Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autóval csak az...

Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?

Figyelt kérdés

2024. aug. 18. 16:24
 91/133 anonim ***** válasza:

A legjobb példa erre az agyasságra az volt, amikor a North Face látványosan egy netes videóban hirdette ki, hogy nem teljesíti egy olajvállalat ruházati rendelését, mert az olajkitermelés bűn. Az a North Face, akiknek szinte az összes termékük kőolajszármazékból van.

Ez a szint az amikor keresztbe fekszenek a tartálykocsinak, hogy megakadályozzák az olaj szállítását, (Just Stop Oil) mikor a sofőr kiszáll és megkérdezi, hogy gyerekek, tudjátok, hogy ez növényolaj?

És még ezek hiszik, hogy ők a jók, akik a gonosz ellen harcolnak. Képmutató infantilis társaság

2024. aug. 20. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 92/133 anonim ***** válasza:
100%
#91 ja a just stop oilos agyhalottak műanyag narancssárga mellénykéje MIBŐL is van? :D :D :D
2024. aug. 20. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 93/133 anonim ***** válasza:

#87 "Milyen fogyasztás mellett?"


A 300km-es futamra 105kg üzemanyagot használhatnak, tehát kb. 34L/100km. Az azért szerintem nem éppen mondható rossznak egy 1100 lóerős hajtásláncnál, ami ráadásul még gyorsulásban is pariban van az elektromos autókkal. Mindezt még csak nem is színtiszta csúnya rossz benzinből nyerik, hanem E10-ből. És csak hogy még jobb legyen: 2026-tól 100% újrahasznosított forrásból származó üzemanyagot használnak majd. Miközben az EV-hez égetik a szenet...


"ugye a Formula-E-ről is hallottál már?"


Kisgyerek korom óta szervez része az életemnek a motorsport. Úgyhogy igen, ismerem. Így el tudom neked mondani azt, hogy a Formula E miért bizonyíték arra, hogy az elektromos autó NEM a jövő.


1. Amikor a Formula E elindult, akkor az FIA és Agag szerződést írt alá, aminek értelmében az FIA semmilyen elektromos konkurens versenyszériát nem indíthat 25 évig, azaz legkorábban 2039-ig. Ha az elektromos autó lenne a jövő, akkor az FIA nem írt volna alá ilyen szerződést. Hiszen mint írtam, az F1 mindig a jövőbe tekint. Az elektromos autó meg már most itt van. Az FIA meg még 15 évig nem nyúlhat hozzá. Ennyire nem hülyék... Ha valaha akartak volna elektromos hajtást az F1-be, nem írtak volna alá ilyet.


2. Eleinte nagyon sok autógyártó csatlakozott a Formula E-hez. Porsche, Audi, Renault, DS (azaz Citroen), HWA (azaz Mercedes), BMW, Nissan... kellett ugye a marketing az akkor befutó elektromos autóknak. Ez megbélyegezte az F1-et és WEC-et is. WEC LMP1-ből kiszállt mindenki és a Toyota egyedül versenyzett önmaga ellen, F1-ben még alig 3 gyártó maradt (Ferrari, Mercedes, Renault, miután a Honda kiszállt.


Szeretnéd tudni mi a helyzet ma? Hogyan változott a felállás?


Az elektromos Formula E-t elhagyta majdnem az összes gyártó.


A fenntartható üzemanyagú (először újrahasznosított, később szintetikus) F1-be visszatért a Honda és jön majd az Audi, partnerként visszatér a Ford is 20 év után, a GM csatlakozna a Cadillac-kel, a Porsche is jönni akart de a belső politika leszavazta, illetve vannak pletykák a Toyotáról és a Hyundairól is.


A szintén fenntartható üzemanyagú LMP1-et leváltó LMH-ban, ahol a Toyota egyedül volt, manapság olyan márkák alkotják, mint a Porsche, Ferrari, BMW, Lamborghini, Cadillac, Renault, Peugeot és Honda, meg persze a Toyota továbbra is.


WEC-ben amúgy nem csak az LMH pörgött fel, hanem a GT3 kategória is, ami miután kiürült és jóformán csak a Ferrari, Porsche és Aston maradt, mára csatlakozott a BMW, McLaren, Lamborghini, Ford, Lexus, Chevrolet, illetve továbbra is a Ferrari/Aston/Porsche hármas.


Tehát akkor miről beszélünk? A motorsport mindig is MARKETING volt a gyártók számára. Mindig csak akkor és ott voltak jelen, ahol reklámozni tudták magukat és az utcai autóikat. Ezért fontos, hogy a technológia összhangban legyen az autózás jövőjével, mert ha nincs, akkor nincs mit reklámozni. 100 éves mondás a motorsportban, hogy nyerj vasárnap, árulj hétfőn.


