A Biblia szerint, hogyan alakul ki a homoszexualitás? Istennek mi vèlemènye a homoszexualitásròl?
#69
A te kommentjeiddel egy dolgot érdemes csinálni: figyelmen kívül hagyni.
Ha pedig te elolvastad volna amit írtam akkor, talán megpróbálhatnál valami magyarázatot adni arra a kérdésemre, hogy ha a Biblia abszolút igazság akkor miért nem minden részét tartod be, hanem csak azokat amik neked tetszek.
De akkor már lenne egy másik kérdésem is. Pontosan melyik evangélium igaz? Túl sok ellentmondás van bennük. (pl Jézus feltámadásáról 4 teljesen különböző sztorit kapunk)
"De ez valószínűleg a templomi prostitúciót tiltotta,"
Tehát te magad sem vagy biztos abban, amit mondasz, de közben ismételgeted, hogy a Biblia nem tiltja a homoszexualitást. Nincs biztos utalás arra az elméletre, amit leírtál. Egyébként is olyan nincs, hogy a papok nem lehetnek homoszexuálisak, az emberek meg igen. Ha valami tisztátalanság, akkor az mindenki számára tisztátalanság.
73-as: A Biblia abszolút igazság, azonban nem kontextusából kiragadva, hanem azzal együtt kell értelmezni.
A négy evangélium pedig egymásra épül, az evangelisták pedig az akkoriban szájról szájra terjedő történteket gyűjtötték össze Jézusról.
#73
“A Szentírásban Isten emberi módon szól az emberhez. A Szentírás helyes értelmezéséhez ezért figyelnünk kell arra, hogy az emberi szerzõk valójában mit szándékoztak mondani, és hogy Isten mit akart az õ szavukon keresztül számunkra kinyilatkoztatni.
A szent szerzõk szándékának megismeréséhez figyelembe kell vennünk koruk és kultúrájuk viszonyait, az adott korban általános irodalmi mûfajokat és a korabeli általános gondolkodás-, beszéd- és elbeszélésformákat. "Az igazság ugyanis más és más módon nyer elõadást és kifejezést a történeti, a prófétai, a költõi és más mûfajú szövegekben."
Mivel azonban a Szentírás sugalmazott, van még a helyes értelmezésnek egy további, az elõbbinél nem kevésbé fontos alapelve, ami nélkül az Írás holt betû maradna: "a Szentírást ugyanazzal a Szentlélekkel kell olvasni és magyarázni, akinek sugalmazására készült".
A II. Vatikáni Zsinat három kritériumot jelöl meg a Szentírás -- az azt sugalmazó Szentlélek szerinti -- magyarázatához:
1. Gondosan kell ügyelni az egész Szentírás egységére és tartalmára. Bármennyire különbözõk a Szentírás könyvei, a Szentírás egységet alkot Isten tervének egysége alapján, melynek középpontja Jézus Krisztus és az Õ húsvétja után megnyitott szíve.
Krisztus "szíve" a Szentírást jelenti, mely föltárja Krisztus szívét. Ez a szív a szenvedés elõtt zárva volt, mert az Írás homályos volt, a szenvedés után azonban a megnyílt, mert értõ lelkek olvassák, akik meg tudják itélni, hogyan kell értelmezni a próféciákat."
2. A Szentírást az "egész Egyház élõ Hagyományát figyelembe véve" kell olvasni. Az egyházatyák egy mondása szerint "a Szentírás inkább az Egyház szívébe, mint pergamenra van írva". [87] Az Egyház ugyanis hagyományában Isten Szavának élõ emlékezetét hordozza, és a Szentlélek adja ennek lelki értelmezését ("...a lelki értelem szerint, melyet a Szentlélek ajándékoz az Egyháznak").
3. Figyelemmel kell lenni a "hit analógiájára". A hit analógiáján értjük a hitigazságok összefüggését egymás között és a kinyilatkoztatás egészében.” (KEK 109-114)
Pontosan így.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!