Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?





#30 jó, normális minőségű olajat kapott, nyilván nem a legdrágább motul észteralapú versenyolaját az igaz.. az olajszűrő meg került 2 ezerbe talán?
Hidd el az én autóimnak elég jó sorsuk van.
Olajcseréről beszélek, nem teljes átnézésről. Amire nincs szükség mert azért elég sűrűn foglalkozok vele, tisztában vagyok a legtöbb elemének az állapotával folyamatosan. Főleg mert én hoztam fel a mostani állapotba, a roncstelep elől.. ergo az alkatrészeinek 80%-át én magam szereltem bele.





Tehát akjor mondjuk már ki végre: egyelőre nem lehet leváltani a belsőégésűeket elektromosra, mert ahol értelme lenne (a városban), ott a városiak többsége nem tud otthon tölteni és nem olyan helyen dolgozik, ahol tölthet. Az akkumulátorok drágák, a magyarok többsége 20 éves benzinessel/dízellel jár, még egy 6 milliós használt EV is elérhetetlen számára. (Tudom, miért született hülyének)
Tehát annak, hogy te jómódú vagy és van garázsod ahová 75 forint 40 fillérért még gyorstöltőt is szereltél, ráadásul a hálózat is bírja, többnyire rövid távokat mentek az n+néhány EVtekkel és a munkahelyeden is tölteni tudod, annak birzasztóan tud itt mindenki örülni.
De ez nem jelenti azt, hogy elértünk az elektromos autózás korába. Egyelőre a közúti teherfuvarozás teljesen és a széles tömegek pedig nagyobbrészt ki vannak zárva belőle.
Ja, ők addig egyenek kalácsot...





"Én biztos nem írtam 100-at."
Akkor az egy másik barom volt. Elnézést. Túl könnyű összekeverni titeket, mert ugyanazokat a kreténségeket mondogatjátok mindannyian.
"A lőtéri kutyát nem érdekli a sufniszervized."
Nyilván sufni, azért dolgozunk (sikeresen!) olyan árakon, amik miatt a szakadt bréemvés hülyegyerekek, meg a putris cigányok elkerülnek minket. :D
"Akinek új autója van az márkaszervizbe hordja az autóját olajcserére, mert igy garanciális."
Megsúgom neked, hogy nem kötelező márkaszervizben szervizeltetni a garanciás új autót sem. 2019 óta létező EU-s szabályzat értelmében a márkakereskedő számára TILOS megtiltani az ügyfél részére, hogy szabadon választhasson szervizet. A megkötés így csak annyi, hogy számlaképes szerviznek kell lennie, illetve a gyártó által előírt dolgokat be kell tartani. Ez úgy működik, hogy a szerviz megnyitja az Autodatát, azon belül lehet találni az autókhoz egy űrlapot, amin szerepel mindaz, amit gyári előírás szerint garanciaidőn belül kötelező elvégezni, ellenőrizni, cserélni. Ez az űrlap így néz ki, megmutatom, mert nyilván nem láttál még ilyet, mert laikus vagy a témában: [link] Ezt bármelyik független szerviz is elvégezheti, az űrlapot pedig kitöltheti. Amíg van róla számla, az űrlap pedig hiánytalanul kitöltött és pecséttel ellátott, addig a márkaszerviz ezt KÖTELES elfogadni. Emiatt megtagadni a garanciát illegális.
"Ez Kiánál most 150 körül van."
Nem, nincs annyi. A Kianál 50-55 között van a szerviz díja ("olajcsere" nem létezik garanciás autónál, csak komplett szerviz, ezt te is tudnád, ha lenne új autód, de nincsen, csak a pofád nagy 🙂). Az olajjal és szűrőkkel együtt 90-100 ezer körül van. A 150 ezertől nagyon messze.
Persze már azt is leírtam, hogy nem kötelező márkaszervizben vinni a törvény értelmében. Én most egy random új Kiat választottam ki, Kia Ceed 1.5 T-GDI. Autodata szerint 4.2L 0W20 ILSAC GF-6 olaj kell bele. A mi saját olajdepónkban kétféle felel meg ennek, Petronas Syntium 7000 15500 forint, vagy Castrol Magnatec Hybrid 20100 forint (van még Xado és Mannol is, de szar minőségű olajat nem használunk, főleg nem új és garanciás autóba). A többit az Unixnál vesszük, ami miatt folyton szidnak ugye, mert jaj de drága, hát az a nagyon drága az annyi, hogy MANN olajszűrő 3600, levegőszűrő 15800, aktívszenes pollenszűrő 13000 forint. A munkadíja ennek 15000 forint.
Így a végösszeg: Petronas olajjal 62900 forint, Castrol olajjal 67500 forint. Alig több, mint egyharmada annak, mint amennyit szerinted rá kell locsolni csak a garancia miatt. Harmad ár és a garancia is megmarad.
Na hoppá, lehet mégiscsak te vagy a hülye.










