A Hit Gyülisek miért utálják annyira a Katolikus Egyházat és a Katolikus embereket?
Most kapni fogok, de sebaj :-) !
Katolikus vagyok és büszke rá. Nem állítom, hogy nincsenek hibái a Kat.egyháznak, de mindenhol lehet találni nem kicsi hibákat, még a HGY.-ben is kedves hívek. Hogy a tanításai tökéletesen szembe mennének a Bibliával? Nem gondolnám, de nem fogok vitába szállni, hiszen nem tudnánk egymást meggyőzni. Hogy mi a tökéletes igazság, azt csak Isten tudja!
Bálványt nem imádunk!!! Bálványimádás az, ha isteni tulajdonságokkal ruházunk fel tárgyakat, szobrokat és ahhoz imádkozunk, vagy Isten fölé helyezünk valamit, valakit és úgy imádkozunk hozzá.Máriát tiszteljük, nem imádjuk, ez egy rossz megfogalmazás és félreérthető.Az Ő közbenjárásáért szoktunk imádkozni, de ezt sem mindenki teszi, hiszen van olyan katolikus, aki nem él ezzel a lehetőséggel, hiszen nem kötelező. Vannak ünnepeink és imáink, amiben hálát adunk neki és megemlékezünk róla, hiszen Ő Jézus Krisztus édesanyja. Mivel nem vagyunk egyformák (szó volt róla korábban), ezért van aki szobor elé térdelve tudja személyesebbé tenni az imáját Isten előtt, van akinek elég ha lehunyja a szemét.
Végére hagytam egy kis kiigazítást.Valaki írta, hogy Ő nem is akárhol volt tagja egy katolikus közösségnek... és hogy az Istentisztelet....
Nem figyeltél akkor eléggé "barátom", vagy nem voltál jó helyen, mert a katolikusoknál MISE van és nem ISTENTISZTELET! Nem ugyanaz a kettő.
Egyébként dolgoztam én is olyan HGY-al, aki mikor megtudta, hogy katolikus vagyok, akkor gyűlölet beszédet zúdított rám és a teljes nevemet és címemet fel akarta írni.
Szia!
Figyelj, egyáltalán nem arról van szó, hogy utálnánk a katolikusokat. Az, hogy közülük néhányan így élik/élték meg, az - véleményem szerint - sajnálatos, de akkor sincs szó semmiféle utálatról.
A helyzet az, hogy a Katolikus Egyház a tanításai igencsak jelentős részét nem tudja a Bibliából alátámasztani, mivelhogy azok szöges ellentétben állnak vele és ilyesformán ellentétesek a SzentÍrás üzenetével. Ilyen pl. a purgatórium tana, vagy a védőszentek tana és még sorolhatnám.
Ugyanakkor olyan is van, ami a SzentÍrás totál félre értelmezése: ilyen pl. Mária mint Istenszülő, vagy Jézusnak az a kijelentése, hogy Péternek adta a mennyek országának kulcsait (lásd: Máté 16/9).
Ezek olyan tanítások, amik az Evangéliummal szembenállnak, és emiatt jogosan van teológiai ellentét a két vallásszemlélet között.
Mert az addig rendben van, hogy Jézus 1 egyházat hozott létre, de Jézus soha nem mondott olyat, hogy Istenen kívül máshoz is imádkozz, másban bízzál.
A SzentÍrás világos üzenete az, hogy csak Istenben bízz, csak Őhozzá fordulj, csak Őbenne bízz.
Igék sorozatát lehetne felsorakoztatni ezzel kapcsolatban, de olyan egy sincs, amelyik más közbenjárót nevezne meg.
De mondom: ez csak egy, amiben nem egyeznek a protestánsok és a katolikusok.
Áááá... hozzájuk, vagyis az ő közbenjárásukért.
Na figyelj! Mint azt már említettem, a SzentÍrás világos állásfoglalása az, hogy imáinkban csakis Istent szólítsuk meg, csak Őhozzá forduljunk.
Nem véletlenül: Isten a mindentudó, mindenütt jelenlévő, neki van korlátlan hatalma. Más mindenki korlátolt.
-----------------------
A közbenjárás az a "védőszentek tana", amit a Katolikus Egyház - teljesen ellentétben a SzentÍrással - Jézuson kívül másokra is értelmez.
Ezzel szemben a SzentÍrás egy (azaz 1) valakit említ, aki közbenjár miérettünk. a neve: Jézus.
