Mikor tiltják már be a ledes fényszórókat?
Kiolvad az ember szeme tőle.
Elhiszem, hogy az autósoknak ez nagyon jó, de másoknak meg nem. Nem olyan nagyon nehéz manuálisan átkapcsolgatni a gyengébb fényre.
Kérdező: Neked nem annyira jött át, amiket mindenki leírt (köztük én is).
Kocsiban ülve, téged egy egy jól működő led-mátrix fényszóró nem vakíthat, ha szembe jössz. Mert oda kvázi nem világít, ahol te jössz szembe. Ott "kitakar" téged a lámpa, oda nem világít ahol te vagy. Pont ez a lényege. Körbevilágítja a szembejövőt.
Amik téged vakítanak, már leírtuk korábban százszor. Utólagos LED-ek, mókolt Xenonok, szörnyen beállított sima, halogén fényszórók, offroad extra fényerejű izzók, stb... Téged ezek vakítanak, nem egy 2020-as S osztály mátrix fényszórója, aminek el se merem képzelni mennyibe kerül darabja.
Kérdezed, hogy "teszteliK" és miért nem érdekel senkit? Ezek amiket fennt felsoroltam, mind szabálytalan a közúti forgalomban. De nem ellenőrzi senki. Műszakin leellenőrzik ezeket, de akkor a tulajdonosok vissza alakítják gyárira a kocsikat, hogy átmenjen. Utána meg visszakúrják bele a szabálytalan izzókat, Xenon hatású szarságokat, meg off road ultra blue tököm izzókat. Mert az menő.
Ha rosszul van beállítva és a holdat világítja, az sem érdekel senkit.
Kimész egy ilyen közepes város "autóstali" helyszínére (parkolók, parkok), ahol áll 5-10-30 autó, és flexelnek egymásnak, hogy kinek a dízel Passat-ja erősebb, hidd el, a felének lesz olyan fényszórómódosítása, ami nem szabályos. Mert az úgy menő. Úgy menő ha hidegfehér / hülyegyerek kék. A halogénsárga 4000K-es izzó az gáz. Úgy menő, ha ledes a helyzetjelző. Úgy menő, ha éjjel nappal ég a ködlámpa, de olyan izzóval hogy kiviszi a szemed. Ez a vagány. A gyári gagyi halogén az gáz. Rendes Xenonra meg nincs pénz. Úgyhogy jönnek a Xenonnak / lednek kinéző, amúgy sima halogén lámpák.
22. Egyszer ott "parkolt" az úton (hol parkoljon) az autós, én meg szembe jöttem a járdán (hol mentem volna, a háztetőn? Rohadt magasan van). Ez percekig tartott. Még gyakorolom a háttal közlekedést, kicsit bénán megy.
Na, ezeket az autókat kellene szépen eldózerolni az autóbontóba. Meg azokat, akik nem teszetleik. Teszt annyi, hogy szembe jövő autónak mindegy, gratuálok, az IQ szintjük a tesztelőknek nulla.
Még jobb módszer a kalapács. Addig ütni vele az izzót, amíg ki nem alszik.
Elmebeteg szabályok.
De 4 másodpercig se haladjon el mellettem a szememet kiolvasztó trágyadomb! Majd én is vakító lámpákkal fogok gyalogosként közlekedni. Azt nem szabad? Kicsit gondolkozz már!
Az elmebeteg autógyárakat is fel kéne robbantani, ahol ilyeneket gyártanak. Remélem, lesz még covid és csődbe mennek.
Ne rinyálj már :D
Az autóiparban mindent szabályoznak, mindenre van szabvány. Elég szigorúan nézik, hogy mi kerül forgalomba, és mi nem.
Van egy szabvány, aminek ezek az autók (ami miatt itt bőgsz) MEGFELELNEK. Innentől kezdve milyen alapon akarsz te itt bármit tönkretenni, felgyújtani, stb. Ne akarjál már megvakulni könyörgöm. Ja.. Biztos nem tesztelik. Imádom, amikor valaki úgy nyilatkozik az autókról, azok gyártásáról és az autóiparról, hogy fingja nincs az egészhez :D. Mint pl neked se.
Nézz addig lefele, ha annyira kifolyik a könnyed. Ne legyél szerencsétlen.
