Milyen plug-in hibridet ajánlanátok 2 millió környékén? Inkább alatta, mint felette😂
Lényeg, hogy szomszéd városba és városon belül teljesen elektromosan tudjon közlekedni. Ez oda-vissza kb 40 kilométert jelent.
És alulmotorizált benzinesként se viselkedjen hosszabb utaknál. Adna egy pofont az egész koncepciónak a fogyasztással:/
Ennyiből semmilyet ne vegyél.
Az Ampera 4milliótól kezdődik, a Prius plug-in is 3 felett van 20-25km hatótávval.
Hát köszönöm:/
Sajnos még ez is nagyon sok lenne számomra egy autóra. Kényszerből kellene. És semmiképp sem akartam városon belül szennyezni… Szomorú, hogy ennyiből ez még lehetetlen.
„Ennyi elvárást pénz nélkül nem lehet.“
Ezt a pénzt is elég nehéz volt összeszedni… és az volt az elvárásom, hogy városi környezetben ne szennyezzek.
Szomorú és groteszk, hogy ez irreális.
Alacsony fogyasztású, régebbi autó még mindig jobb megoldás, ha csak a környezetvédelmi oldala érdekel. Ezt kevesen fogják itt elfogadni. Az egyik legszennyezőbb faktor az autóknál a rövid életciklus. 10 év és már a roncstelepen van, a németek pedig már átlag 5 év után váltanak. Ez rövid idö. Egy 20 éves autó is autó még, ha rendszeresen karban van tartva, kisebb hengerűrtartalommal pedig a fogyasztása is alacsony.
Ha csak városban akarsz közlekedni, akkor egy 10 éves iMiev vagy másik, hasonló kaliberű öreg elektromost is kapsz ennyiért. Ezeknek a hatótávja 150 km körül lehet.
Persze, tisztában vagyok a rövid élettartam hátrányaival. Csak ugyebár a hosszú ideig (akár városban) használt autó károsanyag kibocsátása attól még a legnagyobb kockázati faktor. A lokális szennyezés a leginkább egészségkárosító, közvetlen hatásokkal. Persze egy régi benzinessel is ezerszer többet tett az ember, mint egy újabb dízellel. De a városokban mért károsanyag kibocsátás elképesztően magas. Iskolák mellett történt civil mérések igazolták, hogy akár már májusig is majdnem 80-szor lépi túl a megengedett határértéket a közlekedésből származó légszennyezés:S Miközben ezt évente csak 18-szor lehetne.
Sajnos a lokális szennyezést csak elektromos üzemmel és az autóforgalom drasztikus csökkentésével lehet elérni. A fővárosban természetesen nem is használnék autót. De a vidéki városok, legalábbis felénk, élhetetlenek tömegközlekedés szempontjából :S Ezért maradt az autó.
De megnézem akkor az olcsóbb villanyautó kínálatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!