#23: bocs, nem tudtam, hogy öregebb autód van, mint amióta az elektromos autózás egyáltalán széles körben elérhető. Így teljesen érthető, hogy egyáltalán nem vagy képben velük kapcsolatban.
"De maradj a saját sávodban, maradj a saját közegedben"
Nyugi, el fog mosni a fejlődés. Nem lesz mindig 20. század. Egyszer utólér a 21. is! Mondjuk én speciel előbb foglak lezavarni a leállósávba, ezért sincs meg a WLTP... A nagypapa tempódban meglenne.
"Nem tudják, mert nincsenek tájékoztatva. "
VETTÉL már elektromos autót? Én igen, csak ezért kérdezem. Nem azért, de gyakorlatilag zéró tapasztalattal miért próbálsz okosnak tűnni? Értem, hogy az általad olvasott helyeken csak lehúzzák az elektromos autókat, és nem tudsz megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy a te autód legfeljebb a butiksoron frankó, de akkor legalább ne beszélj félre.
Nekem az összes e-autós ismerősöm tudja, és elfogadja a hátrányait is. Sőt, mint írtam, vannak olyanok is, akik viszont ezeket a hátrányokat nem fogadták el, és visszaváltottak hybridre. Sőt olyan ismerősöm is sok van, aki megismerve az elektromos autók hátrányait, nem is vett olyat, mert ő úgy gondolja, hogy neki nem megfelelő. Tudod mi a közös bennük? Egyik sem beszél annyira félre, mint te.
"mert nekünk nem tart semeddig előkapni pár VALÓS adatot, statisztikát, tényt, bármit, amivel porig rombolunk bármilyen értelmetlen pro-EV érvelést. "
Oké, mutass nekem egy statisztikát arról, hogy melyik autónak kevésbé ártalmas az 5-10km-es autózás. Mutass nekem légyszíves egy statisztikát arról, hogy havonta mennyi idő megy el tankolással egy belsőégésűvel (beleértve azt is, hogy el kell menni vele a benzinkútra) napi 100-200km használat mellet, és mennyi idő megy el elektromossal a töltésre, ha otthon tölti az ember? Utóbbinál számolhatunk 30nap x 20mp-cel, azaz 10 perccel. Neked ez minimum 4 tankolás, ami még ha gyakorlatilag útba is esik a benzinkút, akkor is legalább 20 perc, és akkor még nem nagyon volt sor.
Vagy számoljuk a költségeket. Nekem a fenti 3000km a 70Ft-os árammal is 42000Ft. Neked az alsó hangon számolt 6.3-as fogyasztással 113000Ft. Cáfold már meg ezeket statisztikával. Ezt írod: "Próbálkozhatsz bármivel, az EV mindenben rosszabb és ez tényszerűen bizonyítható." Ha bármi, akkor bármi. Hajrá, várom a statisztikát, hogy miért nem igazak a fentiek.





