Mikor tiltják már be a ledes fényszórókat?
Kiolvad az ember szeme tőle.
Elhiszem, hogy az autósoknak ez nagyon jó, de másoknak meg nem. Nem olyan nagyon nehéz manuálisan átkapcsolgatni a gyengébb fényre.
59: A kérdés nem csak a kérdezőben és itt többekben merült fel. Számos külföldi fórumban és cikkben is foglalkoznak a problémával.
"Persze, a környezetvédelmi előírásokat kijátszod. Milyen következménye van a pénzen kívül? Semmi. Senki nem hal bele."
De, belehal, csak nem azonnal. Pont ezért vannak ezek az előírások. Hosszú távon krónikus betegségekhez majd halálhoz vezet. Vannak erre becslések, hogy évente hány százezren halnak meg idő előtt a légszennyezés következtében.
Amint írtam, tisztában vagyok vele, hogy szabványok vannak mindenre. De vagy nem elég szigorú, vagy megszegik. Ha már ott dolgozol, leírhatnád, hogy milyen méréseknek és előírásoknak kell megfelelni az autó fényszórójának, mielőtt elhagyja a gyárat. Mit néz a QC?
Éjszaka vezettél? Autópályán is? M7-esen rengeteg ilyen vakító csodával találkozni.
Ha visszaolvasol, láthatod hogy van akinek van LED-es fényszórója, és visszasírja a xenont. Én is így éreztem, mikor vezettem egy LED-es Seat Leont. Rosszabbul láttam vele, ami pont lehet azért, mert igyekeztek úgy megoldani, hogy ne vakítson. Persze biztos van, amelyik jobb. De egyébként a kérdés szempontjából teljesen irreleváns, hogy kinek milyen autója van. Ha LED fényszórós autóm lenne, akkor is pont ez lenne a véleményem.
Szakmai érvek helyett csordaszellem. A többség azt véli látni, amit a többi hallani akar. Így működik ez. Bő száz éve arról voltak meggyőződve, és ezt óbégatták kórusban, hogy a gőzmozdony rettenetes sebességét (vagy 20 mérföld / óra) az emberi szervezet nem fogja kibírni, tíccsssssákbeeee, beeee, beeeee....
Na, ez itt ugyanez. Egy barom benyögi hogy vakít, a többi behelyesel neki, mert azt kívánja a korlátolt, fejlődésellenes nyáj.
63: Ezek után te beszélsz szakmai érvelésről? Egyetlen értelmes érvet nem olvastunk, csak ezt a hülye fejlődésellenes szöveget, aminek semmi alapja nincs.
Írja le valaki, hogy mit mérnek egy fényszóró vetítési képén, mielőtt kigurul a gyártósorról. Akkor majd lehet szakmázni. Addig marad sokunk tapasztalata. Aki nem vezet rendszeresen éjjel, az pedig inkább ne szóljon bele, mert nincs tapasztalata a jelenségről.
Mit mérnek egy fényszóró vetítési képén? Kérdezd meg azt, aki egy autógyárban dolgozik, és hozzá tartoznak a fényszórók, illetve az azzal kapcsolatos vizsgálatok, mérések. Segítek, nem sok ilyennel fogsz itt találkozni GYK-n.
De ne gondold, hogy bármilyen ilyen fényszóró, az közúton illegális. Mert nem az. Bármit is tesztelnek, hidd el, megfelel az előírásoknak. És hidd el, amikor ezeket megálmodják, figyelembe veszik az emberi érzékszervekre való hatását is.
Érdekes. egész hétvégén ezeket néztem, a hülyeségetek miatt. Egyetlen egy autó jött szembe, amire azt mondtam, hogy na... Ez vakít. Egy 20 éves Passat volt, Off-road halogénnel.
Mégse kezdtem el itt óbégatni gyakorikérdéseken. Megvártam még elment, magamba mondtam egy "akrva mi ez a szar...Ja... Egy Passat..." és mentem tovább.
Úgyhogy még mindig nem értem miért akartok itt megvakulni :D
Gondolom ugyan az a csorda vagytok, akik szerint az automata autót ki kell venni P-be lámpánál, mert túl erősen világít a féklámpa, ha a féken állsz D-ben.
