Európában soha nem volt egyistenhit?
Európában a Kereszténység előtt, különböző sámánista, pogány hitek virágoztak. Aztán mikor eljött Jézus, nagy nehezen átvették a hitét, de azt is már egy eltorzított, háromfejű istenképpel, ami valójában, egy hozzáalakítása a pogány hitvilághoz. Cseberből vederbe. Most meg mikor haldoklik a kereszténység újra visszafordulnak a pogány hitekhez.
Miért van ez Európában?
Az európaiak miért jeleskednek ebben? Soha a történelem folyamán egyszer sem jártak a helyes hit útján. Ez olyan mint pl a paráznaságra/romlásra való hajlamuk. A Görög birodalom idején a pedofilság, homoszexualitás, házasságtörés itatta át a társadalmat. Ugyan ez volt a Római birodalom idején. A Kereszténységben az emberek ugyan úgy paráználkodtak, a papok egymást "foglalkoztatták", megy a pedózás is rendesen, az egyházon belül. Hollandiában legálisan drogoznak. Prostitúcióhoz engedélyt lehet szerezni.
Miért ilyenek az európaiak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Pedig modalizmusnak tűnik. De ha nem az, akkor meg összevisszaság. 1+1+1=1"
Miért lenne modalizmus? Az azt hirdetné, hogy egyetlen Isten személy van, és az Atya, a Fiú és a Szentlélek csak ennek a megjelenési formái, de nem külön személyek. Tertullianus viszont kihangsúlyozza, hogy mások ezek a személyek:
"mivel más aki szül, más aki születik, mert más aki küld, más aki küldött, mert más az, aki tesz, más az, aki által az megtörténik."
aki szül és aki születik: az Atya és a Fiú.
aki küld és aki küldött: az Atya és a Fiú.
aki tesz és aki által megtörténik: az Atya és a Fiú.
A válasz írója 54%-ban hasznos válaszokat ad.
Értem.
Akkor van három különböző személy, akik mindig egyet akarnak, mert mindig a legjobbat akarják. Ez politeizmus.
Három különböző személy véleménye megegyezik. Ennyi.
"Ez csak a mi léthiányos elménk nem tudja felfogni, mert eleve természetfeletti dolgokról van szó."
Tudom... a szentháromság egy misztérium. De hogy lehet, hogy a fő tana a kereszténységnek, amitől a túlvilági üdvözülésem függ, az érthetetlen???!!! :/ És hogy lehet, hogy nincs kinyilatkoztatva a szentírásban???!!! :/
A válasz, hogy kitaláció.
Ha nem létezne a ma ismert kereszténység, egyik fajtája sem, csak a Biblia lenne a kezünkben, akkor mennyi eséllyel alakulna ki a szentháromság. Szerintem senkinek, nem jutna az eszébe ma már.
Pont hogy ennek az érthetetlen dogmának az eredménye a kereszténység térvesztése.
A lényeg:
Személyükben 3, lényegükben egy!
De mi a definíciója a Személy, és lényeg szónak?
Aki megválaszolja, már is rájön, hogy politeizmusról beszélünk!
A válasz írója 73%-ban hasznos válaszokat ad.
Rendben, nem modalizmus. Viszont akkor politeizmus. Hisz aki más, az más. Aki szül, az nem azonos azzal, aki születik... stb.
Csak kérlek, nem gyere azzal, hogy ez misztérium. Mert ha az, akkor nem kell hogy higgyek benne!
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Akkor van három különböző személy, akik mindig egyet akarnak, mert mindig a legjobbat akarják. Ez politeizmus. "
Csakhogy kihagysz egy fontos részletet. Nem pusztán az akarat köti össze ezt a hármat, hanem egymásból erednek. Ez nem három egymástól teljesen elkülönült létező, akik véletlen ugyanazt akarják. A Fiú az Atyától származik, a Szentlélek az Atyától és a Fiútól. Ha mindhárman ugyanazt akarják minden egyéb lehetőséget kizárva, akkor az egy akarat, vagy három? Mindemellett egymásból származnak, ezért a lényegük egy. Az Ige (Fiú) az Atya cselekedete, de nem egyenlő személy az Atyával, mert "más az, aki tesz és aki által megtörténik". De ettől még szét nem választódnak, nem lesz két külön Isten, hanem mindegyikük maga az Isten, mert a cselekedet lényege egyenlő a szándék lényegével.
"Ha mindhárman ugyanazt akarják minden egyéb lehetőséget kizárva, akkor az egy akarat, vagy három?"