#32
Kicsit tekerjük visszább, én csak azzal vitatkoztam hogy az EV nem rosszabb, maximum lehetnek olyanok a körülmények amikor kényelmetlenebb használni, erre te leírtad hogy nem mindenki tud otthon tölteni (tehát van akinek kényelmetlenebb használni) és mivel még nincs belőle 20 éves lekotlott ezért nem mindenki tudja megvenni. Szóval ezek szerint az egyetértés megvan, az EV-k nem rosszabbak, csak még nem mindenkinek kényelmes a használata.
De hogy erre a részre is válaszoljak:
Az EV-nek nem csak városban van helye hanem mindenhol, hiszen mindenhol kevésbé káros mint a belsőégésű társai. Nem kell a munkahelyen is és otthon is várjon a töltő, elég ha a kettőből az egyik helyen megoldható, így nem csak azoknak lehet jó akik kertes házban laknak.
A profilozásod rossz, nincs garázsom, nincs gyorstöltőm, általában a munkahelyen töltök, itthon nagyon ritkán bedugom a konnektorba.
Nem idegeskedem azon hogy holnap lesz-e itthon étel, de nem is mondanám magunkat jómódúnak. Hitel ellenes vagyok, de amikor kijött a matek hogy a benzinpénzt ezután átmenetileg a banknak adom és a 18 éves autóból átülhetek egy 5 évesbe úgy hogy kevésbé szennyezem a környezetet, akkor hülye lettem volna nem kihasználni.





"De ez nem jelenti azt, hogy elértünk az elektromos autózás korába."
Én nem is írtam azt, hogy beléptünk. Elkeződött. És már most van olyan terület, ahol használhatóbb, mint bármi más. Sőt, le is írtam, hogy nem mindenre jó egy elektromos autó. Az elsőégésűek nyomják itt azt, hogy semmire sem jó. Azt persze értem, hogy miért maradnak a 20 évhez közeli romoknál, maradjanak, semmi gond ezzel. Csakhát olyanról írnak, amiről semmit sem tudnak. Max a Józsi mondta...










