Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem tiltják ki a dízelmo...

Miért nem tiltják ki a dízelmozdonyokat, miért nem váltják le motorvonatokra őket?

Figyelt kérdés
Gondolok kitiltás alatt a környezetszennyezésre. Ráadásul a motorvonatok kevesebbet fogyasztanak, hatékonyabb az üzemeltetésük és javításuk is egyszerűbb.

2021. dec. 26. 16:58
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 41/84 anonim ***** válasza:
88%
Ha kitiltanánk mire cserélnénk? Sok helyen nem érné meg a villamosítást, utasszámok nem térítenék meg az új motorvonatok árát. Ha új mozdonyt vagy motorvonatot veszünk, akkor eleve euro valahányas besorolásút vesznek. Mivel a csökkenőben vannak a dizeles szakaszok, ahol van ott az utasszám se nagy, így már rég nem vettek szerelvényeket oda. Utoljára a Desiro és a Uzsgyi volt motorvonat beszerezve, azok 21. században készültek, mozdonyokból a legfiatalabb gyanítom hogy van 40 éves is (javítsatok ki ha tévedek), így elképzelhetőek hogy rosszabb a károsanyag-kibocsátásuk. Ha most vennénk egy vadonatúj dízelmozdonyt x kocsival és egy vadonatúj dízelmotorvonatot ugyanattól a gyártótól, nem biztos, hogy a motorvonat nyerne fogyasztásban és kibocsátásban. Ha sok az utas jobb a csörgő + 5 kocsi (140-180 liter) fogyasztással, mint 4 Desiro, ami egyenként 50-60 litert összesen 200-240 litert fogyaszt 100 km-en. Kevés utassal meg a Desiro jobb szerintem, mivel akkor csak 1 kocsit küldenénk, ami 50-60 liter, a Csörgő + 1 kocsi nem hinném hogy nagyon lecsökkentené a fogyasztást 80-100 alattra. (Új válaszoló vagyok, a fogyasztás adatok nagy része az előző válaszokból vannak kipuskázva)
2022. jan. 2. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/84 A kérdező kommentje:

Ezen a videón ha jól látom motorvonatot húznak dízelmozdonnyal.


https://www.youtube.com/watch?v=NDdJmZZyjTA


Ez mi, hogyha nem netto környezetszennyezés?

2022. jan. 4. 16:56
 43/84 anonim ***** válasza:
12%
Ott hidegen vontatták, villany sincs felkapcsolva benne, lehet lerobbant, valahogy el kellett jusson a szervizig
2022. jan. 4. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/84 A kérdező kommentje:
Igen, biztosan egyszerre mindkettő lerobbant. Mit nem mondasz. :D
2022. jan. 4. 17:06
 45/84 anonim ***** válasza:
88%
Elég ha az egyik lerobban, mondjuk rossz a fék a motorvonaton, a másik egymagában nem húzhatja vagy tolhatja, ha nem működik az összes fék, de ha rákötnek egy erősebb mozdonyt, akkor csökkentett sebességgel lehet. Ez csak egy példa volt, vagy lehet olyan is hogy összevonták, mivel vissza jövet két szerelvény kell, üresen nem sok értelme lenne külön motorvonatvezetőt dolgozatni és foglalni a pályát, hogy 10 perccel mögötte kövesse üresen. Nem menetrend szerint ment úgy az biztos.
2022. jan. 4. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/84 anonim ***** válasza:
85%
Az nem jutott eszedbe, hogy a szerelvényforduló miatt el kellett jutni A-ból B-be? Akkor már gazdaságosabb egy amúgyis közlekedő vonat végére besorozni, ezzel üzemanyagot, személyzetet és menetvonalat is spórolva, ugyanis egy mozdony fogyasztását két könnyű mellekvonali motorvonat vagy egy és egy mellékkocsi továbbítása minimális egy külön közlekedőhöz képest, ráadásul a bz közel ugyanannyi károsanyagot bocsát ki.
2022. jan. 4. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/84 A kérdező kommentje:
Szerinted az hol gazdaságosabb, hogy néhány kilós utasok helyett ráakasztanak tonnás motorvonatot, ráadásul nem is egyet, hanem kettőt! Mennyivel növeli meg vajon a fogyasztást?
2022. jan. 4. 17:23
 48/84 anonim ***** válasza:
85%
És szerinted az mennyivel növeli a fogyasztást, ha ezt a szerelvényt negyed órával később saját erejéből, új menetvonalon juttatják el ugyan arra az állomásra, ahová az előző szerelvény is tart? Ha több órája áll leállítva a Bz, indításakor és utána a közlekedéstől sokkal nagyobb lesz a fogyasztása, mintha hozzá kapcsolnák. Ráadásul mint már említve lett, kell egy mozdonyvezető is, illetve tolatás is szükséges.
2022. jan. 4. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/84 anonim ***** válasza:
85%
Megint kezdi a trollkodását nem a semmiért emelte ki, a surlodo réteget a sínre kérdésre már nem ment elég komment igaz?
2022. jan. 4. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/84 A kérdező kommentje:
Nem tudom miről beszélsz. Ha saját erejéből jut el a másik állomásra, akkor sokkal kevesebb fogyasztást saccolok, ezt diktálja a józan ész. A mozdonyhoz kapcsolt két motorvonat számold csak ki hány utasnak felel meg. Rengeteg. Akkor az mennyivel is dobja meg a mozdony fogyasztását, mintha külön mennének? Na ugye. Annak meg megint semmi köze a környezetszennyezéshez, hogy kell hozzá mozdonyvezető meg hogy tolató mozgást végez. Kit érdekel ez? A környezetbe nyomott korom, mocsok, rákkeltő gázok a lényegek, ezekről beszélünk.
2022. jan. 4. 22:23
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!