Egyértelmű, hogy 3 akarat, ami megegyezik. Mint három ember, akik egyet akarnak. Három közös akarat.
De nem érdemes ezen vitatkozni, mert ha azt mondják, hogy más az aki szül, és más az aki született, az nem lehet 1!
Csak akkor egyek, ha aki szül, az ugyan az aki született!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Athanáz hitvallását most lefordítom, az egyik legkiválóbb útmutató:
1. Quicunque vult salvus esse, ante omnia opus est, ut teneat catholicam fidem:
Akicsak üdvözülni akar, mindenekelőtt a katolikus hit megtartása szükséges.
"2. Quam nisi quisque integram inviolatamque servaverit, absque dubio in aeternam peribit."
Amely ha nem egységesen és vissza nem élve megőrződik, minden bizonnyal örökre elveszik.
"3. Fides autem catholica haec est: ut unum Deum in Trinitate, et Trinitatem in unitate veneremur.
Íme a katolikus hit: hogy egy Istent a Háromságban, és a Háromságot egységben féljük.
4. Neque confundentes personas, neque substantiam seperantes.
Nem összekevert személyek, sem lényegüknél fogva elválasztottak.
5. Alia est enim persona Patris alia Filii, alia Spiritus Sancti:
Ugyanis más személyű az Atya, más a Fiú, más a Szentlélek.
6. Sed Patris, et Fili, et Spiritus Sancti una est divinitas, aequalis gloria, coeterna maiestas.
De az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek egy az istensége, ugyanaz a dicsősége, és közösen örök nagysága.
7. Qualis Pater, talis Filius, talis [et] Spiritus Sanctus.
Amilyen az Atya, olyan a Fiú, s olyan a Szentlélek is.
8. Increatus Pater, increatus Filius, increatus [et] Spiritus Sanctus.
Az Atya teremtettlen, a Fiú teremtettlen és a Szentlélek teremtettlen.
9. Immensus Pater, immensus Filius, immensus [et] Spiritus Sanctus.
Az Atya mérhetetlen, a Fiú mérhetetlen, a Szentlélek mérhetetlen.
10. Aeternus Pater, aeternus Filius, aeternus [et] Spiritus Sanctus.
Az Atya örök, a Fiú örök s a Szentlélek örök.
11. Et tamen non tres aeterni, sed unus aeternus.
De mégsem három örök, hanem egy örök.
12. Sicut non tres increati, nec tres immensi, sed unus increatus, et unus immensus.
Ahogy nem három teremtetlen, sem három mérhetetlen, de egy teremtetlen, és egy mérhetetlen.
13. Similiter omnipotens Pater, omnipotens Filius, omnipotens [et] Spiritus Sanctus.
Ennélfogva az Atya mindenható, a Fiú mindenható s a Szentlélek mindenható.
14. Et tamen non tres omnipotentes, sed unus omnipotens.
De mégsem három mindenható, hanem egy mindenható.
15. Ita Deus Pater, Deus Filius, Deus [et] Spiritus Sanctus.
Így, az Atya Isten, a Fiú Isten, és a Szentlélek Isten.
16. Et tamen non tres dii, sed unus est Deus.
De mégsem három isten, hanem egy Isten.
17. Ita Dominus Pater, Dominus Filius, Dominus [et] Spiritus Sanctus.
Így az Atya Úr, a Fiú Úr és a Szentlélek Úr.
18. Et tamen non tres Domini, sed unus [est] Dominus.
De mégsem három Úr, hanem egy Úr.
19. Quia, sicut singillatim unamquamque personam Deum ac Dominum confiteri christiana veritate compelimur:
Mer, ahogyan egyenként minden egyes személyt, az Úristent, kénytelenek vagyunk megvallani:
20. Ita tres Deos aut [tres] Dominos dicere catholica religione prohibemur.
Tehát megtiltjuk, hogy a katolikus vallásban három úrról essen szó.
21. Pater a nullo est factus: nec creatus, nec genitus.
Az Atya semmiből sem keletkezett: sem teremtett, sem született.
22. Filius a Patre solo est: non factus, nec creatus, sed genitus.
A Fiú csak az Atyától: nem keletkezett, nem teremtett, de született.
23. Spiritus Sanctus a Patre et Filio: non factus, nec creatus, nec genitus, sed procedens.
A Szentlélek az Atyától és a Fiútól: nem keletkezett, nem teremtett, nem született, hanem származik.