"És ha valaki vétkezik, van szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus" (1 János 2/1)
A zsidó 4/15-16: Mert nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt. Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez..."
A SzentÍrás tehát pontosan elegendőnek tekinti azt, hogy imáinkban Jézust hívjuk segítségül: Ő minden megpróbáltatásunkat átélte és pontosan tud azonosulni velünk.
-----------
És ha mindez nem lenne elég, a Zsidó-levél szemléletesen vezeti végig Jézus egyedüli és kizárólagos közbenjárói szolgálatát az Atyánál:
1. Egyedül Ő volt méltó, hogy áldozatul szolgáljon bűneinkért (Zsidó 9/ 12-14; 10/ 1-10)
2. Mint felsőbbrendű nagy főpapunk, egyedül Ő mutathatta be ezt az áldozatot, önmagát áldozva fel (Zsidó 9/ 14; 25-26; 10/ 11-12)
3. Miután tökéletesen kiegyenlítette az ember bűn miatti adósságát Istennel szemben (lásd Zsidó 10/ 10-18), most mint főpapunk és ügyvédünk ül az Atya jobbján (Zsidó 8/ 1; 9/ 24; 10/ 12).
4. És minthogy tökéletesen azonosult az emberrel, tökéletesen együtt érez mivelünk minden helyzetben és folyamatosan közbenjár miértünk (Zsidó 2/ 16-18; 4/ 14-15; 7/ 25)
5. Főpapi felsőbbrendűsége és állandósága miatt minden más személynek a közbenjárói tevékenysége felesleges (Zsidó 7/ 23-28; 8/ 6.13)
6. Őáltala biztosan megkapjuk azt a kegyelmet és irgalmat, amire szükségünk van (Zsidó 2/ 18; 4/ 16; 10/ 19-22)
---------------------
Akkor mondd meg nekem kedves kérdező (és bárki más, aki védőszentek tanát követi), hogy mi indokolja bárki másnak a közbenjárását?
-------------------
És ha még mindig nem lenne elég:
Jézus a Máté 11/ 28-30-ig terjedő szakaszban mit ír?
Azt, hogy "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket..."
Jézus saját magához inti az embereket.
Nem úgy fogalmaz, hogy "Jöjjetek én hozzám és a boldogságos szűz anyámhoz", és nem is ezt mondja: "Jöjjetek énhozzám és a Szent Ceciliához, meg a Szent Brigittához, stb...."
Nem! Csakis magához hívja az embereket. Ugyanitt a 29. Ige: megmondja miért: mert könyörül mirajtunk és megnyugtat minket. 30. Ige: Jézusnak minden emberi teher könnyű.
----------------------
Na kérlek!
Innentől kezdve teljesen bizonyossággal mondhatjuk, hogy az a katolikus tanítás, hogy Jézuson kívül bárki másnak is közben kéne járnia miérettünk (vagy egyáltalán hogy közben is jár) - na ez totálisan tévtanítás, ami súlyosan sérti a SzentÍrást (beleértve az Evangélium közbenjárói részét is (Máté 11/28-30)
És ez nagyon komoly! Mert Isten Igéje kőkemény ítélet alá vonja azt, aki más evangéliumot hirdet: lásd Galata 1/ 6-9.
Isten ebben az Igerészben nyíltan átok alá veszi azt, aki más evangéliumot hirdet, és ezt ugyanitt (ugyanebben az Igerészben) megerősíti (lásd 9. ige: "Amint előbb mondottuk, most ismét mondom:..."
(márpedig az, hogy Jézuson kívül máshoz is fordulhatunk, ez más evangélium. Mivel szöges ellentétben áll az előbb említett Máté 11/ 28-30 Igerészekkel.
------------------
A Hit Gyüli - és más protestáns szemléletű egyház - ezt vallja, mert EZ a SzentÍrás üzenete.
Utálják vagy sem de a lényeg hogy ha nem kreált volna Németh Sándor valami mást mint pl. a katolikus hit akkor bizony miből élne s gyarapodna ő és az udvartartása?
Keresztények ezek is s azok is csak az veszett a feledés homályába hogy Jézusnak és a tanítványainak az volt amit magukon hordtak. A súlyos aranykeresztet meg a többi cicomát nem cipelték mégis tömegesen követték őket. A Gyömrői úti stadionról sem tesz említést sehol a Biblia. Végkövetkeztetésül: azért utálom a másikat mert én akarom a lelked megmenteni nehogy másutt adományozz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!