nem vallják.
"Hiába vagdalózol ezzel, a te személyes felelősséged is lenne meggyőződni arról, hogy Istennek mi elfogadható és min nem! Márpedig ha hiszed, ha nem, ezeket az ALAPVETŐ igazságokat számunkra világosan feltárta a Szavában, különben milyen elvárásokat támaszthatna, ha nem világosítana fel minden őszinte igazság keresőt az Ő igazságairól?"
Minden nap igyekszem kutatni és aszerint élni, hogy én benne legyek az Ő egyházában. Valóban benne vannak az alapigazságok amihez szabni kell magunkat és nem mindenféle emberi magyarázatokhoz, tanokhoz, hamis fordításokhoz de attól hogy egyik szektatag a szervezetét a kizárólagos egyetlen egyházhoz sorolja még nem lesz igaza. Egyénileg kell úgy élni mindenkinek, hogy megállhasson Isten előtt.
örvendetes, hogy ilyen kiváló látással rendelkezel az össze egyház összes híveiről, de sajnos megint ki kell ábrándítsalak, még mindig nem te döntöd el ki ragaszkodik igazán Krisztushoz. :)
A Biblia pontosan tanítja az egyház megszentelődését és majd Krisztus elébe állítását. Egy ember bármikor átkerülhet az igaz egyházba saját döntése alapján.
Az apostolok idejében sok gyülekezet volt ahogy említettem korábban is, helyi gyülekezetek vezetőkkel és az apostolok tekintélye alatt sok hibával, igazságtól való eltéréssel, amit mindig korrigáltak levelükben. Erről az egyházról beszélek.
A Katolikus egyház véres múltja valóban nagy bizonyság számomra is róluk, de nekem ehhez nincs közöm és az én közösségem nem volt véres múltú. Mi is nagyon egységesen tanítunk és még követjük is a teljes evangéliumot. :)
Bizonyítsd te hogy nem csak a te véleményed amit idetolsz! Amíg nem, addig számomra is csak egy vélemény.
"De kizárja, mert a Biblia is kizárja, hiszen Jézus Jehova felett NEM RENDELKEZHET, neki feltétlen engedelmességgel tartozik és Jézus is csak az Atyját nevezte annak. Ezen kívül nincs háromság. Márpedig, ha nincs háromság, egyértelműen és logikusan is lehet gondolkozni. :-)"
Nem, nem zárja ki a Biblia, ezt megint csak te állítod és nem zárja ki a rendelkezés hiánya, az Atya emberi mivoltjában istenének nevezése és neki való engedelmesség sem. Még hányszor kívánod ezeket szajkózni?
A Biblia nézőpontja
Helyénvaló, ha Jézust imádjuk?
AZ ÉVSZÁZADOK során a kereszténységben sokan Mindenható Istenként imádták Jézus Krisztust, jóllehet maga Jézus kizárólag Jehova Isten felé irányította a figyelmet és az imádatot. Amikor például az Ördög arra igyekezett rávenni Jézust, hogy mutasson be előtte egy imádati aktust, ő ezt mondta: „Az Urat [Jehovát, NW], a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj” (Máté 4:10). Később Jézus így oktatta a tanítványait: „Atyátoknak se hívjatok senkit e földön; mert egy a ti Atyátok, a ki a mennyben van” (Máté 23:9).
Jézus elmondta egy szamaritánus asszonynak, hogy az embereknek milyenfajta imádatot kell bemutatniuk Istennek. Az általuk bemutatott imádatnak szellemen és igazságon kell alapulnia. Valójában „az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul” (János 4:23, 24). Igen, tiszteletteljes imádat kizárólag Isten felé irányulhat. Bárki vagy bármi másnak bemutatott imádat bálványimádás, amit a Héber és a Görög Iratok egyaránt elítélnek (2Mózes 20:4, 5; Galátzia 5:19, 20).
