Buszbaleset érte Jehova tanúit. Véletlen?
Hagyjátok őket! Vakoknak vak vezetői! De ha vak vezet világtalant, mind a kettő gödörbe esik.
Mt 15,14
A szent szellem sem személy, mint ahogy a rádió sem az, pedig az is "szól", "beszél", "kommunikál". Megszemélyesíteni a szent szellemet csak a háromság, Bibliában ki nem mondott mítosza miatt "kellett", máskülönben soha, senkinek nem jutott volna eszébe!
Az Úsz. legtöbb írásszövegéből az érezhető ki, hogy az Isten szelleme nem valaki, hanem valami. Ez különösen az Isten szelleme és ereje közti párhuzamból ismerhető fel. Ezt elismerik a háromság hívők is.
Ha ez így van, akkor logikusan nem abból kellene kiindúlni, hogy a szent szellem "valami"? Hiszen megszemélyesíteni lehet "valamit" (erre sok példa van a Bibliánam), de "valakit" nem lehet tárgyként kezelni! Pedig a háromság hívei pont ezt érik el, amikor a szellemre azt mondják, hogy "személy", hiszen a legtöbb helyen a Biblia egyértelműen "tárgyként" kezeli! Az Írásokra ráerőltetés csupán, mely ellenkezik minden józan ésszel!
"A Szentlélek elleni (vagyis a megismet igazság) elleni bűn meg nem bocsájtása hogyan lenne érv a Szentháromság ellen? Ezek szerint maga "Jehova" sem isten?"
Nos, erre gondoltam: (Máté 12:31, 32) "Ezért mondom nektek: mindenfajta bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek, de a szellem elleni káromlás nem bocsáttatik meg. 32 Aki például az Emberfia ellen szól egy szót is, annak megbocsáttatik, de aki a szent szellem ellen szól, annak nem bocsáttatik meg; nem, sem ebben a világrendszerben, sem az eljövendőben."
Ha a Szentlélek személy vagy Isten volna, akkor ez az írásszöveg egyértelműen ellentmondana a háromságtannak, mivel azt jelentené, hogy a "Szentlélek" bizonyos szempontból nagyobb, mint a Fiú. Jézus azonban nem ezt mondta, hanem szavai arra mutatnak rá, hogy az Atya, akié a „Lélek” (szellem), nagyobb Jézusnál, az Emberfiánál.
Igazából nem reagáltál az érvekre, hogy a szent szellem nem lehet személy. A Katolikus enciklopédia csak azért lett idézve, hogy mindenki lássa, hogy még a Szentháromságot tanító egyház teológusai is úgy vélekednek, hogy a Biblia nem egyértelműen személyként beszél a szent szellemről, hanem inkább mint valami dologról. Tehát csak megszemélyesíti, mint más élettelen dolgokat is.
Igen, a szent szellem valóban név. Annak a valaminek a neve, ami Istené. A Biblia mindig csak így említi. Amikor az Írás az Atyja és Jézus között levő bensőséges kapcsolatról ír, sosem ír a szent szellemről, mint valakiről, aki még velük van.
Például János 3:34-36:
"Mert akit az Isten küldött el, az az Isten beszédeit szólja, mert ő nem mérték szerint adja a szellemet. Az Atya szereti a Fiút, és mindent a kezébe adott. Aki hitet gyakorol a Fiúban, annak örök élete van; aki nem engedelmeskedik a Fiúnak, az nem lát majd életet, hanem az Isten haragja marad rajta."
Itt világosan beszél az Atyáról, a Fiúról, hogy szeretik egymást, a Fiúnak kell engedelmeskednünk. A szellem pedig dologként van leírva, amit akár mérték szerint is lehetne adni. Az Atya szereti a fiút, és mindent neki adott, még a szent szellemet is. Jézus rendelkezik vele. A szent szellemről nem írja, hogy szeretik. Azért, mert az nem személy. A szent szellem nem tud szeretni, mert nem személy.
Kérlek, nézz ezeknek utána a Bibliádban. (Pl. János 17:20-26)
"És Isten Lelke lebegett a vizek felett".
I. Móz. 1, 2
itt van megírva
_______________
Már ne haragudj!,Te tudod mit idézel? Ez nem azt írja, hogy a 'Lélek Isten', hanem, hogy "Isten Lelke".
A Zsolt 14:1-ből pl. azt idézed: "Azt mondja a balga az ő szívében: Nincs Isten", akkor mondhatjuk azt, hogy Isten balga és ráadásul nincs is.
A Bibliát a nyelvtani szerkezetében, tudomány minden oldaláról, belső összefüggéseiben lehet és kell vizsgálni.
Valahogy ez már rég nem a kérdés megválaszolásáról szól...
