Miért nem tiltják ki a dízelmozdonyokat, miért nem váltják le motorvonatokra őket?
""Visszatérve a dolgokra, nem úgy van hogy annyi motorvonatot akasztok szinkronba amennyi jól esik..."
De, úgy van. A peronok hossza határozza meg, hogy milyen hosszú vonatot tudnak kiküldeni a szakaszon."
Jó, tényleg semmi közöd nincs a vasúthoz és csak trollkodsz, nincs sok értelme az ilyennek bármit magyarázni.
"#7 Na jó, belőled elég volt mára, látom csak provokálni jöttél. Egy szót nem írtam a komfortról, de mindegy. Nekem ne magyarázd meg, hogy a mozdonyos vonat azért jó, mert 30 helyett 32 férőhely van rajta. Nem ezen múlik. Eleve nem is értem a megközelítést, hogy mi a környezetvédelemről beszélünk és jössz a férőhelyek számával. Akkor már miért nem az ajtók számát hasonlítjuk össze? Ugyanannyi köze van a környezetszennyezéshez, azaz semennyi."
Látom a logika is hiányzik nálad de nagyon... tudod úgy jön a férőhelyek száma a dologhoz, hogy normális emberek, mint akik vasúton is döntéseket hoznak azt számolják, hogy adott utaslétszámra vetítve miként alakul a fogyasztás... itt számít az ülőhely, de ha annyira környezetet akarsz védeni akkor menj biciklivel.
"Jó, tényleg semmi közöd nincs a vasúthoz és csak trollkodsz, nincs sok értelme az ilyennek bármit magyarázni."
Akkor ne szólj hozzá, ha ugyanúgy csak a hülyézésre futja, mert látom magyarázatot te sem tudsz adni. De hogy alátámasszam az állításomat, egyik évben (még a covid előtti időben) panaszkodtak, hogy miért csak x hosszú vonatot küldenek az egyik balatoni szakaszra, mert nem férnek el rajta az utasok. Hát azért, mert a szakaszon volt egy megálló, ami limitálta a vonat hosszát. Vagy szerinted az rendben lett volna, ha hosszabb vonatot küldenek és az utasok a peron helyett a semmi közepére szállnak le? Na ugye.
"11-es kommentedre ajánlom a 10-est, ha olyan okos vagy, talán számolni még tudsz."
OK. Számoljunk az alapján. Azt állította Desiro átlag 50-60 liter / 100 km. Csörgő 140-180 liter / 100 km. Izé... Tudod értelmezni a leírtakat? Számolni sem kell, mert itt van előttünk, hogy a Desiro, a motorvonat fogyaszt kevesebbet. Ha felszorzom mindkettőt, akkor is pontosan ugyanannyi lesz a különbségük, mit kell ezen számolni? A mozdony soha a büdös életbe nem fog olyan keveset fogyasztani, mint egy motorvonat.
"tudod úgy jön a férőhelyek száma a dologhoz, hogy normális emberek, mint akik vasúton is döntéseket hoznak azt számolják, hogy adott utaslétszámra vetítve miként alakul a fogyasztás..."
És szerinted ha a vonaton 10 férőhely van, akkor az nem pont ugyanannyi káros anyagot nyom ki a légkörbe, mintha 100-an ülnek rajta??? Semmi köze az utaslétszámnak a környezethez, értsd már meg! Az a vonat akkor is elmegy, akkor is telibe nyomja a környezetet, ha nem ül rajta senki! Mert menetrend, mert az állam így kívánta, mert közlekedtetni kell.
"A villám miből lesz a villanyosvonatban."
Pardon me? Nem értem mire gondolsz.
Nem hiszem, hogy ez olyan nagy probléma lenne, Magyarországon a legtöbb helyen motorvonatok közlekednek. Ahol nem, oda vagy nem jut, vagy nem az kell. Ahol mozdonycsere kell, ott nem játszik a motorvonat (vagy át kéne szállnia néhány kocsinyi embernek...), vagyis a betiltás az elég nagy hülyeség.
"OK. Számoljunk az alapján. Azt állította Desiro átlag 50-60 liter / 100 km. Csörgő 140-180 liter / 100 km. Izé... Tudod értelmezni a leírtakat? Számolni sem kell, mert itt van előttünk, hogy a Desiro, a motorvonat fogyaszt kevesebbet. Ha felszorzom mindkettőt, akkor is pontosan ugyanannyi lesz a különbségük, mit kell ezen számolni? A mozdony soha a büdös életbe nem fog olyan keveset fogyasztani, mint egy motorvonat."
400 ülőhelyhez elég 1 Csörgő és 5 kocsi, Desiróból viszont 4 kellene.
Egy Csörgő fogyasztása 140-180 liter, 4 Desiroé pedig 200-240 liter 100 km-enként - bár 4 Desirót nem fognak egymás mögé rakni. A 3 Desiro - 1 Csörgő 4 kocsival is holtversenygyanús. Meg ahol annyi utas van, hogy három motorvonaton tudnának elférni, talán jobb egy teljes hosszában átjárható mozdonyos vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!