Egyesek közbevethetik: „Vajon nem arra enged következtetni maga a Biblia is, hogy Jézust is imádnunk kell? Nem azt írta Pál a Zsidók 1:6-ban, hogy »imádják őt [Jézust] az Istennek minden angyalai«?” Hogyan kell értenünk ezt az írásszöveget annak fényében, amit a Biblia a bálványimádásról mond?
Imádat a Bibliában
Először is azt kell megértenünk, hogy mit értett itt Pál az imádat alatt. A görög pro·szkü·neʹó szót használta. Egy bibliai szótár leírása szerint ez a szó betű szerint azt jelenti, hogy ’a tisztelet jeleként vagy hódolattal adózva kezet csókol valakinek’ (Unger’s Bible Dictionary). W. E. Vine egy másik műben azt írja, hogy a szó „a tiszteletadás megnyilvánulására utal, akár ember . . . , akár Isten felé irányul is ez a tisztelet” (An Expository Dictionary of New Testament Words). A bibliai időkben a pro·szkü·neʹó jelentése gyakran arra is kiterjedt, amikor valaki ténylegesen meghajolt egy magas állásban lévő személy előtt.
Lássuk például Jézusnak azt a példázatát, amely egy rabszolgáról szól, aki képtelen volt visszafizetni urának egy igen nagy pénzösszeget. Ebben a példázatban ennek a görög szónak az egyik alakja szerepel, és a Vida fordítás szövegezésében így olvasható ez a gondolat: „Leborult ekkor a rabszolga, imádva [a pro·szkü·neʹó egyik alakja] (hódolattal) kérlelte [a királyt], ezt mondva neki: légy hosszútűrő irántam és mindent megfizetek neked” (Máté 18:26, kiemelés tőlünk). Vajon ez azt jelenti, hogy amit ez a férfi tett, az bálványimádás volt? Egyáltalán nem. Csupán kifejezésre juttatta azt a hódolatot és tiszteletet, ami a királyt, azaz urát és feljebbvalóját megilleti.
A bibliai időkben Keleten meglehetősen gyakoriak voltak a tiszteletadásnak, illetve a tisztelet kifejezésének ilyen formái. Jákób hétszer meghajolt, amikor találkozott a bátyjával, Ézsaúval (1Mózes 33:3). József testvérei arccal a földre borultak, vagyis meghajoltak József előtt, és így mutatták ki az egyiptomi udvarban betöltött állása iránti tiszteletüket (1Mózes 42:6). Ilyen megvilágításban könnyebben megérthetjük, hogy mi történt, amikor az asztrológusok rátaláltak a gyermek Jézusra. Szavaikkal úgy ismerték el őt, mint aki „a zsidóknak most született királya”. A Vida fordítás szerint a beszámoló azt mondja, hogy „földre borultak és imádták [pro·szkü·neʹó]” (Máté 2:2, 11).
Nyilvánvaló tehát, hogy a pro·szkü·neʹó szó jelentése, amit néhány bibliafordítás „imádatnak” ad vissza, nem kizárólag azt a fajta hódolatot írja le, ami Jehova Istent illeti meg. Arra a tiszteletre is utalhat, amit egy másik személy iránt tanúsítunk. Mindennemű félreértés elkerülése végett néhány bibliafordítás a pro·szkü·neʹó szót a Zsidók 1:6-ban a következőképpen fejezi ki: „boruljanak . . . lába elé” (Csia fordítás), „hódoljon előtte” (NW).
Jézus méltó a hódolatra
Vajon Jézus méltó az ilyen hódolatra? Tagadhatatlanul! Pál apostol a zsidókhoz írt levelében elmagyarázza, hogy Jézus „mindennek örököseként” „üle a Felségnek jobbjára a magasságban” (Zsidók 1:2–4). Ezért „a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére” (Filippi 2:10, 11).