Ennek fényében szerinted mi az oka annak, hogy (majdnem) minden gyártó maga mögött hagyta az elektromos FE-t és helyette tömegesen csatlakoznak vissza a belsőégésű motoros szériákba, ha nem az, hogy az a jövő, nem pedig az elektromos?


"Illetve ha az elektromos autók olyan rosszak az akkugyártás miatt, akkor a hibridek mitől jobbak?"


Több okból:


1. Hibridbe sokkal kisebb akksik kellenek, aminek az előállítása sokkal kevésbé szennyező.


2. Mivel az akksi sokkal kisebb igénybevételnek van kitéve, ezért az élettartama is sokkal hosszabb, sokkal kevesebb az akksi-szemét.


3. Az EV-k kizárólag plug-inként működnek, azaz a probléma nem csak az akksi, hanem a töltéshez használt áram előállítása is, ezzel szemben viszont a hibrideknek sokkal kevesebb villamos energiára van szüksége, amit sokkal könnyebb kivitelezni külső töltés nélkül, legyen ez akár tetőbe épített napelem, vagy az F1-ben és WEC-ben használt energiavisszanyerés. Látod ismét előjön a motorsportok fontossága a közúti autók számára. Jelenleg ez még merész gondolat és a hibrid is plug-in, viszont van már önfenntartó hibrid prototípus, EV-ből viszont nincs és nem is lesz, mert olyan sok áramot soha nem fog tudni visszanyerni egy közúti autó, amennyire az EV-nek szüksége van. Egy hibrid viszont képes (lesz) rá a sokkal alacsonyabb igény miatt.

2024. aug. 20. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 94/133 BeefEater ***** válasza:

#93:

> Kisgyerek korom óta szervez része az életemnek a motorsport.

> A 300km-es futamra 105kg üzemanyagot használhatnak, tehát kb. 34L/100km.


Akkor miért nem tudod az üzemanyag fajsúlyát? Az a 34 l közelebb lesz az 50-hez.


> Az EV-k kizárólag plug-inként működnek, azaz a probléma nem csak az akksi, hanem a töltéshez használt áram előállítása is, ezzel szemben viszont a hibrideknek sokkal kevesebb villamos energiára van szüksége, amit sokkal könnyebb kivitelezni külső töltés nélkül,


Ráadásul puha hibridről beszélsz. Mondjuk az akkuk utántöltését az elektromos hálózatról jobb energiahatékonysággal tudod megoldani, mint egy bármilyen ICE motor. A hibrideknek sokszor fölöslegesen bonyolult a hajtásláncuk és akkus üzemben feleslegesen cipelik a belsőégésű motort.

2024. aug. 20. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 95/133 anonim ***** válasza:

Az elektromotor hatékonysági előnye vitathatatlan. Nem is ez a szűk keresztmetszet, hanem az akkumulátor. Addig nem lehet az elektromos autózás áttörését várni, amíg nem lesz áttörés az akkuk méretét, súlyát, energiasűrűségét és a töltési gyorsaságukat tekintve.

Az pedig olyan messze van a távolban, mint hogy 92 éves barátnőm teherbe essen. Nagyon szeretném, de azt mondják, kevés az esélyünk.

Láttunk már egyébként ilyen ideológia vezérelt gazdasági megoldásokat, például magyar narancs, folyók délre fordítása stb. szóval been there, done that, és tök jó dolog a hit, ma is rengeteg ember hisz különféle teremtés legendákban, nem is kívánom, hogy bárki megváltoztassa a véleményét miattam.

Személy szerint nincs ellenemre egy kis villanyautó helyi szaladgálásra harmadik járműként, de az ilyen luxuskiadások az ember magánügyei.

Ami viszont biztos, ha holnap az összes belsőégésű személyautót full elektromosra cserélnénk, a bolygónk észre sem venné, nemhogy megmenekülne

2024. aug. 20. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 96/133 anonim ***** válasza:
100%
#95 igen, itt tartanak, de közben már erőszakkal nyomják le az emberiség torkán. És ez a hozzáállás elég sok esetben igencsak kontraproduktív tud lenni.
2024. aug. 20. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 97/133 anonim ***** válasza:

"Akkor miért nem tudod az üzemanyag fajsúlyát?"


Jogos, kg akart lenni, csak megszokásból lett liter. De szerintem pontosan tudod te is, hogy ez a lényegen nem változtat.


"akkus üzemben feleslegesen cipelik a belsőégésű motort"


Tekintve hogy egy kisméretű ICE egy hibrid hajtásláncban össz-vissz van vagy 80kg, így én bármikor szívesen választom annak a 80kg-nak a felesleges cipelését, mintsem a 800kg-os akkupakk cipelését, még ha az nem felesleges teher, akkor is.

