Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elektromos autóknál kizárólag, KIZÁRÓLAG, egyetlen egy dologról lehet hallani mindig: gyorsulás. Ami, legyünk őszinték, egy eléggé jelentéktelen faktor. Persze élvezetes, de közúti autónál 99%-ban haszontalan és kihasználatlan. Mégis folyamatosan erről hallani mindig. Mégis folyamatosan minden marketingkampányban előkelő helyen előjön ez a számadat. És ez annyira fontos, hogy a Tesla jól bizonyíthatóan hazudik is róla, hogy kedvezőbb legyen a számadat a valóságnál.
Szerinted ez miért van?
Azért van, mint nem létezik egyetlen egy dolog sem az elektromos autóval kapcsolatban, amiben jobb, mint egy belsőégésű motoros autó. Semmi az égvilágon, kivéve a gyorsulás. Semmi másban nem jobb. Igen, lassan tölt, ez is egy probléma. De csak egy a millió közül. Emellett még: gyorsan merül, kib*szott nehéz (hála az akksinak), kib*szott drága (nem csak megvenni, hanem karbantartani is), szerelő nincs hozzá (kizárólag a márkaszerviz, ahol 50 ezer a nettó óradíj), k*rvára nem környezetkímélő, sőt, még rosszabb mint a belsőégésű motor, retardált módon túltervezett és túlelektronizált, ami a megbízhatatlanság melegágya... és ha azt hitted ez minden, akkor nagyot tévedtél, mert az apróbb problémákból is van millió, de nem érzem szükségesnek ennyire belemenni a részletekbe.
Röviden a lényeg: az elektromos autó minden szempontból rosszabb (kivéve gyorsulás, ami értelmetlen). Úgyhogy SENKINEK sem csak a töltés időtartama a probléma.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hatótáv egy dolog. Sokan még ott tartanak, ahol pár éve, azóta jelentősen nőttek a hatótávok.
Nekem a fő problémám, hogy nincs hol töltenem.
Na meg az ára.
Most a céges mellé, amit el tudnék képzelni, mint második, hobbi, játszós autó az vagy nem jött még ki, vagy megfizetethetetlen nekem a jelenlegi helyzetemben
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Napi 500 km-t rendszeresen teszek meg, de olykor 1000-et is. Ezt tudja ma egy megfizethető árú (újonnan nagyon max 15 millió) új elektromos? Nem, a célállomáson félúton sincs időm, lehetőségem töltögetni.
Valaki írja a hangot. Engem az pont nem zavar, hogy autópályán nem hallgatom a monoton motorbúgást. Egy dízelt használok jelenleg erre a célra. Pont a sok autópályázás maitt kértem bele extra hangszigetelő csomagot, meg hangszigetelt üvegezést. Így a szélzaj monimális, a 2200-zal duruzsoló motorból ha nagyon figyelek rá, akkor hallok valamennyit. A kerekek gördülési zaja a legdominánsabb. De az meg elektromos hajtásnál sem lesz zéró.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Töltési időn kívül:
- hatótáv (el kellene tudnom menni vele egy töltéssel kb. 800 km-t)
- töltési helyek elérhetősége
- otthoni töltést ki kellene építeni
- ára
- szervízelésének ára
- esetleges balesetnél gyakrabban gazdasági totálkár (legalábbis ezt hallottam)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem lehet vele normális utazni, a csúcs modelleken kívül mindegyiknek gyenge a hatótávja, a töltés már önmagában is drága, de ha belevesszük az időt is, akkor sokkal kevésbé éri meg, mint egy belső égésű autó.
Emellett az is nagy probléma vele környezetvédelmi szempontból, hogy a teljes életciklust tekintve jobban szennyezi a környezetet, mint egy belső égésű társa.
Az egyetlen előnye, hogy nem helyben szennyez (meg a gyorsulás, de azt sztem elhanyagolhatjuk). Csak városi kisautókat lenne értelme elektromosban gyártani, amit otthon pikk-pakk feltölt az ember. De igazából a hibridek ugyanúgy kiváltják ezt, szóval végső soron nincs értelme az elektromosnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nem lenne ilyen drága akkor sokall jobb lenne mint emezek.
Tölteni lehet már fél óra egy óra alatt és annyi időre meg úgyis meg kell állni 300 km után.
Mire kajál az ember, elmegy wc-re , aztán járkál egyet, kávézik már rég fel van töltve.
Úgy hogy ezt a töltés kifogásolást inkább hagyni kellene mert csak olyan nyögdécselés.
Én mentem vele és nagyon jó.
Hiába irja itt valaki hogy a gyorsulás , bizony nagyon jó dolog az főleg.
De úgy látom beakadt sok embernek ez a töltés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a baj, hohy általában az almát hasonlítják a körtéhez. Az elektromos autózás egy tizenéves "találmány". Max 20. És ezt hasonlítjátok egy 100 éve fejlődő technikához. Mintha a mostani belső égésű autót egy 40-50 éves autóhoz hasonlítanánk... Naná, hogy nem kapod ugyanazt...
És ez a tizenéves technikai is van, amiben bőven veri az összes mai autót: a rövidtávú használat. Napi 100-200km-re, aminél többet az autósok 90%-a nem megy többet az év nagy részében, lényegesen kellemesebb használatot ad egy elektromos autó. Ennél ugyanis mikor töltesz? Vagy éjszaka otthon, vagy a munkahelyeden. Ez kettő mozdulat: 10mp felrakni tölteni, ugyanennyi levenni róla. Mennyi időt is töltesz tankolással? Arról nem is beszélve, hogy mennyire teszel rosszat 5-10-20km-es használatokkal egy benzines, pláne egy dízel autónak? Ja, és mindezt másfél literes fogyasztásnak megfelelő összegből... Csak a gyorsulás az előnye? Igen! Annak, aki sosem használt még elektromos autót és csak hallomásból nyilatkozik, annak nyilván ennyi. Hogy kényelmetlenebb, mint bármelyik belsőégésű? Mitől? A 10-15cm plusz ülésmagasságtól, amitől csak könnyebb be-/kiszállni? A nagyobb tengelytávtól, amitől nagyobb a hely hátul is? A Hatchback Golf VIII és az ID.3 csoamgtartó mérete is gyakorlatilag egyenlő. Akkor miben kényelmetlenebb az elektromos, mint a belsőégésű?
Igen, valóban nem az elektromos autóval kell egy nap alatt kétszer megkerülni Magyarországot. Igen, erre nem való egy elektromos autó. Nem is erre kell használni. Azt majd 5-10 év múlva.
Igen, az ára... Az valóban nem kedvező jelenleg. Előbb-utóbb kénytelenek lesznek belátni a gyártók azt is, hogy a jelenlegi árazásuk nem működik (ha nincsenek támogatások, akkor meg pláne).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!