___________
Neked teljesen igazad van, sok esetben eltérnek a válaszok a fő kérdést illetőn. De sajnos sok esetben elengedhetetlen a válaszokban a (jó vagy rossz) megjegyzésekre ne legyen reagálás, és nem lehet csak úgy elmenni felettük (egy Jehova Tanúja)
Kiegészítésként az előzőhöz:
Az ember maga a "lélek", de lehet neki "lelke", vagyis "élete", amíg él. Ha meghalt "holt léleknek" írja a Biblia.
Jehova a "Szellem", mint személy, de van neki szent szelleme, mely a tevékeny erejét (valamit, nem valakit) jelenti.
Ahogy az atomerőmű által termelt elektromos áram is több ezer km.-re kerülhet felhasználásra, ami megszólatathat rádiót, TV-t, és bármit, ami enélkül nem "beszélne" és "kommunikálna" senkihez, senkivel.
De ez nem jelenti azt, hogy az elektromos áram, melyet az erőmű kibocsát, egyenlő, vagy "egylényegű" lenne magával az erőművel!
Isten maga lélek. Hogyan lehetne egy léleknek még külön lelke?
___________
Na figyelj, olvasol a sokrok között?, értelmes vagy?, azt mondja "Isten Lelke" (még lassabban "Is ten Lel ke" tehát van lelke, de egyébként Ő maga is Lélek (Károli fordítás szerint), de idézhetném a "A Szentírás új világ fordítását is vagy egyéb modern fordításokat, melyek a pontos "szellem" kifejezést használnak, mert a lélek szó zavaró tényező, mert sok mindenre lehet alkalmazni különböző eredeti szóval.
Károli pl. csak 2 helyen említi a „szellem” kétféleképp szót szelem általad idézett 1Móz 1:2 Lelke7307; Jób 4:15 szellem7307; gör. 1Kor 15:45 szellemmé4151; Máté 12:28 Lelke4151;
(lehetne az eredeti szót sorolni)
3Móz 17:12 Ember = lélek
5Móz 12:23 a vér, az a lélek
(lehetne az eredeti szót sorolni)
H7307
רוּחַ (r-ú-cha)
King James magyar fordítás szerint: 7306-ból; szél által hasonlít lélegzetet, azaz egy értelmes (vagy akár erőszakos) gőzölgés; képletesen, az élet, a harag, unsubstantiality, illetve tágabb értelemben a régió az ég, a lélek hasonlít, de csak egy ésszerű is (beleértve a véleménynyilvánítás és funkciók) - a levegő, a düh, robbanás, breath, X hűvös, a bátorság, mind X negyedév X oldalon szellem ((-ual)), vihar, X hiába, ((örvény-)) a szél (-y) .
G4151
πνευμα (pneumá)
a 4154-ből; egy légáramlat, azaz lélegzet, lehelet (kifújt levegő) vagy egy szél; analógiával vagy átvitt értelemben: egy szellem, azaz (embernél) a racionális lélek (szellem), (közvetve) létfontosságú alapelv, észbeli (gondolati) hajlam, stb., vagy (természetfölötti jelentéssel) egy angyal, démon, vagy (hittudományban) Isten, Krisztus szelleme, a Szent Szellem:--szellem, élet, szellemi (értelemben), elme (szellem). Vö. 5590.
De ha az általad említett érvnél maradnánk akkor a Máté 28:19 Atya, Fiú, Szent lélek erőteljesen cáfolja a háromságot mert csak kettőt említ így: Atya (Szent Lélek), Fiú (ami egyébként is magban mese)
(megjegyzés: ilyen és hasonló érvekkel ha mind megírnák a hálózat kevés lenne Vö. Préd 12:14)
hát ez elég zavarosra sikeredett...
szóval a léleknek van lelke?
Ha maga Isten nem anyagi, akkor értelmetlen azt írni, hogy a lelke lebegett a vizek felett, stb.
hát ez elég zavarosra sikeredett...
szóval a léleknek van lelke?
Ha maga Isten nem anyagi, akkor értelmetlen azt írni, hogy a lelke lebegett a vizek felett, stb.
____________
Jehova Isten szellemi Lény, mint az angyalok és nem értelmetlen a "Isten lelke lebegett a vizek felett" kifejezés.
KÍVÁNCSI VOLNÉK MÁS IS EZT GONDOLJA-E!
Te nem ismered az Istent és ezért nem tudsz eligazodni, de sor igehelyet lehetne megint idézni, de felesleges mert úgysem figyelsz.
És szerintem itt ezzel vége is, csak akkor vagyok hajlandó beszélni ezekről ha tényleg logikusan és észérvekkel figyel. (ha megbántottalak volna nem volt szándékos)
Ti, Jehova Tanúi nem ismeritek Istent, csak "Jehovát".
Annyira ismeritek az igaz Istent mint a sátán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!