Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"
-10-15 év
-dolgoznak rajta
-a jövő
... és ilyenek."
És szerinted az elektromos autózás meg addig újságot olvas, vagy fejlődik?
"Szerinted melyik a bonyolultabb? Kitalálni egy totál új technológiát, vagy egy meglévő technológiát fejleszteni? Segítek: az utóbbi könnyebb. És ez a szintetikus üzemanyag malmára hajtja a vizet."
Ha soha, semmilyen ÚJ technológia nem fejlődött volna, akkor most lábbal hajtanád az autót. Sőt... autó sem lenne. De vajon a gőzgépet miért nem fejlesztik már? Hiszen a maga korában egy nagyszerű találmány volt!
"Nem is gond ám nyilván, hogy az EV sokkal károsabb a környezetre, na mindegy."
Igazából ez is egy olyan dolog, mint maga a fejlettség. Persze, Magyrországon, egy begyöpösödött gondolkodású országban magas a fosszilis erőművek aránya. Máshol meg rengeteg zöld energia van. De ugye amúgy itthon is otthontöltésről beszélünk. És nem a gombokért dolgozó rétegnél. Hanem olyannál, ahol elég nagy pl a napelem aránya (igen, a napelemet is elő kell állítani). Az ÖSSZES tanulmány, ami megpróbál gyakorlatilag mindent figyelembe venni, hogy akkor mi a környezetkímélőbb, az arra jut, hogy minél több a km, és minél alacsonyabb az adott ország energiamixében a nem megújuló (gyk: fosszilis ÉS nukleáris energia), annál inkább az elektromos autók felé hajlik a mérleg.
"Erre a példa továbbra is a kék LED."
Hát ez is elektromosság. Az almakörte mai keveréseid miatt ez egyértelműen az elektromos autózás fejlődését jelenti. Még szerinted is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A godiek tudnanak meselni mennyire kornyezetbarat az akkugyartas.
Az S osztalyos Merci csondesebb mint akarmelyik uj Tesla. Probaltam. Kerekzaj is letezik. :)
Annyira gazdasagos az elektromos autozas jelenlegi akku technologiaval,hogy egy darab elektromos kamiont nem latni. Nem veletlen.
Elon Musk egy csalo ezt mar tobszor bizonyitotta.
Egyebkent meg ott a TISZTA ALKOHOL. TokeLetesen kornyezetbarat uzemanyag. Es mar holnap lehetne alkalmazni.
A Forma1 motorok nemreg ertek el az 50%os hatasfokot.
Es ez letezo dolog nem kamu elektromos hype.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#83 Hú, az F1-et és a többi motorsportot már fel sem mertem hozni, mert azokhoz még kevésbé értenek. Mindenki tudja (rajtuk kívül), hogy elsősorban az F1 és a WEC mindig is a jövő technológiájára épült és rengeteg technológia került át onnan közúti autókba. De akármikor leírom azt, hogy a gyártók ezerrel csatlakoznak mindkét szériához, úgy, hogy ezek a szériák a szintetikus hibridek irányába mozognak, akkor csak kiabálnak, hogy az nem mérvadó. 😂
100 évnyi tapasztalatra alapuló tény az csak kamu, bezzeg amit mászk és a politikusok állítanak, az a megbízható igazság. 😂
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Es meg annyit,hogy az akkugyartas ipari meretekben allitja elo a mocskot a gyartas soran es majd a megsemmisitesekor is.
Elektromos auto rajongok ebreszto!
Jelenleg ott tartunk hogy az ilyen - persze nemcsak akkugyar- gyarak miatt elertuk,hogy az esoviz ihatatlan a Foldon mindenutt. Tehat basszhatjatok ti a rossz levegot amin lehet valtoztatni viszont a viz korforgasba bejutott mergeket a jo Isten sem szedi mar ki onnan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#83:
> Annyira gazdasagos az elektromos autozas jelenlegi akku technologiaval,hogy egy darab elektromos kamiont nem latni. Nem veletlen.
Ez úgy hangzik, hogy "A roller nem jó, mert dízelmozdony!"
