Gyártanak még dízelmozdonyokat? Vagy már kiszorítja/ki
fogja szorítani őket a villanyvonat?
A desiro is diesel.
Amíg van nem villamosított pálya, addig mozdony is kell rá.
2016. okt. 4. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
De idővel teljesen ki fogja szorítani a dízelt?
Mai dízelmozdonyok is villanymozdonyok, csak
először áramot generálnak a dízelből, ami hajtja
a villanymotort.
Magyarországon nagyon sok ilyen van, de pl Dél-Amerika
hegyvidékein sem tudnak villamos pályát kiépíteni, ott
csak dízelmozdonyok vannak.
2016. okt. 4. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Mint ahogy a gőzmozdonyok is eltűntej
Igen, de a gőzmozdonyt dieselre lehet a pálya módosítása nélkül, ha ugyanarra a sebességre tervezünk.
A dieselről villanyra kicsit több infrastruktórális átalakítást feltételez.
Villamos hálózat, trafóállomások, felsővezeték kiépítése, és az ehhez tartozó modern technika.
2016. okt. 4. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 A kérdező kommentje:
Ee idővel mindenhol (azokat a hegyvidékeket kivéve) kiépítik,nem?
Egy darabig biztosan nem fognak eltűnni, ugyanis a világ jelentős részén nincs villamosítás.
2016. okt. 4. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
Vannak, még és lesznek is, de már olyan jellegűek pl idehaza a Desirok is, amik valójában villanyvonatok de belső dízel generátor gyártja neki az áramot. Olyan vonatokat már nem gyártanak amiket dízel meghajtású motor működtet, jóval kisebb helyen elfér egy dízel áram generátor egy vonatba mint ha külön dízel motor mozdonyt gyártanának.
2016. okt. 4. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
A desiro pont nem dízel-villamos, hanem dízel-hidromechanikus.
A villamosítás terjedésével egyre jobban ki fognak szorulni. De ez még elég hosszú folyamat, szóval még gyártanak.
2016. okt. 5. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
A dízelmozdony annyiban különbözik a villanymozdonytól, hogy utóbbi felsővezetékből kapja a delejt, előbbi meg saját maga állítja elő egy dízelgenerátorral. Tehát egy nagy, nehéz, és annyira nem hatékony mobil dízelgenerátor áll szemben a felsővezetékes rendszerrel, aminek viszont fix kiépítési és fenntartási költsége van. Kisebb forgalmú mellékvonalakon utóbbi költsége nem térül meg, vagy csak nagyon lassan, ezért is inkább csak a fővonalakat villamosították eddig. Amíg villamosítatlan vonal lesz, addig dízelmozdony is lesz. Kivéve, ha hosszú távon kiszorítja valami más energiaforrás, ami elég hatékony és a mozdony magával tudja vinni, pl. akku, üzemanyagcella, fúziós generátor :)
2016. okt. 5. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
További kérdések: