Miért erőltetik ennyire a villanyautókat?
Nyilván sok előnye van, de van hátránya is és még nem is tudja senki hogy mik azok.
Majd úgy lesznbek megcsinálva hogy állandóan csak a szervizeket kell járni és fizetni mindíg minél többet.
Lásd ezt is.
"Majd úgy lesznbek megcsinálva hogy állandóan csak a szervizeket kell járni és fizetni mindíg minél többet."
Tudom, ugyanezt a mesét hallottam 20 évvel ezelőtt a modern direktbefecskendezéses dízelekről, de az igazi konzervatívok az F Astrákat is szarozták, mert az is ultramodern volt akkoriban.
25: én pl sosem károgok előre.
Elégedett voltam egy márkának az adott motorjával, mert 200 ezer után még 100 ezret elmentem vele problémamentesen. Munkaautónak vettem ütni vágni, meg telepre járni.
Annyira elégedett voltam vele, hogy egy generációval újabbat megvettem ugyanazzal a motorkóddal, jóval kevesebb kilométerrel családinak. Az utóbbinak minden hónapra jut valami kedvesség. Elektromos probléma, rugótörés, futómű, a műanyagok alatt szarrá rohadt.
A lényeg, hogy van a garázsban a márkából egy 20 éves V8-as, amit mindig akkor használok, amikor ez szervizben van.
Azért erőltetik mert egyrészt a Föld nevű bolygót élhetetlenné tesszük az emberi faj számára, másrészt a zsúfolt városokat telepöfögjük és ez súlyosan káros az emberi szervezetre. Ha a gyereked tüdőrákos lesz akkor nézz a szemébe és mond neki hogy ne haragudjon de túl “steril” lett volna elektromossal járni.
Egyébként annyira élvezhetetlen az elektromos hogy én vihogok mint egy szűzk va attól a számomra életszerűtlenül hirtelen gyorsulástól amit egy erősebb elektromos tud, de egy átlagos elektromos állandóan meglévő maximális nyomatéka is egyszerűen értelmezhetetlen egy belsőégésűn felnőtt embernek.
Nem fogok jönni a rengeteg neten megtalálható adattal, a laposföld hívőket is felesleges győzködni. Akit érdekel használja a google-t, rá kell keresni hogy mennyi CO2 az autók legyártása, megtalálható az országokra lebontott energiamix, mennyi CO2 keletkezik 1 liter üzemanyagból, tessék számolni.
A jövő meg… meg kell nézni az energiamix változását pár évre visszamenőleg, mennyit terjedt a megújulók aránya, illetve el lehet gondolkodni hogy az elektromos autók miatt mennyit fejlődik az akkutechnológia és ez mit jelenthet a későbbiekben.
26: laposföldhívőzni a kritikusokat sem vall egy széles látókörre.
Divat ma csak a szén-dioxidot figyelembe venni. Ismered az akkugyártás más környezeti és társadalmi hatásait? Láttál kobalt bányát? Gyerekmunkát ott?
Ismered az akkuk újrafelhasználhatóságát?
Más:
A családtagom egyetemén egy méretechnika prof mutatott egy kimutatást, hogy a németek 2-szer annyi co2-t termelnek mint a franciák. Pedig kb annyian vannak, kb annyira motorizáltak, minden hasonló. Kérdezte vajon mi lehet az ok? Szerinte az, hogy a németek lekapcsolták a csúnya-csúnya atomerőműveket, a franciáknak meg van még.
Én annyit tapasztalok ebből, hogy 15 éve 30-35 euróból kijöttem villanyból, ma 61€ havonta.
#27
A németek nagyon atomenergia ellenesek és a fukusimai baleset óta rengeteg atomerőművet bezártak, a kiesést pedig szénenergiával pótolták. És?? Az elektromos autó ettől még tisztább, az energiamix ettől még elérhető a neten és a változását is megnézheted évekre visszamenően.
Az akkuk több mint 90%-ban újrahasznosíthatóak, még nincs nagy piaca a dolognak mert még nincs nagy mennyiségben szükség rá.
A kobalt meg az elektromos autó nagy mumusa. A kobalt legnagyobb részét gépesített bányákban bányásszák, nagyon kicsi részben pedig gyerekek is kapirgálják eladhassák. Nem ostorral állnak a gyerekek mögött a bányákban hogy éhbérért bányásszanak, hanem a saját (család) döntése alapján maguknak bányásznak amit eladnak, ez nagyon nagy különbség. Nem mondom hogy ez jó, de az is egy érdekes kérdés hogy jó ha ezt megszüntetjük? Jobb ha éhenhalnak mert ebből sem tudnak egy kis pénzt csinálni? Te küldesz neki szendvicset hogy ne kelljen kobaltot kapirgáljon? Ha én kidobom az ételmaradékot amit később kivesz egy hajléktalan a kukából és megeszi akkor én vagyok a rossz, én tehetek róla hogy ilyen helyzetben van és jobb lesz neki ha nem dobom ki a maradékot?
Ezek érdekes kérdések, még érdekesebb tudni hogy a kőolajfinomításhoz is használnak kobaltot. De bezzeg az akku aminél nem mellesleg dolgoznak a kobaltmentes kémián…
“ kiesést pedig szénenergiával pótolták. És??”
És nekem 2-szer annyiba kerül, míg ipari felhasználóként azinteningyen sózzák egymásra a nem felhasznált, de megrendelt energiát (2016-2017-ben dolgoztam részben energetikai szektorban).
Kicsit off, de idegesítő.
A többi kérdésedre a válasz pont olyan képlékeny, mint amiket én is felvetettem, nem véletlenül írnak egyetemek tanulmányokat róla, vagy akár lehet doktori téma is.
#26 Továbbra is tartom magam ahhoz, amit korábban írtam.
A villanyautó tipikus esete annak, hogy "hogyan tudok tenni úgy a környezetszennyezés ellen, hogy nekem még csak véletlenül se legyen egy kicsit se kényelmetlenebb" illetve "a tudósok és az innováció majd úgyis megoldja" . Ha a szárazföldi közlekedést annyira környezetbaráttá akarjuk tenni, akkor nem a belsőégésű motorral szerelt személyautót kell kivégezni, hanem egy az egyben a személyautó koncepcióját, ide pedig a villanyautó is beletartozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!