Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autóval csak az...

Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?

Figyelt kérdés

2024. aug. 18. 16:24
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 11/133 anonim ***** válasza:
51%

1) Az a bajom, hogy a jelenlegi akku technológia mellett kizárólag második autónak, városi környezetben való használatra felel meg, amennyiben van otthoni töltésre lehetőséged.

2) Az akkumulátorok drágák és nehezek. Nem éri meg kisebb méretű autókba építeni, ezért pont azok számára elérhetetlen, akik kispénzűek és városi szaladgálásra használnák.

3)Képtelenség most megmondani, hogy milyen értéke lesz majd a használt piacon, egy bank sem tudja milyen maradványértékkel számoljon ezért a finanszírozása nem optimális, de legjobb esetben is drága.

4)Kizárja az alacsonyabb jövedelműeket a mobilitás világából, mert egy olyan falusinak akinek van egy bontószökevénye 6-800 ezer forintért, annak nem alternatíva egy használt villany még 6 misiért sem.

5)Ha viszont az elektromos autót csak az anyagilag erős családok tudják megvenni, akkor kevesebb autót kell gyártani. Akkor kevesebb munkás kell, kevesebb beszállító cég, az egész európai autóipar, végülis az európai gazdaság sínyli meg. Aztán veheted a kínait

6)Nincs megfelelő töltési infrastruktúra, főleg a városban, ahol értelme lenne használni, de a lakók többsége nem rendelkezik otthoni töltési lehetőséggel. A töltők meg vagy működnek, vagy nem. Működik a töltő, de nem indul el a töltés, azt mondja az applikáció, hogy szabad a töltő, de a valóságban nem szabad, beparkol aq benzines a helyre és a többi és a többi

7)Hideg-meleg-autópálya jelentősen befolyásolja az elvárható teljesítményt. Most télen Chicagoban a töltőállomások fagytak szét, nem is az autók. Én magam megéltem, hogy Torontóból jöttem volna haza, egy ügyfél megkért, hogy hozzak el egy fontos dolgot és Párizsban adjam át valakinek, aki kijön a CDG-re érte, de csak nem jött a hölgy viszont már be kellett volna mennem a tranzitba. Telefon: sajnos nem indul a hideg miatt az elektromos autója. Végül a férje hússzállító hűtőkamionjával kellett kijönnie.

8) Az elektromos hajtáslánc lehet az egyéni mobilitás jövője, mert hatékonyságát tekintve messze jobb, mint a belsőégésű motorok, de csak akkor, ha megoldódik az akkumulátorok méretcsökkenése mondjuk egy 50-60 kilós cucc elbír 5-600 kilométert ÉÉÉÉS 4-5 perc alatt feltölthető lesz. Akkor a kisebb akku sem olyan nagy baj, lehet kisebb, olcsóbb eautót gyártani. Csak hát az a fránya fizika! A 2035-ös EU vágy illúzió, el kell felejteni. Wishful thinking. Nem azért mert én mondom, hanem mert még nem vagyunk ott a technológiában. Akkor sem ha nagyon akarjuk

9)Ez nem fogja visszacsinálni a klíma válságot vagy megmenteni a bolygót. Ott van a közúti teherszállítás területe, ahol a jelenlegi akku technológia teljes kudarcot vallott. Az elektromos buszok megvásárlása, karbantartása, üzemeltetése legalább kétszer annyiba kerül, mint a dízeleké. Ezek a buszok az akkuk elhasználódásakor óriási környezeti terhelést fognak jelenteni, mert senki nem fogja szinte új áron kicserélni bennük az akkut, anélkül meg használtan le sem lehet majd passzolni Moldáviának. És még lehetne sorolni.

Már voltak akik előbb szerették volna meginni a tejet mielőtt megfejték volna a tehenet, sőt a folyókat visszafordítani, hogy hé, inkább délre folyjatok, de ez mindig bukáshoz vezetett.

Lehet, hogy majd az elektromotoré lesz a jövő, de csak langsam, langsam. Nagyon messze vagyunk még

2024. aug. 18. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/133 anonim ***** válasza:
0%
Nekem semmi bajom nincs vele, kettő is van itthon, egy Model 3 a feleségemnek és egy S nekem.
2024. aug. 18. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/133 anonim ***** válasza:
92%

#10 Azért értelmetlen ez a "ne hasonlítsuk össze, mert ez még új technológia" érvelés, mert minden releváns entitás pontosan azt próbálja előadni, hogy a technológia már készen áll rá, hogy leváltsa az ICE autókat, tehát most azonnal menj és vegyél egyet. Ezt mondják az EV gyártók, a zöldek, a fanatikusok, a politikusok... Bezzeg amikor beüt a valóság és kiderül, hogy közel sem alkalmas az ICE leváltására, akkor hirtelen "jaj de igazságtalan összehasonlítás"?


