Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Európában soha nem volt...

Európában soha nem volt egyistenhit?

Figyelt kérdés

Európában a Kereszténység előtt, különböző sámánista, pogány hitek virágoztak. Aztán mikor eljött Jézus, nagy nehezen átvették a hitét, de azt is már egy eltorzított, háromfejű istenképpel, ami valójában, egy hozzáalakítása a pogány hitvilághoz. Cseberből vederbe. Most meg mikor haldoklik a kereszténység újra visszafordulnak a pogány hitekhez.

Miért van ez Európában?

Az európaiak miért jeleskednek ebben? Soha a történelem folyamán egyszer sem jártak a helyes hit útján. Ez olyan mint pl a paráznaságra/romlásra való hajlamuk. A Görög birodalom idején a pedofilság, homoszexualitás, házasságtörés itatta át a társadalmat. Ugyan ez volt a Római birodalom idején. A Kereszténységben az emberek ugyan úgy paráználkodtak, a papok egymást "foglalkoztatták", megy a pedózás is rendesen, az egyházon belül. Hollandiában legálisan drogoznak. Prostitúcióhoz engedélyt lehet szerezni.


Miért ilyenek az európaiak?


2011. ápr. 25. 22:14
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯
 101/122 anonim ***** válasza:

"Akkor minden Jézusban, még a világ is. Akkor hogy hogy Jézus a világban járkált, a ha világ van benne?" írod Kérdező.

Látod, ezt még egy szufi is pontosan így mondja

(majd kikeresem Neked a szerzőt/helyet, de most nincs időm:


A végtelen Allah a hívő kicsi szívében elfér

2011. jún. 5. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 102/122 A kérdező kommentje:

A különbség az, hogy mi ezt nem fizikálisan értjük, mik a keresztények fizikálisan.

Nem fizikálisan, ez jelképes.

Fizikálisan, meg paradoxon!

2011. jún. 5. 16:27
 103/122 anonim ***** válasza:

"Akkor minden Jézusban, még a világ is. Akkor hogy hogy Jézus a világban járkált, ha a világ van benne?"


Elsősorban meg kell különböztetnünk azt, amely keletkezőben van, és azt, amely létesült. A világ, amely keletkezett, már a Logosz által létesült, a Szentlélek kisugárzásában. Tehát nem azt jelenti, mint LastOneleft véleménye szerint, hogy a dolgok nem létesültek, hanem csak folyamatosan a semmibe törekvő valamik Isten gondolataiban folydogálnak, míg el nem érik a nagy célt, a semmit. Azt hiszem, a létesült és az önmagában megálló létet Averroës muszlim filozófus különböztette meg. A létesült lét folyamatosan az abszolútum, Isten felé törekszik, amely végtelen szeretete által Jézus feltámadásában kulminálva, változik, formálódik. Jézus az emberséget, az emberi szubsztanciát, amely a Logosz által tökéletesült az üdvösség elnyeréséhez, Istenbe beoltotta, mert ez volt az akarata, ahogyan mondta a hatvan-nem-tudom-hány-százalékos válaszadó is.


A kérdésre már konkrétan válaszolva: amikor Jézus a világban járkált, akkor nem önmagában járkált, csak a még teremtetlen dolgok vannak benne.


"Költözés, az változással járt. Ha nem történt változás, az előtte és utána lévő állapota között, akkor mi a haszna, hogy természetet váltott?"


„Mivel Isten egyszülött Fia minket részesíteni akart istenségében, magára vette természetünket, emberré lett, hogy az embert istenivé tegye.” (Aquinói Szt Tamás).


A megváltás csúcspontja ez, hogy eme kegyelmet elnyerte, és Atyját végtelenül kiengesztelte.


"Ha Isten örökkévalóság óta létezik, akkor már eleve kizárt, hogy megváltoztassa magát egy olyanra, ami valamikortól létezik! A szentháromság meg pont ezt tanítja! Ez elve csak kudarc lehet!"


Definiáld a változás fogalmát bölcseleti szempontból!

2011. jún. 5. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 104/122 A kérdező kommentje:

Változás:

Az anyag(tér) mozgása. Idővel mérhető.

---

Vagyis!

- Változni csak az anyag tud. A változás, az anyag tulajdonsága.

- Változás együtt jár a tér-időbeliséggel.

- A változás a bizonyítéka, annak, hogy valami teremtett.

- Minden ami térbeli, az teremtett.