2024. aug. 20. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 98/133 BeefEater ***** válasza:

#97:

> Tekintve hogy egy kisméretű ICE egy hibrid hajtásláncban össz-vissz van vagy 80kg


Plusz add hozzá a teljes hibrid hajtáslánc tömegét, váltóval, kuplungokkal, mindennel, az üzemanyag tömegét ami éppen benne van, az összes segédberendezést ami az ICE-hez kell (légszűrők, kipufogó rendszer, hűtés, stb), az extra tömeget ami ezeknek a rögzítéséhez kell (az akku sokszor strukturális elem, az ICE nem), akkor már a teljes képlet nagyon másképp néz ki. Plusz az akku technológia sem ott tart már, mint amikor az első Prius megjelent.

Ha mindenáron hibrid, akkor én az in-line hibrid felépítést preferálnám, de olyanból csak egyről tudok.

2024. aug. 20. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 99/133 Koplárovics Béci ***** válasza:

"Az elektromos Formula E-t elhagyta majdnem az összes gyártó."


Olvasom a jelenlegi csapatok listáját. Audi. Jaguar. Nissan. Mercedes. Porsche. Megint hülyeséget írtál. Mint mindig. Miért nem gondolkodsz, mielőtt bármit is leírsz?


"1. Hibridbe sokkal kisebb akksik kellenek, aminek az előállítása sokkal kevésbé szennyező."


A hibrid autókban ugyanazok az akksik vannak, mint az elektromos autókban. Kisebb méretben, ez igaz, de ugyanolyan környezetszennyező az előállítása, mint az elektromos autóké. Ráadásul egy degradált 8kWh-s akksit mégcsak később a napelem mellé sem igazán érdemes újrahasznosítani, mint jelenleg egy levedlett LEAF akksit. Tehát gyakorlatilag méginkább környezetszennyező. Igaz, nem az egységnyi, de nem is ugyanannyi, hanem (jelenleg) több a hibrid autó, mint az elektromos. Azzal is nyilván tisztában vagy, hogy nagyon sok hibridet Magyarországon csak a "környezetbarát" autó miatti kedvezmények miatt vesznek, és kb sosem töltenek. Tehát gyakorlatilag csak cipelik a plusz terhet. Illetve a gyártóknak gyakran csak azért van hibrid a kínálatukban, hogy a teljes flottával elérjék a kívánt kibocsátási értékeket. Ergo beleraknak autókba akksit a semmire...


" viszont van már önfenntartó hibrid prototípus, EV-ből viszont nincs és nem is lesz, mert olyan sok áramot soha nem fog tudni visszanyerni egy közúti autó, amennyire az EV-nek szüksége van."


Ez mi ez a katyvasz? Tehát hibridből van olyan, ami önfenntartó? Nekem ez azt jelentené, hogy sosem kell tölteni, és mégis akkuról megy. Nos, ilyen nincs. Van olyan hibrid, amit nem is lehet tölteni, dehát az már van 20 éve, úgy hívják, hogy Toyota Prius. Tényleg nem kell tölteni. Nem is lehet. Elmegy akkuról van 2km-t. Persze kell mellé egy benzinmotor, hogy használni is lehessen. És persze a hibrid általában képes a rekperálásra, pontosan mint az elektromos autók. És nem, egy hibridet sem tudsz 0-ról 100%-ra tölteni. Talán ha a Himaláyáról a Marianna-árok fenekéig gurulsz. Mégegy írás, amiből süt a tudatlanság.

Vagy mit értesz önfenntartó alatt? Az ix3-at meg az Amperát, ami viszi magával az aggregátort?


"Egy hibrid viszont képes (lesz) rá a sokkal alacsonyabb igény miatt."


Tehát azt állítod akkor, hogy egy hibrid gyakorlatilag a perpetuum mobile? Ezt magyarázd már el kérlek. Hiszen a hibnridnek gyakorlatilag ugyanannyi energia kell a mozgáshoz, mint az elektromosnak, súly miatt esetleg kevesebb. De a fizika mai törvényei szerint nem tudsz annyi energiát visszatölteni mozgási energiából, mint amennyit belefektettél. Már csak a vissza nem nyerhető súrlódási energia és a légellenállás miatt sem. De ha feltaláltad mégis a perpetuum mobilét, akkor szólj, esetleg befektetnék!

2024. aug. 20. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 100/133 anonim ***** válasza:
44%

"Olvasom a jelenlegi csapatok listáját."


Melyik része nem érthető annak, hogy MAJDNEM? 😂 Buta, mint a föld...


"Nos, ilyen nincs."


Melyik része nem érthető annak, hogy "MÉG"? 😂 Buta, mint a sár.


"Tehát azt állítod akkor, hogy egy hibrid gyakorlatilag a perpetuum mobile?"


Egyetlen egyszer még csak bármi hasonlót sem mondtam. 😂 Buta, mint a bot.


Szánalmas...

2024. aug. 20. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!