Nem. Ha az EV marketingje megmaradt volna valami egyszerű niche kategóriában, akkor nem lenne vele baj, nem zavarna senkit. Valóban nem hasonlítanánk őket igazságtalanul az ICE autókhoz, de nem is akarnánk, mert nem lenne rá okunk. Viszont ha a marketing azt mondja, hogy itt és most ebben a pillanatban az EV jobb az ICE-nél és mindenki menjen és cserélje le, akkor nem értem miért lenne rossz összehasonlítás. Azt mondják egyikkel cseréljem le a másikat, akkor az egyiket hozzá kell hasonlítanom a másikhoz, hogy tudjam, hogy megéri-e a csere. Ha valami niche lenne az EV, akkor nem az ICE HELYETT, hanem MELLETTE lehetne alkalmazni a maga kis niche szituációiban. De nem ez a helyzet.


Az almát az almával hasonlítjuk. Az már nem a mi hibánk, hogy a gyártók almának álcázott mogyorót árulnak a népnek és emiatt nyilván alulmarad az összehasonlításban. A mogyoró valóban elég szar alma. Nem akarsz róla szar véleményt? Akkor ne hívd almának.

2024. aug. 18. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/133 Koplárovics Béci ***** válasza:
56%

"Az almát az almával hasonlítjuk. Az már nem a mi hibánk, hogy a gyártók almának álcázott mogyorót árulnak"


Kettőnk közül csak te etted meg az almának álcázott mogyorót... Legalábbis nem én hasonlítom őket össze. A marketingszöveg azért van, hogy az emberek fogyasszák, hát téged lehetett etetni. Másokat meg nem. És ők pontosan tudják, hogy mi mire kell és lehet használni. Nem akarnak dízellel 5km-eket járni, nem akarnak elektromos autóval napi 1000km-eket megtenni. Nem a marketing szöveget nézik, hanem gondolkodnak. Ami viszont valóban sok emberből kiveszett. Persze ha azt nézzük, amit írtam, hogy az emberek 90%-a nem megy napi 200km-nél többet autóval, akkor meg nekik simán jó egy mostani elektromos autó. Persze az ára miatt hiába a másfél-két liternek megfelelő fogyasztás, sosem térül meg a felára. És első autóról beszélek, nem második, harmadikról.


Felmerült még a szervizköltség. Két évent hozzávetőleg 200e, de ez is változhat. Ez alatt nekem 100e km lesz benne. Ettől egy belső égésű szervizköltsége kicsit magasabb.

2024. aug. 18. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/133 anonim ***** válasza:
77%

"Nem a marketing szöveget nézik, hanem gondolkodnak."


A gondolkodás az utolsó dolog, amit az EV vásárlók 99%-a csinál. Igaz, van 1%, akiknek tényleg megfelelő. Emiatt hívjuk ezt úgy, hogy niche. Leírtam párszor ezt a kifejezést előző kommentben, úgy tűnik egyszer sem sikerült elolvasnod.


Teljesen fordítva ülsz a lovon. Aki gondolkodik, pontosan az lát át a marketingen és ők azok, akik ellenzik/nem veszik. Aki veszi, azoknak a 99%-a teljesen figyelmen kívül hagyott mindenféle kritikus gondolkodást, csak ész nélkül megvette, mert a reklám szerint az a faszagyerek, aki olyat vesz.

2024. aug. 18. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/133 anonim ***** válasza:
40%
#15 konzumidiotizmus a szó amit keresel. :)
2024. aug. 18. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/133 anonim ***** válasza:
55%
14. Bizony magasabb , mert addig tízszer kell olajat cserélni és az szervizben most kb 100000 ft egy szerviz, tehát akkor ez kb egy milla lesz .
2024. aug. 18. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/133 anonim ***** válasza:
70%
Az is baj hogy hol tudod tölteni mert nagyon kevés a töltő. Ha terhelve van akkor jelentősen csökken a hatótáv, pl ha vontatnál valamit. Ha az aksi tönkremegy akkor nagyon drága a cseréje.
2024. aug. 18. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/133 anonim ***** válasza:
76%
#18 ja és ha találsz töltőt.. az nem biztos hogy szabad is :D :D
2024. aug. 18. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/133 anonim ***** válasza:
65%

#16 Nem akarom összezavarni az egyszerű agysejtjeiket ilyen szavakkal.


Látod itt van #17 is, aki szerint egy sima átlagos hétköznapi népautóba 100 ezer egy olajcsere. Az nem számít, hogy valójában fele annyiba kerül (vagy annyi a sem), ahogy az sem, hogy 100e kilométer egyáltalán nem számít hosszútávú használatnak és az EV sokszoros kiadásai csak 150-200 ezer körül jelentkeznek, amikor megy majd a fogszívás, hogy mi legyen, mert nincs 3 millió forint megcsináltatni, de újat venni sincs pénz, így vagy marad a busz, vagy vissza a csúnya 1.4 golfba. Na, hát az ilyen embereknek nem akarok túl nagy szavakkal dobálózni. 😂

2024. aug. 18. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!