24. Unus ergo Pater, non tres Patres: unus Filius, non tres Filii: unus Spiritus Sanctus, non tres Spiritus Sancti.
Egy hát az Atya, nincs három az Atya: egy a Fiú nincs három Fiú. egy a Szentlélek, nincs három Szentlélek.
25. Et in hac Trinitate nihil prius aut posterius, nihil maius aut minus:
És ebben a Háromságban semmi sem volt előbb, sem utóbb, semmi nagyobb vagy kisebb:
26. Sed totae tres personae coaeternae sibi sunt et coaequales.
Ha nem mindegyik három személy egymással közösen örökök, és egyenlők.
27. Ita, ut per omnia, sicut iam supra dictum est, et unitas in Trinitate, et Trinitas in unitate veneranda sit.
Így, ahogy mindenen keresztül, így már fenn mondva volt, az egységet a Hármasságban, és a Hármasságban az egységet félni kell.
28. Qui vult ergo salvus esse, ita de Trinitate sentiat.
Aki hát üdvözül, az így vélekedik a Szentháromságról.
29. Sed necessarium est ad aeternam salutem, ut incarnationem quoque Domini nostri Iesu Christi fideliter credat.
De szükséges az is, hogy az Urunk Jézus Krisztus megtestesülését hűen higgye.
30. Est ergo fides recta ut credamus et confiteamur, quia Dominus noster Iesus Christus, Dei Filius, Deus [pariter] et homo est.
Így helyes hit az, hogy higgyünk és megvalljuk, hogy az Urunk Jézus Krisztus, Isten Fia, Isten és ember is.
31. Deus [est] ex substantia Patris ante saecula genitus: et homo est ex substantia matris in saeculo natus.
Istennek az Atya lényegéből született az idők kezdete előtt: és embernek az anya lényegéből az időben.
32. Perfectus Deus, perfectus homo: ex anima rationali et humana carne subsistens.
Tökéletes Isten, tökéletes ember: az értelmes lélekből és emberi testből fennáll.
33. Aequalis Patri secundum divinitatem: minor Patre secundum humanitatem.
Egyenlő az Atyával istensége alapján: kisebb az Atyánál embersége alapján.
34. Qui licet Deus sit et homo, non duo tamen, sed unus est Christus.
Ki noha Isten és ember is, de nem két, hanem egy Krisztus van.
35. Unus autem non conversione divinitatis in carnem, sed assumptione humanitatis in Deum.
Nem úgy egy, hogy a test és az istenség összekeverése, hanem az emberség felemelése Istenbe.
36. Unus omnino, non confusione substantiae, sed unitate personae.
Teljesen egyek, nem lényegileg összekeverve, hanem a személy egységében.
37. Nam sicut anima rationalis et caro unus est homo: ita Deus et homo unus est Christus.
Mivel az értelmes lélek és test egy ember: így az Isten és az ember Krisztus.
38. Qui passus est pro salute nostra: descendit ad inferos: tertia die resurrexit a mortuis.
Aki meghalt az üdvösségünkért: alászállt a pokolokra: harmadik napon feltámadt a halottak közül.
39. Ascendit ad [in] caelos, sedet ad dexteram [Dei] Patris [omnipotentis].
Felment a mennybe, ott ül a mindenható Atyaistennek jobbján.
40. Inde venturus [est] judicare vivos et mortuos.
Ahonnan el fog jönni az élők és halottak megítélésére.
41. Ad cujus adventum omnes homines resurgere habent cum corporibus suis;
Akinek eljövetelére minden ember testével feltámad.
42. Et reddituri sunt de factis propriis rationem.
És visszakapják a tetteik jutalmát.
43. Et qui bona egerunt, ibunt in vitam aeternam: qui vero mala, in ignem aeternum.
A jótevők mennek az örök életre, a rossztevők a kárhozatra.
44. Haec est fides catholica, quam nisi quisque fideliter firmiterque crediderit, salvus esse non poterit.
Íme a katolikus hit, melyet ha nem hűen és erősen hisz, nem üdvözül.
- A Fiú csak az Atyától: nem keletkezett, nem teremtett, de született.
- A Szentlélek az Atyától és a Fiútól: nem keletkezett, nem teremtett, nem született, hanem származik.
Ez a lényeg. Ha ők egyek, akkor az egyik, az nem származhat a másiktól! Ez csak akkor lehetséges, ha több Istenről beszélünk!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ma 13:02:Gyönyörű a Hitvallás! KÖSZÖNET!
ezt csak az nem érti meg, aki nem akarja :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
bizony- a hit a szív dolga.
A szufik nem mondták el neked? ejnye-bejnye
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!