Rendkívüli lesz, amikor Krisztus hamarosan arra fogja felhasználni ezt a kiemelt állását és az ezzel együtt járó széles körű végrehajtó hatalmat, hogy a földet teljes terjedelmében Paradicsommá változtassa. Jézus az isteni irányítás alatt és a váltságáldozata eredményeként megszabadítja a világot minden szomorúságtól, fájdalomtól és bánattól, és áldására lesz mindazoknak, akik alávetik magukat igazságos uralmának. Ne lenne hát méltó a tiszteletünkre és arra, hogy engedelmeskedjünk neki? (Zsoltárok 2:12; Ésaiás 9:6; Lukács 23:43; Jelenések 21:3, 4).
„Kizárólagos odaadást követelő Isten”
A Biblia azonban világosan rámutat, hogy imádatunk — vallásos hódolat és odaadás értelemben — kizárólag csak Isten felé irányulhat. Mózes leírása szerint Isten ’kizárólagos odaadást követel’. A Biblia arra int minket, hogy ’imádjuk azt, aki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek forrásait’ (5Mózes 4:24, NW; Jelenések 14:7).
Jézus kétségtelenül döntő fontosságú szerepet tölt be az igaz imádatban. Szerepe tiszteletre méltó (2Korinthus 1:20, 21; 1Timótheus 2:5). Ő az egyedüli út, amelyen keresztül képesek vagyunk közeledni Jehova Istenhez (János 14:6). Következésképpen az igaz keresztények helyesen teszik, ha imádatukat egyedül Jehova Isten felé, a Mindenható felé mutatják ki.
Pontosabban fordítva:
"A kitartásnak és a vigasztalásnak Istene pedig adja meg nektek, hogy Krisztus Jézus példáját követve egyformán viszonyuljatok egymáshoz, hogy egy érzéssel, egy szájjal dicsőítsétek az Istent, a mi Urunk, Jézus Krisztus Atyját!
Ezért fogadjátok be egymást, ahogyan a Krisztus is befogadott benneteket az Isten dicsőségébe! "
"A Biblia pontosan tanítja az egyház megszentelődését és majd Krisztus elébe állítását. Egy ember bármikor átkerülhet az igaz egyházba saját döntése alapján."
Egyház, de nem "egyházak" ezreiben lévő egyének - anélkül, hogy kijönnének onnan és keresnék az igaz vallást, mely az apostolok idejében is volt. Az első században éppolyan vehemenciával támadták az EGYETLEN igaz keresztény egyházat, mint ma azokat, akik "kizárólagosnak" vallják magukat. Akkor is így volt. Pál és minden más tanítvány nem azt mondta, hogy szakadjatok szét sok ezerfelé, mert úgy is elfogadhatók lesztek Istennek. Éppen ellenkezőleg.
Attól, hogy sok csoport vallja ma is kizárólagosnak, még könnyen el lehet dönteni, hogy melyik az igazi. Csak a Biblia IGAZ szavát kell megismerni, nem hamis, egyházi tévtanok és dogmák szerint gondolkozni.
Csak három tévtan és nagyon kevés egyház marad talpon. Ha kivesszük a háromságot, a lélek halhatatlanságot és a pokol szó szerinti (vagy jelképes) tüzét, akkor nem marad más, mint Jehova Tanúi.
Egyház, ami már akkor is SOK különböző gyülekezetekből állt, de azonos igazságokon. Isten vezetését kell követni és hozzámérni a beszédéhez magukat de tisztán, nem önkényesen egyes igazságokat nem szó szerint venni, vagy hozzátenni dogmákat pl és úgy tanítani, akkor úgy vélem az igaz egyházhoz tartozunk Isten kegyelméből ha pontosan követjük.
Csak három tan és már rögtön egy szervezet alapból kiesik, de innen is van kiút.
És már eleve ha valakik magukat kizárólagosnak vallják ERŐSEN gyanúsak és nagy felfuvalkodottságról tesznek bizonyságot. Max annyit korrekt szerintem mondani, hogy mi is az igaz egyházhoz tartozunk, Krisztus testéhez, nem pedig "mi vagyunk az abszolút, egyetlen, igazság letéteményesei" és akik nem térnek be kárhozott lelkek.
ugyan már, ítélje meg az ilyeneket Isten azt kívánom.