- Isten nem térbeli, így nem teremtett, így nem változik, így nem időbeli, nem mérhető.


Ebből következik, hogy nem lehet osztani, sem fizikálisan, sem személyiségben, mert akkor változna, azaz teremtett lenne. Ez a tökéletes Isten, ez az egyetlen Isten, ez a monoteizmus.


Ami valaha nem volt, és létezésének, vagy egy kezdő pontja, az teremtett lehet csak!

Ami mindig is volt, és nincs kezdőpontja a létezésének, de nem azért mert végtelen idő óta létezik, hanem azért, mert NEM TÉRIDŐBELI A LÉTEZÉSE, az pedig a teremtő.

Na most az egyik a téridő törvényeinek megalkotója, és változás előidézője, ez a teremtő. A másik meg a változó, a téridő törvényeinek alárendeltje, és változik, ez pedig a teremtett.

Az egyik nem lehet a másik. A másik nem lehet az egyik. Ez KÉPTELENSÉG!


A keresztény teológia szerint, az Isten nem téridőbeli, nem változik, nem anyag. Viszont még is osztható, mind fizikálisan, mind személyében, térbeli, változó, anyagi, mérhető, és egyszerre teremtett, tehát volt valaha, hogy nem létezett, és teremtő, tehát mindig is létezett.

Jézus anyagi, született, változik, valaha nem volt, de Isten!

2011. jún. 5. 17:48
 105/122 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!

A szentháromságot csak hit által lehet megérteni a hit könyvéből a bibliából.

Jézus Krisztus nem változott meg, és soha nem is fog. Ő az Isten Igéje, aki megjelent köztünk testben! Szolgai (külső emberi) formát vett fel, hogy felkarolja Ábrahám magvát, nem a test szerintieket, hanem az igéret szerintieket, azaz a hitből valókat. Mint ahogy Ádám is asszonyembernek nevezte Évát, mert belőle vétetett, ugyanúgy Jézus Krisztus is az Atyából jött ki, és örökké áldandó Isten. Ámen! Mielött született volna, már elötte is öröktől fogva létezett, csak az Atyában volt. Ahogy Ádámra és Évára azt mondta az írás hogy a házassággal lesznek ketten egy testté - pedig különálló személyek voltak -, ugyanúgy az Atya,a Fiú és a Szent Szellem is külön személyek, de egy Isten. Pedig Ádámnak és Évának is külön-külön volt testük, de a házasságról azt mondja a biblia hogy ketten eggyé lettek, mert Isten összekötötte őket. Persze nálatok ez a házassági létszám kissé szabadosabban van. Ugyanúgy az Atya is Isten, a Fiú is Isten, és a Szent Szellem is Isten. A Fiúnak is megadta az Atya hogy önmagát tarthassa a létben, és általa fogja megítélni a világot, azért hogy mindenki úgy tisztelje az Isten beszédét, mint Istent magát. Mivel Isten beszéde Isten, ezért Isten beszéde soha nem hiúsulhat meg, hanem mindig megcselekszi azt amit Isten akar. Az ószövetség is kinyilatkoztatja Isten mindhárom személyét, csak a zsidók ezt "hivatalosan" nem ismerik el. Ahhoz hogy hit által megértse valaki a szentháromságot, ahhoz nem kell professzornak vagy doktornak készülni, meg filozófusnak tanulni, de még teológiát sem. Azt a zsidó teológia is állította, hogy aki Isten Fiává teszi magát, az egyenlővé teszi magát az Istennel, ezért ítélték a zsidó főpapok is halálra Jézust. Istenkáromlásért. Jézus Krisztus az élő Isten Fia, és megszületett ember fiaként is hogy megváltson minden embert a bűntől és annak következményeitől, és elnyerje a tanítványai számára a harmadik isteni személyt, a Szent Szellemet. A harmadik személy az Isten Szelleme, aki vizsgálja Isten mélységeit. Ő a Szent Szellem. Szintén az Atyától jött ki, és jelenleg nem a világban, hanem a Krisztusban hívő tanítványokban lakik. Ő szintén mindenható Úr, és személy, nem pedig csak egy erő. Ha még nem érted mindig, az azért van mert értelemmel ezt úgysem tudod felfogni. Bármennyire is erőlteted magad, bármennyit tanulsz, bármennyit kutatod az írásokat. Mert Istent nem lehet értelemmel felfogni, hanem csak a szívben lakozó hit által. Aki mindig csak keres, az soha nem talál. Mert ha megtalálta volna akkor már nem keresne. Ha még mindig keresel akkor lehet hogy rossz helyen keresgéltél eddig. A Fiút az Atya nyilatkoztatja ki, annak akinek akarja. A végtelen dolgokat nem lehet felfogni a véges értelmünkkel, hanem csak a szellemünkkel. Szellemi dolgokat szellemiekhez kell szabni.

