A Muszlim tanítások szerint, ha valaki Egy Istenben hisz, de nem Muszlim (tehát mondjuk keresztény) és ez az Isten teológiailag (és valóságosan is) megegyezik a Muszlim Istennel, vagyis az Egy Istennel, úgy bejuthat a Dzsannába?
Amennyire Én tudom, nyitott és kíváncsi keresztény ként, úgy tudom konszenzus van a két vallás között, hogy egy Isten van és ez az Isten így nílván azonos is, viszont érdekelne, hogy muszlim testvéreim (egyáltalán mondhatok ilyet keresztényként, vagy ez lehet sértő is valakinek?) Hogyan gondolkodnak, juthatunk e a pozívmtív helyre mindketten a másvilágon?
Köszönöm a választ, keveset tudok erről, ha valami téves elnézést, igyekszem most pótolni a hiányosságaimat
Én amennyire tudom, de nem vagyok vallástudós...
Kétféle nézet van az Iszlámon belül:
1. Kizárólag muszlimok juthatnak a Paradicsomba.
2. Ez a verzió az amire Te gondolsz: Más vallású is bejuthat, amennyiben szigorúan egy Istenben hisz ! És emellett jóravaló életet él.
Keresztényeknél azonban probléma a Szentháromságtan, mert ezt a Korán mindjárt úgy értelmezi hogy nem 1 hanem kvázi 3 istent imádsz !
Szóval ha a második nézet is az igaz, akkor is milliószor jobban jár valaki ha felveszi az Iszlámot és ha megfelelően él, akkor biztosan a Kertbe jut. In Sha Allah.
Remélem érthetően fogalmaztam. Es remélem muszlim Testvéreim is hozzászólnak majd a kérdéshez, ők hogyan látják.
"Keresztényeknél azonban probléma a Szentháromságtan, mert ezt a Korán mindjárt úgy értelmezi hogy nem 1 hanem kvázi 3 istent imádsz !"
Viszont ezt a Korán félreértelmezi, mert a Szentlélek helyett ott Mária szerepel. Valószínűleg a keleti keresztények Mária-tisztelete miatt Mohamed a Szentháromságot teljesen félreértelmezte, ezért került a Koránba is hibásan.
#2: Az unitáriusokkal kivételt szokott tenni nem ?
Mert ott nincs Szentháromságtan. Remélem leírja majd Ő hogy látja.
#4
Nála sose tudni, bolondunk szerint múltkor már a zsidók se voltak tisztán monoteisták, szóval ők is társítanak :D
Akkor megkavarom egy kicsit a dolgokat
Mit gondoltok arról, ha van valaki, aki
Elismeri, hogy Mohamed prófétát prófétának, az Egy istenben hisz, de egy más kúltúrkörben nőtt fel, úgy értelmezi, hogy Jézus után egy más népnek, más megszólítással küldött egy és egyben egy utolsó prófétát az Isten?
Nem utasítja el a Korán tanításait, sőt olvasott is belőle (és igazából elég bekésnek tartja és meltányosnak), tiszteli a vallást, de egy másikat gyakorol?
Igazából itt arra irányúl a kérdés, hogy a Muszlimok hogyan vélekednek egy ilyen emberről (rólam) ?
(Mondhatom, hogy muszlim testvéreim, vagy ez csak akkor helyes muszlim nézőpontból ha vallás tag vagyok? )
Köszi a válaszokat, sokat tanulok ma este
"Viszont ezt a Korán félreértelmezi, mert a Szentlélek helyett ott Mária szerepel. Valószínűleg a keleti keresztények Mária-tisztelete miatt Mohamed a Szentháromságot teljesen félreértelmezte, ezért került a Koránba is hibásan."
Ez egy hazugság amit a rosszuindulatú kersztények terjesztenek. A Korán nem ír olyat hogy Mária a szentháromság része.
"Elismeri, hogy Mohamed prófétát prófétának, az Egy istenben hisz, de egy más kúltúrkörben nőtt fel, úgy értelmezi, hogy Jézus után egy más népnek, más megszólítással küldött egy és egyben egy utolsó prófétát az Isten?"
Ha egy Istenben hiszel és elismered Mohamedet prófétának ez egyenlő a shahada-val vagyis akkor muszlim vagy.
"Nem utasítja el a Korán tanításait, sőt olvasott is belőle (és igazából elég bekésnek tartja és meltányosnak), tiszteli a vallást, de egy másikat gyakorol?"
Melyik másikat? Keresztényt? A kettő kizárja egymást. El kell döntened melyiket tartod igaznak. A szentháromság ellentétes az iszlám tawhid-al ami Isten abszulút és oszthatatlan egységét jelenti.
"Mondhatom, hogy muszlim testvéreim, vagy ez csak akkor helyes muszlim nézőpontból ha vallás tag vagyok?"
Mohamed próféta azt mondta minden ember testvére a másiknak, így tágabb értelemben nyugodtan mondhatod. Vallási értelemben viszont akkor vagyunk testvérek ha te is muszlim leszel.
"Elismeri, hogy Mohamed prófétát prófétának, az Egy istenben hisz, de egy más kúltúrkörben nőtt fel, úgy értelmezi, hogy Jézus után egy más népnek, más megszólítással küldött egy és egyben egy utolsó prófétát az Isten?"
Nyitott és kíváncsi keresztényként mondom, hogy nem tudom, hogyan csinálod, amit írsz. Hogy gondolod? Jézus után jött Mohamed, aki azt tanította, hogy Jézus nem támadt fel, de Isten által küldött próféta volt? Ez azért kicsit fura szerintem.