Nem a gazdaságosságával van baj, az elektromos hajtáslánc hatékonyabb, mint az ICE. Már korábban is említettem, ha vontatni kell, akkor a jelenlegi EV-k nem felenek meg. Az, hogy hogy befolyásolja a használhatóságot, hogy a vonató lehet ötször nehezebb, még nem tudjuk. Ráadásul a kezdeti terjedésük is lassabb lesz, sokkal kevesebben vesznek kamiont, mert az menő. Léteznek egyébként elektromos buszok, teherautók, kukás autók napi használatban, de ezek még korán sincsenek olyan szinten, hogy a felhasználási módok 90%-ánál jó opció legyenek, mint egy EV.
Az a jó az egészben, hogy ez viszont nem számít. Attól, hogy nincs elektromos nyerges vontató, attól egy Tesla vagy Ioniq nem lesz se jobb se rosszabb opció.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az S osztalyos Merci csondesebb mint akarmelyik uj Tesla. Probaltam."
És melyiket van nagyobb esélyed megvenni? Azt hittem, hogy eddig arról beszéltünk, hogy az elektromos autók drágák :D Egy alap S osztály árából két Teslát veszel...
"A Forma1 motorok nemreg ertek el az 50%os hatasfokot."
Milyen fogyasztás mellett?
"Annyira gazdasagos az elektromos autozas jelenlegi akku technologiaval,hogy egy darab elektromos kamiont nem latni. Nem veletlen."
Még ezzel sem vagy képben. Keress csak rá erre például: SNY-367. Kérdezd le JSZP-n! Megint egy pont a tudatlanságodnak.
"Egyebkent meg ott a TISZTA ALKOHOL. TokeLetesen kornyezetbarat uzemanyag. Es mar holnap lehetne alkalmazni."
Hajrá, már csak azt kell megoldani, hogy napi pármillió litert elő lehessen állítani. Nem mondom, hogy rossz megoldás, csak az előállítás kissé kérdéses. Ha jól tudom nincs erre irányuló fejlesztés. Azért kétlem, hogy ne jutott volna eszébe olyannak, aki tudna tenni érte valamit.
#84: ugye a Formula-E-ről is hallottál már? Illetve ha az elektromos autók olyan rosszak az akkugyártás miatt, akkor a hibridek mitől jobbak? Akkumulátor is kell hozzá, és még büdös is. Mindenesetre átmenetnek amúgy tökéletes. Azt tudtad, hogy az elsőhibrid(ek)hez képest, amik pár km-t tettek meg akkumulátorról, ma már a 100km felé tartunk? Azért a hibridet a jövőnek tartani úgy, hogy a tisztán elektromos autót zsákutcánad veszed... Hát ez tényleg zéró észre vall.
#85: na, megjöttek a konteósok is végre!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#83
Mert az olaj kitermelése, finomítása és üzemanyagként való elégetése aztán annyira jó….
Egyébként Gödön az a gond hogy nincsenek betartatva a szabályok, egyébként nem lenne probléma az akkugyártás.
Az etanolnak volt egy nagy felfutása a 2010-as években, de el is kellett kaszálni. Az eredeti ötlet a hulladék takarmány felhasználása volt, de ehelyett a gazdák elkezdtek élelmiszer takarmány helyett etanolhoz alapanyagot ültetni hiszen sokkal magyobb üzlet volt benne. Nincs annyi földterület hogy üzemanyagot és élelmiszert is elegendő mennyiségben elő tudjunk állítani, választani kellett.
Most az etanolt kis mennyiségben keverik az üzemanyaghoz, ez az állapot tartható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#89 de az ugye megvan amúgy hogy amúgy, a fél életed kőolajból van? a telefon/klaviatúra amin pötyögsz, a ruháid 80%-a, az összes eszközöd műanyag háza, sőt az elemes autókád műanyag bódéja is.. a benzin amit tankolok, az csak az egyik mellékterméke a sokból.
Az ethanol az amúgy jópofa dolog volt. sok ismerősöm átállt rá, nagyobb teljesítményt tudtak kicsavarni vele, igaz 50%-os fogyasztásnövekedés mellett, alacsonyabb volt az égéshője, kipufogógáz környezetbarát volt, satöbbi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!