Meg ti vagytok azok, akik sírnak a ködlámpákon, ha nem 100% tejköd van, hanem csak 80%-os ködfoltok, villogtok mert ki akar folyni a szemetek.
Ti vagytok azok, akik szakadó (de tényleg ömlő) esőben autópályán levillogtok mondjuk engem, ha fel merem kapcsolni a hátsó ködlámpámat (ami amúgy csak egyoldali), hogy ne gyere belém. 20 métert nem látsz előre, neked akarok jót hogy láss, de villogsz mert neked csipás lesz tőle a szemed.
Gondolom soha a büdös életbe nem fogjátok megérteni, amit itt magyarázunk. Minden legyen úgy megálmodva, hogy nektek jó legyen. Titeket ne zavarjon.
Kedvencem az volt, amikor egy hasolnó hülye kiírta ide, hogy miért nem úgy gyártják az autókat, hogy lehúzott ablaknál nem szól a zene. Mert őt zavarja, amikor valaki üvölteti a zenét lehúzott ablaknál. :DDD.
Te kérkedtél vele, hogy autóiparban dolgozol, ezért kérdeztem. Tehát fingod nincs róla, hogy mi van előírva és mit mérnek. Innentől a véleményed semmivel sem ér többet mint a miénk.
Senki nem mondta, hogy illegális a fényszóró. Azt mondjuk, hogy vakít, tehát ha legális, ha nem, nem biztonságos.
A hétvégén engem sem vakított.egy autó sem, mert nem vezettem éjjel. Mentél éjjel és ha igen, hány modern ledes autóval találkoztál? Menj fel forgalmas esti órákban az M7-re, akkor fogsz a tükörbe nézve csodálkozni párszor.
A hozzászólásod többi része pedig ismételten ostobs személyeskedés, így arra inkább nem reagálok.
Ebből látszik, nem tudod mit jelent az autóipar mint kifejezés :D.
Egy szóval nem állítottam, hogy autógyárban dolgozom egy olyan részlegen, ami lámpákkal foglalkozik.
Autóipari beszállítónál dolgozom és nem, nem a gyártósoron mint operátor. Ergo tudom, hogy hogy működnek az ilyen dolgok, a beszállítói lánc, meg a többi. Milyen követelmények vannak pl. felénk / a mi termékünkre. Ebből kiindulva, nyugodt lehetsz benne, hogy van egykettő követelmény a lámpára is a beszállító felé, amit az autógyár definiált (különböző szabályok, szabványok, jogszabályok alapján). Amit ha nem teljesít az a pudvás lámpa, NEM KERÜLHET FORGALOMBA.
Szerinted mindenki, aki autóiparban dolgozik, az tudja, hogy milyen követelmények vannak egy lámpára? :DDD Elárulom neked, ha bemész egy autógyárba, még ott se fogja tudni ez emberek 90%-a. Az fogja tudni, aki azon a területen mozog. Aki a belső égésű motorok gyártósorának a mérnöke, az se fogja tudni, hogy minek kell megfelelnie egy lámpának.
Nem biztonságos? Ne haragudj, én még olyan balesetről nem hallottam, ahol azt mondták volna, hogy vakító fényszóró okozta. Te igen? Linkelhetnél egyet.
Szerintem ameddig nincsenek tömeges balesetek emiatt, addig semmi baj nincs a jelenlegi lámpa felé támasztott követelményrendszerrel. Még egyszer: Én nem akarok megvakulni, nagyon érdekes. Nem nézek bele. Te meg papot akarsz hívni, ha megérkezik mögéd egy ilyen autó.
Este 6 kor sötét van. Mi a szarért kéne éjjel autóznom? :D.
Régen sokat vezettem autópályán, igen, sötétben is. Voltak ledes autók. Igen, hátulról is, ami furcsább volt az átlagnál. Nem, nem akartam tőle megvakulni. Ilyen egyszerű.
Nevetséges ahogy itt vergődtök egy fényszóró miatt :D.
