Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem tiltják ki a dízelmo...

Miért nem tiltják ki a dízelmozdonyokat, miért nem váltják le motorvonatokra őket?

Figyelt kérdés
Gondolok kitiltás alatt a környezetszennyezésre. Ráadásul a motorvonatok kevesebbet fogyasztanak, hatékonyabb az üzemeltetésük és javításuk is egyszerűbb.

2021. dec. 26. 16:58
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 31/84 anonim ***** válasza:
100%

:D :D Mondom én ez tényleg totál fogalmatlan a dolgokhoz.


Ülj fel egy mozdony tetejére aztán nézd menet közben mikor egyenletes terheléssel jár a motorja, és ideális az égés, akkor mennyi korom fog távozni belőle... Nem a semmiért írtam, hogy a nagy környezetvédő ésszel nézz már utána a dízelmotor működésének, és hogy mikor kormol, meliyk üzemállapotában.


Mert tudom láttad állomáson gyorsítás közben kormolt, hát eltakarja a napot is!!!

2021. dec. 27. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/84 anonim ***** válasza:
100%

"A villamos energiát is elő kell állítani valamiből..."


Öhm. Igen. És?


No Comment...

2021. dec. 27. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/84 A kérdező kommentje:

"Egy darab Desiro fogyasztása 50-60 liter, azt fel kell szorozni a motorvonatok számával."


Most írtam, hogy 0,33l/fő, ez a gyári hivatalos adat. Még ha három Desirot is összekötnek, akkor sem éri el a mozdony fogyasztását. Megközelíti, de nem éri el. Plusz nem kormoznak, már ez is egy hatalmas fejlődés. A motorok is modernebb szabványoknak felel meg, így az említett nem látható károsanyag kibocsátásuk is SOKKAL SOKKAL kevesebb. De mint írtam pont emiatt, nem a fogyasztás a mérvadó a szennyezés tekintetében, hanem a motor és a köré épített kipufogórendszer.

2021. dec. 27. 19:26
 34/84 A kérdező kommentje:
#31 Nem kell felülnöm a mozdony tetejére... Elég megnézni a pálya menti vasúti épületek. Kivétel nélkül az ÖSSZES falazata úszik a koromban. Na jó, talán a Bp.-i pályaudvar még nem, mert azt nemrég újították fel, de az is fél éven belül tiszta korom lesz.
2021. dec. 27. 19:28
 35/84 anonim ***** válasza:
100%

:D :D Na jó, de csak mert egyre jobbakat lehet rajtad mosolyogni. Mi van akkor ha nincs tele a Desiro, ha egy ember utazik csak rajta, na na?

Ennyire nem lehet valaki tényleg buta. :D


Azt meg külön javaslom ismételten, hogy nézz már utána a vasúton alkalmazott környezetvédelmi normáknak... tudom a angy környezetvédő nem látja a fától az erdőt, akarom mondani a koromtól a napot. :D De azért ha már valamit annyira állítani akar valaki akkor illene kicsit utánajárni a dolgoknak :D

2021. dec. 27. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/84 anonim ***** válasza:
79%
Azt tudod, hogy az általad felhozott "korszerű" Desironak és a vele egyidős Uzsgyinak is Euro II a besorolása? Ráadásul előbbit is láttam már szépen kormolni, úgyhogy ez inkább állapot függő. Csak, hogy elszakadjunk a vasúttól, egy 5 éves Mercedes busz vagy egy 10 éves Credo is tud úgy füstölni mint egy huszonpáréves Ikarus, de akár kevesebb korom kibocsátást is tud, a kulcsszó az állapot.
2021. dec. 27. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/84 anonim ***** válasza:
62%

Nagy környezetvédő! Arra nem gondolsz, hogy, minél többet firkálsz ide, annál jobban szennyezed a környezetet. Akár számítógépről, akár telefonról írsz, ezzel is pocsékolod a villamosenergiát, vagyis feleslegesen növeled a környezetszennyezést. Egyébként meg miért éppen a diesel mozdonyokkal van bajod? Az utakon a sok kamion, teherautó, busz, személyautó nem zavar? Azok összességében sokkal nagyobb környezetszennyezést okoznak.

„A villamos energiát is elő kell állítani valamiből...”

Öhm. Igen. És?

Nem világos? A villamosenergia előállítása is bizonyos mértékű környezetszennyezéssel jár. Vagy mit gondoltál? Az csak úgy lesz a semmiből?

Ha ilyen nagy környezetvédő vagy, akkor: ne használj mobiltelefont, számítógépet, mosógépet, hűtőgépet, egyáltalán ne használj villamos energiát, ne fűts, ne vegyél igénybe közlekedési eszközt, mindenhova menj gyalog. Soroljam tovább?

2021. dec. 27. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/84 anonim ***** válasza:
79%
Nem tudom, hol találtad a 0,33 l/fő/100km-es adatot (a Siemens oldalán már nincs olyan Desiro, mint ami a MÁV sínein fut), én mindenhol 50-60 liter körüli fogyasztást találtam - bár ha az állóhelyeket is beleszámoljuk, akkor már eljutunk ide.
2021. dec. 27. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/84 anonim ***** válasza:
100%

Nem akartam írni, hogy mozdonyvezető vagyok, ez az 50-60 liter a gyakorlati tapasztalat is saját részről, én azért írtam ezt az értéket.

Bár más kérdés, hogy elég nagy szórást is el lehet érni, ismerek olyan vezért aki simán 70 liter fölött képes megetetni ugyanazon a szakaszon velük, bár ahogy szoktuk mondani nála kapcsoló van nem kontroller.

2021. dec. 27. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/84 anonim ***** válasza:
79%
Dízelmotornak utánajárást sem a semmiért jeleztem neki, bár totál fölöslegesen. Csörgővel is lehet minimális füstöléssel indulni, - ugye mikor füstöl a dízel? Ha nincs elég oxigén az égéshez - ha 0-ból 15-be van tekerve egy mozdulattal, a feltöltők meg még " alszanak " akkor jó hogy füstölni fog, bár Desirot, Bz-t, bármit meg lehet füstöltetni, jó egyedül Nohabot nehezebb picit tekintve hogy ott a roots van csak jelen feltöltés nincs.
2021. dec. 27. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!