Nézel bele telibe a lámpába, és picsogsz hogy vakít. Nem azt mondtam, hogy csukd be a szemed, és úgy menj előre. Ha telibe bámulom a szembejövő autó tompítottját, az engem is vakít. De nem nézek oda.
Kérdem én. Szerinted melyik van előtérben? Hogy jól (de legálisan) világítson egy lámpa éjszaka a vaksötétben és biztonságosan előre láss többszáz métert ha kocsival utazol. VAAAAAGY... Ne világítson nagyot, mert csipás lesz a kis szemed. Inkább ne lássanak az autósok annyit előre, cserébe te tudsz """kényelmesen""" gyalogolni.
Menj már. Nem körülötted forog a világ.
Ez a "ne nézz bele" eléggé a hozzáértés hiányára utal. És ha 50 autó megy el egymás után, akkor egyfolytában ne nézzek előre? Vagy te olyan jó fej vagy, hogy elintézed, hogy csak és kizárólag a te autód legyen az egyetlen ledes tragacs, ami arra jár?
Másrészt, nem csak olyan utak vannak, hogy jön a ledes ökör, a másik sávban a másik ökör, és valahol gyalogos, akinek minden mindegy. Autópályán elbohóckodnak az ökrök, ott jó nekik, hajrá. De ezer másféle út van. Olyan is, ahol mondjuk pár méterrel arrébb van egy bicikliút, ne adj Isten az út szélén bicikliút, azokat már szembe világítod? Gratulálok. És még sokféle út van, ahol ez zavaró.
Nem tesztelnek ezek, nem értenek hozzá.
Eleve fokozottan mentálisan sérültnek kell lenni, hogy ne vegye észre valaki, hogy ez mennyire katasztrofális. A probléma pedig nem abból van, hogy a nem ledes lámpa nem jó, mert amúgy is a szabályok felét be se tartják az ökrök, ezen a rivaldafény se segít semmit.
Imádhatod, hogy micsoda véleményem van, hogy nem tesztelnek azok a marhák. Nem tesztelnek, mert normális, épelméjű ember ilyen ledes ökröket nem engedne az útra.
Nem vagyok akkora hülye. Nem nézek szembe a lámpába, nem tudom, honnan szedtél ilyen hülyeséget. Előre nézek a járdán. Tudom, ez hihetetlen, bár ilyen csökkent szellemi képességűek minden hülyeséget kitalálnak, akik az autókkal vannak kapcsolatban, csak hogy ne kelljen a problémáról tudomást venni, és a másik legyen a hülye. Mintha egyszer már leírtam volna, hogy végig a járdán jöttem, és a parkoló ökör végig a szemembe világított. Szerinted végig pont belenéztem a lámpájába? Ennyire fogyatékos nem lehetsz, hoyg ezt gondold!
"Szerinted melyik van előtérben?" Az lenne előtérben, ha az ökrök nem közlekednének, hanem a gyalogolást, biciklizést, vonatozást, buszozást választanák. Nem lenne sem légszennyezés, sem zajszennyezés, sem mások szemének a kiolvasztása. Jó lenne, ha nem a hülye ökör autók körül forogna a világ. Korábban jól megvoltak hülye ledek nélkül, nem hinném, hogy ebből lett baleset. A megoldás nem az autósok kényelmének kiszolgálása lenne, akik táposok, és lusták vonattal vagy bármivel menni, hanem hogy kitiltanák az ökröket sok helyről, és mondom, se légszennyezés, se zajszennyezés nem lenne, meg nem kéne találgatni, hogy az ökör be akar-e fordulna vagy nem, ha nem teszi ki az indexet vagy nem tartja be a többi szabályt se, mert minek, és nem lennének balesetek sem, amit az autók okoznak.
Ennyit erről.
Meg még jó, hogy az autós megmondja nekem, hogy a járdán hova nézzek, amikor ő annyit nem tud megtenni, hogy azt a 4 másodpercet kivárja, mire a gyalogos átcsoszog a zebrán.
Azt nem említettem, hogy ha előtted megy egy szerencsétlen autós, a visszapillantójában is nagyon jó hatása van a ledes vacaknak. De miért nem néz a visszapillantója mellé a hülye, mi?
Még mindig hülye vagy, bármennyire is küzdesz :D.