#35 "Így teljesen érthető, hogy egyáltalán nem vagy képben velük kapcsolatban."
Szeretnél fogadni, hogy többet tudok róluk és jobban érték hozzájuk, mint bármelyik tulajdonos? Mielőtt beleegyeznél a fogadásba, javaslom vedd figyelembe a #33-as válaszomat is, hátha az ad számodra némi támpontot, hogy mennyire nem játszunk egy ligába. Beleugrottál a felnőtt medencébe, pedig nem tudsz úszni.
"Nyugi, el fog mosni a fejlődés."
El bizony. A jövő a szintetikus üzemanyag... BELSŐÉGÉSŰ (hibrid) MOTORBAN. Akinek valódi rálátása van az autóiparra, az ezzel tisztában van. Aki nincs, az laikus és nem kéne ennyit okoskodnia. Ezernyi tény bizonyítja, hogy az autógyártók nem terveznek hosszútávon az EV-vel, helyette a szintetikus üzemanyagba fektetik az energiát. Az EV csak egy rövidke parasztbutítás és birkákról való pénzlehúzás, mielőtt a valódi technológiai "forradalom" megérkezik, pontosan úgy, ahogy a CRT TV-k után a szar plazma TV-vel is bezabáltatták a birkákat, mielőtt jött a valódi jövő, a LED. Ugyanaz a történet zajlik le, csak TV helyett autókkal. Ahogy a plazma TV parasztvakítás volt és 10 év alatt eltűnt a süllyesztőben, úgy az EV is az es ugyanaz a sors vár arra is. Ez már bizonyítható.
"VETTÉL már elektromos autót?"
Ha az autóvásárlástól autószakértővé válik az ember, akkor miért tesznek fel nekem nap mint nap olyan idióta kérdéseket az autótulajok, hogy csak fogom a fejem és gondolkodok, hogy hogyan lehet olyan hülyének lenni, mint egyes tulajok?
Nagyon erőlteted ezt a "tulajdonlás" dolgot, de szerintem az egész világon ÖSSZESEN 20 darab mérnököt, autószerelőt, stb. sem találnál. Aki ért hozzá, az nem vesz EV-t. EV-t kizárólag kétféle embertípus birtokol: az egyik, amelyik nem ért hozzá, a másik pedig, aki ingyen kapja (céges autó).
Az meg nagyon szánalmas, amikor egy laikus hétköznapi jöttment jóska mások szakértelmét kétségbe vonja. Mondd csak, te mégis hány szakmai tréningen vettél részt? Te hány ilyen autóhoz nyúltál már? Te hány autógyárban jártál már? Te hány mérnökkel beszéltél már?
"ha otthon tölti az ember?"
Ezt az érvelési hibát úgy hívják, hogy állító kérdés. A kérdésben elrejtettél egy állítást, ami egyszerűen hamis. Miszerint hogy elektromos autót mindig mindenki otthon tölt. Van erre is példa? Persze. A baj csak az, hogy a napi 5-10km-t használó emberek klasszikusan a városlakók, akiknek csak nagyon pici százaléka tud otthon tölteni, mivel többségük társasházban lakik. Tehát az az érdekes helyzet állt elő, hogy az EV legnagyobb előnye a rövidtávú használat, viszont a rövidtávú használat városban létezik, ahol 100-ból 99 ember nem tudja tölteni otthon. Így a kérdésed értelmetlenné válik. Ja igen, én ezt is tudom bizonyítani, mert folyamatosan jönnek ki a cikkek arról, hogy nem lehet helyet találni a töltőknél. Ha az otthon töltés lenne a norma, akkor senkit sem zavarna a töltőhelyek hiánya, viszont nem is létezne hiány, mindig lenne szabad. De ez nem így van. Mert 100-ból 99 ember nem otthon tölt. 100-ból 1 ember tölt otthon, de 1%-ra építeni egy komplett érvelést egy újabb komoly logikai bukfenc.
"Vagy számoljuk a költségeket. Nekem a fenti 3000km a 70Ft-os árammal is 42000Ft. Neked az alsó hangon számolt 6.3-as fogyasztással 113000Ft. Cáfold már meg ezeke"
Oké, ahogy akarod. 🙂
Én a jelenlegi "fúj csúnya szar" autómat 156 ezer kilométerrel vettem, most 197 ezer van benne, idén megüti a 200 ezret. Ezalatt tankoltam, olajat cseréltem, ezeken kívül különböző apróbb problémákra kb. 200 ezret költöttem és jelen állapotában műszakilag teljesen hibátlan.
Neked EV-d van. 150-200 ezer kilométer között a tiédben már vagy halottak lesznek az akksik, amiknek a cseréje több millió, vagy még jók lesznek, viszont erősen degradált állapotúak, amire a legkevésbé sem mondható, hogy műszakilag hibátlan.
Akkor ki járt jobban anyagilag?
Emellett ha bármi más tönkremegy, te azt magadnak nem fogod tudni megcsinálni, sőt, a szervizek 90%-a is elhajt majd, mert elektromos autó javításához külön tanúsítvány kell (nekem van 😉), anélkül már az is milliós büntetést érdemel, ha az autó begurul a műhelybe. Vagy marad a márkaszerviz 50 ezres óradíjjal.
A lényeg az, hogy amit te megspórolsz a villanyon, azt sokszorosan fizeted ki, amikor tönkremegy. Viszont a baj az, hogy a villanyon megspórolt pénz nem is igazán van megspórolva, ugye? Azt a pénzt elköltöd másra. Most a házra kell, most a gyerekre kell, most elmegyünk utazni, stb.
Tételezzünk fel egy random szituációt, a számok szándékosan könnyűek és kitaláltak: X idő alatt te megspórolsz 3 millió forintot hozzám képest. Viszont ekkor tönkremegy nálad az akkupakk, vagy a villanymotor, vagy akármi. Ennek a javítása 3 millió forint.
LEGJOBB eset: ez a 3 millió spórolás ott van a zsebedben, kifizeted és semmivel sem jártál jobban, mint én, ugyanannyit költöttél az autódra, mint én.
LEGROSSZABB eset: a spórolt pénzedet elköltötted másra, ezért most, amikor kéne az a 3 millió forint megtakarítás, akkor nincs. Ebben az esetben anyagilag rosszabbul jártál, mint én a kis benzinesemmel.
Melyik opció hiányzik szerinted? Segítek: az, amelyikben te anyagilag jobban jársz nálam. Na az az opció nem létezik, mert az elektromos autó HOSSZÚTÁVON sokkal drágább. (Pedig a vételárról még nem is beszéltem LOL)





"igazából nem akartam itt ekkora harcot"
De, akartál. Ezért vagy itt. Egészen biztosan nem véletlenül nyomogattad a billentyűzetet. Csak talán kezd leesni a kétfilléres, hogy nincs igazad és most próbálsz visszatáncolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!