" Még csak ez sem igaz! Te sajnos nagyon naiv vagy. A háromság alapvetően, a kezdet-kezdetétől megosztott és nagy viták árán kiagyalt Írásellenes dogma. Ma sem egységes, EZ NEM IGAZ!"
De egységes. Ott van a Niceai és a kesőbbi még részletesebb Atanazi hitvallásban megfogalmazva, amit minden keresztény felekezet elfogad, csupán ti meg az ariánusok nem. Ezek a hitvallások arról számolnak be, hogy az Atya és a Fiú egylényegű, viszont a személyek közti különbségekből kofolyólag nem abszolút értelemben egyenlő.
"Az, hogy a világ legnagyobb szektája birtokol egyfajta hivatalos meghatározást, nem teszi egységessé, mert egyrészt ezen kívül is vannak változatok, másrészt még ezen katolikus egyházon belül is millióféleképpen értelmezik a hívek."
Ez csak süketelés. Persze azt nem tagadom, hogy van aki nincs tisztában a Szentháromság doktrína tanításával, de ez a többségre egyértelműen nem igaz.
""Attól hogy régen az apostolok korában egységes volt az egyház, megint csak nem jelenti hogy ma is csak egyetlen létezne, de afelé tartunk"
Te milyen "egyházról" beszélsz? Az apostolok idejében volt egy EGYSÉGES, Isten előtt elismert igazságokat tanító szervezett egyház. Ami később ettől eltért, az már természetszerűleg nem lehetett elismert Őelőtte, már megbocsáss, hiszen Isten a Biblia tanúsága szerint nem olyan laza, liberális szellemben gondolkozik, mint ti."
Hát a Biblia bizony megintcsak mást tanít ezzel kapcsolatban is, mint amit lenyelettek veletek. Persze azt megértem, hogy nem tetszik a katolikus egyháztörténelem, de hát például Izrael története sem volt erkölcsi diadalmenet, de az emberek hűtlensége nem teszi érvénytelenné Isten hűségét.
"Ha azonban megtagadjuk, ő is megtagad minket, de ha mi hűtlenné válunk, ő hű marad, mert önmagát nem tagadhatja meg." (2Tim 2,12-13)
Vagyis Isten hű maradt az Egyházhoz a bűnei ellenére is, Jézus világosan beszélt, az Ő egyházán a pokol kapui sem vehetnek erőt. Ti pedig csak egy eretnek szekta vagytok a sok közül, akik kényük kedvük szerint össze-vissza magyarázzák a Bibliát.
"Talán nem elég világosan látszik a többnyire háromságimádó egyházak véres történelme és jelene, mely messze nem dicsőséget, hanem szégyent hozott Istenre???"
Ez a másikra mutogatás csak arra jó, hogy a saját bűneitekről eltereljétek a figyelmet. Bizony nektek is van bőven mit takargatnotok ez alatt a röpke 100 évnyi múltatok alatt.
"Nekem pedig az a visszataszító, amikor azt látom, hogy az apostoli szellemet elutasító egyének (akik egyébként mély hívőnek vallják magukat) félremagyarázzák a Tanúk bibliai felfogását, csak mert ők még hisznek az EGY igazságban."
Szerintem minden keresztény hisz az egy igazságban, a különbség annyi, hogy nem állítja a másikéról, hogy hamis hitehagyott sátáni egyház, ahogy ti teszitek, hanem fenntartja a tévedés lehetőségét is. Persze ez sem mindenkire igaz, de a többségre igen.
"De kizárja, mert a Biblia is kizárja, hiszen Jézus Jehova felett NEM RENDELKEZHET, neki feltétlen engedelmességgel tartozik és Jézus is csak az Atyját nevezte annak."
