Mikor régi dízelmozdonyokat hidegindítanak, mitől nyomnak ilyen irdatlan nagy füstfelhőt?
Ez az elégetlen gázolajtól van? Vagy mitől füstölnek ilyen irdatlanul?
https://www.youtube.com/watch?v=7VOGBpC1wxc
Amikor fehér, akkor az még elégetlen gázolajpára, amikor szürkés barnés pamacsok vegyülnek bele, az már a tökéletlen égés.
Ezeknek az indítása egy "22-es csapdája": Mivel kétütemű feltöltött dízelekről van szó döntő többségében, igazából feltöltés nélkül a motor döglött, indításkor alig van henger-átöblítés, töltőnyomás nulla, emiatt a kompressziós végnyomás is kevés egy tökéletes munkaütemhez. Egy-két mozdonynál jól hallható, ahogy a turbó kezd felpörögni, egyre szaporodnak a munkaütemek.
Ez mondjok nem kétütemű, de ennél tényleg hallani amikor megjelennek a szórványos munkaütemek :D
Igazad van, de a Szergejből, Csörgőből indultam ki, meg egynémely francia csodában is a Csörgőben használthoz hasonló Piesltick motor van (szintén csörög kicsit):
Neked a kamion viszonylag kicsi motorja mit csinál hidegen? (-20°C körül).
Produkál ilyen látványos küszködést, vagy Európában tudnak motort gyártani nyergesvontatókba?
Szerintem ez kontinensfüggetlen. Az öreg lomok itt is nehezen indulnak, csak itt nincs "straight pipe", a koromszűrő megfogja a füst jelentős részét is.
Szerintem ugyanezt tudná produkálni egy öregebb adagolós motor is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!