"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.

Ez kezdetben Istennél volt,

minden általa jött létre, és egy sem jött létre nélküle, ami létrejött.

Benne élet volt,

és az élet volt az emberek számára a fény-

a fény pedig ragyog a sötétségben,

de a sötétség nem fogadta be. (vagy nem győzte le)

Az igazi fény, amely minden embert megvilágít,

megérkezett már a világba.

A világban volt, és a világ átala jött létre,

mégsem ismerte meg a világ.

A saját tulajdonába jött,

de a saját tulajdonai nem fogadták be.

Azoknak viszont, akik befogadták,

hatalmat adott, hogy Isten fiaivá váljanak:

azoknak akik hisznek a nevében;

azokanak akik nem vérektől,

nem egy test, nem egy férfi akaratából,

hanem Istentől születtek."

2011. jún. 5. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 106/122 A kérdező kommentje:

Megértettem, elfogadom, és tiszteletben tartom, hogy te ebben hiszel, de ez nem monoteizmus!

Az igaz szív, pedig idegenkedik a politeizmustól.

A szentháromságot ésszel nem lehet elfogadni.

Szívvel nem lehet elfogadni.

Csak az képes elfogadni, aki az ízlését követi, és ez ízlik neki.

2011. jún. 5. 22:04
 107/122 anonim ***** válasza:
akkor legyél Unitárius!
2011. jún. 5. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 108/122 A kérdező kommentje:

De az embernek mindig az korában élő, vagy utoljára élt prófétát kell követnie!

Mint egy nagy irodaház.

Fenn van a nagyfőnök, aki minden hónapban kiválaszt az alkalmazottai közül egy személyt, aki alkalmas arra, hogy az a hónapi teendőket kiossza. Minden hónap múlásával, újabb feladatok vannak, és más és más szakemberre van szükség. Szerinted a nagyfőnök, hogy fog ahhoz az alkalmazotthoz hozzáállni, aki még a tavai, rég elvégzett munkát akarja végezni, a már rég nem hatályban lévő szakember után koslatva?

Kirúgja!

2011. jún. 5. 23:24
 109/122 anonim ***** válasza:

bizony, így rúgnak mindenünnen

-"üldözni fognak a hitetekért" - mondta az édes Jézus, a szelíd kegyes Krisztus..Akit halálra kínoztak,

mert a vád ellene ez volt:"szombaton gyógyított!"

Aki előbb volt, mint Ábrahám.

és így van, zsidó, muszlim, marxista-leninista (marx, mint korszerű próféta:(

se vége se hossza a keresztények üldözésének


de itt nincs helye a modernitásnak- a kornak, időnek

önarchaizálás kell -megfordulás -metanoia


Hogy visszataláljunk a Teremtőhöz.

Ehhez segítsen bennünket az Isten!

2011. jún. 5. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 110/122 anonim ***** válasza:

"Változás:

Az anyag(tér) mozgása. Idővel mérhető.

---

Vagyis!

- Változni csak az anyag tud. A változás, az anyag tulajdonsága.

- Változás együtt jár a tér-időbeliséggel.

- A változás a bizonyítéka, annak, hogy valami teremtett.

- Minden ami térbeli, az teremtett.

- Isten nem térbeli, így nem teremtett, így nem változik, így nem időbeli, nem mérhető."


Túlságosan természettudományos módszerekkel vizsgálódsz.