Ez csak ostoba duma. Minden hatalom az övé, vilagosan beszélt. Nem félt használni a "minden" szót dacára annak, hogy van egy magától értetődő kivétel, ezért mi sem félünk minden hatalom birtokosának, azaz mindenhatónak nevezni Őt. Errő ennyit.
"De miért is nagyobb? Mert NAGYOBB NEVET ÖRÖKÖLT náluk! Nem azért nagyobb, mert Ő valamiféle háromság része, mert az nem bibliai, hanem pogány tanítás."
A szövegben nem az van, hogy azért nagyobb náluk, mert különb a neve, hanem: "Annyival feljebbvaló az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt náluk."
Ami azt jelnti, hogy természetesen nem csak pusztán egy név teszi őt különbé tőlük, ahogy az embert sem pusztán egy karaktersor teszi különbé a hangyától, hanem az, amit ez a név takar: Ember, vagyis a lénye, természete és mindene. Na épp így teszi különbé Jézust is az angyaloktól a természete, amit az Atyától kapott, megörökölt, hiszen Ő valóságos Isten, az Atya mindent odaadott neki, mindent benne, általa csinált és csinál.
" "Melyik angyalnak mondta például valaha is: „Te vagy az én fiam; én atyáddá lettem a mai napon.” És ismét: „Én atyjává leszek, ő pedig fiammá lesz.”
Ez nem azt jelenti, hogy az ihletett Biblia szerint Jehova nem nevezi más teremtményeit is "szellem Fiaknak", mint az angyalok is Istent Fiai, vagy az emberekre is alkalmazza e kifejezést."
Mit nem azt jelenti?? De azt jelenti! Nagyon is azt! Istennek csak egyetlen valóságos fia van, a többi nem nem nevezhető abban az értelemben Isten fiának, mint a Fiú. Ez megint csak süket duma, amit írsz. Megpróbálod sunyi módon elmosni a nyilvánvaló különbséget Jézus fiúsága és a teremtmények fiúsága között.
Hanem azt jelenti, amit a fenti meghatározásban írtam, tehát ez nem "faji" kérdés, hanem azzal kapcsolatos, hogy Jehova elsőszülött és egyszülött Fiát bízta meg a megváltással és emelte fel mindenki fölé, NAGYOBB NEVET adva neki."
"Melyik angyalnak mondta például valaha is: „Te vagy az én fiam; én atyáddá lettem a mai napon.” Egyiknek sem! Nem világos, hogy a Fiúhoz képest a többi angyal a zsidó levél szerint csak szolgáló lélek és nem Isten fia?
"tehát ez nem "faji" kérdés"
Nem tudom, mit értesz faji kérdés alatt. A szellemteremtmények között nincsenek olyan faji határok, mint a földi állatoknál, hiszen mindenki szellem, maga az Isten is az. Ettől persze vannak különbségek rangban, nagyságban az angyalok között, de a Fiú minden tekintetben felettük áll.
"Pál ezt is írja ihletés alatt: "9 Szeretted az igazságosságot, és gyűlölted a törvénytelenséget. Ezért kent fel az Isten, a te Istened, az ujjongás olajával társaidnál inkább."
Ez is azt bizonyítja, hogy Jézus nem a háromságban elképzelt helyzetéért van ilyen magas rangban, hanem az érdemei elismeréséül Jehova emelte ki a társai közül!"
Ez emberségére vonatkozik, Jézus társai természetesen emberek voltak. S ez persze nem cáfolja, hogy Istensége szerint ne lenne különb és nagyobb eleve az összes angyalnál.