"Nem utasítja el a Korán tanításait, sőt olvasott is belőle (és igazából elég bekésnek tartja és meltányosnak), tiszteli a vallást, de egy másikat gyakorol?"
Nem utasítod el? Tehát szerinted se támadt fel Jézus? Sőt keresztre se feszítették? Akkor hogy vagy keresztény, ha nem vallod a kereszténység alapját? Ezt nem bántásból írom. Olvastam a Koránt, időnként olvasom is, de azért ne csináljunk már úgy, mintha keresztény mű lenne, ami teljes mértékben összeegyeztethető a kereszténységgel, Mohamedet meg vegyük fel a keresztény szentek sorába, annyira keresztény volt.
Egyébként nem akarlak lelombozni, de az iszlám szerint nem sok esélye van egy háromsághívő kereszténynek a Dzsannába jutni, mivel a Korán szerint shirket követnek el, ami a Korán szerint, (aminek a tanításaival te teljesen egyetértesz), ez egy olyan bűn, amit Allah sosem bocsát meg, ha halála előtt nem bánja meg az ember és kizár a Kertből.
Amit írsz Mohamed elfogadásáról, nem enyhíti a dolgokat. Továbbá a Korán alapján nem is elég, mivel Mohamed nem csak annyit mondott, hogy próféta, hanem ennek egyenes következménye, még egy csomó minden, amit ha nem fogadsz el Mohameddel kapcsolatban, lényegében nem tartod prófétának. Hiszen, ha ő próféta, akkor amit mondott igaz és a Korán Isten szava, ami meg elveti a Bibliát és tagadja a kereszténység központi tanításait.
De nekem mindegy. Csak arra próbálom felhívni a figyelmed, hogy attól, hogy tanulmányozol egy vallást és próbálsz nyitott és elfogadó lenni, még nem kellene egyenlőségjelet képzelni oda, ahol nincs. A dolgokat úgy szemléld, ahogy vannak, ne úgy, ahogy szeretnéd, hogy legyenek.
Mikor elkezdtem foglalkozni az iszlámmal, még naív módon én is azt hittem, hogy valamiképpen összeegyeztethető a két vallás, de nem. Csak egy bizonyos pontig, utána viszont teljesen ellentétes dolgokat állítanak és vagy ez vagy az az igaz.
Egyébként mondok még valamit.
1. Mire Mohamed megjelent már voltak keresztény arabok, keresztény arab törzsek. (Igen, a dzsáhilijja korában) Nagyjából keresztény államokkal voltak körülvéve. (A perzsák, ha nem is keresztények, de egyistenhívők voltak.) Tehát keresztényként gondolkodva, szerinted mennyire volt szükség Mohamed igehírdetésére az arabok között, aminek ráadásul egy nagy háboruskodás lett a következménye a muszlimokkal? Hiszen nem úgy jelent meg Mohamed, hogy abból béke származott volna. A háborúskodások következtében, (ami egészen Mohamed koráig vezethető vissza), ősi keresztény városok estek el, templomok lettek lerombolva, papok és szerzetesek megölve, iratok megsemmisítve a harcok során stb... Jeruzsálem, Alexandria, Antiochia, sőt végül még Bizánc városa is, az ősi 5 patriarchátusból 4 elesett és még a Szent Bölcsesség Székesegyházat (Hagia Szophia) is évszázadokra mecsetté alakították, pedig az a keleti keresztény templomok "anyja", a keleti keresztény építészet csúcsa és minden templomot róla mintáztak.
2. Az a könnyű része a dolognak, hogy egy keresztény úgy tud tekinteni a muszlimok Egy Istenére, mint az Egy Istenre. Persze, egy keresztény tudja mondani, hogy ugyanabban az Istenben hiszünk. Hiszen egy keresztény gondolhatja azt, hogy ugyanaz az Isten, csak másfokú a róla való megértés. Hiányos a muszlim elképzelés, de alapjaiban ugyanaz. A neheze a dolognak abban áll, hogy visszafele nem működik a dolog. A muszlimok szerint nem ugyanabban az Istenben hiszünk. Amit a kérdésedben írsz, az neked evidens, nekik viszont nem. Hiszen ők azt mondják, hogy a háromság társítás, vagyis megbocsáthatatlan bűn. Voltaképpen bálványimádóknak tartják a keresztényeket.
Keresztény szempontból az iszlám hiányos és ami hiányos, ahhoz hozzá lehet tenni. Kilehet pótolni. Így a probléma kisebb, mint muszlim szemszögből, ahol viszont a kereszténység számukra hozzáadott, felesleges dolgokkal van tele. Tehát számukra el kell venni, le kell faragni a kereszténységből, hogy igaz legyen. Érted a problémát? Keresztény szempontból az iszlámhoz hozzá kell adni és akkor lesz teljesen igaz. Muszlim szempontból a kereszténységből el kell venni, hogy igaz legyen.
"A háborúskodások következtében, (ami egészen Mohamed koráig vezethető vissza), ősi keresztény városok estek el, templomok lettek lerombolva, papok és szerzetesek megölve, iratok megsemmisítve a harcok során stb... Jeruzsálem, Alexandria, Antiochia, sőt végül még Bizánc városa is, az ősi 5 patriarchátusból 4 elesett és még a Szent Bölcsesség Székesegyházat (Hagia Szophia) is évszázadokra mecsetté alakították, pedig az a keleti keresztény templomok "anyja", a keleti keresztény építészet csúcsa és minden templomot róla mintáztak."
Alig burkolt gyűlölet és ellenségkép építés a muszlimok ellen. Már megint.
Ügyesen elrejtve a szövegben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!