Miért erőltetik ennyire a villanyautókat?
Azért erőltetik ennyire a villany (és phev) autókat, mert
1. Valamiben tényleg jobbak mint a benzinesek pl gyorsulás, nyomatékleadás, egy fokozat, csendes üzemeltetés
2. A hatótáv annyira nem probléma, mert bárhová el lehet menni velük a kiépített töltőhálózaton keresztül (akár IONITY, akár SuperCharger), ráadásul sokkal olcsóbb 100km-nyi áram mint 100km-nyi benzin/dízel, ráadásul otthon is tudsz tölteni (hosszabb a töltési idő, de olcsóbb)
3. Az akkumulátort folyton fejlesztik hogy minél jobb legyen
4. Mivel a villanymotorban alig van mozgó alkatrész, alig van súrlódás, így ritkán kell szervizelni, tehát kevesebb pénzből fenntartható
Nyílván aki berögzült villanyautó fan, azt sose fogják meggyőzni a benzines mellett, és fordítva. Mindig lesz érv mellette és ellene. Akinek van sok pénze, eldönti hogy mit vesz.
Nem erőltetik őket jönnek azok maguktól. Ha egyszer kipróbáltad belátod hogy jobbak mint a benzines és dízeles autók. Az újaknak már jó a hatótávja, élmény őket vezetni és ha tudod otthon tölteni (saját házad van) akkor nem probléma a töltőhálózat se. Az árak is zuhannak le.
Ez olyan mint az első lapos tévék is pocsékok voltak és méregdrágák. De ma már mindenki azokat veszi. Az első elektromos autók is pocsékok voltak és méregdrágák. De most már lassan egy szinten lesznek a benzines autókkal (ha beszámolod a tankolást, szerviz stb) és a jövőben még olcsóbbak és még jobbak lesznek. Azért leszólni az elektromos autót mert öt éve még rossz volt kicsit tájékozatlanság. Menj el egy autókereskedőhöz és próbálj ki egy modern új elektromos autót. Illetve ne csináld ha nincs rá pénzed mert utána már nem kell majd más autó.
Nem a környezetbarátság miatt veszik az elektromos autókat hanem a vezetési élmény miatt. Pláne a Teslákat, de ez érvényes a legtöbb más elektromos autóra is. Pld a Kia EV6 is gyorsabb mint egy Porsche.
Mert már nincs elég pénz a belső égésű motorokban. Én mindig a tévé példáját hozom fel: hosszú évtizedekig mentek a katódsugárcsöves tévék, mert egyszerűen nem volt alternatíva, ami leváltsa. És a hosszú évtizedek alatt túl tökéletesre lett fejlesztve. Mindenkinek volt legalább egy és soha a büdös életbe nem romlottak el, vagy ha igen, akkor is 99%-ban valamelyik kondi durrant el, amit szinte bárki ki tudott cserélni 50 forintért. Szóval nem fogytak a tévék, nem volt benne pénz. Ekkor jött a plazma tévé: egy ótvar szar technológia a CRT-hez képest, de jó sok pénzt lehetett vele kaszálni, úgyhogy agyon lett marketingelve és a sok birka meg elhitte, hogy tényleg jó. Persze nem sokkal később elterjedtek az LCD-k, amik valóban jók és jobbak a CRT-nél, szóval a plazmát rögtön el is felejtette mindenki.
Az autókkal ugyan ez a helyzet. Van az elektromos autóknak is egy-két előnye (pl. gyorsulás, vagy a tisztább levegőjű városok), ahogy a plazma tévéknek is volt (pl. jó kontraszt), de összességében szar. De a belső égésű motorok túl régóta itt vannak, túl fejlettek, túl "könnyű" szerelni őket, szóval csökken a bevétel. Ezért elkezdenek kampányolni az új technológia mellett, akkor is, ha az valójában rosszabb.
“ A hatótáv annyira nem probléma, mert bárhová el lehet menni velük a kiépített töltőhálózaton keresztül (akár IONITY, akár SuperCharger), ráadásul sokkal olcsóbb 100km-nyi áram mint 100km-nyi benzin/dízel,”
Persze, hogy nem probléma, aki reggel megy 30 km-t meg este munka után.
Egy kollégám ezért van dilemmában, mert 1 nap hazaútból most 2 lenne villanyautóval.
Egyébként van egy video a totalcaron, amikor egy diesel Passatot meg teslát hoznak haza.
Lényegesen hosszabb idő és kb 10-15% eltérés az árban. Egyik hazament 24 ezerből a másik 22-ből, valami ilyesmi volt azberedmény.
4! 33 éves vagyok, míg katódsugárcsöves Tv-nk volt gyerekkoromban meg fiatalon, az idő alatt kettő ment szarrá, úgy, hogy nem lehetett javítani, és akkoriban egy TV-nk volt, nyolc éve van itthon LED TV azóta mind a három hiba nélkül megy. Ez megint a süket mese a "tervezettelavulás" című mesével, amit nyomsz, én azt szoktam mondani, hogy lehet van ilyen, de én nem találkozom vele!
pl. a LED izzók közül is van olyan, ami konkrétan hét éve működik ott, ahol korábban fél évente cseréltem az izzószálasat, az előző telefonom majdnem kilenc éves volt, mikor tönkre ment stb. Én éppen azt tapasztalom, hogy az új dolgok menyivel tartósabbak mint a régiek! Csak mivel ma több pénzünk van mint régen, jobban az életszínvonalunk, ezért dobjuk el azt is, ami működik, ezért feszünk két évente új telefont meg TV-t meg notebookot, nem azért mert tönkre menne. Szóval hülyeséget beszélsz.
5-ös, szóval hosszú távokon még nem az igazi a technológia. Node az emberek többsége nem megy hosszú távokat rendszeresen, hanem napi ingázásra, esetleg heti ingázásra használja a kocsiját. A technológia jelen szintjén előbbire maradéktalanul , utóbbira kompromisszumokkal már alkalmasak a villanyautók és már érdemi megtérülésről is beszélhetünk.
Nyilván van egy masszív marketing is a villanyautók terjedése mögött, de ettől függetlenül akkora nyereség a társadalom számára a nulla lokális(!) légszennyezés és a határozottan csökkenő zajártalom, hogy még a termékéketciklus egésze során felmerülő, abszolút jogos aggályok ellenére is a döntéshozatal szempontjából releváns nyugati piacokon teljesen pozitív az eredmény. Van velük baj - de máshol. Itt csak az előnyöket élvezzük jelenleg. És ugye a szabályozó mennyi időre is gondolkodik ? 4 év, 8 év…
"alig, vagy egyáltalán nem környezetbarátabb"
Tudod az a baj, hogy ez nem igaz, mindig sokkal környezetbarátabb a villanyautó, ahhoz, hogy kihozd, hogy pl. CO2 kibocsátásban nincs nagy különbség a villany meg a belsőégéses között az kell, hogy minimum valami olyan ország hálózatán tölts mint Kína, ahol az energiamix nagyját a szén adja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!