Imádattal kapcsolatban: a proszküneó nem kettős jelentésű, csak a Magyarban van rá két külön szó: hódolat és Imádat, ez eredetiben persze mindkettő ugyanaz, legfeljebb a mértékben van különbség, mert mondjuk nyilván nem ugyanaz az imádat jár egy királynak, mint az Istennek. Az mondjuk teljesen egyértelmű, hogy a Fiúnak lényegében ugyanaz az imádat jár, mint az Atyának, hiszen mindenki ugyanúgy dicsőíti és pont ugyanazt teszi vele is, mint az Atyával:
"Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké! A négy élőlény így felelt: Ámen! A vének pedig leborultak és imádták." (Jel 5,13-14)
Kit imádnak a vének? Természetesen Istent az Atyát. Egyedül az Istent. Hogyan imádták az Atyát? Úgy, hogy ugyanúgy leborulnak a Fia előtt (Jel 5,8) és ugyanazt a dicsőítést elmondják a Báránynak is. Egyedül Istent imádják, de mégis a Báránnyal együtt. Vagyis a Bárány tisztelete, a Bárány magasztalása, a Bárány előtti hódolat az Isten egyedüli imádatának a szerves része. Úgy imádják az Istent, hogy lényegében ugyanazt teszik a Fiával is. A Fiú imádata nem egy másik imádat, nem bálvány imádat, hanem az Atya imádatához tartozik. Senki sem imádhatja az Istent úgy hogy nem imádja a Fiát.
S persze ugyanez vonatkozik az imára is. Jézus által imádkozni nem azt jelenti, hogy bűn megszólítani a Fiút, nem is azt, hogy egy "Jézus nevében" fordulattal zárjuk az imánkat, hanem sokkal inkább, hogy vele is megbeszélve, tőle is kérve. Ha valamit kérni akarsz valakitől, akkor kénytelen vagy a közbenjárótól is kérni, ha közvetlenül nem teheted. Kérésünk végső címzettje nem a közbenjáró, vagyis végső soron nem tőle kérünk, hanem rajta keresztül, de lényegében tőle is. Így van ez az Istennél is. Egyedül tőle kérünk, egyedül neki adunk hálát, egyedül őt magasztaljuk, egyedül neki hódolunk. Vagyis egyedül őt imádjuk. Azonban Isten minden hatalmat és méltóságot odaadott a Fiúnak az egyedüli közvetítőnek és közbenjárónak.
Senki semmit nem kérhet az Atyától, ha nem kéri a Fiától, mert Isten mindent a Fia által ad. Végső soron mindent egyedül az Atyától kérünk, de lényegében a Fiútól is. Minden dicséret kérés és hála tehát egyedül az Atyát illeti, de lényegében a Fiát is, vagyis egyedül az Atyát imádjuk, de lényegében a Fiát is. A Fiút nem úgy imádjuk, mint az Atyát, hanem mint az Atya Fiát, nem Legfőbbként, hanem a Legfőbb Fiaként. Nem teljesen ugyanúgy, hanem lényegében ugyanúgy.
"Ugye nem azt Írja Pál, hogy "Jézus Krisztust és az Istenét és Atyját" kell dicsőítenünk? Nem, mint ahogy számtalan más helyen sem."
És ezzel azt akarod bizonyítani, hogy a Fiút nem kell dicsőíteni csak az Atyát? Szerintem meg éphogy a Fiú dicsőítésével is az Atyát dicsőíted:
"Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás. Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké!" (Jel 5,12-13)
"Attól, hogy sok csoport vallja ma is kizárólagosnak, még könnyen el lehet dönteni, hogy melyik az igazi."
Bizony ám! Mégpedig így:
"Egyébként, ha egyes eretnekségek az apostoli korra merészelik visszavezetni magukat, hogy azt a látszatot keltsék, hogy az apostolok hagyományozták át őket, mivel már az apostolok korában léteztek, ezt válaszolhatjuk: mutassák ki egyházaik eredetét, sorolják fel kezdettől fogva egymást követő püspökeiket, bizonyítsák be, hogy első püspökük elődje és jótállója valamelyik apostol vagy olyan apostoli férfiú volt, aki az apostolok mellett kitartott. Mert az apostoli egyházak ilyen módon mutatják ki eredetüket. A szmirnai egyház például előadja, hogy Polikárpot János állította az élére, a római egyház pedig kimutatja, hogy Kelement Péter rendelte. Ugyanígy természetesen a többi egyházak is megneveznek olyan embereket, akiket az apostolok tettek püspökké, s akik számukra az apostoli magot közvetítették. Találjanak ki valami ilyesmit az eretnekek is! Hiszen mi az, amit még ne tehetnének meg, miután már az Istent káromolták?" [Tertullianus: Pergátló kifogás az eretnekekkel szemben, 32. (Kr. u. 200)]
Ti viszont nem vagytok jogfolytonosak, és a legalapvetőbb keresztény tanításokat is tagadjátok.