Te hoztad fel, hogy autóiparban dolgozol, és nekünk aztán fogalmunk sincs róla. Most meg jössz vele, hogy hát ott mennyien nem értenek a lámpákhoz, köztük te sem. Ez nekem teljesen egyértelmű, pont ezért kötöttem bele. Ha nem azon a területen dolgozol, és önszántadból nem mentél utána a témának, akkor pont annyi infod van róla, mint bárki másnak.
Pont ez érdekelne, hogy mit kell a pudvás lámpának teljesíteni, és mi biztosítja azt, hogy ezt az autóban is teljesíti. Elegendő, ha hanyagul van beépítve és ez a QC-n nincs megfelelően visszamérve. Egyes cikkek szerint a szabványok nem követik le megfelelő sebességgel a technika fejlődését.
Az, hogy 1-200 méteren keresztül vakon vezetsz, nem biztonságos, ezen kár vitatkozni. Briteknél felvetették, hogy a DRL és a vakító fényszórók megjelenése óta emelkedik a balesetek száma (lásd cikk alább).
Ilyen hozzáállással remélem, hogy nem felelős beosztásban dolgozol. Az már régen rossz, ha szerinted tömeges baleseteknek kell megelőzni egy intézkedést. 50 éve lehet, hogy elfogadott volt ez a gondolkodás, ma már rég nem az. Nálunk elvárás, hogy ha nem történik baleset, de veszélyes körülmény keletkezik, akkor azt ki kell vizsgálni és javító intézkedést hozni, hogy többet ne fordulhasson elő.
Este 6-kor már egy ideje nincs teljes sötétség. Az, hogy régen hol vezettél, megint tök mindegy. Én heti két alkalommal autózok sötétben az M7-en forgalmas időszakban.
Végül, ha szerinted csak mi vagyunk begyepesedett hülyék:
Az autóipart azért hoztam fel, hogy tisztába tegyem, ez nem úgy működik, mint ahogy sokan elképzelitek. Hogy hú, kitalálunk valamit. Működik? Ja. Világít? Naaagyooon! Mehet szériagyártásba forgalomba! Szerintem ti ezt valahogy így képzelitek el :D.
Ez a "briteknél felvették hogy..." Növekedett a balesetek száma. És? Bizonyított, hogy az elvakítás okzota? Kötve hiszem :D. Ez két tény, ami között szerintem teljesen felesleges párhuzamot vonni...
Az, meg hogy a DRL vakít. Hát itt látszik, hogy pont az olyan hülyék rinyálnak odakinnt is, mint itt. A DRL. Érted? DAYTIME RUNNING LIGHT. Ami egy kikúrt ledcsík a lámpán, nappal! 1 hete minden áldott alkalommal telibe belenézek az összes DRL-be ami szembejön. A Vitarán is, amit magyaráztatok. Hát komolyan mondom, vicc amit állítotok, hogy az vakít :D. VICC. A legfullosabb X5-nek is a DRL-je olyan, hogy pont arra jó hogy megpillantsd a kocsit nappal 50 méterről. Ennyi. Állj be egy fal elé. Nézd meg mit világít egy ilyen DRL... Utána tegyél mellé egy klasszik halogént.
Telibe bele tudok nézni az összes szembejövő DRL-be, anélkül hogy bármi bajom lenne, annyira 0 amit világítanak. De igen. Biztos vakít. Azonnal vonjuk ki a forgalomból!
Egyetértek azzal, hogy vannak szituk, amikor vakítani tudnak a ledmátrixok. De messze nem annyira tragikus a helyzet, mint ahogy itt előadjátok.
Sőt! Lőjük le a napot az égről, az is vakít! Húú a hó is vakít, ha visszaveri a nap! Azt is tűntessük el instant mindenhonnan. Krómfelni is vakít, azt is szűntessük be. A króm kapcsoló is vakít a kocsiban ha tükröződik, azt is váltsuk le mattra. KB itt tartunk gyerekek :D.
Mindegy. Nem fogok veled vitatkozni. Igazad van. A DRL nagyon víkt. A ledmátrix meg mégjobban. Kibírhatatlan! Részemről lezártam :D.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!