Eleve leírtam, hogy az autósokat kitakarja a ledmátrixos fényszóró. Akkor is, ha a saját sávodban megy előtted. Könyörgöm nézzél már utána, hogyan működik egy ilyen szar, szerintem fingod nincs. Úgyhogy a visszapillantós gondolatod az akkora hülyeség, ahogy van.
Mint ahogy az egész érvelésed.
Nem tesztelnek. Hát persze... Mr. Autóipar... Pont az autóiparban nem tesztelnek. Úgy gondolod, minden forgalomba kerül, amit valaki megálmodik. tökmindegy milyen veszélyes. Még az anyámat is kitesztelik a legutolsó szarból is, mielőtt az széria gyártásba kerül, csak mondom... Amiről egy hangyaf@sznyit is úgy gondolják, hogy veszélyes, az nem kerülhet forgalomba.
Érdekes, én is megyek gyalog, de nem akarok megvakulni az autóktól. Te se tedd.
Tipikusan az az ember vagy, aki úgy gondolja, körülötte forog a világ. Minek vannak autósok, téged az zavar. Minek olyan a lámpájuk amilyen, téged az is zavar. Sőt, feldobod a világmegváltó ötleteidet, miszerint busz, vonat, villamos, meg bicikli mindenkinek! Jajj de jó, igen...
Volt egy csávó itt gyakorikérdéseken (még azt sem tartom kizártnak, hogy te voltál az) aki azt sérelmezte, hogy az autókban miért lehet hangosan zenét hallgatni lehúzott ablaknál, ugyanis őt zavarja.
Ugyan ez vagy. Minden úgy legyen kialakítva, hogy neked jó legyen. Még ha tök baromság, akkor is. Neked jó legyen, neked kényelmes legyen, téged ne zavarjon, téged ne bántson. Mindenki más le van szarva.
Kíváncsi vagyok ha lenne autód és eléd ugrana egy 200 kilós szarvas 90-nél városon kívül sötétben, de neked valami ótvarszar lámpád van, amivel 10 métert látsz előre. Elcsapod a szarvast, lebénulsz deréktól lefelé, meg totálkáros lesz a kocsid. Mindez egy normális vagy ledmátrixos lámpával elkerülhető lett volna, mert időben észreveszed.
Akkor is ez lenne a véleményed? Rokkantan, lenullázott kocsival? Vállat vonnál hogy: Hmmm. Nembaj! De legalább a lámpám nem vakított senkit aki a járdán sétált! Igen igen. Ez valóban nem utolsó szempont.
Gondolom nem az autósok táborát erősíted, azért panaszkodsz ennyire, és ezért utálod őket, meg az autókat ilyen szinten. Esetleg valami frusztráció van mögötte.
Ha egy autó reflektorral jön szembe, még azt is ki lehet bírni. Nem mondom, hogy jó, de azért megvakulni nem kell...
De tudod mit? Ha ilyen biztos vagy a dolgodban... Hogy ez a lámpa, meg az egész technológia szar. Veszélyes. És vakít. Perelj. Fogadj fel egy ügyvédet, aki ilyen témában mozog, és pereld be valamelyik gyártót. Sőt, ne csa kvalamelyiket. AZ ÖSSZESET aki ilyet gyárt! Hiszen te megmondtad. Vakítanak! Testi károsodást okoznak! Veszélyes!! Neked van igazad nem?
Na viszlát.
#28, ma már nem kizárólag a 30 milliós prémium autók kiváltsága a LED fényszóró. Egy 4-5-6 milliós alsó-középkategóriás autó is kérhető vele. Ha jól emlékszem, még egy Fiat Tipo is kérhető ledes fényszórókkal. Mikor ezek az autók 8-10 évesek lesznek, érnek kb 1 milliót. Nem nagy öröm, mikor egy fényszórócsere az autó értékének harmadát kiteszi. Ha mindkettővel gond van, vagy kavicsot kap, esetleg egy koccanásnál mindkettő sérül, gyakorlatiag GTK-s az autó.
Mondjuk én nem vagyok híve az otthoni barkács buherálásnak. Úgyhogy ha ilyen autóm lenne és csak annyi lenne a gond, hogy kiégtek a ledek, akkor egyértelműen gyári újra cserélném a komplett lámpát. Az árának nem örülnék, de ha amúgy jó az autó, elégedett lennék vele, még mindig olcsóbb, mint emiatt bontóba adni és újat venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!