"Csak három tévtan és nagyon kevés egyház marad talpon. Ha kivesszük a háromságot, a lélek halhatatlanságot és a pokol szó szerinti (vagy jelképes) tüzét, akkor nem marad más, mint Jehova Tanúi."
Igen, vagyis ti vagytok az egyik legeltévelyedettebb szekta, ezek a tanítások ugyanis a kereszténység alaptanításai. És természetesen mindegyik jól igazolható a Bibliából.
"Egyház, ami már akkor is SOK különböző gyülekezetekből állt, de azonos igazságokon."
Vagyis egy EGYSÉGES csoportról volt szó, nem sok különböző, egymástól elszakadt közösségről. Hát hány gyülekezetből kell állnia az egy igaz keresztény vallásnak? Egy nagyból, amibe mindahány millióan beférnek? Sok kisebb gyülekezet, de ugyanabban az igazságban az egész világon. Így tesznek Jehova Tanúi, nem megosztottak teológiai, vagy mondjuk nemzeti alapon!
"Isten vezetését kell követni és hozzámérni a beszédéhez magukat de tisztán, nem önkényesen egyes igazságokat nem szó szerint venni, vagy hozzátenni dogmákat pl és úgy tanítani ..."
Akkor nagyon alaposan rágd át magad a háromság dogmán, ettől sokkal alaposabban és sokkal nagyobb őszinte nyitottsággal. Mert ami téged is elvakít, az az előítélet, miszerint "ennek a mindenki által elítélt szektának nem lehet igaza és kész". Ez nagy hiba, mert elhamarkodottan ítéltek meg bennünket és fogalmatok sincs sokszor arról, mit miért hiszünk és teszünk, vagy nem teszünk. Itt is sok tévedést és félretájékoztatásból eredő dezinformációt szajkóztok a Tanúkról.
"... akkor úgy vélem az igaz egyházhoz tartozunk Isten kegyelméből ha pontosan követjük."
Csak akkor tartozunk oda, ha kijöttünk azokból, melyek hamis tanokat és dogmákat tanítanak és ahhoz ragaszkodnak, és megkeressük azt, amelyik ezektől megszabadult és folyamatosan azon van, hogy minél tisztább legyen.
"És már eleve ha valakik magukat kizárólagosnak vallják ERŐSEN gyanúsak és nagy felfuvalkodottságról tesznek bizonyságot."
Mert szerinted az első századi keresztények, az apostolok minek vallották magukat? Az "egyik igazságnak" a sok közül??? Gondolkozz már ésszerűen!
"Max annyit korrekt szerintem mondani, hogy mi is az igaz egyházhoz tartozunk, Krisztus testéhez"
Miért, hányféle igazság van??? Az apostolok tán ezt mondták? Azt mondták, hogy "mi az egyik féle igazságot tanítjuk, de vannak mások, akik másféle igazságot tanítanak, azokhoz is mehetsz ám, amelyik NEKED szimpatikusabb". Ezt mondták tán?
"nem pedig "mi vagyunk az abszolút, egyetlen, igazság letéteményesei" és akik nem térnek be kárhozott lelkek."
Mert szerinted a Tanúk ezt mondják??? Na, ezért mondom, hogy az lenne az első, hogy arról vitatkozzál csak, amiről pontos tudásod van, ne pedig a hallomások, pletykák vezessenek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!