Az anyag beleépített, változatlan forma nélkül csak potenciálisan létezne. Tehát ez tiszta materializmus, hiába ismered el a lélek létezését, anyagi, az isteni hasonlóságtól (saját képére teremtette az embert) teljesen elválasztott, az anyagi természettel egyenlő formát adsz neki. A tér, az energia, a test térfogatát kitöltő tömeg, massza ugyanolyan anyag, ugyanolyan potenciális természetű és formális feltételekhez kötött. A lélek, mint magánvaló az anyagtól független, az anyag nélkül is megálló szubsztancia, csak Isten szándéka, tetszése köti őket egybe. Tehát ha létező dolgokról beszélünk, két dolog merülhet fel:


- hülemorfikus lét (anyag - forma egységén alapuló lét)

- abszolút lét (Isten)


Az első az a formához simuló létegység, míg az utóbbi tiszta, és független, s végtelen forma. Ezért butaság "téridőre" meg "nem-téridőre" osztani a létet, ahol a legtöbb válaszodban megnyilvánult. Ugyanis ez egy természettudományos indukció, amely azt jelenti, hogy a létből következtetek a nem-létre. A téridőnél sokkal tökéletesebb formája az abszolút lét, nem hiányosabb, mint ahogy mondod. Persze ezt a tényt Isten elkülönítésével el lehet takargatni.


"Ebből következik, hogy nem lehet osztani, sem fizikálisan, sem személyiségben, mert akkor változna, azaz teremtett lenne. Ez a tökéletes Isten, ez az egyetlen Isten, ez a monoteizmus."


Ez az "aequivocitas", hamis lételve. Minden egyes dolog, ha az nem Isten, akkor csak kevesebb lehet Istennél, nem Isten kevesebb annál, mert akkor megfordul az okság, és így búcsút inthetünk az istenérveknek. Az oszthatóság mint magánvaló nem úgy van benne meg, mint ahogy tapasztaljuk; ugyanis az oszthatóság elve kizárja a teljességet, így nem tud tökéletes lenni. Az oszthatóság léte a Logoszban tökéletesen van meg, ld. a Szentháromság-misztériuma, amiképpen az egy-mi-volt is.


Az anyagra (tér, energia, massza) véges mivolta miatt semmi változás nem jellemző, ha nincsen formához simulva, amely Isten végtelen erejéből okozza, fenntartja az anyagot.


A változás elsősorban az abszolútumhoz való törekvés minden lét akaratának minden porcikájával, mely Jézus feltámadásában, a természet tökéletesedésében kulminálva lesz több, mindig valamivel tökéletesebb az előző lét során.


"Ami valaha nem volt, és létezésének, vagy egy kezdő pontja, az teremtett lehet csak!"


Igen.


"Ami mindig is volt, és nincs kezdőpontja a létezésének, de nem azért mert végtelen idő óta létezik, hanem azért, mert NEM TÉRIDŐBELI A LÉTEZÉSE, az pedig a teremtő."

"Na most az egyik a téridő törvényeinek megalkotója, és változás előidézője, ez a teremtő. A másik meg a változó, a téridő törvényeinek alárendeltje, és változik, ez pedig a teremtett.

Az egyik nem lehet a másik. A másik nem lehet az egyik. Ez KÉPTELENSÉG!"


És ki mondta, hogyha valaki emberi szubsztanciával, amely téridőtől független Krisztus egyesül, akkor ő teremtett lesz? Increatus Filius.


Ha a Fiúnak van léte megteremtése előtt, akkor nem lesz teremtett, csak a teremtettség attribútumait veszi fel, nem létesül!


"A keresztény teológia szerint, az Isten nem téridőbeli, nem változik, nem anyag."


"Viszont még is osztható, mind fizikálisan, mind személyében, térbeli, változó, anyagi, mérhető, és egyszerre teremtett, tehát volt valaha, hogy nem létezett, és teremtő, tehát mindig is létezett."


Isten nem fizikális, ezért fizikálisan nem osztható, csak metafizikailag van személyben különbség. A személy az nem fizikai fogalom!


"Jézus anyagi, született, változik, valaha nem volt, de Isten!"


Hűha. Ajánlom neked így utoljára Arisztotelész életművét, köztük elsődlegesen a Metaphüszika nevezetű opuszt, és a skolasztikus teológiát. Biztosan valamilyen muszlim tudós lefordította arabra ezer évvel ezelőtt.


Az emberségnek meg vannak a maga személyes attribútumai: pl. teremtett. De ez csak az emberségnek a járuléka, nem függ tőle. Isten a természeti törvényeket, amelyeknek természeti céljuk van, lecserélheti egyedi esetekben (mert ha általános volna, a természeti törvényeknek nem lenne értelmük) természetfelettikre, amelyek magasabb célt szolgálnak, így az emberséget Jézus anélkül, hogy teremtett lett volna, felvehette. Ugyanis: az ember teremtett, de az emberség, mint magánvaló nem!

2011. jún. 7. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!