Miért használnak többnyire dízelmozdonyokat a szerelvények összeállításához a pályaudvarokon?
Azt figyeltem meg, hogy vasúton a szerelvények összeállításához, tolatáshoz többnyire dízelmozdonyokat használnak, még akkor is, ha a teljes pályaudvar villamosított. Gondolom, a körényéken élőknek ez inkább zavaró a zaj és a füst miatt.
Van ennek valami értelme, azon túl, hogy most ilyen mozdonyok állnak rendelkezésre és nem vesznek tolatáshoz villamos mozdonyt? Van valami ok, amiatt egy villanymozdony nem annyira jó tolatáshoz?
A dolog nagyon egyszerű: A MÁV-nak van egy rakás dízel tolatógépe, míg villanyból a 60 darab 460-as, vagy régi nevén V46. Arról nem beszélve, hogy ha bármi okból feszmentesítés van, ismét csak nem ért ha van pár dízel a környéken.
A zaj meg a füst meg olyan dolog, hogy érdemes meglesni a vasút mikor épült és a környező házak mikor.... Ha zavarja valamelyik miért épült oda/költözött oda.
Nézd meg a villanymozdonyok többségét: Két vezetőállás a két végén. Irányváltáskor lezárni a vezérállást, átadni a másik végének a vezérlést, leszállni, másik végén felmászni, stb. Idő, idő, idő.
A tolatásra használt kis dízelmozdonyoknak egy vezetőállása van, irányváltásnál csak megfordul a vezér, és csinálja tovább a dolgát.
Ne bántódjon meg senki, de az eddigi válaszadók totál hülyeségeket mondtak.
Nincs elég villany tolatómodony? Tényleg? :D
60 db V46-os van, ebből kb 30-35 darab FKI (Fenntartásból kivonva) mert nincs rá szükség. A legkisebb harci sérüléssel állnak félre, és rohadnak el.
Az oka sokkal inkább az, hogy nagyjából sehol nincsen az összes használt (!) vágány villamosítva, ezért kettő mozdonyt kellene alkalmazni. Egyet a villamosított szakaszokra, mégegyet a felsővezeték nélküliekre. Ezekre meg olyan mozdonyvezetőt rakni, aki kétszakvizsgás, tehát vezethet villany és dízel típust is. Ez pedig luxus lenne...
Főleg ott jelent ez problémát, ahol különféle kocsijavító bázisok vannak amik jellemzően nincsenek villamosítva, vagy olyan iparvágányokat szolgálnak ki amik szintén nem villamosítottak.
Illetve azt is tudni kell, hogy a kisebb helyeken a tartalék nem csak állomási hanem vonali tolatós feladatokat is ellát, így lehet, h az adott állomás éppen teljesen villamosított, de napközben elmegy tolatni nem villamosított szakaszra is.
"60 db V46-os van, ebből kb 30-35 darab FKI (Fenntartásból kivonva) mert nincs rá szükség. A legkisebb harci sérüléssel állnak félre, és rohadnak el."
Ez az FKI állomány mindig érdekes volt. Rengeteg jármű FKI állományban van, holott lassan már vontatójárműhiány van. 30+ V46-os állományból kivonva, a fradiban meg sokszor dízel jár fel gurítani. Katasztrófa ez a MÁV :D
19:37
Szöveget értelmezni is tudni kell mielőtt hülyeséget kiabálsz...
"még akkor is, ha a teljes pályaudvar villamosított"
Amúgy meg az a 60 darab akkor is csepp lenne a tengerben ha történetesen mind menne.
#6
“Szöveget értelmezni is tudni kell mielőtt hülyeséget kiabálsz...”
Igen, és ez vonatkozik rád is.
Próbáld meg értelmezni az utolsó bekezdésemet. Ha nem sikerül, segítek szívesen.
Miért lenne csepp a tengerben? Szerinted hány dízel tolatógép dolgozik az egész országban? 2000?
És hány dolgozik olyan állomáson, aminek az összes vágánya villamosított? És soha nem megy nem villamosított vágánnyal rendelkező helyre? 0?
Tudom, hogy fáj, de attól, hogy naponta kiveritek az IHO-ra, még nem értetek a vasúthoz...
Ez leginkább a MÁVra nézve ciki, hogy ezt sem sikerült megoldani bő 50 év alatt...
A mosót leszámítva a többi vágányon semmi nem indokolja a drót hiányát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!